1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeltjen

    roeltjen Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Fardo,

    heb ik allemaal gedaan. Settings via PC gekopieerd, handmatig, ik weet zeker dat de WEP key goed is. Als je namelijk een verkeerde key invoert, meldt de 360 dat ie geen verbinding krijgt. Als ik de goede key invoert krijgt ie wel verbinding maar vervolgens geen IP adres toegewezen. Als ik WEP encryptie uitzet via de wireless router console, dan krijgt ie wel een IP toegewezen. Op de een of andere manier denk ik dat de protocol implementatie op de 360 net iets anders is dan mijn wireless router heeft ge-implementeerd. Mijn PC en laptop hebben hier geen last van, die hebben altijd perfect met WEP gewerkt met deze wireless router (sweex adsl modem/router 54g). Ik ga vanavond maar eens WPA encryptie proberen, kijken of dit goed gaat met de 360...

    /Roel.
     
  2. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Q:
    Heeft iemand hier die Draadloze Netwerk Adapter van Microsoft voor de 360?
    Ik wil graag weten hoe die precies werkt en hoe je die moet instellen, ik heb namelijk ook een draadloze adapter nodig en die van Microsoft lijkt me wel 't vetst, maar ik moet wel zeker weten dat hij 't doet ;)

    Al;vat bedankt :D:D

    360 ROCKSSSSSSSSS!!!!!!!!
     
  3. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    ok jongens rustig,

    ik wil nu gewoon weten wat de beste draadloze router voor je xbox is eentje die dus a/b en g ondersteunt enz
     
  4. oki_doki

    oki_doki Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de xbox360 met wireless adapter. Hiermee kon ik tot nu toe probleemloos op Live. Gisteren heb ik even de USB plug van de wireless adapter uit de xbox getrokken om even lekker rustig offline te spelen. Daarna heb ik de xbox uitgezet en de wireless adapter opnieuw ingeplugd. Toen ik de xbox opstartte om wat online te gamen kon ik niet inloggen op live. De xbox live connectie test failed op MTU. Ik heb echter niets aan de instellingen gewijzigd. De MTU waarde in mijn modem/wlan/router staat op 14xx terwijl hij minimaal 13xx moet zijn dus dat zit ook goed. Wat gaat er mis?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet mogelijk opnieuw de setup uitvoeren .. dus opnieuw de handshake laten maken ... wat voor foutmelding krijg je precies?
     
  6. oki_doki

    oki_doki Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke foutmelding bedoel je?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat hij niet connect ... met andere woorden wat geeft de xbox live test aan ... waar stopt ie?
     
  8. oki_doki

    oki_doki Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals in mijn eerste post staat:
    De xbox live connectie test failed op MTU.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat je kan proberen is je router resetten en je modem resetten .. als nog proberen ... (als je de volgende keer off-line wilt gamen kan je ook gewoon je xbox live instellingen aanpassen ... dan zien andere je niet als on-line)
     
  10. oki_doki

    oki_doki Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het vanavond eens uitproberen, dan laat ik wel weten of het opgelost is of niet.
    Zo snel kan ik die instellingen niet aanpassen :p. Het USB plugje eruit trekken leek me het snelste.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe en je hebt er nu spijt van ;) .. als dat niet lukt moet je je xbox 360 terug zetten op factory defaults .. en dan opnieuw je verbinding met je wireless netwerk gaan maken
     
  12. oki_doki

    oki_doki Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alles uitgeprobeerd (modem resetten, terug naar factory defaults etc.). Niets heeft geholpen. Nu denk ik dat het aan mijn ISP ligt. Ik kan namelijk sites als www.xbox.com en de xboxworld frontpage op geen enkele pc in huis bereiken. Terwijl ik zeker weet dat deze sites werken. Alle andere sites werken correct. Heb al contact met hen gehad en ze kijken ernaar. Tot die tijd geen Xbox live :mad:. Ik houd jullie op de hoogte.
     
  13. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik heb een probleem,

    Ik heb vandaag een wireless networking adapter gekocht voor mijn xbox 360.
    In mijn kamer heb ik staan een computer + ethernetmodem + draadloze router (US Robotics Wireless Turbo acces point & router) In onze huiskamer heeft mijn moeder een laptop, daarop kan ze probleemloos draadloos internetten. Vandaag ff geprobeerd om mijn Xbox 360 te connecten, maar ik kan helaas niet op Xbox Live. Ik heb wel alles op 'Automatic' staan maar ik zie overal 0.0.0.0. staan.. vaag

    Bij Network Name (SSID) heb ik al een naam ingevoerd, USR8054 en als WEP key heb ik een code ingevoerd en ik weet zeker dat die goed is want die heb ik ook gebruikt op mijn laptop + PSP, en als ie fout was stond er 'not valid' en kon ik niet doorgaan.

    Ik heb al meerdere keren Xbox Support gebeld hoe het moet en ik heb heel veel geprobeerd, ik heb mijn MAC adres veranderd, zonder resultaat, ik moest zelfs van hun mijn gameprofile verwijderen, zonder resultaat.

    Als ik op Test Xbox Live druk kan hij gewoon geen verbinding maken, er staat bij Wireless Network 'Not connected' en het lampje van de adapter brandt constant rood.

    Wat moet ik doen?
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2005
  14. mars15

    mars15 Guest

    ik heb een wanadoo live box nu en moet deze gaan aansluiten over een paar dagen werkt dit goed met xbox live ? iemand ervaring
     
  15. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niemand mij helpen?? ik zit nog steeds zonder Xbox Live... *huil*
     
  16. Big Papa

    Big Papa Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hetzelfde als jou, en toen heb ik m'n WEP beveiling erafgegooid, router opnieuw geinstalleerd en WPA beveiligd en nu werkt ie wel :).
     
  17. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    zelfde probleem als mij?? ik ga morgen ff proberen.. thnx!
     
  18. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    in de xboxmagazine nummer 9, stond dat je om met een wireless netwerk adapter met live te connecten, je eerst een bestandje op een memory stick moest zetten en dat dan in je 360, weet iemand de link waar je dit bestandje kan downloaden?
     
  19. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik heb een probleem,

    Ik heb een wireless networking adapter gekocht voor mijn xbox 360.
    In mijn kamer heb ik staan een computer + ethernetmodem + draadloze router (US Robotics Wireless Turbo acces point & router) In onze huiskamer heeft mijn moeder een laptop, daarop kan ze probleemloos draadloos internetten. Vandaag ff geprobeerd om mijn Xbox 360 te connecten, maar ik kan helaas niet op Xbox Live. Ik heb wel alles op 'Automatic'

    Bij Network Name (SSID) heb ik al een naam ingevoerd, USR8054 en als WEP key heb ik een code ingevoerd en ik weet zeker dat die goed is want die heb ik ook gebruikt op mijn laptop + PSP, en als ie fout was stond er 'not valid' en kon ik niet doorgaan.

    Ik heb al meerdere keren Xbox Support gebeld hoe het moet en ik heb heel veel geprobeerd, ik heb mijn MAC adres veranderd, zonder resultaat, ik moest zelfs van hun mijn gameprofile verwijderen, zonder resultaat.

    Als ik op Test Xbox Live druk kan hij gewoon geen verbinding maken, er staat bij Wireless Network 'Not connected' en het lampje van de adapter brandt constant rood.

    Dus hij kan wel een Netwerk vinden, maar niet connecten

    Wat moet ik doen?

    (inmiddels ben ik nu al 4 dagen bezig!!!)

    Fardo kan jij me aub helpen?
     
  20. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb prcies hetzelfde probleem als jij. Ik heb wep/geen wep alles geprobeerd. Gister geprobeerd wpa te doen en bij het instellen is mn comp gecrashed, netwerkkaart naar de klote |:- .

    Ik zie dat ie mn router herkent en er staat 'connected' bij, maar als je 'live test doet blijft ie bij 'network' hangen.

    Mocht er iemand een oplossing hebben gevonden, stuur mij aub een PM. TNX
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina