1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een verbindingsbrug via de laptop naar een wireless router. heb voor de ps2 en voor de xbox een apart draadje. PS2 is straight, Xbox niet.
     
  2. Silverpeet

    Silverpeet Touch a DS ..

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende keer eerst lezen voordat ik zelf ga pielen .. dit uitzoeken heeft me een paar uur gekost |:-

    Maar goed, ik ben wireless met mijn xbox .. heb ik nu 15 meter UTP over :9
     
  3. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik ben hier nieuw op het forum en normaal post ik nergens op forums maar nu heb ik toch echt jullie hulp nodig. Ik heb alles hier een beetje doorgelezen en heb diverse computerwinkels bezocht aangezien ik Xbox Live wil maar enkel en alleen draadloos. Nu heb ik een planet adsl abonnement met een USB modem maar ben mijn internetcarriere begonnen met isdn dus dat zit er ook nog eens aan. Toch wil ik draadloos Xbox live en dat gaat me geld kostenmaar dat neem ik maar voor lief :confused: . Maar wat heb ik allemaal nodig ??? Om toch te bewijzen dat ik wat research heb gedaan doe ik maar een gooi :)

    modem/router ineen de Linksys WAG54G - E1 (moet dus isdn zijn)
    Adapter WGA54g ook van Linksys

    is dit alles en als ik het goed begrijp hoef ik hiermee geen draden naar beneden te plaatsen aangezien modem beneden staat en xbox boven

    _O_ alvast bedankt voor jullie help en suggesties _O_
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  4. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe het zit met isdn, maar normaal is dat genoeg.
    Ook met Linksys heb ik geen ervaring. Ik heb zowel router als gaming adapter van US Robotics, en dat werkt allemaal perfect.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb die spullen zijn goed :)
     
  6. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay dan bedankt voor de snelle reacties, ik begon al te twijfelen of het met ISDN in combinatie met ADSL uberhaupt wel mogelijk was maar gelukkig *). Bestelling plaats ik morgen in alle rust ff en dan zo snel mogelijk Xbox Live spelen, ik hou jullie op de hoogte !!
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ok, ik heb net dit hele topic doorgelezen, maar wil voor de zekerheid toch nog even vragen:

    Ik heb een multi pc modem, dus ingebouwde router, en ik wil wireless gaan. Dus dan moet ik een accespoint voor de router kopen en ook zo'n ding voor bij de Xbox? Maar beter is het om een nieuwe router te kopen die het geintegreerd heeft.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Persoonlijk zou ik voor een Nieuwe Router gaan :eek: ... ik heb geen hoge pet op van de Multipcmodems .... maar goed ... het kan beide
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Op zich als ik eerst met de multipcmodem probeer en het dan tegenvalt kan ik altijd die nieuwe router kopen en heb ik alleen het geld van die ene accesspoint weggegooid, iets van 50 euro...hmm...

    Krijg ik dan lag met mijn modem?
     


  10. Hoeveel kost zo'n setje ongeveer?
    En gaat er dan ook geen draad naar je Xbox?
    Vast bedankt
     
  11. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed begrijp hoeft er dan geen draadje van je router naar de xbox, het enige draadje aan de xbox wordt dan de draad naar de gamingadapter die je in de buurt van je xbox zet. Als jij alle spullen wil kopen die ik heb gekocht kom je met de verzendkosten uit op 209,50 euro bij empc.nl
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Linksys 54Mbps Wireless router (wrtg54 geloof ik :) ) en de linksys wireless xbox gaming adapter, de 11Mbps versie. Eén woord: perfect! Het was heel even klooien met het instellen van de wet encryptie op de xbox adapter (die moest je namelijk eest ff op aan je pc hangen en dan pas de wizard gebruiken :) ) maar hij doet het echt perfect, nooit lag of schokken...
    Weet iemand al iets over de officiele m$ wireless-g xbox adapter? waar en wanneer te koop?

    Het enig edraadje is idd, het draadje tussen je gaming adapter en je xbox <- thats what i call wireless *)
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2004
  13. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen vandaag mijn spullen binnengekregen *) : WAG54G E1 en de WGA54G. Na wat geklungel is het gelukt om de modem/router aan te sluiten, het enige irritante is dat hij na ongeveer 5 minuten aangeeft dat de draadloze netwerkverbinding verbroken wordt terwijl ik gewoon nog online kan surfen, msnen etc. Weet iemand waar dit aan ligt want het is best irritant.

    Zo ff in alle rust de gaming adapter aansluiten op de xbox, het enige kutte is dat ik dusdanig laat terug was van school dat de winkels voor een xbox live kit dichtwaren 8) . Nou ja dan maar morgen xbox liven _O_
     
  14. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb laatst de gaming adapter van USR gewonnen waar in dit topic al veel lovende woorden over te lezen zijn:
    [​IMG]

    Hierdoor is mijn interesse in Live ineens weer opgekomen. Mijn Xbox staat namelijk in de huiskamer terwijl mijn pc zich op de eerste verdieping bevindt en ik had geen zin om allemaal draden te gaan trekken.
    Op dit moment heb ik echter internet via Planet met zo'n fantastische Speedtouch ADSL-modem. Ik heb begrepen dat die in ieder geval het veld zal moeten ruimen _0/ . Aangezien ik nog niet echt veel kaas gegeten heb van de techniek die bij pc's komt kijken |:- heb ik deze vraag (met waarschijnlijk een voor de hand liggend antwoord...maar die twijfel, he!):

    Kan de bijbehorende USR Sureconnect Wireless Gateway tegelijk dienen als vervanging van mijn USB-modem?:
    [​IMG]

    Alles op deze site wijst er wel op, maar zoals gezegd, heb ik er de ballen verstand van!
    Als het antwoord ja is, dan moet ik zeker ook nog een ethernetkaart voor mijn pc kopen (aangezien dat 7(!!) jaar geleden niet echt standaard was)?

    Alvast bedankt voor de reacties. _O_
     
  15. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg heb ik een probleem met het aansluiten van de gaming adapter (WGA54G). Ik volg de instructies van de quickguide dus kabeltjes zijn aangesloten alleen wanneer ik de setup wil draaien geeft tie aan: Cannot detect Gaming Adapter. Ik heb al een mailtje naar de linksys support gestuurd maar krijg geen antwoord. Iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik vandaag nog ff op Live kan.

    Alvast bedankt !!
     
  16. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook eindelijk de mogelijkheid besteld om mijn Xbox draadloos te krijgen.

    In eerste instantie was de bedoeling dat ik de Linksys WGA54G zou kopen, maar deze blijkt als nadeel te hebben, dat WPA niet ondersteund wordt. Om nou de beveiliging van mijn netwerk overhoop te gooien vindt ik niet zo'n goed idee.

    Nu heb ik de WET54G v2.0 besteld, dit doet hetzelfde (en meer) en heeft gelijk goeie ondersteuning voor WPA.. Hopelijk in de loop van volgende week heb ik hem binnen en hoef ik niet meer te klooien met die UTP kabel.

    Ik kreeg van de webstore ook het advies om de WET54G te nemen ipv de WPA54G
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  17. Sunrise

    Sunrise BGN

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jullie deskundig advies nodig voor het instellen van een draadloos netwerk thuis:

    Mijn instellingen:

    Desktop PC beneden (XP), aangesloten met internet via Eurodocsis Motorola modem en Wanadoo Cable Broadband Basic.
    Boven XBOX en laptop (98)

    Het idee is om een draadloos netwerkje aan te leggen, dus een wireless router achter het modem te hangen, een wireless kaartje in mijn laptop te doen, en via een bridge/station adapter de omzetting naar de Ethernet aansluiting te maken.

    Hebben jullie adviezen zodat ik voor minder dan 200 euro de bovenstaande spullen aan kan schaffen?

    De linksys router+kaart+bridge is me namelijk met over de 300 euro (Dixons) iets te duur. EDIT: bij andere winkels is het echter wel te doen. Het upgraden van het kabelabonnement is in overweging.

    Oh, en wat is het verschil tussen een router en een access point?

    EDIT:
    WRT54G als router
    WPC54G als kaart
    WGA54G als xbox verbinding

    leek me wel aardig...
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een router heb je nodig om verkeer naar meerdere machines te versturen.... een access point heb je nodig om een grotere afstand tussen een router en een pc te kunnen overbruggen. In de regel heb je geen access point nodig als je je router goed plaatst
     
  19. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    @ Sunrise.. Heb mijn spullen gehaald bij Wifiapparatuur.nl, is een stuk goedkoper dan Dixons..

    65,44 WRT54g v2.0
    51,29 WPC54G
    90,44 WET54G v2.0(veel beter dan WGA54G, zie verhaal paar postings eerder)

    Zo kom je net iets boven de 200 euro uit (+ verzendkosten).

    Ik zou je desktop PC gewoon met UTP kabel aansluiten op je Router, is toch de meest stabiele verbinding..
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  20. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vragen uit post 314? Please!?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina