1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De WLAN led op je Fritzbox is wel gewoon aan, en pinkt niet? DHCP op je router staat aan? En SSID broadcast ook, maar je kon je netwerk wel gewoon vinden dus dat zou zo moeten zijn.
    Je had getest zonder enig paswoord d.m.v. bij Advanced settings > WLAN > Security > Enable access without encryption te activeren?

    Op je xbox staan de settings op automatisch?
    Staat het broadcast signaal van je router op automatisch? Kan je dat even veranderen in een vast channel?

    Met de (eerste) driver CDs bij de N adapter was er een probleem blijkbaar, als je met ethernetkabel (zonder adapter) verbindt met live zou je een update moeten krijgen, heb je die ook gehad/gedownload? Maar ik neem aan van wel aangezien hij eerst gewoon zonder probleem werkte. Je moet dus even met ethernetkabel verbonden de xbox live dashboard connectie test doen.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  2. Frankzappa

    Frankzappa Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi bedankt voor je tip, dit heeft helaas ook niet gelukt.
    Ik ga morgen even een andere router proberen.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sommige routers zijn ook stront eigenwijs :+
     
  4. Zephyer

    Zephyer Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond de ' oude ' witte wifi connector getest van een vriend.. doet het direct..
    Mijn N adapter doet het wel bij hem .. |:-

    Echt mensen.. schiet mij maar in de feestverlichting..:'-(
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Duik even in de instellingen van jouw router en kijk of er een Mac-adress beveiliging actief is.
    Zo ja , voeg dan het mac-adress van de N-adapter toe aan het lijstje.
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is echt vreemd, ik zou het bijna toeschrijven aan een hardwareprobleem maar de oude adapter werkt wel gewoon bij je, en je N adapter werkt ook gewoon bij iemand anders...

    Bestaat je SSID gewoon uit cijfers en/of letters en is hij niet overdreven lang? Anders eens even veranderen naar iets kort. Je zou nog eens manueel je broadcast channel kunnen veranderen (naar een lager kanaal zoals 5 bijvoorbeeld). Nadien wel even router herstarten.

    Indien nog geen succes zou je eventueel je xbox eens naar die vriend kunnen meenemen en proberen of je N adapter daar bij jouw xbox 360 werkt met zijn wireless router.. Maar op zich zou het vreemd zijn mocht het aan je xbox op zich liggen.

    Edit: Melbuuln was me reeds voor met een respons, ja inderdaad moet je wel even de MAC filtering instellingen nakijken/aanpassen als dat zou geactiveerd zijn.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  7. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb:

    Een xbox 360 arcade
    Een 20 gb hdd (ga ik vanmiddag ophalen)
    Een Wireless networking adapter
    Een draadloze internetverbinding

    Dan moet het toch lukken om xbox live te spelen? Want ik neem aan dat nog steeds de 1e maand xbox live gratis is?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is zo, voor de eerste 3 accounts die je erop maakt toch normaal. En dat is alles dat je nodig hebt om online te kunnen!
     
  9. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Dankjewel, eindelijk eens online knallen;)
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Vandaag trouwens bij iBood 200Mbps homeplugs voor een mooie prijs.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zag het :)
     
  12. Downtrust

    Downtrust Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de beginpost volledig doorgelezen maar kan nergens een oplossing vinden voor mijn probleem. Ook niet op google of youtube (Heb het internet al plat gezocht naar een antwoord). Dus na het lezen van deze beginpost dacht ik wel dat jullie mij zouden kunnen helpen!

    Mijn probleem is dus dat ik nergens die Wireless Mode zie staan bij Basic Settings. Die optie staat er gewoon niet. Er staat wel IP Settings en DPS Settings maar geen Wireless Mode. Dit terwijl mijn (grijze) adapter wel degelijk insteekt (In een USB poort vanvoor) en een rood lampje heeft. Iemand een oplossing?
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt toch ook geen ethernetkabel in je xbox 360 geplugd? Als beide aangesloten zouden zijn kiest de xbox 360 standaard voor de ethernetkabel als verbindingsoptie normaal en is de wireless mode grijs/onselecteerbaar weergegeven.

    Indien niet, heb je de adapter ook al eens getest op de achterste USB poort?

    Anders ziet het ernaar uit dat het een hardware matig probleem is en kan je best even MS support bellen.
     
  14. Downtrust

    Downtrust Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee de Xbox staat op mijn kamer en daar is alleen wireless. En die Wireless mode staat er niet eens bij mij ook niet in het grijs ofzo. Hij staat er gewoonweg niet. Ik heb de adapter al in alle USB poorten gestoken maar geen oplossing. Een tijdje geleden had ik die MS helplijn al eens gebeld maar ze zeiden dat ik de instructies beter moest lezen, wat ik dus echt wel doe maar die Wireless Mode staat er gewoon niet tussen. Met andere woorden: Ik kan enkel internet met draad selecteren (Basic Settings > IP & DNS) Terwijl je ook de draadloze optie zou moeten hebben (Basic Settings > IP & DNS & Wireless Mode)

    Oh ik heb een Xbox Elite, misschien heeft dat er iets mee te maken?
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Er is toch wel iets mis, ik neem aan dat je de installatie al wel meermaals hebt geprobeerd? Je kan hem nog eens uittrekken en vervolgens terug achterin inpluggen en opnieuw installeren, maar als je nog steeds hetzelfde probleem krijgt lijkt het er toch echt op dat je een hardwarematig probleem hebt met je adapter..

    Trouwens;
    En als ze moeilijk doen bij de MS Support lijn verwijs je gewoon naar hun eigen support artikels #909333 en #955918 en zeg je gewoon dat je, zoals daarin trouwens aangehaald, beroep doet op hun garantie voor dit probleem.
     
  16. Downtrust

    Downtrust Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je hulp, ik heb idd die NXE en daar komt die wireless optie dus niet op. Misschien dat ik gewoon de zwarte adapter ga kopen en hopen dat het daarmee wel werkt. Want internet via de kabel werkt wel gewoon dus moet het wel aan dat adaptertje liggen. Is er misschien ook een mogenlijkheid dat die adapter bij sommige routers niet werkt?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien niet, die officiƫle MS adapters zouden redelijk probleemloos 'out-of-the-box' bij alle routers moeten werken. Dat is op zich hun grote voordeel ook t.o.v. (goedkopere) 3th party wireless gaming adapters die vaak instel/connectie/verbindingsproblemen opleveren.

    Heb je nog garantie, anders kan je beter sowieso toch een nieuwe vragen, desnoods verkoop je'm gewoon en koop je toch een N adapter.
     
  18. Downtrust

    Downtrust Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Garantie heb ik niet meer (ticketje weggegooid) en verkopen zal ik ook maar niet doen tenzij ik een boze koper aan m'n deur weer wil terugzien xD
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik bedoelde de nieuwe v/d garantie te verkopen alvorens zelf een N aan te schaffen :)

    Normaal gezien heb je het ticketje volgens mij niet nodig, ze zien neem ik aan net zoals bij consoles a/d hand van het serienr. wanneer hij geregistreerd is als verkocht ofzo. Ik vermoed dat het bij hardware zoals de officiƫle adapter dan ook net hetzelfde gaat..
     
  20. Vato G

    Vato G Ben Howard

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    0
    In de startpost gaat het ook over homeplugs, daar wil ik aan gaan beginnen.
    Alleen staat er dat ik rekening moet houden met 'stroompiek beveiligers'.
    Hoe zou ik deze moeten herkennen?
     

Deel Deze Pagina