[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hebben jullie dit al geprobeerd?

Draadloze router gebruiken

Een wireless router is de duurste oplossing. Deze oplossing gebruik je als je een grote afstand wilt overbruggen en geen ethernet kabels wilt gebruiken. Als je straks video's wilt streamen met behulp van Windows XP Media Center heb je een stabiel netwerk nodig. Microsoft vermeld dat je dan naast 802.11G ook 802.11A moet hebben draaien (je hebt dan dus een router 802.11 G+A nodig). De Wireless network adapter van de Xbox 360 ondersteund zowel G als A. B word niet meer ondersteund, omdat deze verbinding instabiel is

Wat heb je nodig?

• Wireless Router
    • Wireless Bridge of Wireles adapter
    • WEP of WPA gegevens van je netwerk
    Wat moet je doen?

1. Ga naar je pc configuratie scherm
    2. Daar zie je Wirelessnetwerk configureren (Wireless Connect now) (groene golfjes)
    3. Druk op deze knop ...
    4. Maak een bootdisk (kopier deze naar je USB device .. mp3 speler)
    5. Connecteer deze bootdisk aan je xbox 360
    6. Ga naar setup van je xbox 360
    7. selecteer connect now!
    8. Je wirelles netwerk is nu goed opgezet (je WPA of WEP key word gelijk goed gezet ... geen tik fouten meer!!)

Of probeer dit:
    1. Op je pc ga je administratie of confuguratie pagina van je wireless router. (zie de handleiding)
    2. Scrhijf de gegevens van je wireless netwerk op (SSID), channel, en de security key (WEP key of WPA)
    3. Voor je de connectie gaat aanmaken. controleer dat er geen disk in de lade zit.
    4. Schakel je Xbox 360 uit.
    5. Connecteer de wireless adapter of bridge:
    6. Schakel de xbxo 360 aan en eventueel ook de wireless bridge
    7. Op de System Blade, selecteer Network Settings.
    8. Klik op Windows Connect
    9. Selecteer Edit Settings.
    10. Op de Basic Settings tab, selecteer Wireless Mode
    11. Is je wireless network name (SSID) op het scherm te zien? * Ja, selecteer deze. Anders je de handleiding van je router raadplegen. De SSID naam word dan niet uitgezonden (Broadcast).
    12. Asl je netwerk beveiligd is met met een WEP key of WPA password. Ga dan naar de wireless security setting en vul de gegevens in
    13. Test Xbox Live.
    14. Als je de melding krijgt Xbox Live Connected is het gelukt!
    Zijn er problemen?

Noteer de foutmelding. Druk op Y. Noteer de waardes druk op A en noteer de andere waardes. Post deze gegevens in het forum. Verder geeft een router connectie weinig problemen. Met een draadloos netwerk kunnen ook de antennes verkeerd afgesteld zijn. Controleer of je niet te veel packet loss hebt.

2. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Tnx Fardo, ik ga het uittesten.

De router ondersteund geen 802.11A. Maar volgens mij moet dat echt geen probleem zijn, aangezien die kan communiceren over 'G'.

Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  3. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook alles geprobeert, WEP, geen WEP, WPA echt alles!! maar er staat verdomme nog steeds 'not connected'

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, eigenlijk ben ik bang dat ik de wireless networking adapter voor niks heb gekocht, weg 80 euro...:'-(

4. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Waarden x:8000 - 0011, de rest zijn nullen.

5. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    staat er bij jou ook steeds 'not connected'?

6. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    ja man. helaas wel. ik kom ook niet verder met dat k#tding. Misschien ligt het wel aan de usr router...kweet het niet...|:-

7. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heb jij hetzelfde probleem als mij, niet lullig bedoeld hoor.. maar ik was ff de enigste hier met deze klote probleem, bijna niemand kon me goed helpen..

Ik heb 5x de Xbox Support gebeld en ze hebben me geprobeerd te helpen maar het is niet gelukt.

Dit heb ik geprobeerd zonder resultaat:

-profiel verwijderd en een nieuwe aangemaakt
    -verschillende MAC adressen geprobeerd
    -WPA ingeschakeld
    -Beveilig weggehaald
    -WEP uitgeschakeld
    -Alles opnieuw opgestart
    -Bootdisc gemaakt (USB Stick) (gegevens overgezet)

pffffff ik voel me echt k*t!

edit: ik heb een U.S.Robotics Wireless Turbo Acces Point & Router, en jij?

Laatst bewerkt: 31 dec 2005
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je de acces point er eens tussen uit haalt en alleen de router gebruikt en de xbox 360 in de buurt van de router zet .. heb je dan geen problemen?

9. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een acces point? (noob-vraag)
    Dan moet ik mijn 360 verplaatsen naar mijn kamer, dan kan ik net zo goed een ethernetkabel gebruiken en hoef ik geen Wireless Networking Adapter te kopen voor 80 euro, hij moet het gewoon doen, De Xbox 360 en de Wireless Router zit op een afstand van ongeveer 5/6 meter

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    deze: U.S.Robotics Wireless Turbo Acces Point

Je router is toch ook wireless?

11. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik 2 in 1, ik heb een Ethernet Modem, en die andere is een U.S.Robotics Wireless Turbo Acces Point & Router

12. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik word er ook helemaal gek van. Heb een Belkin Pre-N router.
    Gister nam ik netwerk adapter mee naar iemand anders en daar deed hij het gelijk, hij had dan wel geen beveiliging, maar zo ver kan ik mijn vader niet krijgen om die uit te zetten. En hier heb ik weer gezeur dat ie ip niet kan vinden of iets anders...
    Duur grapje...

13. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    gewoon een draadloze router kope en instelle, via de bijgeleverde site... zo'n 100 euri's voor router en dan nog een draadloze xbox live gevalletje (ja dat witte ding ja) voor 80 euri's en daarna ff alles uizetten, 30sec wachtte, aanzette en hopla, je hebt een draadloze internet verbinding.

14. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dezelfde. Er zijn denk ik twee opties, of het ligt aan onze providers (ik heb quicknet) of aan de usr routers. Ik denk de laatste. Misschien usr support bellen of ff testen met een andere router.

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom kan ik port 88 niet openzetten in mijn router? :confused:

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    88 staat altijd open (is de internet poort)

17. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had even een vraagje en ik kon geen topic vinden die centraal gaat over vragen over Xbox Live dus dan plaats ik 'm hier maar even.

Ik heb geen ervaring met Live maar misschien krijg ik het wel en dan was ik benieuwd als je een account aanmaakt of dan ook gelijk alle patches e.d. zijn geïnstalleerd? Ik las namelijk dat er misschien een CoD2 patch uit zou komen, maar als ik nou ná die tijd een Live account krijg, is die dan ook gelijk automatisch geïnstalleerd?

18. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2

Zodra je het spel er in doet, vraagt ie waarschijnlijk om de patch eerst te installeren.

19. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn provider en USRobotics gebeld. Geen van beide kon mij helpen. Ik heb nog geprobeerd de 360 in DMZ te zetten, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik denk dat de router de boosdoener is. Ik ga even van een vriend een lynksis lenen en kijken wta er dan gebeurt.

20. Ferraghini

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor de 7e keer de xbox support gebeld, maar het ligt gewoon aan onze wireless router. :'-(

Maar ik ben wel op Live gekomen met een ethernetkabeltje, hij staat nu gewoon op mijn kamer... anders in de woonkamer, maar dat kan niet meer.

Ben wel bang dat ik mijn wireless networking adapter niet meer terug kan brengen.

(Ik heb trouwens Wanadoo Family, dus het kan niet aan onze verbinding liggen)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina