1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ff een vraagje..
    Als ik dus zo'n wireless router heb, en dan kan ik gewoon zo'n adapter in m'n xbox doen, en dan vind hij hem (toch?)
    Maar ik wil ook internet op m'n pc (duh) moet ik dan speciaal daarvoor ook nog een adapter kopen die in m'n computer gaat? want dan word het wel een hele dure grap. Of kan ik de pc gewoon met draadjes aansluiten??

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    De meeste draadloze routers hebben ook een viertal aansluitingen voor zgn wired verbindingen. Je kunt dus aan de ene kant wireless gebruiken waar dat uitkomt en tegelijkertijd met gewone netwerkkabels werken.

Voorbeeld, mijn eigen situatie:

Ik heb twee computers naast elkaar staan. Er loopt een netjes weggewerkte UTP kabel van de meterkast (waar de modem staat) naar deze plek. Hier staat dus mijn wireless router (Linksys WRV54G) die met draadjes aan beide computers is aangesloten. In de woonkamer staat een Xbox naast de TV en die heeft een wireless adapter (Microsoft MN-740). Op de kamer van zoonlief komt een dezer dagen een eigen computertje en die wordt eveneens wireless verbonden.

Met de juiste apparatuur kun je prima miksen... ;)

3. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reactie. Ik wou de volgende router kopen:
    Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch BEFW11S4

daar zit dus ook een viertal uitgangen voor de wired connecties??
    (dat is de 4 poort switch??)

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja.

Waarom koop je niet voor een paar centen meer een wireless-G router? Voorbeeld Linksys WRT54G. Niet te duur, beregoed, en helemaal bij de tijd. Kost amper 2 tientjes meer dan de BEFW11S4.

5. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft een wireless-G router voor voordelen ten opzichte van de BEFW11S4?

6. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    een G-router ondersteunt 54 mbit, een B-router ondersteunt 11mbit

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Binnen de wireless-g standaard zijn wat zaken beter geregeld. Zo is WPA beveiliging algemeen als standaard geaccepteerd en passen alle fabrikanten de firmware van hun wireless-g apparaten aan om wpa te supporten. Zo zijn er nog wat features die wireless-g beter maken dan de 11mbit oplossingen. En tenslotte, zoals hierboven gemeld, is wireless-g 5 keer sneller dan wireless-b.

8. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je trouwens die kabels erbij, en wat voor kabels moet je anders gebruiken? en heb je ook een kabel nodig om de adapter aan de xbox aan te sluiten, of kan je die er gewoon in drukken??

9. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt alle kabels erbij, je stopt het ene uiteinde van de ethernet kabel in de WGA11B of WGA54G en het andere uiteinde in de xbox

10. nickle

nickle rainbow till I die

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat U.S Robotics ook van deze wirrless routers verkoopt voor echt perfect Live! gaming.. http://www.usr-emea.com/loc-index.asp?loc=emea . Deze leverancier is namelijk al meerdere keren als beste getest op wireless gebied. Deze leverancier heeft namelijk turbo routers die tot 100 MBit wireless kunnen leveren. Het enigste probleem is dat het niet bij veel winkels te verkrijgen is...alleen bekend is mediamarkt..

11. Dapower

Dapower Dapower NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een draadloze router met ingebouwde adsl modem van us robotics te kopen.
    Ik heb de volgende situatie. Beneden staat de pc. Daar sluit ik hem aan op mijn pc (internetprovider Solcon via versatel? werkt Solcon met deze router adsl modem?)
    Ik wil dan draadloos naar boven, naar mijn pc (ingebouwde draadloze netwerkkaart) en vanaf hier weet ik niet hoe ik er mijn xbox op aansluit. Ik wil liever niet nog een adapter erbij kopen. Maar via connection sharing of op een andere manier manier mijn verbinding tot stand brengen met Xbox live.
    Want mijn pc staat er maar een paar meter vanaf en staat toch meestal wel aan.
    Wat kan ik het beste doen, en kan iemand ook mijn provider vraagjes beantwoorden. Gaat het lukken met deze adsl/wireless router-modem?

12. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Joepie! ik heb een draadloze router+adapter besteld!
    Nl. de BEFW11S4 router en de WGA11B adapter!
    ik laat het wel horen als ik problemen heb met de instellingen:D
    Ik hoop alleen dat ze niet tever uit elkaar staan of valt dat wel wat mee? van pc->xbox is ongeveer 10 meter en dan boven ipv benenden:{

13. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies dezelfde config. en bij mij is ut ook 10 m. en haal ik probleemloos de beste verbindingen.

14. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt dat wou ik ff horen :)

15. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb bij mijn wireless-B een vaag probleem gehad, alleen als hij op de Cross cable stand stond kon hij mijn Xbox vinden.
    Verder diende ik het Mac adres van mijn Xbox en van het netwerk kastje in te voeren in mijn Wireless router.
    Verder niets dan lof erover :D
    Linksys heeft een zeer interessante aanvulling uitgebracht :)

16. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Linksys kan op dit moment de vraag niet aan van de 54g waardoor ze een levertijd hebben van minimaal 2 weken, dat kan dus de reden zijn waarom mensen nog niet een 54g aan schaffen, 2 weken wachten kan erg lang zijn.
    En veel mensen hebben nog niet een 54g netwerk.

17. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Goh dat aansluiten stelde ook nix voor zeg (maar 2 uurtjes mee bezig geweest) maarja alles doet het nou en geen lag!!best koel zo'n wireless netwerkje

18. Ghostkiller14

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor probleem had jij er dan mee, ik heb nou dat hij een dnserror geeft sinds ik er WEP heb opgezet.

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    De meeste wireless routers ondersteunen dit. Ze hebben voorzover mij bekend allemaal wel een 4 poorts switch aan boord waar je via een netwerkdraadje je Xbox op kunt aansluiten. Je gebruikt dan de switch voor je Xbox, en eventueel ook voor een PC die er naast staat, en de wireless optie voor de rest van de spullen in je huis.

Merk op dat ik de voorkeur geef aan aparte modems en aparte routers. Als je een geintegreerde modem/router koopt kun je nml niet zo eenvoudig wisselen van de ene provider naar de andere (bijv van adsl naar kabel en vv.).

20. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    WEP wordt geloof ik niet ondersteund door dat kastje.
    Verder was mijn probleem alleen maar dat het mac-adres niet in de router stond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina