1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmm kweet het niet hoor. de wireless adapter geeft bij mij gewoon een "rood" stip weer. Als ie knippert, dan betekent ie dat ie kapot is.

    Heb je geen vriend in de buurt aan wi je =het ff kan uitlenen?
     
  2. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij brandt ie ook constant rood, maar de Xbox support vertelde me dat het aan mijn router lag. Je kan het zelf ook op de site checken, onze router ondersteund 'm niet. :'-(
     
  3. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een adapter gekocht enhij werkt geweldig :D
    1 maar:
    ik gebruik niet mijn eigen draadloze netwerk maar dat van mensen aan de overkant ;) , het is helemaal niet beveiligd, gewoon gratis gebruik _O_
    p.s. iik doe dat alleen maar omdat ik nog niet alle instellingen van m'n eigen netwerk weet, als ik dat weet sluit ik hem wel op mijn eigen netwerk aan.
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over Xbox360 wireless live.

    Wij hebben een speedtouch modem:Thomson 150.
    En internet van Planet. Abonnement: economy, op het moment 800/256kbit/s en binnekort 1,5mb/s/256/s.

    Nu krijg ik over een tijdje de xbox 360. En ik wil draadloos internet gewoon voor de computer.
    Heb ik nou een netwerkaccespoint router nodig?
    Volgens een kennis wel. Een Belkin accesspoint kwam ik pas tegen in een folder. Hij is BC met 802.11b (of g?) Wi/Fi netwerkstandaard.


    Hoe gaat dit in zijn werk, en hoe moet ik dit doen?
    En hoe werkt xbox live precies eigenlijk (technisch gezien, staat het in verbinding met je computer?)
    En de x360 draadloze netwerkadapter, hoe werkt die?
    Alvast bedankt.
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Some1 ik wil hem vandaag misschien gaan halen; de accespoint.
     
  6. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na een maand mijn Networking Adapter teruggebracht en gewoon geld teruggekregen hehehe.. bij de E-Plaza
     
  7. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik heb een goedkoop oplossinkje voor mensen met een router.

    Wij hebben thuis een 2e router erbij gekocht ( Linksys, WRT54G hadden we al 1tje staan ), Die gaat op me kamer, naast de 360. van daaruit een kabeltje ( kabel zit erbij en afstand is maar iets van 20cm ofzow ). Ik heb gewoon 54Mbit op live. Verder zitten er meerdere internet aansluitingen op voor je ouwe box/pc/ps2/gc.

    Ik had m trouwens ( nieuw, sealed ) op de kop getikt voor 35 euri. ( in de winkel is hij trouwens 60.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan dan ook een wireless bridje kopen = nog goedkoper
     
  9. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ja dat is t ook. t werkt ook goed. Je moet er wel wat van af weten wil je t goed instellen. ( dat was iig mijn pa dus )
     
  10. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey luitjes,

    Ik ga komende week eindelijk het huis uit, namelijk 20 meter verder het logeerhuis/garage in. Wij hebben thuis wireless internet en dat gaat tot aan het logeerhuis ongeveer.

    Hoewel ik binnenkort over een tijdje een 360 ga kopen wil ik toch nog even online met mijn xbox. Ik zit nu op live mbv een kabel die ik in mijn wireless router heb gestopt maar dat gaat dus binnenkort niet meer.

    In het logeerhuis heb ik wel een laptop die wireless op het internet is aangesloten. Wat zijn mijn mogelijkheden hier?

    Of is het zoveel gedoe dat ik beter een paar maandjes zonder xbox live kan spelen? Is het wireless op live gaan met de 360 eenvoediger of komt dat allemaal op hetzelfde neer?

    Alvast bedankt.
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het is net zo simpel (of moeilijk) ... het beste kan je een wireless bridge kopen ... dan moet je gewoon kunnen gamen
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hey allemaal, even een paar korte vraagjes.

    Ik ben van plan om dit jaar (ergens) een 360 te kopen. Dit wil ik eigenlijk alleen doen als ik thuis xbox live kan nemen. Opzich niets aan het handje, maar ik zal onze situatie thuis even vertellen:

    Wij hebben (ouders slaapkamer, naast mijne) een pc staan met internet aansluiting. Dit is de enige pc in het huis met internet (nergens anders zijn aansluitingen). Mijn kamer, naast die van mn ouders, staat een pc en mijn broer (zolder) heeft een pc. Nu gaan wij binnekort via een router het internet ook op mijn en mn broers pc mogelijk laten zijn. (Hoe dit werkt weet ik niet, hoeveel routers, hoeveel ontvangers, geen idee).

    Stel dat dit internet het doet op mijn kamer, is het dan mogelijk om xbox live te nemen, met die aansluitingen? Ben echt een enorme leek op het gebied van internet/draadloze connecties etc. Het internet is ADSL met een lekker hoge snelheid, mijn pc is een pentium 3 500 mhz. Weet niet of dit van belang is, maar ik zeg het toch.

    Zou iemand misschien kunnen vertellen hoe of wat het mogelijk is om xboxlive op mijn (toekomstige) 360 te installeren. Wat ik hiervoor moet aanschaffen met eventueel een plaatje erbij. Thnx alvast, ik ben hier echt niet goed in!
     
  13. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke bedankt Fardo,

    Aangezien ik een belkin wireless router heb kan ik natuurlijk ook het beste een belkin wireless bridge kopen of niet? Met behulp van deze bridge is mijn wireless internet in het logeerhuis natuurlijk ook beter. Als ik het goed begrijp leg ik dus een kabeltje van mijn bridge naar mijn xbox/xbox360 en dan komt alles goed.

    Ik heb de volgende gevonden: Belkin Adapter ENet Wless 54Mbps. Kost ongeveer 65 euro.

    Werkt zoiets beter als de wireless adaptor die je bij de 360 kan kopen denk je? Heeft iemand daar ervaring mee.

    Nogmaals bedankt voor je advies _O_ Zonder dat je het waarschijnlijk weet heb ik mijn internet/live zaken vrijwel allemaal met jouw hulp afgesloten 8)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mja ... ik zou niet snel een adapter kopen ... maar juist een bridge, omdat deze makkelijker te configureren zijn ... maar je hebt dan inderdaad een belkin nodig
     
  15. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Plz... kan iemand zeggen wat ik in mijn router én 360 moet invullen...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hij vindt 't ip adres al niet...
    Poorten heb ik open gezet
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm... wat is het probleem ... hoe connect je met je router (draadloos of met kabel) ...

    Welke poorten moeten er open staan?

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Hoe kan ik mijn poorten forwarden naar mijn Xbox 360?

    Geef je Xbox 360 een statisch adres en check deze site voor meer informatie. Hoe je je router kan instellen: http://www.portforward.com/routers.htm

    Handige tips van ms als je een firewall gebruikt

    Windows
    McAfee
    Symantec
    Zone Labs
     
  17. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Draadloos.

    Het probleem is gewoon dat xbox live niet werkt.
    IP adres failed.

    Ohja, met draad doet hij het wel, maar dat vindt mijn vader niet fijn omdat er dan een kabel door heel het huis loopt.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe draadloos .. met de microsoft adapter of met een andere adapter? zo ja welke
     
  19. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Die van microsoft ja. Die speciaal voor de 360.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je dit geprobeert?

    Draadloze router gebruiken
    [​IMG]

    Een wireless router is de duurste oplossing. Deze oplossing gebruik je als je een grote afstand wilt overbruggen en geen ethernet kabels wilt gebruiken. Als je straks video's wilt streamen met behulp van Windows XP Media Center heb je een stabiel netwerk nodig. Microsoft vermeld dat je dan naast 802.11G ook 802.11A moet hebben draaien (je hebt dan dus een router 802.11 G+A nodig). De Wireless network adapter van de Xbox 360 ondersteund zowel G als A. B word niet meer ondersteund, omdat deze verbinding instabiel is

    Wat heb je nodig?

    • Wireless Router
    • Wireless Bridge of Wireles adapter
    • WEP of WPA gegevens van je netwerk
    Wat moet je doen?

    1. Ga naar je pc configuratie scherm
    2. Daar zie je Wirelessnetwerk configureren (Wireless Connect now) (groene golfjes)
    3. Druk op deze knop ...
    4. Maak een bootdisk (kopier deze naar je USB device .. mp3 speler)
    5. Connecteer deze bootdisk aan je xbox 360
    6. Ga naar setup van je xbox 360
    7. selecteer connect now!
    8. Je wirelles netwerk is nu goed opgezet (je WPA of WEP key word gelijk goed gezet ... geen tik fouten meer!!)

    Of probeer dit:
    1. Op je pc ga je administratie of confuguratie pagina van je wireless router. (zie de handleiding)
    2. Scrhijf de gegevens van je wireless netwerk op (SSID), channel, en de security key (WEP key of WPA)
    3. Voor je de connectie gaat aanmaken. controleer dat er geen disk in de lade zit.
    4. Schakel je Xbox 360 uit.
    5. Connecteer de wireless adapter of bridge:
    6. Schakel de xbxo 360 aan en eventueel ook de wireless bridge
    7. Op de System Blade, selecteer Network Settings.
    8. Klik op Windows Connect
    9. Selecteer Edit Settings.
    10. Op de Basic Settings tab, selecteer Wireless Mode
    11. Is je wireless network name (SSID) op het scherm te zien? * Ja, selecteer deze. Anders je de handleiding van je router raadplegen. De SSID naam word dan niet uitgezonden (Broadcast).
    12. Asl je netwerk beveiligd is met met een WEP key of WPA password. Ga dan naar de wireless security setting en vul de gegevens in
    13. Test Xbox Live.
    14. Als je de melding krijgt Xbox Live Connected is het gelukt!
    Zijn er problemen?

    Noteer de foutmelding. Druk op Y. Noteer de waardes druk op A en noteer de andere waardes. Post deze gegevens in het forum. Verder geeft een router connectie weinig problemen. Met een draadloos netwerk kunnen ook de antennes verkeerd afgesteld zijn. Controleer of je niet te veel packet loss hebt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina