1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

  1. peking

    peking Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het al eerder gevraagd, maar ik heb nog niet echt voldoende informatie.. Ik hoop dat ik over een paar dagen een besluit kan nemen doormiddel van jullie hulp.. :

     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor online gamen zijn Down:512 en Up: 256 de minimale snelheden.
    Ga je zelf een game hosten dan zijn de snelheden veel hoger.

    Een goede aternatief voor deHomeplugs (Devolo) zijn de Homeplugs van Conrad.
    Deze zijn namelijk 100% compatible , altijd handig altijd als je ooit eens wilt uitbreiden.

    www.conrad.nl Computer>Netwerk>PowerLAN.
     
  3. Stuart

    Stuart MSTRKRFT

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd verhaal:

    Vanaf 1 februari woon ik in Zaandam in een appartement. Het internet heeft de huurbaas geregeld via UPC. De router die we gebruiken is een Belkin router.
    Omdat ik geen draad in de router kan plaatsen, heb ik een draadloze internet adapter gekocht, zo'n zwarte met 2 antennes van Xbox. Alle settings kan ik goed invullen, de poorten heb ik alvast geopend en ik heb de IP settings goed ingevuld, hier zijn ook geen problemen. Wanneer ik de Connection test wil uitvoeren, geeft 'ie echter aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden (stapje 2 zeg maar). De melding die ik krijg is:

    "Your DNS server can't resolve the names of the Xbox LIVE servers or Xbox.com"

    Wat kan ik daar nou mee??
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  5. Stuart

    Stuart MSTRKRFT

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tips heb ik uitgevoerd:
    - Alles uit, dan in volgende weer aan = werkte niet
    - DNS settings op Automatic zetten = werkte niet
    - dmv. Terminal (macbook) mbv de actie "cat /etc/resolv.conf | grep nameserver" het adres proberen te achterhalen, kreeg ik 192.168.2.1 = werkte niet
    - in de router in het Internet Options overzicht de DNS codes ingetoetst op mijn Xbox = werkte niet

    Ik snap er helemaal niets meer van..
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet de DNS invullen van UPC/Chello en niet de DNS die je van de router krijgt.
    Sommige routers maken namelijk een eigen DNS adres aan.
     
  7. Stuart

    Stuart MSTRKRFT

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    UPC / Chello:
    ns01.chello.nl [212.83.68.130]
    ns02.chello.nl [212.83.68.131]
    ns1.upc.nl [212.142.28.66]
    ns2.upc.nl [212.142.28.67]
    ns3.upc.nl [212.142.8.1] - Gaar!
    ns4.upc.nl [212.142.9.50] - Gaar!
    arnhem.telekabel.nl [212.142.28.130] - Gaar!

    De niet gare heb ik geprobeerd, ze werken allebei niet.
    Snap er helemaal niets van..
     
  8. Frankzappa

    Frankzappa Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die dit snapt ?|:-
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer even het volgende.

    1. Schakel de WEP of WPA encryptie eventjes helemaal uit.
    2. Laat nu de Xbox360 connect maken met de Sweex.
    3. Als de Xbox360 verbinding heeft , schakel je de WEP/WPA weer in.
    4. Voor de WEP/WPA encryptie toe aan de Xbox360.

    Je kan ook proberen om gebruik te maken van een simpele 64-bit encryptie zoals c2c3123852
     
  10. MrSirius

    MrSirius Gamertag: Mrsirius79

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een bijzonder vaag probleem met mijn Xbox 360 en Wireless Network adapter.

    Ik heb sinds een week een nieuwe Elite omdat mijn oude Xbox was overleden. Ik had al een Wireless Network adapter, het oude model met a/b/g.

    Mijn probleem is dat mijn adapter op de een of andere manier niet werkt op mijn USB poort achterop mijn Xbox. Ik heb van alles geprobeerd maar ik word continu van Xbox Live gegooid, zie geen gamerscores van vrienden en kan niet met ze connecten.

    1. Ik denk: adapter kapot, balen! Maar daarna heb ik hem aangesloten op 1 van mijn front USB poorten: werkt feilloos! :confused: Ik heb een halve dag geconnect gezeten op Xbox live en 2 uur online kunnen gamen.

    2. Dus ik denk: achterste USB poort kapot: dubbel balen! Maar daarna heb ik een externe harddisk daarom aangesloten met wat films... En dat werkt ook prima. :confused::confused:

    3. USB adapter weer op achterste USB poort... Zelfde probleem als eerst... Ik snap er he-le-maal niks van.

    Heeft 1 van jullie een idee waar het probleem zit? Ik heb die Elite een week dus ik denk dat ik daar nog mee terug kan naar de winkel, maar weet rniet zeker of ik dan een andere meekrijg en voor hetzelfde geld is het toch mijn adapter. Ik wil hem wel op mijn achterste poort hebben, want voor ziet er echt niet uit.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar aangezien het perfect werkt wanneer hij vooraan is aangesloten zou het toch iets met je achterste USB poort moeten zijn normaal op het eerste zicht. Sowieso een beetje vreemd inderdaad, maar aangezien hij nog nieuw is zou ik gewoon even een nieuwe halen en het daarop proberen.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De wireless adapter van mijn broertje werkt ineens ook niet meer op de achterste usb-poort.
    Het gekke is dat mijn wireless adapter ook niet bij hem werkt , maar zijn adapter werkt wel weer op mijn Xbox360 ( Arcade en Elite) :confused:

    Hij heeft gebeld met de helpdesk en kreeg te horen dat hij zijn Xbox360 maar moest opsturen.
    Maar dat wilde hij niet , dus zit (hangt) de adapter in de voorste usb-poort.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nette start post Dial hulde!
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wel gek. En estetisch is het ook niet echt alles zo vooraan lijkt me..

    Ik heb wel eens gelezen dat de USB poorten van de xbox 360 beveiligd waren met een over-current protection ofzo om te verhinderen dat aangesloten apparaten teveel stroom zouden onttrekken. Indien zo werken ze tijdelijk nietmeer tot je het apparaat verwijderd en je console reset. Misschien dat dat er voor iets tussenzit? Alhoewel dat dan normaal gezien toch (dezelfde) problemen zou moeten geven bij alle poorten lijkt me.
    Zolang je nog garantie hebt zou ik ook gewoon een nieuwe proberen.

    Edit: Thanks Fardo, en dat nog wel van een van de meesters in handige overzichtsstartposts! ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  15. MrSirius

    MrSirius Gamertag: Mrsirius79

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx, jullie hebben erg geholpen. Het was inderdaad mijn nieuwe Xbox! Ik mocht hem omruilen en mijn nieuwe Xbox geeft tot nu toe 0.0 problemen met die adapter op de achterste poort! :thumbs: Dat verhaal over overcurrent beveiliging heb ik niet gecheckt, maar als iemand anders dit probleem ook heeft is dat wellicht het proberen waard. Het stomme is nl. ook dat die Xbox het een paar keer gedaan heeft op die poort.

    Vaarwel Xbox nr. 3, ik heb je maar kort gekend maar hopelijk is mijn relatie met Xbox nr. 4 een stuk langer (al heb ik in Xbox nr. 2 een mooie bijslaap voor wanneer het nodig is wanneer die weer terug is van RROD-vakantie). ;)
     
  16. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij gebrek aan hulp op het forum.xbox.com en de helpdesk van XboX zelf.. dan ook maar hier een post wagen \o/

    Ik heb sinds een ruime tijd een XboX Elite (zwart met 120Gb hdd) en ben sinds 2 weken serieus aan het kijken om deze aan te sluiten op mijn (W)LAN en wellicht op LIVE als ik daar tijd voor heb gehad om het gratis uit te proberen. ;)

    Afgelopen dinsdag heb ik de N Adapter mogen ontvangen en heb ik middels de CD keurig kunnen installeren.
    Daarbij vond hij met volle ontvangst mijn netwerk en accepteerde zonder problemen mijn WPA2 pass.

    Die avond t/m donderdagmiddag heb ik mijn foto's, muziek en films (1080p) kunnen streamen via m'n XboX wat super was. Cool _O_
    Echter bij het aanzetten van de XboX op vrijdag gaf de XboX aan 'not connected' te zijn.

    Wat heb ik allemaal gedaan...

    * de adapter gereset naar de fabrieks instellingen en weer geconnect.. wederom vond hij m'n netwerk.. gaf geen foutmelding op m'n WPA2 waarop ik in mijn netwerk settings terug kwam.. status.. ' not connected '.
    Het lampje knippert groen (dus niet constant wat zou inhouden dat hij connected zou zijn).

    * mijn router* gereset (uit/aan) ..

    * poorten geforward welke op diverse sites staan en door de Helpdesk van XboX ook werden doorgegeven,
    punt 1 weer afgelopen, geen soelaas.

    * op aanraden van de Helpdesk van XboX de Xbox cache geleegd.

    * op aanraden van de Helpdesk van XboX de Xbox wired via UTP een update van LIVE laten installeren en punt 1 weer afgelopen, geen soelaas.

    * zelf mijn WPA2 eraf gehaald.. en uiteindelijk na WEP geprobeerd te hebben ook zonder (!) beveiliging mijn netwerk beschikbaar gesteld en punt 1 weer afgelopen**, geen soelaas.


    Kan iemand me nog een tip geven wat ik wellicht heb gemist of wat ik nog kan doen?
    Het feit blijft.. het heeft het keurig gedaan gedurende die dagen***..!? :mad:

    * mijn router is een FritzBox 7170.
    ** deze keer natuurlijk geen pass in hoeven te vullen.
    *** er zijn in deze dagen geen aanpassingen geweest op mijn router en/of netwerk, alle andere draadloze apparaten (laptops, iPhones etc. werken zonder problemen en met dezelfde pass op WPA2).
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je de adapter al eens proberen aan te sluiten op een andere USB poort van je xbox 360? Ik neem aan dat hij nu standaard aan de achterkant hangt, probeer het eerst ook eens even snel met de USB poorten a/d voorkant.

    En ik naam aan van niet, maar je hebt toch geen ethernetkabel EN je wireless adapter aangesloten aan je xbox 360 tegelijkertijd?

    (Je kan best ook sowieso (nog) eens UPnP op je FritzBox 7170 activeren, online stond dat hij dat ondersteunt, manuele portforwards dan trouwens verwijderen en je router (en modem) voor een paar minuutjes van het stroomnet halen alvorens terug op te starten, een reboot dus & GEEN reset.)
     
  18. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. dat is iets wat ik idd niet heb vermeld :D

    1. Ja ik heb hem ook aan de voorkant erin geprikt, maar dan herkend hij de adapter helemaal niet :confused:
    (geen idee of dat hoort)

    2. Ja en nee.. eerst natuurlijk niet, maar nu wel af en toe als ik online wil spelen (heb een maand gratis LIVE) en dan schakelt hij USB standaard uit.. :b:

    3. uPnP staat aan.. en dan moet portforwarding uit .. Portforwarding alvast uitgezet via remote anywhere.. O-)
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je met ethernetkabel verbonden bent en je doet de xbox live connectie test geeft hij dan een opmerking over moderate/strict NAT of loopt alles gewoon goed?

    Hij vindt dus wel je router (het SSID is weergegeven) maar hij zegt dan not connected? Op welke mode staat je wireless router, mixed of N of iets anders? En het broadcast signaal staat dat op auto of...?
     
  20. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ethernetkabel is geen probleem, gamen en 1080p films streamen.. alles ok.
    De router staat op mixed.

    Hij vind de SSID en accepteerd m'n ww. (als ik een incorrect pwd invul zegt hij dit).
    De status blijft not connected.

    Error code bij het testen:
    W: 0000 - 0000
    X: 8000 - 0011
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF

    // Edit 2:
    Ik zie nu een foutmelding in m'n log van m'n router staan:
    WLAN registration failed: Authorization failed. Name: <name>, MAC address: <MAC address>.

    Uitleg van m'n router:
    A WLAN station attempted to register using an invalid WLAN key. The FRITZ!Box rejected the WLAN connection. At no time did the WLAN station have any opportunity to exchange data with the network.

    Ok, dit is nieuw.. het mac adres komt overeen met die van de adapter.. dus dat is de goede.
    Maar.. zelfs zonder encryptie komt hij er niet door?
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010

Deel Deze Pagina