1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik sinds gisteren de WGA54G van linksys in mijn wireless netwerkie en dat werkt prima, hele dag zitten gamen zonder problemen / lag oid. Ik gebruik hem icm de Wireless-G Broadband Router ook van linksys.

    [​IMG]
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat steek je dan in je xbox?
    Want ik heb zegmaar het volgende:
    PC staat beneden, samen met de router en het hele gebeuren. Nou staat mijn Xbox helemaal ergens anders boven, dus hoe doe ik dat dan? Een wireless geval in mijn xbox steken? En dan; maakt hij zelf een verbinding aan of... ?
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je stop een netwerkkabel (wordt meegeleverd) achter in de game adapter en het andere einde in de xbox. Ik heb eerst de wireless adapter geconfigureerd op me pc door hem daar mee te verbinden en nadat hij goed is ingesteld kun je hem aan een willekeurig ander apparaat hangen. Let wel even op dat in nieuwe woningen het draadloze signaal niet altijd even goed door gewapende vloeren heen wil. Heb zelf mijn wireless router op de eerste verdieping gezet zodat ik op de beganne grond en zolder een goede verbinding heb.

    Deze wireless game adapter kun je overigens ook prima vanaf je xbox configureren want hij is volledig ondersteund door xboxlive. Je moet wel effies eerst de firmware naar versie 1.10 upgraden anders werkt dat laatste niet goed :)
     
  4. dickjustice

    dickjustice Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen

    Ik wil mijn Xbox aansluiten op xbox live en ik zit erover te denken om dat wireless te doen. Mijn xbox staat bij ons op de garage en die is aan ons huis gebouwd dus er zitten een aantal muren tussen en +/- 10 meter, misschien iets meer. Nou vraag ik me af of dat niet ten koste gaat van het signaal en de pingtijd.
    En ik wil nog iets weten over wat ik nodig heb. Stel ik zou voor een wireless oplossing kiezen wat heb ik dan nodig? Ik heb adsl, een multipcmodem waarop alleen mijn computer is aangesloten tot nu toe. Wat moet ik dan aanschaffen om mijn xbox aan te sluiten op dat modem.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Jij hebt de specials game uitvoering. Kan ik ook met een "gewone" bridge (zo noem je zo'n ding toch?) gebruiken? Bij routershop hadden ze namelijk die game adapter voor 40 euro. Helaas weg op de dag dat ik hem wilde bestellen :'-( En werkt een G bridge met een B router?
    Volgens mij ben jij hier wel de gadgets man :9
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De G bridge werkt niet op een B router, andersom is wel mogelijk.

    Als je even bij: http://www.tweakers.net/pricewatch/69516 kijkt zie je waar ze de B variant hebben en tegen welke prijs.

    I hou wel van gadgets jah, spaar me hele leven al niets anders :)
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    He bedankt! Kon hem op pricewatch van tweakers niet vinden :eek: Denk dat ik hem maar ga kopen :) Maar een gewone bridge zoals deze werkt toch ook?
    [​IMG]
    Mischien is het verstandig om er nu 20 euro meer tegaan te gooien, want als ik deze zomer eigen pc op mijn kamer krijg, hoef ik dan alleen nog maar een cross-over kabel te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het is toch maar de wga11b geworden :)
     
  9. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dit ziet er interessant uit...

    @Tipex: Wat heb ik nu PRECIES nodig als ik draadloos wil via dat Linksys spul met mijn X-box en mijn PC (wordt Laptop binnen nu en een half jaartje :) )

    Mijn naam zegt het al, ik heb er niet veel verstand van, dus als het kan effe duidelijk (en met prijs) wat ik nu precies allemaal nodig heb...
    Ik hoor veel verschillende verhalen, en weet nu nog minder dan in het begin...

    Effe wat info: Mijn Xbox staat gewoon beneden, PC boven, ook mijn modem staat beneden, ik heb geen router, ik heb nu gewoon een aparte kabel voor mijn Xbox. Als ik dus online wil gamen met mijn Xbox, trek ik de plug van de kabel van de PC uit de modem, en stop ik die van de Xbox kabel er in: Nu heb ik dus gewoon een kabel door de woonkamer liggen, en hier wil ik vanaf (nee, die kabel is niet weg te werken in de plinten of wat dan ook, huis zit raar in elkaar)....
    EDIT: Ik heb een breedband kabel verbinding (van @home)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb je adsl of kabel? Is dacht ik belangrijk ivm. welke router je moet hebben.
    Dan pak jij bijv deze draadloze router
    [​IMG]
    met hier wat info voor de prijs van €54
    Dan koop je daar nog een mooie WGA11B bij voor in je xbox
    [​IMG]
    Deze kost ongeveer €50 hier
    Dan heb je dus een B router met snelheid van 11Mbit

    Als je er een aantal euro's bij legt, krijg je het volgende:
    [​IMG]
    deze router
    voor ongeveer €85
    Dan koop je er voor ongeveer 80 euro's deze game adapter
    [​IMG]
    methier wat info. Hoop dat dit je op weg help, en de echte kenners moeten met maar verbeteren/aanvullen :)
    Verschil zit hem in de snelheid van data overdracht. En die duurdere game adapter ziet er beter uit :9 Alle hotlinkjes doen het zo te zien niet :)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
  11. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt, ik heb het er even bij gezet...
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Het simpelste wat je kunt doen is een wireless accespoint erbij kopen, ik gebruik zelf de wrt54g (http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601), hier kun je gewoon je bestaande pc op aansluiten middels de utp die je toch al hebt liggen en voor je xbox gebruik je dan de eerder getoonde game adapter. Voor prijzen kun je het beste kijken op http://www.tweakers.net/pricewatch.
     
  13. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik vergeten ben te vermelden, is dat ik straks dus ook met mijn laptop wireless wil gaan, zonder iets weer te moeten vervangen....
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat is gewoon mogelijk met die routers. Zit hem, zo als ik al zei, in de snelheid van data overdracht. Ik neem aan dat je laptop gewoon op draadloos netwerk aangesloten kan worden.
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    als je notebook nu nog geen wifi ondersteund kun je daar een pcmcia wifi kaartje inproppen en dan kan die ook draadloos
     
  16. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, dus als ik het goed begrijp heb ik alleen een

    wireless acces point
    game adapter
    wifikaartje

    nodig om met mijn Xbox en laptop draadloos te internetten?
    (enig idee hoeveel ik in totaal ongeveer kwijt ben? )
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mezelf dan maar even quoten ;) Ligt eraan of je 11Mbit wil of 54Mbit
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er een beetje vanaf of je een 'G' of 'B' netwerkje wilt aanleggen, 'G' is snellers (54mbps) maar qua bereik minder dan 'B' die op zijn beurt weer langzamer is (11mbps).
    Linksys heeft beide vinden dus het is maar net wat je wilt.

    De 'G' oplossing kost je 200 euro ongeveer

    Router, WRT54G kost je ongeveer 65 euro
    Game adapter kost je iets van 90
    Wifi kaartje voor je notebook kost je ongeveer 45 euro
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Is je laptop beetje nieuw? Dan zit er waarschijnlijk al wel zo'n kaartje in. Moet je even kijken.
     
  20. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, uhm, wat raad je me aan?
    Ik denk altijd dat sneller beter is, maar bereik is toch ook wel belangrijk....
    Even ter info, mijn modem staat in de gang, in de meterkast, en mijn Xbox staat in een hoek van de huiskamer....effe 'schetsen'...bij X staat mijn Xbox



    _Xl
    lhier is de
    __ __l_ kelder
    __l ^--dit is een deur
    ^
    hier staat de modem

    Het is dus maar een klein stukje, maar wel omringd door muren....

    Is het beriek van de G methode af te raden? Ik wil natuurlijk wel met mijn laptopje straks door het hele huis kunnen internetten.....

    EDIT: ok, dat schetsje klopt dus niet helemaal....alles boven het woordje kelder moet een paar spaties naar rechts...
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina