1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

  1. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb steeds dat ik van live wordt afgegooid na een tijdje en dat gebeurd alleen op de xbox. Laptop en PS3 blijven het wel gewoon doen. Wie weet wat dat kan zijn ?
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik kan met mijn slim mijn N-netwerk niet vinden? Iemand een idee waardoor dat kan komen?

    Netwerk is momenteel niet beveiligd en zend uit op channel 36. PC in hetzelfde hok heeft gewoon goede ontvangst op N-netwerk.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Klein kickje. Is het zo dat wireless N van de slim gewoon erg weinig bereik heeft? De build in bedoel ik dan.
     
  4. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ik de Xbox 360 S heb kan ik nog steeds niet via Video Library naar PC/laptop gaan om zo mijn films te streamen. Nochtans kan ik wel via Windows Media Center video's kijken. Maar zou dit liever via Video Library doen op de Xbox 360.

    Bij de oude Xbox ging dat heel goed. Vind Windows Media Center maar onhandig.
     
  5. Petrelli

    Petrelli Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn Xbox kan geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk
    Welke provider?: Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: draadloos
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: DL: Max. 20Mbit/s / UL 1 Mbit/s

    Modem
    Welk merk modem heb je?: ZyXEL P-2602HW-D1A


    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: McAfee

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:

    Status Report:

    W: 0000 - 0000
    X: 8000 - 0011
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF


    Wat heb je geprobeerd?: Alles wat Microsoft voorschrijft. Van modem herstarten, tot netwerksettings resetten.

    Waar stopt de test?: Bij het verbinden van de Xbox 360 naar het draadloze modem.

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): De oplossingen die vallen onder "Can't connect to network"

    Het gaat overigens om een Wireless G Network Adapter (met één antenne) waarbij er een rood lichtje brandt. Volgens Microsoft betekent dit dat de adapter klaar is om geconfigureerd te worden (en dus niet dat ie niet werkt, want dan zou het rode lichtje moeten knipperen).
     
  6. Petrelli

    Petrelli Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem opgelost. Mijn modemwachtwoord bevat hoofdletters en blijkbaar is de Xbox daar niet zo van gediend :p
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had laatst problemen met een 64-bit WEP encryptie.
    De Xbox360 accepteerde alleen een combinatie van 10 letters/cijfers maar de router werkte met een 13 letter/cijfer combinatie :mad:
     
  8. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt er dood- en doodmoe van, het internet valt hier soms gewoon spontaan weg. Druk ik rechtermuisknop op problemen oplossen, zegt hij 'DNS server niet beschikbaar'. Om het twee minuten later gewoon weer te doen, en 2 min. later weer uit te vallen. Wanneer ik de router reset is most-of-the-time het probleem gefixed, maar soms begint het na 10 min. weer. Het gebeurd wanneer ik alleen thuis ben, maar ook wanneer we met zijn 6'en er op zitten. Virusscans al gedaan, niets gevonden.

    De vraag is of het probleem bij de router (inclusief modem) ligt, of nog daarvoor in de lijn. Hoop dat het de router is, maar geen idee hoe dit na te gaan valt. Helaas niet mogelijk om eventjes een router te lenen.
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Laat hem eens een nacht uitstaan. Dit heeft bij mij ook al met 2 routers het probleem opgelost en destijds kreeg ik bij de helpdesk dezelfde oplossing aangezien we hier hetzelfde probleem hadden met het vorige modem. Het kan natuurlijk aan tig dingen liggen maar je kan het altijd proberen.
     
  10. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft totaal niet geholpen. Lijkt wel of hij overbelast raakt. Heb het ook wanneer niemand verder zijn computer aan heeft staan, en ik host wordt in Call of Duty. Altijd zit ik dan van 'Oh shit' en ja hoor, pats, heel internet plat (en om één of andere reden moet ik altijd host worden :'-().

    Op mijn computer heeft hij dan nog wel verbinding met de router, maar dus geen internet. Na ongeveer 10 min. werkt alles weer, ook zonder iets te doen.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hij zegt altijd 'DNS server niet beschikbaar' ? Kijk eens in de properties van je Lan verbinding wat je als primary DNS hebt ingesteld. Vraag is dan of je daar het ip van je gateway hebt staan of een DNS server van je internet provider.

    En laat een een poosje een ping lopen naar www.google.nl om te kijken of de lijn echt plat gaat op zo'n moment
     
  12. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij geeft niet altijd 'DNS server is niet beschikbaar', soms begint hij over draadloze voorkeursnetwerken, of over problemen met mijn netwerkkaart. Het is echter niet de netwerkkaart aangezien het overal plat gaat. De probleemoplosser van Microsoft kan volgensmij gewoon het probleem niet herkennen.

    DNS server staat op automatisch en hij kiest voor het IP-adres van mijn gateway. Wanneer ik een ping laat lopen op het moment dat internet plat is doet hij het niet, oftewel er is geen internetverbinding.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hmm okay, dus je router gaat dan echt even op zn bek?

    Maar je hoeft hem niet te resetten? Na een paar minuten kan hij het ineens zomaar weer doen?

    zit je toevallig in een studentenhuis met muuraansluitingen? Is er niet toevallig een huisgenoot die per ongeluk een kabel uit de muur weer in de muur heeft gedaan? (of uit een switch weer in dezelfde switch)

    Als hij even plat ligt kun je dan wel de router zelf benaderen? Dus in de config van de router zelf komen? Zo ja, kun je dan zien of op dat moment je router wel een IP uitgedeeld heeft gekregen van je ISP? En zo ja, staat er dan ook bij hoelang die lease nog loopt?
     
  14. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, over het algemeen hoef ik hem niet te resetten. Uitzonderingen daar, maar over het algemeen niet.

    Zit gewoon thuis, iedereen gebruikt draadloos. Op het moment dat het internet plat gaat kan ik gewoon in de router komen, aangezien er wel gewoon netwerkverbinding is (ook uitzonderingen hier, soms zie ik wel dat er een netwerk is, maar mag ik geen verbinding met het netwerk maken). Nooit gecheckt of de router op dat moment wel een IP-adres toegewezen krijgt. Geen idee waar ik kan zien hoe lang de lease nog loopt.

    Staat nu wel: PPP connection time : 0:02:32:09. Had volgensmij zo'n 2.5 uur geleden dat het netwerk plat ging.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wie is je provider en wat voor router heb je?
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Planet + Sitecom ADSL2+ Modem/Router 54G MIMO WL-154. Met de één na laatste firmware upgrade, de laatste was echter puur voor een Tiscali-probleem, wat niet overeenkomt met mijn problemen.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Iedereen zit draadloos toch? Heb je al eens geprobeerd om eens een ander channel voor je wlan te kiezen?

    even om uit te sluiten dat je geen conflicten met de buren hebt o.i.d
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, al geprobeerd. Daarnaast zitten mijn buren best een eindje weg, kan dan ook geen enkel ander netwerk vinden. :+
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    even voortbordurend op dit verhaal, je kan dus wel in de router komen als het internet weg is.

    dus in principe betekend dat dat het probleem tussen de router en het modem zit OF tussen het modem en de ISP.

    Wat zegt de Planet helpdesk ervan? Hebben ze de lijn als eens door gemeten?
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze nooit gesproken. Echter doordat het op bepaalde momenten gebeurd (bijvoorbeeld tijdens host zijn in CoD) leek het mij meer in de modem/router (de Sitecom is een modem en router in één) te liggen.

    Het is wel zo dat er een verouderde lijn ligt, en er niet sneller dan 6 mb geleverd kan worden.
     

Deel Deze Pagina