1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21

    [gb]Draadloos / Wireless Xbox Live guide[/gb]
    An overview by DiaLogical (DiaL)
    [​IMG]

    In deze centrale thread kan je specifieke vragen stellen omtrent problemen met je draadloze xbox live verbinding. Vergeet ook niet even snel deze startpost te overlopen, en de zoekfunctie te gebruiken om een antwoord op je vraag te vinden. Toch nog enkele problemen? Stellen maar, daar is deze thread ten slotte voor gemaakt!

    Inhoud:

    [gb]Setup wireless router guide[/gb]
    Draadloze router gebruiken
    [​IMG]

    Een wireless router is de duurste oplossing. Deze oplossing gebruik je als je een grote afstand wilt overbruggen en geen ethernet kabels wilt gebruiken. Als je straks video's wilt streamen met behulp van Windows XP Media Center heb je een stabiel netwerk nodig. Microsoft vermeld dat je dan naast 802.11G ook 802.11A moet hebben draaien (je hebt dan dus een router 802.11 G+A nodig). De Wireless network adapter van de Xbox 360 ondersteund zowel G als A. B word niet meer ondersteund, omdat deze verbinding instabiel is
    Update: Er is nu ook een officiele wireless N adapter beschikbaar voor de xbox 360, zie verder.

    Wat heb je nodig?
    • Wireless Router
    • Wireless Bridge of Wireles adapter
    • WEP of WPA gegevens van je netwerk
    Wat moet je doen?

    1. Ga naar je pc configuratie scherm
    2. Daar zie je Wirelessnetwerk configureren (Wireless Connect now) (groene golfjes)
    3. Druk op deze knop ...
    4. Maak een bootdisk (kopier deze naar je USB device .. mp3 speler)
    5. Connecteer deze bootdisk aan je xbox 360
    6. Ga naar setup van je xbox 360
    7. selecteer connect now!
    8. Je wirelles netwerk is nu goed opgezet (je WPA of WEP key word gelijk goed gezet ... geen tik fouten meer!!)

    Of probeer dit:
    1. Op je pc ga je administratie of confuguratie pagina van je wireless router. (zie de handleiding)
    2. Scrhijf de gegevens van je wireless netwerk op (SSID), channel, en de security key (WEP key of WPA)
    3. Voor je de connectie gaat aanmaken. controleer dat er geen disk in de lade zit.
    4. Schakel je Xbox 360 uit.
    5. Connecteer de wireless adapter of bridge
    6. Schakel de xbox 360 aan en eventueel ook de wireless bridge
    7. Op de System Blade, selecteer Network Settings.
    8. Klik op Windows Connect
    9. Selecteer Edit Settings.
    10. Op de Basic Settings tab, selecteer Wireless Mode
    11. Is je wireless network name (SSID) op het scherm te zien? * Ja, selecteer deze. Anders je de handleiding van je router raadplegen. De SSID naam word dan niet uitgezonden (Broadcast).
    12. Asl je netwerk beveiligd is met met een WEP key of WPA password. Ga dan naar de wireless security setting en vul de gegevens in
    13. Test Xbox Live.
    14. Als je de melding krijgt Xbox Live Connected is het gelukt!
    Zijn er problemen?

    Noteer de foutmelding. Druk op (Y). Noteer de waardes druk op (A) en noteer de andere waardes. Post deze gegevens in het forum. Verder geeft een router connectie weinig problemen. Met een draadloos netwerk kunnen ook de antennes verkeerd afgesteld zijn. Controleer of je niet te veel packet loss hebt.

    (Credits Fardo)

    ^top
    [gb]Setup wireless adapter[/gb]

    Op dit moment heb je de keuze uit de Microsoft wireless G adapter en N adapter, deze eerste gaat waarschijnlijk met de tijd verdwijnen. De 802.11n standaard is sneller, maar natuurlijk enkel als je ook een wireless N router hebt. (Voornamelijk bedoelt voor het vlot streamen van full HD content)

    Wat heb je nodig? Het WEP/WPA(2) paswoord en de naam (SSID) van je wireless netwerk.
    1. Plug de xbox 360 wireless adapter in de achterste USB poort in.
      [​IMG][​IMG][​IMG]
      [​IMG][​IMG][​IMG]
    2. Ga op je dashboard naar My xbox > System settings > Network settings > Configure network > klik op wireless mode > Scan for networks > Selecteer je netwerk (en eventueel paswoord)
    3. Als je router zo is ingesteld je netwerk naam niet uit te zenden als veiligheidsmaatregel, selecteer dan 'specify unlisted network' en vul de SSID naam van je netwerk in.
    4. Nu zou je verbinding met xbox live moeten kunnen maken, indien niet, check het troubleshooting deel onderaan.

    • Wireless G adapter specs:
      [​IMG]
      • Compatible with 802.11a/b/g networks
      Let op: Als je gebruik maakt van deze G adapter ondanks dat je een wireless N router hebt, zorg dan dat de router in 'mixed mode' staat zodat hij naast de N wireless standaard ook andere kan uitzenden.
    • Wireless N adapter specs:
      [​IMG]
      • 7x faster than ‘G’ adapters*
      • 2x the range of ‘G’ adapters*
      • Compatible with 802.11a/b/g/n networks
      • Dual band performance
        o 5GHz: 1x2 (802.11a & 802.11n)
        o 2.4GHz: 2x2
        o 2(Tx)x 2(Rx)
      • Supports WPA2 security protocol
      • 2 external antennas and off-board placement capability with USB extension cable (sold separately)
      *Note: "Performance may vary due to application and environment."

    ^top
    [gb]Wireless security[/gb]
    Je kan je wireless netwerk op verschillende manieren beveiligen, heel wat info daaromtrent vind je ongetwijfeld in de handleiding van je router. Het is niet de bedoeling alle mogelijkheden in detail te bespreken enkel even aan te halen wat de mogelijkheden zijn. Dikwijls liggen deze beveiligingsinstellingen aan de basis van verbindings/setup problemen met de adapter.
    De xbox 360 N adapter kan verbinding maken met netwerken die het WEP/WPA(2) protocol gebruiken.

    1. Het is beter om WPA(2) te gebruiken i.p.v. WEP beveiliging.
    2. Verder is het nooit een slecht idee de SSID van je netwerk te veranderen van de standaardnaam.
    3. Je kan er ook voor zorgen dat je SSID niet uitgezonden wordt zodat mensen die de naam ervan niet kennen de aanwezigheid van je draadloos netwerk niet eens zullen zien.
    4. Een andere methode is gebruik maken van MAC filtering. Hierbij kunnen enkel apparaten met gekende, toegelaten MAC adres verbinding maken met je netwerk. Je kan je xbox's MAC adres terugvinden bij de advanced netwerk instellingen op je dashboard.

    Voor meer router-specifieke informatie over draadloze beveiliging, check de bijgeleverde handleiding (of zoek de online versie op de site van de fabrikant) of zoek je router in deze lijst voor een guide.

    ^top
    [gb]Troubleshooting[/gb]
    • Je console detecteert je wireless netwerk niet.
      > Controleer eerst en vooral of de verbinding wel sterk genoeg is, zet je xbox even dichterbij.
      > Controleer of je router zijn SSID wel uitzendt, specifieer anders de naam door 'specify unlisted network' te selecteren. Zorg ervoor dat je SSID 1 woord is en (best) niet hetzelfde als het standaard SSID.
    • Je ondervindt soms een zwak signaal.
      > De oude G adapter zou gevoelig zijn aan interferentie van andere electronische apparaten die uitzenden in de 2,4GHz frequentie. Verplaats die toestellen en kijk of het probleem blijft.
      > Kijk op je router instellingspagina of het wireless channel op 'auto' staat, indien zo verander dit dan eens manueel naar een vast kanaal.
    • Je kan netwerk settings of paswoord niet opslaan.
      > Herstel je wireless adapter naar de fabrieksinstellingen in de System tab op je dashboard.
    • De update van de N adapter installatie CD start niet of je krijgt een "mixed media error".
      > Als de update niet automatisch start is deze mogelijk reeds geinstalleerd. Als je de "mixed media error" krijgt staat auto-play mogelijk af. Ga op je console naar System settings > Console settings > Enable auto-play, herstart je xbox 360 en probeer opnieuw te installeren.
    • Wireless adapter's status licht betekenis.
      > Blijvend groen licht: de wireless adapter staat aan en is verbonden met een wireless router/access point.
      > Blijvend rood licht: de wireless adapter is klaar om verbonden te worden met een wireless netwerk. Als dit bij de G adapter voorkomt waarbij ook de wireless mode op je xbox 360 grijs gedimt blijft terwijl er niet tegelijkertijd ook een ethernetkabel is verbonden is er een hardware-matig probleem. Neem contact op voor je garantie met xbox support.
      > Blinkend groen licht: de wireless N adapter probeert verbinding te maken met het wireless netwerk.
      [​IMG]
      > Blinkend rood licht: wireless adapter hardware failure, bel xbox support voor garantie & herstelling.
      > Geen licht: de wireless adapter is niet verbonden met je xbox 360, of er is een probleem met de USB poort op je xbox, neem contact op met xbox support.
    • Je kan geen verbinding maken met je geselecteerde netwerk of je krijgt een IP failed error.
      > Controleer je paswoord en check of MAC filtering aanstaat in je router instellingspagina.

    ^top
    [gb]Alternatieven[/gb]
    Er zijn alternatieven voor de Officiele wireless xbox live adapter op de markt voor mensen die het niet zien zitten, of praktisch een probleem hebben, een ethernet kabel van modem/router naar de xbox 360 te voorzien en/of er ook geen wireless signaal hebben.

    Eerst en vooral, een wireless bridge (of eventueel een gaming adapter). Het nadeel hierbij is dat deze dingen vaak hand in hand gaan met connectieproblemen. Het heeft weinig zin hier algemeen over uit te breiden aangezien de problemen waarschijnlijk erg setup/apparaat afhankelijk gaan zijn. Het best kan je je probleem goed omschrijven en je vraag gewoon posten in deze thread.

    Een ander goed alternatief zijn de zogenaamde homeplugs. Homeplugs zorgen eigenlijk voor internet (netwerk) verbinding via je stroomnet. Je plugt een homeplug in je stopcontact en verbindt deze via een UTP kabeltje met je router, een andere homeplug kan je dan elders in je huis inpluggen en deze verbinden met je laptop/xbox. Via je electriciteitsnet kan dan netwerk/internetdata doorgestuurd worden tussen deze homeplugs.

    [​IMG]

    Vroeger waren er meer beperkingen i.v.m. circuits, etc. maar tegenwoordig is de snelheid en de connectiekwaliteit zodanig dat er eigenlijk weinig problemen mee zijn als alternatief voor een wireless verbinding.

    Enkele Homeplug Opmerkingen:
    • Je kan best voor een homeplug gaan met een minimale snelheid van 85Mbps. (Dit zou zelfs genoeg moeten zijn voor HD streaming, maar hoger is altijd beter aangezien je waarschijnlijk niet altijd de optimale snelheid haalt.)
    • Je kan homeplugs best in het stopcontact in je muur pluggen (direct op het stroomnet) i.p.v. in verlengkabels/verdelers.
    • Let op met 'stroompiek beveiligers', zorg dat deze zeker niet tussen de homeplug en het stroomnet staan.

    Voor vragen/meer info hierover kan je ook terecht in de Internet via je stroomkabels: is het wat? thread.
    ^top

     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een hele mooie startpost :thumbs:
     
  3. peking

    peking Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    Mijn xbox 360 staat in mijn kamer. Mijn kamer is op zolder (2 hoog) en de router staat beneden. Ik heb met mijn grijze xbox ontvanger maar paar streepjes bereik:mad: Dit is heel vervelend met het laden van online games en het zoeken naar servers. Meestal met shooters ben ik net wat later met schieten dan de ander :mad: Echt zo frustrerend!

    Nu die zwarte versie uit is vraag ik me af als die dit allemaal kan voorkomen?
    Of is er een ander middel dat kan helpen, ik wil wel alles draadloos!

    Ik dank jullie zeer voor aankomende reacties!

    Robert
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De xbox 360 wireless N adapter heeft wel degelijk meer range dan de (witte) oude G, ook binnenhuis, natuurlijk op voorwaarde dat je ook een 802.11n capable wireless router hebt! Die 2x meer range mag je wel met een korrel zout nemen, maar het scheelt toch wel wat.

    Op zich zie ik enkel de mogelijkheid het eventueel te testen als je een kennis hebt met een N router en eventueel een N adapter in je pc/laptop zou hebben?
    Anders kunnen homeplugs eventueel ook een deftige oplossing vormen, zie startpost, maar dat is natuurlijk strict genomen niet 'draadloos'.
     
  5. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

    Ik kom er niet meer uit:mad:
    Een half jaar terug had ik Xbox live (wireless) zonder problemen aangesloten dmv usb stick. Nu kwam ik erachter dat mijn abbonement afgelopen was, dus ik nieuwe abbonement kopen. En nu blijkt het niet te werken. Ik heb wel in de tussen tijd een andere provider gekregen namelijk ziggo.
    Als ik 'Configure Network' doe en de WPA sleutel invoer

    Komt er mijn wireless mode te staan 802.11g
    Networkname (SSID) Ziggo53117
    Networktype Infrastructure
    Wireless securtity WPA

    Ip settings zijn Automatic
    allemaal 0.0.0.0

    DNS settings zijn Automatic
    ook allemaal 0.0.0.0

    Als ik dan test doe kapt die het direct af Test Failed.
    Ik heb ook al geprobeerd met een USB stick het over te zetten maar dan krijg ik hetzelfde resultaat alleen is mijn security dan WEP

    mijn foutcodes zijn:

    W: 0000 - 0000
    X: 0000 - 0011
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bedoel je met die USB stick dat je wireless op je xbox 360 hebt d.m.v. een 3th party wireless AP i.p.v. de officiele adapter?
     
  7. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de officiële Wireless G adapter.

    Ik ben echt radeloos ik denk dat ik maar homeplugs aanschaf zodat ik 'bekabeld' kan spelen.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Problemen moet je zoeken bij de router en niet bij de provider.
    Jouw Xbox360 krijgt namelijk geen verbinding met de router.

    Heb je meer apparaten die draadloos werken !
    Zie dat jouw SSID (Ziggo53117) is is dit toevalig een router van Netgear !!
     
  9. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    4 laptops werken wel draadloos.

    Mijn router is inderdaad van netgear..
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Duik eens in de instellingen van de Netgear en kijk op welke radiomodus de Netgear staat ingesteld.
    Merk zelfs dat de Xbox360 het beste werkt via Automatische- of Mixed modus.
     
  11. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    En de instellingen van de router kan ik wijzigen door een programma die bij de router is geleverd?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Meestal krijg je toegang tot de router door het intypen van een ip-adress.
    Start de browser (IE , FireFox , enz) op en typ daar het volgende in 192.168.0.1 of 192.168.1.1 in.
    Werk dit niet dan moet je even bij de status van jouw netwerkverbinding kijken en kijk welke ip-adress bij Gateway staat.
     
  13. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na wat zoeken het standaard gebruikersnaam en ww gevonden

    Maar nu is het me niet echt duidelijk wat ik nu moet doen..

    Ik heb nu de router status op het scherm waar kan ik de radio modus veranderen?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even bij Wireless Settings > MODE.
    Deze kan je veranderen naar Automatisch of MIXED !

    Om welke Netgear gaat het eigenlijk ?
     
  15. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de netgear router WGR614v9

    Bij Wireless Settings > Mode

    Kan ik kiezen tussen b and g
    of g only

    hij staat op b and g
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer even het volgende.

    1. Schakel de WEP/WPA encryptie even uit.
    2. Maak een verbinding tussen de Netgear en Xbox360.
    3. Schakel de WEP/WPA encryptie weer aan.
    4. De Xbox360 zal vragen om de Encryptie code.

    Bij een aantal routers is dit namelijk de enige manier om een verbinding te maken !!
     
  17. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat ik het nu redelijk voor mekaar heb

    Nu ik de security na WEP heb veranderd.
     
  18. stiffa

    stiffa Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de hulp!
     
  19. Frankzappa

    Frankzappa Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een probleemje met mijn xbox.
    Ik heb zon draadloos adaptertje voor mijn xbox.
    Hij ziet mijn netwerk (volle streepjes).
    Alleen als ik probeer te connecten zegt hij direct, Not Connected.
    Mijn provider is ziggo en mijn routertje is een sweex.
    Al mijn poorten zijn geforward want als ik er een kabel in douw dan kan ik gewoon met open nat gamen.

    Ook mijn wpa en wep instellingen zijn goed, ik heb het allebei geprobeerd en het maakt geen moer uit.

    Ik ben een beetje sagerijnig van iemand die hier wat op kan bedenken.
    Dit moet namelijk in weze zo helemaal kunnen werken zonder extra dingen te hoeven kopen.

    Bij voorbaat dank !
     
  20. peking

    peking Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik draadloos ben op de pc en meestal 2 a 3 strepen heb op de ontvanger, geeft ie aan dat ik dan 24 mbps heb en dan weer 36 mbps..

    Die draadloze G ontvanger geeft ook maar 2 a 3 strepen aan, en het is zo frustrerend met het zoeken naar servers en het spelen van games.. Ik reageer hierdoor meestal later dan de ander oftewel LAG :mad:

    Ik ben me nu enkele weken gaan verdiepen in de Homeplugs. Maar al vrij snel zie ik dat er verschillen zijn in diverse homeplugs (Prijs, sterkte, langleefbaarheid van de homeplugs).

    Ik heb een speed touch 780 wl modem staan beneden en ik zit op zolder.
    Ik weet ook niet precies hoeveel mbps xbox live eist.

    Ik haal met 3 streepjes meestal 36 mbps, maar dan heb ik niet super bereik.
    (PC gesproken dan, maar pc staat naast mijn tv waar de xbox op aangesloten is).

    Ik zie dat de devolos zeer goed zijn, maar je hebt weer zoveel keus en de prijs is erg hoog. Is dit echt nodig, of heb ik met iets anders voldoende in huis om lekker te kunnen game in me kamer?

    Ik wil graag wel goede kwaliteit, niet dat ze na X aantal maanden mankementen vertonen..

    Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring, of die mij de juiste informatie kunnen geven.

    Ik word zo gefrustreerd in de situatie waar ik me nu in bevind.

    Ik dank jullie zeer!
     

Deel Deze Pagina