1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Demon ADSL

Discussie in 'Games' gestart door deNeut, 13 mei 2003.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    ... zie hierboven (dank u, meneer Fardo!)

... en als jij geen zin hebt om alles door te lezen dan hebben wij geen zin om jouw vragen te lezen, laat staan beantwoorden!
    |:-

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Welke Demon modem werkt met Xbox Live?

3. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    laat maar, ik hoef het al niet meer te weten, iedereen doet zo negatief!!!

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    alle demon modems werken met xbox live, het probleem van demon word namelijk niet veroorzaakt door de modem maar aan de server kant van demon (ik weet niet of dit al verholpen is)

:confused: We vertelde je alleen waar het antwoord staat (in de centrale thread) daar is niets negatief (met drie uitroeptekens) aan.

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    fardo: heb jij inmiddels ook demon?

1.
    ik ben zelf ook van plan het te gaan nemen, ik heb begrepen dat ik die modem dus gewoon direct op mijn xbox kan aansluiten om op live! te gaan, klopt dit?

2.
    komt er nog veel bij kijken om je ene abonnement op te zeggen en demon aan te vragen? moet namelijk wel goed op elkaar doorlopen, dat ik niet een maand zonder internet zit...

3.
    kan ik met 512 of 1024 upstream met 2 xbox'en tegelijk op live? of zal dit gaan laggen?

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, Ja, Nee, Ja, Nee.

Fardo heb geen Demoon want die Multikabelt.

Demon ondersteunt de directe link, maar je moet eenmalig een link met een PC maken om je MAC adres aangemeld te krijgen. Daarna copieer je je MAC naar je Xbox en klaar.

Als je momenteel kabelinternet hebt is er geen vuiltje aan de hand en kun je gewoon overstappen. Als je momenteel KPN adsl hebt dan zul je inderdaad even zonder internet zitten, want de oude adsl aansluiting moet eerst 'opgeruimd' zijn voordat je de nieuwe aansluiting kunt _aanvragen_. Vervolgens moet je 4 tot 6 weken wachten voordat die nieuwe aanslutiing echt werkt.

Als je van Adsl naar Adsl gaat en geld speelt geen rol dan kun je in de tussentijd drie maanden bij een kabel provider gaan zitten. (Mits je je kabelprovider na drie maanden mag opzeggen. Multikabel accepteert dat).

Je kan op 512kbit uplink met gemak twee Xboxen aansluiten en dat gaat niet laggen.

Voldoende beantwoord?

7. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    bedankt pejannl, ben weer een stuk wijzer :)

ik multikabel op dt moment ook nog, maar ga denk overstappen naar demon, klinkt erg goed allemaal

8. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    1024kbit/s up wordt niet gegarandeerd hè.....

sommige modems ondersteunen niet zo hoge upload en de afstand tussen jou huis en de wijk centrale heeft veelinvloed op de snelheid...

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    ADSL met 1024kbit/s up bestaat niet. De ADSL specificaties gaan niet hoger dan 832kbit/s up en 8mbit/s down.

10. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Dat d8 ik ook, maar waarom bied BBNed en BabyXL dan wel 1024 kbit/s upstream aan? btw. zijn er op tweakers.net al mensen die al meer dan 100K upload hebben en zo'n 2000 meter van een centrale afwoont..... je gaat mij niet wijsmaken dat je met zo'n grote afstand het maximale uit je adsl lijntje kan trekken

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    "Op tweakers.net". Juist, ja... Dat is wat mensen zelf vertellen. Ik houd me liever aan getallen die onafhankelijk gemeten worden. Kijk gerust op Speedtest.nl, tik een willekeurige postcode en kijk naar de upload snelheden. In Hoofddorp komt niemand boven 58KB/s.

Overigens... 1024kbit/s bruto uplink, trek er 20% atm overhead van af en je komt op ca 800 kbit/s netto uplink.

PS: Ik heb 100mbit uplink... tot aan me router... :+

12. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Beetje zwak argument van je hoor dat wat op tweakers staat niet waar is:{ en dat de overhead er nog af moet, dat zou dan ook moeten bij die 800kbit van jou, dan blijft er niet veel meer over....

58KB/s komt natuurlijk omdat 1024 up nog niet overal beschikbaar is..... demon biedt het nu alleen voor nieuwe klanten aan..

En jij beweert nu dus ook dat bedrijven als versatel, BabyXL, BBned oplichters zijn omdat ze 1024kbit/s upload aanbieden terwijl de werkelijke snelheid minder dan de helft is?

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat zie je nergens staan. Svp niet mijn woorden verdraaien.

Ik beweer dat 1024kbit/s altijd bruto is en dat er in Nederland pakweg 20% van af gaat voordat je de netto bandbreedte krijgt. Om precies te zijn tussen de 17% en 30%, afhankelijk van de hardwaremedia waar adsl overheen getransporteerd wordt.

Ik beweer eveneens dat de gebruikte ADSL apparatuur de maximale upload snelheid specificeert als 832kbit/s.

Ik beweer tenslotte dat tweakers.net gebaseerd is op de cijfers die mensen zelf intikken en daar geloof ik in 99% van de gevallen geen reet van. Speedtest.nl doet een objectieve test, en daar zie ik veel meer heil in.

Het staat je overigens helemaal vrij om mij wel of niet te geloven. Misschien weet jij het wel beter dan ik.

PS: Ik verwijs mensen naar speedtest.nl om te kijken of ze een provider in Nederland kunnen vinden die 1024kbit/s adsl upload speed echt kan halen. Als jij er vandaag eentje vindt stuur je me de postcode maar die ik op speedtest.nl moet intikken, dan stort ik onmiddellijk 10 euro op je postgirorekening.

/edit: Technisch is het zeker mogelijk om 8 mbit uplink én downlink te krijgen, maar dan heb je het m.i. over (al dan niet afgeknepen) SDSL. ADSL gebruikt net even andere techniek en voorzover mij bekend zijn er in Nederland geen DSLAMs in gebruik die uplinks groter dan 832kbit/s ondersteunen. Bovendien zouden onze huis- tuin- en keukenroutertjes helemaal op tilt gaan als ze dit soort snelheden moeten gaan verwerken. Het in- en uitpakken van ip-pakketjes in atm pakketjes is een dermate zware processorintensieve taak dat ik de eerste tafelrouter nog moet zien die dat aankan.

14. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu meerdere posts doorgelezen en kom erachter dat Eastmaster & Pejannl de mensen zijn met de brains :D

Ik heb nu Adsl van Hetnet (hoe dom kun je zijn) Met 256 down en 64 up. Ik kan op Live, alleen erg storend. Vanaf november wordt het 384 down en 96 up.....een kleine verhoging dus...maar ik ga toch liever over op Demon.

Ik deed eerder altijd; Crossover-cable van xbox naar de netwerkkaart van de pc. Ik kon dus alleen liven als de pc aanstond. Hier heb ik verder geen problemen mee, maar is dit verder geen probleem met Demon Adsl?

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ach jee... Laat onze arme Fardo het niet lezen... :) Overigens heb ik nog wel meer gebruikers in dit subforum gezien die weten waar ze het over hebben...
    Niet alleen 'erg storend' maar bovendien erg irritant voor de anderen tegen wie je speelt. In feitte verpest je het spel waar *zij* ook aan deelnemen. Je plan om naar een fatsoenlijke verbinding over te stappen wordt daarom met gejuich ontvangen... _O_
    Als ICS werkt met een willekeurige provider dan werkt het ook met een willekeurige andere provider. Het verschil tussen Hetniet en Demon is dat je bij Hetniet middels een PPTP sessie moet inloggen, terwijl dat bij Demon automatisch gebeurt (op basis van je MAC adres wat je eenmalig moet aanmelden).

In het algemeen zijn MAC-gebaseerde broadband systemen sneller dan PPTP-gebaseerd (KPN) ADSL, omdat PPTP weer wat extra overhead met zich mee brengt.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    en bedankt!|:-

Laat mijn baas het maar niet lezen ... dan lig ik meteen op straat ... damm

Maar zoals Pejannl zeg ... Het Net is niet geschikt voor live zelfs de nieuwe up en download snelheden ... De download snelheden halen dan wel het benodigde mininum snelheid ... maar je upload is nog steeds te weinig ... andere zullen jouw positie niet kunnen bepalen ... je springt of reageerd schokkerig.

Wat gebeurt er bij Live en waarom is een Hoge Upload en Download belangrijk?

1) als je op live speelt ben je een ontvanger en een zender.

Je moet veel data ontvangen (van de server/host) daarom heb je een redelijke download snelheid nodig ... hoe meer mensen mee spelen hoe meer pakketjes je moet ontvangen of hoe groter de pakketjes zijn ... als je een trage verbinding hebt komen de pakketjes te laat aan en kan je de positie van andere niet goed bepalen

Je hebt een hoge upload snelheid nodig minimaal 128 kb/s om je informatie op te sturen ... als je een trage upload hebt ... komen jouw pakketjes te laat aan bij de server/host en bij andere en dan is jouw positie onzeker... (dit heet lag)

Jij merkt er niet veel van dat andere laggen, omdat jij de informatie wel op tijd binnen krijgt, maar andere zien een schokkerige kale

17. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    OK, sorry Fardo en alle andere mensen met de brains :eek:

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie.
    Mijn contract (dat van mijn ouders eigenlijk) met Hetnet loopt af in december, dus dan kan ik overstappen naar een andere provider. Ik heb net al even gekeken en meerdere providers (o.a. Demon en Tiscali) ondersteunen geen adsl met de hogere snelheden op mijn adres (woon in buitengebied). Ik ga dus ff verder kijken, misschien Zonnet of XS4All? Hebben jullie nog aanbevelingen?

Groetjes Kale

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    No problem ... als je moet kiezen tussen zonnet of xs4All moet je kiezen voor XS4ALL (dit is een goed alternatief voor demon)

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Oh thee boldheaded... :)

Als de niet-KPN providers geen hoge snelheden kunnen leveren, dan kan KPN het volgens mij ook niet, want de atm verbinding loopt vanaf de zelfde telefooncentrale over het zelfde telefoonkabeltje.

Het enige verschil is de gebruikte DSLAM apparatuur in de centrale (zeg maar: "Het adsl modem aan de andere kant") en ik kan me niet voorstellen dat babyxl, bbned, c.s. goedkopere of slechtere apparatuur gebruiken dan KPN zelf.

20. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    oei, nou zeg je iets..... ik beweer namelijk ook dat 1024 Kbits/s bruto is. Dat het niet gegarandeerd kan worden heb ik ook al eerder gezegd....

Ik heb ook al eerder duidelijk gemaakt dat ik het met je eens bent dat de specificaties van ADSL een maximale upload van 832Kbits/s bruto is.

De testen op speedtest zijn gemiddelde resultaten, vind je het dus gek dat enkele personen die nu 1024kbits/s up hebben niet genoeg invloed op de resultaten van speedtest kunnen uitoefenen om het gemiddelde op te krikken....

Deel Deze Pagina