1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    GAAAAAAAP
     
  2. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Een collega van mij wil volgende week ook een wireless router aanschaffen. De wireless ontvanger van Microsoft heeft hij al.

    Wat is een van de betere routers van het moment? Budget is tussen 100 en 150€. Zijn router zal beneden staan en de Xbox vlak erboven op de 1e verdieping. De tussenverdieping is in beton, dus ik denk dat het een vrij sterke router zal moeten zijn.

    Wat koopt hij het beste?
     
  3. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan raad ik zeker weten deze aan.
    Let wel op, voor zoveel geld heb je écht zo ongeveer de beste router die er is he.. Een standaard routertje kost 40-60euro.
    Hij was 2 week geleden nog bij Consoleshop.nl te koop, maar kan em daar nu niet meer vinden.. Misschien hun ff mailen, of een andere NL dealer zoeken.
    Kheb hem toen daar gekocht voor 130euro.

    Dit is ongeveer het snelste wireless dat je kunt krijgen, en ook met draad is ie supersnel.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Mwa, je hebt ze op dit moment ook al met ondersteuning voor de komende N standaard, dat is nog sneller dan die van Dlink.
    Misschien is de Linksys WRT54 serie wat voor diegene, je hebt daar een model van waar je de firmware kan bijwerken en zelfs firmware die gemaakt is door anderen, volgens mij is daar ook een firmware bij die speciale opties biedt voor Xbox Live als ik het goed begreep. Hij werkt hier iig al een tijd erg stabiel en nog nooit problemen mee gehad en hij is niet duur.
     
  5. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    EN welke model is dat juist?
     
  6. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    De WRT54G serie, heb zelf hier de v2.2 staan en die ondersteunt iig custom firmwares.
     
  7. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Owja, nog vergeten melden: het moet een kabelrouter zijn!

    Ik kwam net deze router tegen: US Robotics Wireless MAXg Router
    Is dat wat? Ik lees veel positieve ervaringen op kieskeurig.nl, maar ik vind daar niemand die er een 360 op aansloot!
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  8. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabel router maakt nix uit tog..? Je hebt een kabel vanaf het internet naar je modem, vanaf het modem naar je router..
    Vanaf de router naar al je andere verbindingen (Xbox, Laptop, PC etc)

    Elke router heeft volgens mij dat je zelf Firmwares kan installeren, iig die van D-Link en Linksys (daar had ik eerst eentje van)
    Die van mij is in ieder geval al helemaal ingesteld voor Xbox Live, staat zelfs op Xbox.com als compatible !
    Maar die WRT54G is toch een van de middelmatige?
    Ik had geloof ik de WRT300N (dies beter), maar daarmee lukte het niet dus teruggebracht.
    Achteraf gezien had het daarmee gewoon prima gelukt.. Het lukte eerst ook niet met deze.
    Het lag waarschijnlijk gewoon aan mn Xbox.. Heb m een dag met draad verbonden gehad en toen deed hij het, blijkbaar nog een update binnen te halen ofzo..
     
  9. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Toen de WRT54G uitkwam hoorde hij bij de topmodellen, tegenwoordig is hij een van de middelmatigen ja, o.a. vanwege prijs en mogelijkheden maar omdat er een bepaald budget aan vast zat bij de vraag voor advies schoof ik deze dus alsnog naar voren.
    Verder hoeft bij de WRT54G er geen poort te worden doorgestuurd, hij werkt met de Xbox360 gewoon zonder problemen (was iig hier het geval).
    Verder zit er een uitstekende beveiliging op voor als je geen onbekenden op je netwerk wilt hebben en hij heeft natuurlijk nog meerdere poorten vrij.
     
  10. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Maar die beveiliging heeft (naar mijn weten) elke van Dlink en Linksys, erg makkelijk in te stellen en veel opties.
     
  11. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand anders tips voor goede draadloze router?
     
  12. JetSetMasta

    JetSetMasta Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi iedereen,

    ik heb dus een probleem met mijn wireless netwerk adapter,
    ik heb dat ding gisteren gekocht en hij wil geen connection maken.
    Het lichtje blijft de hele tijd op rood staan, en ik weet dat ik kan xbox liven met deze router, want dat heb ik ook gewoon gedaan met een directe xboxlive conectie.
    Mijn 360 staat boven de router, houten vloeren :p, dus de afstand zal toch niet het probleem zijn of wel?
    Ik vergeet waarschijnlijk veel dingen te zeggen, misschien hebben jullie iets aan deze gegevens:
    -De router, SpeedTouch 120G
    -Mijn Wii kan wel bereik maken, staat ook boven de router.

    Verder weet ik niets bruikbaars, maar hopelijk kan ik snel geholpen worden ;),

    Groeten

    JSM

    Overigens heb ik niet dit hele topic doorgebladert, dus wijs me graag op de tips die zijn gegeven ;).
     
  13. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een "Belkin G+ MIMO" gekocht voor +/- 100€, heel tevreden van, heel goed ontvangst en snel. Ook heb je levenslange garantie, en aangezien een router een apparaat is dat contant aanstaat zal dat ooit wel eens van pas komen. Ook heel simpel om te installeren met de wizard, en ik had direct verbinding met de Xbox360 op mijn kamer. Beveiliging WPA2 was ook geen enkel probleem. Ik dacht dat ik lang vanalles zou moeten uitproberen, maar tot mijn grote verbazing ging alles direct.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2007
  14. Duckness

    Duckness Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om de Wireless Adapter op de computer aan te sluiten en zo gebruik van hem te maken? Ik heb hem voor mijn xbox 360 namelijk helemaal niet meer nodig maar voor mijn laptop is dit altijd handig!
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het mogelijk is.. Zou opzich wel kunnen, aangezien het gewoon een USB ding is. Maar weet niet of de drivers te krijg zijn..?
    Zowiezo, een laptop heeft meestal toch wel een Wifi ontvanger?
     
  16. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Had de volgende vraag in het verkeerde topic staan, dus alsnog:
    Die game adapter blijkt dus niet meer te worden verkocht. Zijn er andere mogelijkheden? Ik heb dus al een wireless router.

    Alvast bedankt.
     
  17. Duckness

    Duckness Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze laptop is eigenlijk nog redelijk oud en beschikt hier dus niet over! Wel is hij nog behoorlijk goed van andere hardware! Ik zal nog wel eens wat proberen ;)
     
  18. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand kunnen uitleggen wat de beste opstelling van draadloos internet is met 1 laptop en 1 xbox 360. Heb een KPN Experia box. En welke dingen ik moet aan schaffen. Zoals bijv een pc kaart voor in de laptop en een wireless microsoft ding in mijn 360 maar wat moet ik er nog meer bij?
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2007
  19. B1gSmurf

    B1gSmurf Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    binnenkort willen wij overstappen van kpn naar hetnet met de 4 mbit lijn van hetnet. Maar dat is dus draadloos, ik weet het bijna zeker maar ik wil dus even weten of er ook een ethernet kabel ingang in die draadloze modems zitten omdat ik de 360 dan gewoon net als nu met een ethernet kabel aan mijn modem verbind. Want de de 360 staat toch op mijn kantoor waar ook de modem gelocaliseerd staat. Ik heb namelijk geen zin om even zo'n dure ontvanger te gaan kopen voor de 360.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan de xbox gewoon direct aansluiten op de expria box van kpn (beste oplossing)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina