[XOne] [Centraal] Demon ADSL

Discussie in 'Games' gestart door deNeut, 13 mei 2003.

  1. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    uiteindelijk krijg je de 8mbit..
    misschien dat je eerst nog ff de 2-8 krijgt
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Een 8mbit abbo bestaat niet.

    Het oude 65 euro abbo is 512 up en 2048 down. Dat wordt binnenkort otomagies 1024 up en 2-8mbit down. Je krijgt van hun een bandbreedte van 8 mbit, maar of je die ook echt haalt ligt aan de kwaliteit van de kabels in de grond en de afstand tussen je thuus en de telefooncentrale.

    Als je een nieuwe 65 euro abbo bestelt krijg je overigens meteen dat snelle 1024 up en 2-8 mbit down abbo.
     
  3. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl mijn centrale ligt 550 meter vanaf mijn huis
    is dat ver of niet???
     
  4. Grim Reaper

    Grim Reaper Boxtravagant

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is helemaal niet ver. Dat moet makkelijk kunnen!
     
  5. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    8Mbit is het max, maar dat zul je idd bijna nooit halen.. Hoe beter je lijn is en hoe dichter je bij de centrale zit, hoe meer kans op hogere snelheden.. Ik zit zelf op ruim 2KM van de centrale en haal bijna 7Mbit (+/- 750KB/s), dus op 550m van een centrale zit je zeker goed..

    2-8Mbit houdt in dat men 2Mbit garandeert, en dat alles daarboven meegenomen is tot een max van dus 8Mbit.. Sneller dan 8Mbit down en 1024Kbit up (862kbit eigenlijk) gaat ADSL technisch gezien gewoon niet, dus je hebt een compleet ongeknepen verbinding.. Iets waar we een paar jaar geleden alleen nog maar van konden dromen.. :cool:
     
  6. Tha Thomas

    Tha Thomas ...............

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Een ADSL verbinding 512~256 van demon is hopelijk toch wel genoeg voor live of niet (ik weet minimaal 128 up voor live). Het moet dan wel echt goed draaien.

    PS met demon heb je geen vast datalimiet maar wel FUP. Maar wat is het gemiddelde gebruik van data??
     
  7. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    ja is genoeg. Verbruik is veel. je kan behoorlijk wat verplaatsen. Er is geen vast aantal, maar zeker genoeg.
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    hmmz klote zooi, we hebben moden ontvangen en Demon doet het, alleen de router wil de verbinding niet delen. We kunnen nu dus alleen met een laptop die direct op de modem is internetten, ik heb de MAC adres in de router gewijzigt maar hij wil het nogsteeds niet doen.

    Nog id'tjes ?
     
  9. Grim Reaper

    Grim Reaper Boxtravagant

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Sostic, heb je DHCP enabled in je router? Als dit aan staat zou het toch in 1 keer moeten werken lijkt mij...
    Bij mij was dit wel zo in ieder geval. Heb je de routing table gechecked die in de router staat?

    Ik neem aan dat je vanaf de machine, waarmee je probeert op internet te komen het IP adres van de router als default gateway ingesteld hebt.
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    yep, deze opstelling heeft het ook gedaan toen we chello hadden.
     
  11. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het MAC-adres dat bij je laptop hoort gecopied in je router? Dat kan het probleem zijn want in je laptop heb je dus nu een "vast" MAC-adres dat je niet kan changen en dat MAC-adres heb je nu ook aan je router gegeven. Nu heb je dubbele MAC-adressen in je netwerk waardoor je problemen krijgt.

    De eerste keer dat je de verbinding hebt getest heb je waarschijnlijk je laptop rechtstreeks via een crosskabel aan het modem geconnected. En heb je het MAC-adres van je laptop geregistreerd bij Demon Internet en dat MAC-adres krijgt nu van Demon Internet je vaste IP-adres toegewezen EN krijgt volledige toegang tot het internet. Dit moeten we gaan veranderen.

    Je moet volgens mij eerst er voor zorgen je router zijn originele MAC-adres weer krijgt (resetten!) als dit niet lukt of je weet het niet, zorg dan voor een "uniek" MAC adres (verzin dus iets).

    Zet je router op DHCP uitdelen, zorg dat de netwerk in je laptop via DHCP een IP-adres toegewezen krijgt. Start vervolgens alles netjes opnieuw op:

    A) Modem uitzetten en dan opstarten wacht tot deze volledig opgestart is.
    B) Router uitzetten en dan opstarten wacht ook dat deze volledig opgestart is.
    C) Zet je laptop aan (zorg dat er een patch kabel tussen je router en je laptop zit!) en kijk of je een IP-adres hebt gekregen van de router.

    En ga dan eerst naar:

    http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

    andere websites buiten de IP-ranges van Demon Internet kun je nu nl nog niet bezoeken (als ik het goed heb, volgens mij kun je zelfs alleen maar een paar websites van Demon Internet zelf bezoeken) en meld je MAC-adres aan (dat van de router dus). Heb vervolgens een minuut of tien geduld en alles werkt!

    Veel succes!

    GRTZ Toyota Yaris
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Sorry, maar dat is onzin.

    Het MAC adres van de PC zit op het interne netwerk. Het (gekopieerde) MAC adres van de router zit aan de INTERNET zijde van de router. PC ethernetinterface en Router ethernetinterface met gelijke MAC adressen zullen elkaar dus nooit zien. Tussen router LAN en router WAN interface zit namelijk een... switchende router.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Jongens rustig aan..
    Dit is niet nodig, maar ik heb geprobeerd om de mac code naar de router te verplaatsen, maar dat helpt nog steeds niet...
     
  14. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Sostic,

    Je hebt gelijk ik moet me niet zo laten opfokken.

    Maar terug naar jou probleem:

    A) Krijg je wel een ip-adres toegewezen van je router
    B) Kun je de pagina oproepen om je MAC-adres aan te melden bij Demon. (Ik weet dat je hetzelfde MAC-adres gebruikt als in je laptop dus dat MAC-adres zou sowieso al aangemeldt moeten zijn bij Demon Internet maar just to be sure..)
    C) Heb je je adsl modem al eens volledige uit en aangezet?


    GRTZ en succes

    Toyota Yaris
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2003
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat voor een router heb je?

    Wat meldt de statuspagina van je router?

    (Bijv een Vigor router heeft een pagina met internet instellingen waar je je IP adres kunt zien, ook als je de zaak op automatisch hebt staan)

    Misschien heb je nou oude waarden in je router staan die er uit moeten. Bijvoorbeeld het adres van een DNS server. Kun je met de router ertussen wel pingen naar een IP adres?

    Probeer eens (met de router ertussen) "ping 164.109.35.20" om te zien of je ueberhaupt antwoord krijgt.

    Doe eens "tracert -d 1.2.3.4" in een DOS venster. Wat voor reaktie krijg je dan?
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    /edit: Offtopic chat door mij gewist. Dit forum gaat over Xbox Live.
     
  17. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhh penjannl of iemand anders die mij raad kan geven:

    Ik heb nu een gruwelijke verbinding alleen ik wilde vanavond kijken of dat die het ook deed
    met me router {linksys BEFSR 41}aangesloten
    maar dit deed die helaas niet.
    Ik heb precies hetzelfde gedaan zoals ik ook met me chello verbinding gedaan hebt.
    Als ik me zyxel aansluit rechtstreeks op me pc staat
    er een oranje lampje te branden bij 100 mbit.
    Als ik me router er op aansluit zie ik een groen lampje bij
    10bmit.
    Ik weet niet precies wat ik moet instellen om me router{linksys} op het internet te krijgen.
    Xbox live volgt daarna wel alleen eerst moet me internet het doen
    met me router.
    Ik hoop dat ik je voldoende informatie gegeven heb.
    Als ik iets niet goed heb uitgelegd dan hoor ik het wel.


    ps weet iemand wat ik met dat grijze stekkertje kan doen met dat ronde uiteinde.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  18. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is heel vreemd zet ik me router en modem uit en dan weer aan en jahoor hij doet het.
    Ik snap eigenlijk ook niet wat ik eerst verkeerd deed.


    ps weet iemand wat ik met dat grijze ronde uiteinde kabeltje kan?
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb een linksys 4 poort BEFS41 V.2 Cable DSL router, router is nu bij mijn pa dus ik zal later even moeten pingen dan.

    O-)
     
  20. FragSoldier

    FragSoldier Nice ass!

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net demon dsl aangesloten. Alleen een raar probleem bij speedtest.nl kreeg ik iets van 74 kb upload en ik kon maar voor 12 man hosten en iemand anders die had daar altijd rond de 50 kb en die kan er ook 12 hosten. (BTW ik heb 1024 kbit upload)



    -FragSoldier
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2003

Deel Deze Pagina