1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben inmiddels actief op Xbox-Live, maar heb ontiechelijk veel last van lag. Hier staat een draadloze multimodem van KPN (Experia Box) die draait op een snelheid van 54 Mpbs (108 Mbps ook mogelijk). Kan het zijn dat mijn adapter WGA11B de snelheid van het hele netwerk omlaag haalt waardoor lag ontstaat? Vrees dat ik dan een nieuwe adapter moet halen... And that sucks!
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan ... maar ik neem aan dat ze beide van het zelfde merk zijn ... dus dat er geen conflict is ... ik denk dat je je antennes moet afstellen
     
  3. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt dan geen modem nodig ... bijna alle laptops hebben zo'n slot .. dit is een semi-router .. hij kan meerdere clients aan ...
     
  5. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, thx :D . Dit is dus volgens jou wel een goed iets voor draadloos internet? Dat is het laatste wat ik hoef te weten :)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mjah hij is goed voor een thuisnetwerk
     
  7. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zijn niet van hetzelfde merk. De Experia Box is zeg maar nog in ontwikkelingsfase. Wij zijn testklanten om dat ding uit te proberen. Ik twijfel dan ook of er adapters op de markt bestaan die merkgebonden zijn voor deze multimodem.

    Jij denkt dus dat er een conflict bezig is tussen die twee? Is mooi shit! Een ander alternatief word lastig...
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Toch is het raar. De waardes die je ons eerder liet zien zijn goed voor xbox live.
    Als je lag hebt, toch even de tests opnieuw doen :).

    Welk spel was je trouwens aan het spelen, en met wie? (Amerikanen, Nederlanders, Jappen?)
     
  9. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, klinkt niet echt overtuigend :'-( :p
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mjah planet raad hem aan...maar ik heb het meestal niet zo op all-in machines ... nix mis mee ...
     
  11. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je voor mij een betere suggestie dan :) ?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    lees de thread door ;) ... maar deze is goed hoor ... maar ook geen prof. ... daar ben je iets meer voor kwijt
     
  13. Chimaera360

    Chimaera360 Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb deze router besteld :) . En nu, wat heb ik nu nog allemaal nodig om online te kunnen op de 360... Zo'n ontvangstding wat ik speciaal moet gaan kopen voor de 360, en dat was het? Ik lees hier ook iets van game adapter ofzoiets?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ... of een ontvangst ding voor de xbox 360 .., of een netwerk bridge
     
  15. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn waardes varieren van "goed" naar "super slecht". Ene keer packet los van 17/25, dan weer 20/22. Soms veranderd mijn NT waarde naar '0', of naar '2' i.p.v. '1'. Ik zal morgen nog de exacte waardes vermelden als ik eruit word geknikkerd.

    Verder heb ik alleen nog Unreal 2 Liandry Conflict gespeeld en zo te horen zijn het allemaal Amerikanen die daar lopen te knallen. Ben nog geen landgenoot tegengekomen, helaas! Als ik Halo 2 of SW Battlefront wil spelen heb ik volgens het systeem een update nodig die ik tot nu toe niet kan binnenhalen. Dit zal ongetwijfeld met mijn probleem te maken hebben.

    (word vervolgd)
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je antennes zijn waarschijnlijk neit goed gericht of er zitten te veel muren tussen.
    Ik denk dat je signaal dus te zwak is.
     
  17. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Signaal is denk ik ook zwaar bagger! Kan de antennes ook niet goed richten. WGA11B die ik gebruik heeft maar een kleintje ten opzichte van WGA54G. Zit op zolder waar wellis waar geen deur tussen zit maar wel veel hoeken en muren. Hier nog mijn waardes:

    W: 0000 - 0015
    X: 0000 - F021
    Y: 00A8 - 4860
    Z: 0000 - 0000
    L: 181 ms (182 ms) P: 13/25

    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 1 (0015 - 00F0)
    NT: 2

    De waardes varieren nogal. Bij de ene 1e trouble shoot komen de bovenstaande gegevens naar voren en bij de 2e trouwble shoot verschijnen er weer andere gegevens, bijv. dat NT '0' is of '1'.

    Kan ik iets aan het packet los doen door mijn WGA11B te ruilen voor een WGA54G? Denk zelf dat die 11B het hele netwerk omlaag haalt. Ons netwerk hier draait normaal gesproken op 54 Mbps.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Jep, nog steeds die packet loss.
    Die 11Mbit die je hebt, haalt alleen die LAN verbinding omlaag he, niet van de rest.
    (net als bij een normale router dus. De ene kan 100Mbit zijn, de ander 10)

    Denk dat daar ook die NT:2 vandaan komt.

    Ik ben geen wireless expert, maar je zou het signaal tussendoor nog een keer kunnen versterken. Ben alleen de naam vergeten.

    *roept Fardo.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De NT waarde komt door de packet loss (hij denkt nu dat je netwerk te beveiligd is) ... in dit geval krijgt deze geen packets binnen ... het probleem is de netwerk verbinding .... heb je je antennes al goed afgesteld ... heb je je xbox ook ergens anders neergezet ... om te kijken of je dan geen problemen hebt? 54 mbs kan helpen ... maar het kan ook zijn dat het probleem dan nog steeds niet is opgelost ... wel is het verstandig om van alle soorten hetzelfde in huis te hebben ... bij een wireless netwerk is de gouden tip ... blijf merk gebonden
     
  20. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Antennes staan voor zover goed. Veel vrijheid in bewegen is er niet. Na het eten ga ik de Xbox één etage naar beneden halen om te kijken wat dan het resultaat is. Mocht het resultaat positief zijn, zou een repeater dan uitkomst kunnen bieden? Ik weet dat de Experia Box is ontwikkeld door Siemens. Dus denk dat deze wel zijn werk kan doen.

    Edit: Ontvangst op begane grond het best! Verbinding blijft stabiel.
    Op de 2e verdieping minder. De sessie loopt regelmatig vast.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina