1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Maar de prijs van een gewone router samen met zo'n 'zender' (dat heet in vaktermen een 'wireless access point') is gewoon veel hoger dan zo'n geintegreerd geval (een zgn 'wireless router' dus.

    Als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat de Linksys router met ingebouwd 54mbit wireless access point een fantastische koop is. Misschien in de 1e aanschaf wat duurder, maar dan heb je wel een goed en degelijk product wat nog jaren mee kan.

    Als je een 11mbit wireless netwerk bouwt dan ben je over een jaar of wat al trager dan je internet verbinding en daar word je dan niet erg vrolijk van. Kun je over een jaar weer een nieuwe kopen. (Mark my words: Over een jaar hebben we snellere internet verbindingen dan 10mbit/sec!)

    Zodra die Microsoft Wireless adapter te koop is wordt ie door mij aangeschaft en ik hoop dat Vigor dan ook een wireless-G router heeft (dus een router met 54mbit wireless). Waarom wil ik een Vigor? Omdat ik voor mijn werk de VPN server in de Vigor nodig heb en dus ook veelvuldig gebruik. Voor de 'gewone' gebruiker is de Linksys WRT54G een dijk van een wireless oplossing, te koop voor ca 150 euro.

    Aan je Xbox kant heb je dan nog een connectieboxje nodig. (een soortement doosje met een antenne). Daarvoor kun je bijv dat nieuwe Microsoft doosje gebruiken waarvan je hierboven de foto kunt zien. Maar bijv Linksys heeft er ook twee. Eentje voor 11mbit/s en eentje voor 54mbit/s. ALs je besluit een 54mbit router te kopen dan kies je natuurlijk ook voor een 54mbit 'antennedoosje' (brrr... wat een woord). Voordeel is dat je die ook in de toekomst nog kunt gebruiken, als de netwerksnelheden veel groter worden dan 128 kbit/s uplink en zo.
     
  2. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    owja ok dus als die wireless adapter te koop is kan ik die dan ook met zo'n router van linksys gebruiken? ik wou namelijk de BEFW11S4, daar zit al een access point in volgens mij en die is getest door Xbox Magazine en had een goed punt. Zou ik die dan denk je kunnen gebruiken met zo'n wireless adapter van MS (ik denk natuurlijk wel met wat configureren...) dat zou namelijk wel top zijn.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat kan wel, maar dan heb je dus een snelle adapter van M$ (die kan nml snelheden tot 54mbit) en een accesspoint die maximaal 11mbit kan. De M$ adapter zal daarmee wel werken, maar zal niet sneller kunnen werken dan 11mbit, want de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Bwaaah! De Linksys wireless G adapter (Wet54g) kost bij Linksys.nl maar liefst 210 euro!!!

    Bij compusa.com kost ie 130 dollar + verzendkosten.

    De Microsoft wireless-G adapter heb ik gezien voor 110 en 120 dollar + verzendkosten (maar is nu nog nergens leverbaar).

    We'll see...
     
  5. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    walke routers kunnen op een ethernet moden en op de xbox, en hoe werk dat dan???
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Probeer het eens met een vraag in het ROUTER topic, want hier in dit ("Wireless") topic hoort je vraag niet thuis.
     
  7. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde eigenijk een draadloze router, maar laat maar zitten want het kan toch niet.

    iets met glasvezel ofzo
     
  8. McLaren

    McLaren Kimi rulez 2003

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox Live wireless

    Kan iemand mij vertellen wanneer die wireless adapter voor live uitkomt?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie deze thread
     
  10. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje terug zag ik op dit forum ergens een wireless adapter staan speciaal voor consoles (dacht ca. €90,-) Plug & Play dus eigenlijk hetzelfde als die Ms adapter maar WEL in NL leverbaar. Maar ik kan hem nu nergens meer vinden (niet die D-link DWL 810+)
    Kan iemand mij verder helpen?

    Heb 'm al gevonden: Linksys WGA11B.......
    Heeft iemand ervaring met dit kastje? is ie echt zo makkelijk te configureren als beloofd?
    Ik heb zelf een e-tech wireless modem/router
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2003
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neen. Als je de userguide leest zie je dat je voor een wireless Xbox naar internet verbinding toch wel even een setupprogje moet doerlopen. Niet erg moeilijk, maar wel even iets ingewikkelder dan wat ze op de homepage beloven....
     
  12. crashride

    crashride live rules

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, mijn ouders hebben dus besloten om door het hele huis een wireless verbinding te maken, dit is natuurlijk allemaal wel leuk enzo maar nu zit ik dus (hopelijk tijdelijk) met een "live black out"
    nu zei mijn vader dat k niet voor de kosten voor een draadloze xbox aansluiting hoef te zorgen (zij willen imers draadloos).
    dus na ff zoeken zag k dus de MN-740 Xbox Wireless Adapter, en nu mijn vraag: heeft iemand deze, hoe duur is ie? en waar kan ik deze bestellen/laten importeren?

    en als die us only is, werkt hij dan ook op een europese xbox???
     
  13. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij zal wel werken met een Europese Xbox, maar je moet dan wel een power adaptor hebben, omdat het Amerikaanse electriciteitsnet een lagere spanning heeft dan het Europese.

    Ik denk echter dat hij ook gewoon in Europa te koop is, maar waar of hoe duur weet ik niet.
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De eenvoudigste en zo ongeveer goedkoopste oplossing is de wireless ethernet client van Linksys. Daar is ook een 54mbit versie van en die is een stuk goedkoper dan de MN740. (Ofschoon de Microsoft MN740 natuurlijk veel sexier is).

    Voor 11mbit wireless is er de Linksys WET11, voor 54mbit de WGA54G of de WET54G. Alle zijn in Nederland te koop; voor prijzen en winkels zie www.tweakers.net en zoek onder Buyers Zone en dan Pricewatch.

    De MN740 wordt niet in Nederland (door MS) verkocht. Als je hem in USA bestelt moet je rekenen op ca 40 dollar verzendkosten. (!)
     
  15. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk draadloos! Wow!!!!!!!!

    Sinds vorige week hangt mijn Xbox eindelijk draadloos in mijn thuis netwerk. Ik heb een Linksys Wireless Game Adapter gekocht en het werkt echt fantastisch!! Geen geknoei meer met draden en altijd online.

    Aanradertje voor Sinterklaas of de kerst. Zet 'm op je verlanglijstje.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur is zo'n ding?
     
  17. Kronos

    Kronos Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe duur is het en waar heb je het gekocht?
    Een vriend van mij wil ook online gaan met zijn xbox (draadloos).
     
  18. Illusion

    Illusion It's all Illusion

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Gekocht bij Opus supplies via internet (www.opussupplies.nl).

    Kostte 85 Pleuro inclusief bezorgkosten. Het is een beetje geld, maar wel heel erg handig.
     
  19. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Eindelijk draadloos! Wow!!!!!!!!

    Mooie adapter inderdaad. Voor de mensen die hem nog niet hebben: Let bij de keuze tussen de WGA54G (Gaming Adapter) en de WET54G wel op het feit dat de WGA54G (Gaming Adapter) voor gewone netwerken "maar" op 11 Mbps werkt. De WET54G werkt met gewone netwerken wel op volle snelheid. Dit voor als je hem in de toekomst voor een ander apparaat wil gebruiken dan voor de Xbox.
     
  20. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een wireless accespoint + router kopen. Nu wil ik of de Linksys 54G set halen of de nieuwe US Robotics als daar een goedkope accespoint bij is te krijgen. Tenzij iemand betere opties weet, ik hoorde D-Link (Xbox team keuze?, vette marketing?), Vigor, E-tech... heb geen idee wat ik daar allemaal van moet denken.

    Hoe dan ook ik zit nog wel met 1 brandende vraag: Moet ik mijn Alcatel Speed Touch Home (STH) adsl modem hoe dan ook gaan tweaken?

    Ik heb volgens mij gelezen dat in combinatie met een router Xbox Live op een STH ook al werkt?

    Ik las echter ook dat je dan wel kan spelen maar geen content kan downloaden.

    Hoe zit het nu precies??? Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil binnenkort online met de Xbox.

    Tnx alvast!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina