1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
  2. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op de laptop een Wireless adapter en een vrije UTP aansluiting (netwerk kabel)

    Je moet je PC zo instellen dat je je internet verbinding deelt (dit doe je door de netwerk wizard te laten lopen, hier krijg je vanzelf deze optie voorgeschoteld.) Als dat klaar is, plug je de Xbox aan je PC of laptop, zet je de XBOx aan. Als het goed is gaat in je taakbalk het kruisje bij de LAN-verbinding weg en krijg je een melding dat "netwerkverbinding x" of "LAN-verbinding" aangesloten is. Is dit niet het geval dan heb je of de verkeerde kabel of is je netwerk adapter niet goed geinstalleerd.

    Doet deze het, dan hoef je alleen bij "netwerkverbindingen" (in start) de actieve internet verbinding te selecteren en de lan verbinding waarop de Xbox staat. Met de rechtermuisknop selecteer je verbindingsbrug maken en dan moet hij het doen.

    Ik denk dat een hoop mensen punt 1 niet goed hebben, waardoor de PC geen internet verbinding kan/mag delen.

    Als er mensen hulp nodig hebben en in de buurt wonen van rdam/dordrecht, kunnen ze een PM sturen, kom ik ff helpen. :)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB het hangt ook af van je router en provider. Het is me bij andere wel eens gelukt, maar zij hadden ook goede spullen ... zodra je budget spullen hebt krijg je al last van problemen .... zie onder andere de internet delen voor het voorbeeld van Lambert ;)

    Wat je zegt klopt als een bus trouwens :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is ook wireless thuis met de linksys 11mbit game adapter...maar hij is een beetje sloom en bereik is in mijn nieuwe huis ook niet echt top. Ik ben dus aan het kijken voor iets sneller en mij ook viel op dit PRACHTIGE stukje techniek van D-Link, wat speciaal ontwikkeld zou zijn voor console gamers:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Het grappige is dat deze game adapter qua vorm echt heel erg lijkt op die officiele xbox adapter :) ... en zeg zou zelf: is die router niet f^&*ing mooi :9. Ik kan hem alleen nog nergens vinden in Nederland...
    Klink ook wel stoer GameFuel _O_
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  5. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik toch maar ff ga kijken of het haal met een netwerkabeltje naar beneden, want nu dat ik weer lees dat de game adapter ook niet helemaal top is vind ik het toch zonde van mijn geld als live het straks niet helemaal goed doet. Maar thnx voor de info.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    De Linksys Game Adapter 11mbit heeft het in het oude huis waar ik woonde altijd perfect gedaan hoor! Ik raadde en raad hem iedereen aan! _O_ Alleen nu is de afstand gewoon net iets te groot geworden in het huis waar ik nu woon, er staan nu gewoon net iets teveel muren tussen om op volle snelheid te werken. Live doet het nog wel gewoon vlekkeloos, maar voor bestanden is het te langzaam geworden.... O-)
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je met je pc draadloos geen problemen hebt ... heb je dat ook niet met je game adapter
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pc is niet wireless ;)

    /Mod Dynamike, Je weet goed wat hier de regels zijn. Dus ook geen verwijzing naar je xbox, ok? Bedankt:) - !SIC!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2005
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand of die linksys g game adapter compatibel is met een speedtouch wireless router?
     
  10. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    het gaatje voor het draadje is alweer geboord, morgen alles netjes weg werken, en lief zijn voor mijn vriendin, O-) want die was er niet echt blij mee. :mad: } Je kan niet iedereen blij maken, ja toch? }:]
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  11. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    De wireless adapter is gewoon compatible met andere routers / accespoints.

    en wat die 11 mbit betreft, de nieuwe zijn allemaal54 mbps en hebben een gruwelijke antenne.

    @ fardo: Niet helemaal waar, grootte van de antenne bijv. doet er wel degelijk toe. heb met m'n xbox beter ontvangst dan met m'n laptoppie op de zelfde kamer.
     
  12. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    okey, heb mijn router trg, hij was kapot.

    heb een nieuwe gekregen!

    ik heb de Linksys WRT54G en de Gameadapter WGA54G .

    nu lukt het wel (heb al heel het forum doorgespit) om de WGA54G op de router aan te sluiten en te configureren,

    de router ziet hem dan ook,zowel als gameadapter als Wireless (alle 3 lampjes branden op de WGA54G Gameadapter.

    das prima in orde!

    maar zodra ik hem op de Xbox aansluit gaat het mis, de WGA54G wordt wel herkent als (cables selected) ,maar bij de IP settings gaat ie niet verder,

    ik heb intussen voor beide apperaten de nieuwe Firmware geudated en de Xbox herkent hem zelfs in zijn Dashboard als Wireless, Toppie!

    maar nog steeds geen connectie met Xbox LIVE!

    nu had ik het een en ander gelezen dat je een of andere MAC adres in moet vullen in de Router mag ik aannemen<> Als mij dat iemand uit zou kunnen leggen in stap voor stap bij mijn WRT54G Wireless Linksys router ,dan ben ik diegene eeuwig dankbaar, voor de reparatie is het me wel gelukt,en nu niet meer,lol....

    een evt. andere Tips voor het instellen op de router/gameadapter/pc zijn van harte welkom. ;)

    b.v.d
     
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee een aantal tips want ik heb ook lopen kutten met deze combo.

    -Probeer je game adapter eerst op je pc werkend te krijgen en prik hem daarna op je xbox.
    -Zorg ervoor dat de security van je router tijdens installatie uit / laag staat want je wil niet daardoor beperkt worden. Als het werkt schroef je stukje voor stukje de security op.
    -In je router kun je toegaan toestaan op mac adress nivo, als je dit hebt aan staan moet je idd het mac adress van je game adapter toevoegen.
     
  14. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Knopje op de achterkant van je game adapter omzetten. deze staat misschien nu niet op netwerk adapter, maar op xbox - xbox. Hij heeft iig 2 verschillende modi.

    /Edit: Probeer anders alle settings handmatig in te voeren. zet alles precies het zelfde zoals de gateway/ip instellingen van je PC, met uitzondering van je ip adres zelf, zet deze eentje hoger (of een andere vrije) dan zou hij het ook gewoon moeten doen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2005
  15. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    het apperaat werkt eindelijk,

    mijn maat heeft de WET54G adapter,die krijgt bij het instellen per cd de gateway ingevuld en al te zien.

    ik kon mijn gateway pas invullen toen hij per cd was geinstalleerd (op het web) 192.168.1.250 (default IP voor de WGA54G adapter) .

    daar heb ik mijn gateway (192.168.1.1) ingevuld.

    daarna zag de WRT54G router hem meteen op LIVE :cool:
     
  16. nikolaj

    nikolaj Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik ook via een cross cable via men pc de xbox aansluiten?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, het kan wel .... maar 9 van de 10 keer lukt het de mensen niet. Als je weinig stess wilt koop je een wireless bridge of een game adapter. Ken je iemand die heel veel verstand heeft van de IT of je kan je situatie goed uitleggen (zodat je het hier kan vragen) en je hebt geen bezwaar om je pc op nieuw in te richten dan is het mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  18. nikolaj

    nikolaj Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand ook waar ik wat meer info daarover kan vinden ?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja @ microsoft cursus MCSE nemen ... of iemand kennen die heel goed is in de IT ... anders niet doen... als je geen verstand heb van netwerken aan leggen is het bijna niet te doen ... een netwerkbridge is voor jou dus de beste oplossing
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  20. Vishnu1980

    Vishnu1980 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zwaar hulp nodig.
    Ik wil wireless met mn X-Box live.
    K heb een draadloze router en een Lan Access point die bij mn X-Box staat.
    Maar ik krijg een fout dat de network gateway niet gevonden kan worden.
    WAT DOE IK FOUT????
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina