Zo dom is het niet, Activision doet namelijk precies het omgekeerde met COD:MW2 in Engeland. Deze krijgt een hogere RRP omdat ze weten dat de vraag heel hoog zal zijn en mensen het er toch wel voor over hebben. (Helaas, want hierdoor komen ze er nog mee weg ook).
Het omgekeerde is dus ook waar, als je vermoed dat de vraag laag is kun je door de marge te verkleinen alsnog een goede omzet halen. Helemaal als het om zo'n langlopende franchise gaat kun je zo nieuwe spelers trekken in een markt waar je product normaal gesproken niet zo populair is.
EN het is niet echt zo dat NHL games in Europa " als een trein" verkopen,.. ze verkopen redelijk maar als je het vergelijkt met de amerikaanse markt stelt het niets voor. Ook als je het vergelijkt met games die gebaseerd zijn op sporten die in Europa wel polupair zijn (FIFA, Tiger Woods) stelt het niet veel voor.
Al zouden ze de prijs in $$ 1 op 1 omrekenen naar €€ dan zou het qua verkopen al schelen, en je voorkomt hiermee dat de Amerikanen zich genaaid voelen of gaan importeren. (Normaal gesproken is de prijs in € altijd relatief hoger dan de prijs in $)
Laatst bewerkt: 21 aug 2009