Ik heb steeds dat ik van live wordt afgegooid na een tijdje en dat gebeurd alleen op de xbox. Laptop en PS3 blijven het wel gewoon doen. Wie weet wat dat kan zijn ?
Ik kan met mijn slim mijn N-netwerk niet vinden? Iemand een idee waardoor dat kan komen? Netwerk is momenteel niet beveiligd en zend uit op channel 36. PC in hetzelfde hok heeft gewoon goede ontvangst op N-netwerk.
Klein kickje. Is het zo dat wireless N van de slim gewoon erg weinig bereik heeft? De build in bedoel ik dan.
Sinds ik de Xbox 360 S heb kan ik nog steeds niet via Video Library naar PC/laptop gaan om zo mijn films te streamen. Nochtans kan ik wel via Windows Media Center video's kijken. Maar zou dit liever via Video Library doen op de Xbox 360. Bij de oude Xbox ging dat heel goed. Vind Windows Media Center maar onhandig.
Het Probleem Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn Xbox kan geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk Welke provider?: Telfort Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: draadloos Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: DL: Max. 20Mbit/s / UL 1 Mbit/s Modem Welk merk modem heb je?: ZyXEL P-2602HW-D1A Internet Delen / ICS Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja. Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: McAfee De Foutmelding Wat is de exacte foutmelding?: Status Report: W: 0000 - 0000 X: 8000 - 0011 Y: 0000 - 0000 Z: 0000 - 0000 ID: FFFF - FFFF Wat heb je geprobeerd?: Alles wat Microsoft voorschrijft. Van modem herstarten, tot netwerksettings resetten. Waar stopt de test?: Bij het verbinden van de Xbox 360 naar het draadloze modem. Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): De oplossingen die vallen onder "Can't connect to network" Het gaat overigens om een Wireless G Network Adapter (met één antenne) waarbij er een rood lichtje brandt. Volgens Microsoft betekent dit dat de adapter klaar is om geconfigureerd te worden (en dus niet dat ie niet werkt, want dan zou het rode lichtje moeten knipperen).
Probleem opgelost. Mijn modemwachtwoord bevat hoofdletters en blijkbaar is de Xbox daar niet zo van gediend
Had laatst problemen met een 64-bit WEP encryptie. De Xbox360 accepteerde alleen een combinatie van 10 letters/cijfers maar de router werkte met een 13 letter/cijfer combinatie
Wordt er dood- en doodmoe van, het internet valt hier soms gewoon spontaan weg. Druk ik rechtermuisknop op problemen oplossen, zegt hij 'DNS server niet beschikbaar'. Om het twee minuten later gewoon weer te doen, en 2 min. later weer uit te vallen. Wanneer ik de router reset is most-of-the-time het probleem gefixed, maar soms begint het na 10 min. weer. Het gebeurd wanneer ik alleen thuis ben, maar ook wanneer we met zijn 6'en er op zitten. Virusscans al gedaan, niets gevonden. De vraag is of het probleem bij de router (inclusief modem) ligt, of nog daarvoor in de lijn. Hoop dat het de router is, maar geen idee hoe dit na te gaan valt. Helaas niet mogelijk om eventjes een router te lenen.
Laat hem eens een nacht uitstaan. Dit heeft bij mij ook al met 2 routers het probleem opgelost en destijds kreeg ik bij de helpdesk dezelfde oplossing aangezien we hier hetzelfde probleem hadden met het vorige modem. Het kan natuurlijk aan tig dingen liggen maar je kan het altijd proberen.
Heeft totaal niet geholpen. Lijkt wel of hij overbelast raakt. Heb het ook wanneer niemand verder zijn computer aan heeft staan, en ik host wordt in Call of Duty. Altijd zit ik dan van 'Oh shit' en ja hoor, pats, heel internet plat (en om één of andere reden moet ik altijd host worden ). Op mijn computer heeft hij dan nog wel verbinding met de router, maar dus geen internet. Na ongeveer 10 min. werkt alles weer, ook zonder iets te doen.
Hij zegt altijd 'DNS server niet beschikbaar' ? Kijk eens in de properties van je Lan verbinding wat je als primary DNS hebt ingesteld. Vraag is dan of je daar het ip van je gateway hebt staan of een DNS server van je internet provider. En laat een een poosje een ping lopen naar www.google.nl om te kijken of de lijn echt plat gaat op zo'n moment
Nee, hij geeft niet altijd 'DNS server is niet beschikbaar', soms begint hij over draadloze voorkeursnetwerken, of over problemen met mijn netwerkkaart. Het is echter niet de netwerkkaart aangezien het overal plat gaat. De probleemoplosser van Microsoft kan volgensmij gewoon het probleem niet herkennen. DNS server staat op automatisch en hij kiest voor het IP-adres van mijn gateway. Wanneer ik een ping laat lopen op het moment dat internet plat is doet hij het niet, oftewel er is geen internetverbinding.
Hmm okay, dus je router gaat dan echt even op zn bek? Maar je hoeft hem niet te resetten? Na een paar minuten kan hij het ineens zomaar weer doen? zit je toevallig in een studentenhuis met muuraansluitingen? Is er niet toevallig een huisgenoot die per ongeluk een kabel uit de muur weer in de muur heeft gedaan? (of uit een switch weer in dezelfde switch) Als hij even plat ligt kun je dan wel de router zelf benaderen? Dus in de config van de router zelf komen? Zo ja, kun je dan zien of op dat moment je router wel een IP uitgedeeld heeft gekregen van je ISP? En zo ja, staat er dan ook bij hoelang die lease nog loopt?
Ja, over het algemeen hoef ik hem niet te resetten. Uitzonderingen daar, maar over het algemeen niet. Zit gewoon thuis, iedereen gebruikt draadloos. Op het moment dat het internet plat gaat kan ik gewoon in de router komen, aangezien er wel gewoon netwerkverbinding is (ook uitzonderingen hier, soms zie ik wel dat er een netwerk is, maar mag ik geen verbinding met het netwerk maken). Nooit gecheckt of de router op dat moment wel een IP-adres toegewezen krijgt. Geen idee waar ik kan zien hoe lang de lease nog loopt. Staat nu wel: PPP connection time : 0:02:32:09. Had volgensmij zo'n 2.5 uur geleden dat het netwerk plat ging.
Planet + Sitecom ADSL2+ Modem/Router 54G MIMO WL-154. Met de één na laatste firmware upgrade, de laatste was echter puur voor een Tiscali-probleem, wat niet overeenkomt met mijn problemen.
Iedereen zit draadloos toch? Heb je al eens geprobeerd om eens een ander channel voor je wlan te kiezen? even om uit te sluiten dat je geen conflicten met de buren hebt o.i.d
Ja, al geprobeerd. Daarnaast zitten mijn buren best een eindje weg, kan dan ook geen enkel ander netwerk vinden.
even voortbordurend op dit verhaal, je kan dus wel in de router komen als het internet weg is. dus in principe betekend dat dat het probleem tussen de router en het modem zit OF tussen het modem en de ISP. Wat zegt de Planet helpdesk ervan? Hebben ze de lijn als eens door gemeten?
Heb ze nooit gesproken. Echter doordat het op bepaalde momenten gebeurd (bijvoorbeeld tijdens host zijn in CoD) leek het mij meer in de modem/router (de Sitecom is een modem en router in één) te liggen. Het is wel zo dat er een verouderde lijn ligt, en er niet sneller dan 6 mb geleverd kan worden.