1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    zooo nou wel in het goede topic :D


    hey allen !


    Ik ben van plan om binnenkort een Linksys WRT54G(s) te kopen zodat ik kan Wi-Fi'n op mijn PSP straks. Nu wil ik ook xbox live straks via wireless maar dat komt goed. Wat ik eigenlijk wou vragen is het volgende. We hebben thuis 2 xboxen met live.

    situatieschets.


    @home modem --> Hoofd pc --> Hub (4 utp ingangen voor netwerk) --> hub a: kabel naar boven is PC 1, en hub b: is kabel naar boven naar PC 2. Als we nu willen LIVE'n dan trekken we gewoon de utp kabel uit onze pc's en doen deze in de xbox en tada je komt op LIVE.

    We hebben in het verleden een Sitecom DC202 (geloof ik) router gehad. Nu hebben we niets behalve problemen gehad met dat ding. Internet deed het wel maar we kwamen maar niet op live. Of de ene xbox kwam wel op live en de ander weer niet. Kortom 1 grote ellende.

    Toen ben ik bezig geweest met port-forwarding wat ook geen moer hielp. Nu is mijn vraag, als ik deze Linksys koop en deze gewoon aansluit op het modem van @Home en dan gewoon hoofd pc in de linksys samen met de overige 2 zou ik dan wel probleem loos kunnen live'n of is de kans aanwezig dat ik weeeer kan port forwarden!?

    Ik hoop dat iemand hier mij verder mee kan helpen, want deze Linksys is erg gesschikt voor zowel bedrade internet als Wi-Fi (PSP )
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zou ik niet doen ... ik zou een wireless hub er bij kopen.... als je namelijk het via je pc laat lopen moet je via ics gaan werken ... en dat kan heel veel problemen geven ... je kan wel de router gebruiken voor de oude situatie ... 1 kabel naar de hub laten lopen ... en daarna na de xbox
     
  3. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    kan dit dan ook zo via xlink en xbc ??... jah ik zit hier verkeerd.. maarja.. :+
     
  4. Vishnu1980

    Vishnu1980 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik please ook hulp krijgen?

    Ik heb een wireless router van Ergenic gekocht.
    Ik heb een Lan acces point ding gekocht van Belkin.
    Ik heb de router aangeslochten op mn modem en de kabel in de LAN poort gestopt, mn pc heeft dus geen wireless.
    Verder heb ik de LAN Acces point bij mn X-Box via een kort kabeltje gestopt.

    Nu wil ik Live gaan,maar ik krijg steeds de melding dat de IP niet goed is en iets met Gateway.

    Sorry dat het zo noob overkomt, maar dat ben ik ook :mad:
     
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik kwam deze tegen, de vraag nu kan ik deze tussen mijn pc zetten en zo zonder wireless router mijn psp online krijgen via WiFi?

    Linksys Wireless-G USB Network Adapter WUSB54G

    WUSB54G
    - USB 2.0 Netwerkadapter (1.1 compatible)
    - 54mbit (802.11g) Alleen bij USB 2.0
    - 11mbit (802.11b) compatible
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    2 verschillende merken ... heb je gekeken of ze compatible zijn? Bij wireless producten geld 1 gouden regel ... zorg dat ze van het zelfde merk zijn
     
  7. Vishnu1980

    Vishnu1980 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^Hoe kan ik er achter komen of ze compatible zijn?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meestal zijn ze niet compatible ... :eek:
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik heb de Linksys WRT54g besteld, dit is een WiFi router waar ik met mijn PSP ook mee online kan... maar dat terzijde. _0/

    Wie heeft deze router en moet je perse Firmware 2.02.7 om op LIVE te kunnen? Ik weet niet of ik morgen deze firmware er al op heb zitten dus vandaar mijn vraag. Het zijn trouwens 2 xboxen met een live account die hier gelijktijdig op moeten.
     
  10. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    De firmware versie 2.02.7 heeft als datum februari 2004, dus deze zal hoogstwaarschijnlijk wel al in je bestelde router zitten. Zo niet, dan is het een kleine moeite om de firmware te upgraden naar 2.02.7. Succes. :)
     
  11. kingnbajam

    kingnbajam Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om de Linksys wireless combo WRT54G (router) en WGA54G (adapter) aan te schaffen en zag al wat leuke deals op eBay. Echter, als ik deze bestel uit de VS, levert dat dan problemen op in verband met andere adapters? Ik zit te twijfelen, omdat ik niet weet of het geschikt is om hier te gebruiken... en of er hier wel geschikte adapters voor zijn te krijgen...
     
  12. Ves007

    Ves007 Xboxisme Priester

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere stroomkabel krijg je. Onze voltage is anders
     
  13. batman73

    batman73 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    US robotics is idd ook okay :)
     
  15. mdemos

    mdemos Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    e tech draadloos

    Zijn er mensen met ervaringen met etech draadloze routers en zo ja hoe bevallen die??? Ik heb nu mijn live via kabels lopen, maar omdat ik mijn zonnet abbo upgrade krijg ik een draadloos router \ modem erbij, wat heb ik daarnaast nog nodig om draadloos via live te gaan????
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2005
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb op www.routershop.nl een linksys WGA11b gekocht voor 45 euro en werkt perfect _O_ !!! gewoon inpluggen volgens het boekje en klaar!!!
    En ik heb trouwens een ander soort merk router(sitecom) en de adapter in van lynksys. dus dat maakt niet uit of je een ander merk hebt. en er zijn naast de xbox ook nog 2 pc's op diezelfde router draadloos op aangesloten. *) :9
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2005
  17. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    pffff ik kom er maar niet uit met mijn Xbox Live....ik heb een WAG54G als router/modem en een WGA54G aan mijn Xbox hangen. Kom op Xbox Live maar als ik fifa 2005 of top spin ofzo wil spelen dan kan ik nooit een match spelen hij verbreekt de verbinding continu. Ik weet bijna cker dat het aan mij ligt maar ik kom gewoon wel op Xbox Live en ook in het Live menu van de games maar een potje ballen tegen een ander lukt gewoon niet en ik heb echt alles voor mijn doen geprobeerd zoals alles op manual zetten aan de instellingen kutten maar niks helpt :'-(

    Naja iemand advies voor mij want ben wel uitgekeken op gamen tegen de computer of mijn broertje :9 oh ja twee lampjes branden van de linksys dat vind ik ook zo vreemd, moeten er toch 3 zijn ??
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2005
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ga naar de troubleshooter, connect, en druk op Y.
    Noteer de waardes.
    Druk op a, noteer ook die waardes.
    Post ze hier :), dan kunnen we kijken of er iets mis is :).
     
  19. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorg dat het ip van je xbox in de DMZ staat, dit wil ook wel eens werken, komt door de firewall...
     
  20. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik in de troubleshooter als er niks mis is met Xbox Live, ik kan me namelijk gewoon aanmelden bij Xbox Live en krijg die troubleshooter niet te zien. Ondanks dat ik hem in het verleden wel met enige regelmaat te zien kreeg :9

    Trouwens is ben zelf al een beetje aan het pielen en op de site van xbox aan het kijken, als ik naar wireless ga via network settings dan zegt tie dat tie mijn wireless adapter niet herkent ofzo heel erg vreemd terwijl ik er wel mee op Xbox Live kan :confused:
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina