[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb zelf de 300G van asus en werkt perfect met xbox en live. Wat is wel heb gedaan is mijn XBOX in de DMZ gezet. Dit zodat hij van buiten af prima te bereiken is. Op zich nooit problemen.

    andere goede info bronnen voor deze router zijn:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/907277/13

    en
    http://www.chupa.nl/forum/

    suc6
     
  2. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    Belkin 802.11g Wireless Cable/DSL router en Linksys Gameadapter Probs!

    vraagje,
    ikzelf heb de gameadapter wga54G en de router wrt54G van Linksys....

    deze waren binnen een half uurtje geconfigureerd en klaar voor Xbox Live, toppie.


    maar nu heeft mijn schoonbroer (woont in belgie) dezelfde Gameadapter gekocht,

    deze Linksys wga54G: [​IMG]

    ####################################

    en heeft hij deze Router in zijn bezit (Belkin 802.11g Wireless Cable/DSL router)

    [​IMG]


    het probleem is nu dat zijn router de Gameadapter op 1 of andere manier niet ziet....iets met de IP-instelling of wat dan ook!

    nu is mijn vraag of iemand mij daar met kan helpen op te lossen,
    zodat straks mijn schoonbroer en zijn Kids op Live kunnen.

    ik head hem al uitgelegd dat hij de Gameadapter met de bijgeleverde UTP-kabel eerst in een routerpoort moet steken en daarna de bijgeleverde setup-Cd moet moet laten draaien.

    zo heb ik het althans gedaan met s8cces,

    maar op dat punt sneuveld hij al.
    de router herkent de Gameadapter blijkbaar niet,

    Iemand een Oplossing hiervoor,
    dan is mijn dank groot...... _O_
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Komt het niet door de merkverschillen? Dus is het wel mogelijk om deze 2 apparaten te koppelen? Neem aan van wel als je kijkt wat je betaald voor dergelijke apparatuur.
     
  4. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol, mijn wrt54G van Linksys is al stuk,
    gaat terug naar de fabriek,

    dat ding is paar weken oud.....

    ik krijg gelukkig een nieuwe,goeie service.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zo... :{:{ Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Heb hier een router van ongeveer anderhalf jaar oud staan en is niets mis mee. Mijn WGA11B van 2 maandjes oud werkt ook nog perfect. Wel wazig maar goede service *)
     
  6. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    DHCP server ofzoiets was stuk....tja
    das minder.
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n vriend heeft live en die heeft een gaatje door het plafond geboord. Zo ging het dus ook makkelijk.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Moet je wel toestemming hebben van je ouder + een mooie afwerking voor die kabel die door dat gat gaat. Draadloos is veel mooier + meer gadget gehalte. Kosten van het spul is net iets minder.
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand hoe ik kan instellen in mijn Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070) dat alleen deze computer over wireless kan joinen op de router, of dat ik er een wachtwoord opzet voor wireless?
     
  10. thamartha

    thamartha Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand ook of deze US Robotics, of welke andere wireless adapter/access point met Linux/Debian/Xebian werkt c.q. drivers dan wel software hiervoor kan aanleveren? Volgens mij de D-Link apparaten wel maar zeker weten doe ik het niet.

    Hoop 't te lezen in dit forum
     
  11. thamartha

    thamartha Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    En als aanvulling:

    Het liefste heb ik natuurlijk een speciale game wireless adapter die linux/debian/xebian ondersteund, maar dat zal wel een utopie zijn en moet ik leren leven met een algemeen apparaat ook niet onoverkomelijk ;)
     
  12. thamartha

    thamartha Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0

    Voytec, beetje late reactie, maar enter nu pas dit forum. Ik heb die Medion router ook gekocht. Zitten idd 2 usb dongles bij die je op alle apparatuur met USB poorten kunt aansluiten. In principe zijn de XBOX poorten ook USB poorten. Met een speciale adapter kabel van XBOX poort naar USB zou je dit kunnen omzeilen (zie www.psxshop.nl voor zo'n kabel kost ongeveer 15 Euro). Dan is 't nog de vraag of de dongle werkt. Het gaat sowieso niet op 54 mbps, aangezien dat alleen met USB 2.0 kan. Als het al lukt dus op 11 mbps. Maar het blijft een gok, ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd. Misschien als je Xebian op je XBOX installeert en drivers zoekt die de dongle ondersteunen. Ik denk zelf dat 't makkelijker is een Linksys Wet54g erbij te kopen. Kost je nog eens 70 Euro bovenop de 89 die je betaald voor het Medion setje. Wel heb je dan de 2 dongles over voor bijv. een desktop PC en een laptop of andere PC. Daarnaast is de linksys handig aan te sluiten op je ethernetpoort van je XBOX, en heb je wel 54 mbps, 't ding is direct een ondersteuningspunt voor je draadloze netwerk, zodat je signaal sterker zal zijn door je huis. M.n. als je de XBOX + linksys op de 1e verdieping hebt staan en de Medion router begane grond, met bijv. een PC op 2e/3e verdieping zolder!

    Ik ga ook eens ff aanklooien met de dongles voordat ik de linksys koop. Als dat niet lukt dan maar weer 70 Eutjes extra er tegenaan ;)

    /Mod Dude, gebruik de EDIT knop voortaan. Bedankt. - !SIC!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2005
  13. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb een ADSL-standard verbinding op mijn pc. Deze verbinding word tot stand gebracht met een Speedtouch 120 draadloze ontvanger. De modem staat beneden en zendt naar mijn USB-ontvanger. Is het mogelijk om een kabeltje te trekken vanaf mijn pc naar mijn xbox zodat ik hier live op kan aansluiten? Of kan moet ik een extra ontvanger kopen om die in mijn xbox te pluggen.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je wil ICS gebruiken dus. Dit kan als het goed is zonder problemen. Mocht je toch problemen hebben, zie de Centrale ICS/Internet delen Thread :)
     
  15. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    ok thanx ik kijk even ik bedacht me opeens dat ik nog een kabeltje en een zo'n probeer kaart voor 2 maanden heb liggen.
     
  16. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    draadloos netwerk

    Het volgende wil ik voor elkaar krijgen bij mij thuis. Ik heb een draadloze modem/router van linksys die beneden staat, boven opzolder staat mijn pc en mijn xbox en tv. Nu wilde ik eerst gewoon isc doen om live te kunnen gaan op zolder, kabeltje vanaf mijn pc naar mijn xbox en klaar.
    Maar ik ben er achter dat dat dus niet werkt. Volgens Fardo heb ik een hub/bridge nodig oftewel ik moet mijn netwerk draadloos maken. Kan iemand mischien uitleggen hoe ik dit moet aansluiten, wat voor soort hub/bridge ik moet halen en hoeveel kost dit geintje?
    Thnx _O_
     
  17. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Even er van uitgaande dat je router ook een wireless accespoint heeft:

    Je kunt gewoon een netwerkbrug maken tussen je PC en je xbox. Even er van uitgaande dat je PC al op het netwerk zit. Dit doe je door je Xbox op je vrije netwerk aansluiting je xbox aan te sluiten en dan bij "mijn netwerkverbindingen" beide aan te klikken, rechtermuisknop en dan netwerk brug maken te selecteren.

    Dat kost het minst.

    Je kunt ook voor EUr 90 een wireless game adapter halen. Werkt ook super.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    wil je een duidelijke beschrijving maken hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Die netwerkbrug werkt 9 van de 10 gevallen niet ;)
     
  19. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat al niet op voor mij, omdat mijn pc niet in een netwerk zit. Maar wat kan ik nu het beste doen een game adapter of een hub/bridge kopen?

    Hoe werkt een game adapter dan? Waar sluit je die op aan? _O_
     
  20. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net ff de wireless game adapter van linksys opgezocht maar is dat niet gewoon de WGA54G van Linksys?
    Deze heb ik dus al zelf beneden staan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina