[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nu nog een plaatje en Fardo is nog blijer :+
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Op pagina 5 van deze thread plaatst ene Fardo (klinkt bekend?) het volgende plaatje:

    [​IMG]
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik dacht eigenlijk aan een foto van een Pejannl en zijn Xbox met de goodie aangekoppeld .... maaar ach die komt vast ook nog wel :9
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, die komt wel, zodra ie het fatsoenlijk doet. Ik heb tijdelijk een Sitecom accesspoint geleend van een collega, maar dat is een waardeloos ding. De Xbox meldt meteen dat ie verbinding heeft, rapporteert "line quality very good" en laat me dan de diagnostics doorlopen. Daar zie ik dat de "L" (lag) waarde niets is veranderd tov de gewone kabelverbinding. Wel valt me op dat ik nu iets minder packet loss heb. (Moet mijn 5 meter cat5 kabel morgen maar eens doormeten)

    Maar die stomme Sitecom crasht bij elke gelegenheid. Man wat is dat een tinnef bak! Als ik PGR2 in de Xbox doe dan kan ik keurig connecten met Live en de scoreboards bekijken. Maar na een minuut of vijf meldt de Xbox dat ik disconnected ben. Op mijn PC heb ik een ping meelopen en je kunt gewoon zien dat ie goed gaat tot maximaal een minuut of 4 a 5 en dan crasht die stomme Sitecom weer. Stekker eruit en erin en dan doet ie het weer. Getverrrr! |:-

    Ik heb nog ergens een 11mbit accesspoint liggen en die ga ik een paar weekjes gebruiken tot de router beschikbaar is die ik wil hebben (Linksys WRV54G). Morgen meer nieuws, denk ik.

    Maar euh... While I'm at it... Die Xbox adapter is wel toppie, hoor... Goh wat laat dat ding zich makkelijk configureren. Je moet alleen onthouden dat je dat dat ding aan zet voordat je je Xbox aan zet. Nou, da's bij mij makkelijk, want bij mij gaat ie gewoon nooit uit. ;)
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    en speciaal voor Fardo... tadaaaaa!!!!

    [​IMG]
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    W0000000000000000T Uberbiggel _O_ gaaf! Heb je nu uit narigheid je router besteld :9
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, ik heb van kantoor een 3Com 11mbit accesspoint geleend. Die doet het prima...

    Ik heb als test de meest gore opstelling gebouwd. Het accesspoint zit tegen de muur en ik heb er een metalen plaat voor gezet. Daar staat vervolgens mijn PC voor (die ongetwijfeld flink wat storing veroorzaakt). Een eindje verder in de kamer staat eerst mijn TV met de stereo installatie, dan de Xbox, en pas dan de MN740.

    Oh ja, en op die Xbox ligt een Cosmo controller die aan staat (en die op de zelfde golflengte uitzendt als de wireless).

    En wat zegt de Xbox? Strength: Very Good.

    Als ik dadelijk klaar ben met de forumposts ga ik wat PGR-en. Kijken of ik lag krijg...
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Oke, goed nieuws voor de mannen met lage budgetten!

    Normaliter verlies je een enorm deel van je performance als je een wireless netwerk gebruikt voor je communicatie. Een 11mbit wireless verbinding komt in de praktijk uit op een effectieve snelheid van rond de 1mbit of zelfs minder.

    Ik had dus vooraf ernstige twijfels omtrent de bruikbaarheid van wireless 11mbit verbindingen voor het online gamen.

    Nou, wees gerust... Mits je goede hardware gebruikt gaat dat prima. Ik heb een uur of wat online zitten racen (PGR2) met telkens een man of 8 in de race en dat ging prima. Er waren een of twee spelers die lag veroorzaakten, maar als deze mannen verdwenen dan liep de race perfect en de medespelers bevestigden mij herhaaldelijk dat zijn er gaan last van hadden dat mijn systeem lag zou kunnen veroorzaken.

    De eis is wel "Goede Hardware". Wees niet bang om een tientje meer uit te geven voor een kwalitatief goed accesspoint of een wireless router. Goede merken zijn alle A-merken (3Com, HP, Cisco, Baystack, e.d.), maar ook bijvoorbeeld Draytek, Netgear, Linksys, SMC, D-Link, e.d. Blijf uit de buurt van goedkope rommel zoals E-Tech of Sitecom, tenzij je teveel ruimte in je vuilcontainer hebt.

    Aan je Xbox kant kun je het beste kiezen voor een wireless bridge die specifiek ge-ent is op online gamen. Waarom? Omdat dat een ander soort netwerkverkeer veroorzaakt dan normaal computergebruik. Kies dus eerder voor bijvoorbeeld een Linksys WGA11b dan voor een Linksys Wet11. Er zijn nu al een aantal alternatieven in de markt die uitstekend zullen voldoen. En als je echt luxe wilt gaan dan ritsel je op Ebay zo'n Microsoft dingetje. Die van mij kostte (dankzij de lage dollar) 100 euri en dat is niet te duur.

    Goede wireless adapters voor je Xbox zijn dus

    Linksys WGA11b of WGA54g (speciaal voor consoles)
    SMC SMC2670W, SMC2671W of SMC2870W
    Microsoft MN-740 (speciaal voor XBox)
    D-Link DWL810(+) of DWLG810

    Heb je wat meer ruimte in je buidel, ga dan voor de 54G produkten. Je zult me over een jaar of drie ongetwijfeld dankbaar zijn voor dit advies. (Ik schat namelijk dat de XBox2 véééééééééél meer bandbreedte zal vragen dan huidige huidige Xboksje).
     
  9. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    maar wat moet ik nou nog extra hebbe voor draadloos xbox ik heb nu een router van linksys:BEFW11S4?
    (ksnap namelijk nie zo veel van die verhalen)
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet een zgn wireless adapter hebben, ook wel wireless ethernet bridge genoemd.

    Keuze tussen

    Linksys WET11, WET54G, WGA11b, WGA54G
    Microsoft MN740
    D-Link DWL-810, DWL-810+, DWL-G810
    SMC SMC2670W, SMC2671W, SMC2870W

    Suc6.
     
  11. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ik dan bijv. die WGA11b koop, moet ik dan ook nog iets installeren.
    En hoe moet ik hem verbinden met m'n xbox?
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Nee.
    2: Met een standaard ethernetkabeltje van een halve meter of zo (mag ook meer maar dat is niet mooi).
     
  13. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je mischien ook een site waar ze de WGA11b goedkoop aanbieden?
     
  14. xboxerroeleert

    xboxerroeleert xbox-addict

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb draadloos adsl en ik weet geen zak over computers e.d. maar wat ik wel weet is dat wij twee ethernet adapters hebben waaronder 1 in mijn kamer waar mijn xbox staat en wij hebben ook nog een soort van zwart bakje naast die andere ethernet adapter met zo een soort van twee antennes op?!:confused:
    nou zou ik graag weten hoe ik het beste live kan spelen want ik heb xbox live starter kit en ik heb al geprobeerd om met mijn ethernetkabel mijn xbox en mijn laptop te verbinden maar er staat telkens dat deze niet verbonden zijn...
    ik heb van iemand gehoord dat de beste manier via ethernet powerline is?!:confused: wtf is dit?

    HELLEUP,

    xboxerroeleert!!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    zo dus ;)
     
  16. xboxerroeleert

    xboxerroeleert xbox-addict

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    maar is het mogelijk om mijn ethernet adapter te verbinden met mijn xbox? het probleem is dat de twee poorten van mijn ethernet adapter al in gebruik zijn!!
    oh ja nog iets fardo i really need your help dus antwoord!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kijk eens goed naar het plaatje dat Fardo heeft geplaatst. Misschien gaat het licht dan schijnen.

    Je hebt voor je Xbox een wireless adapter nodig. Op de vorige pagina staan er een tiental genoemd. Waarschijnlijk voldoet de Linksys Wet11 volledig aan jouw eisen en wensen.
     
  18. witbier

    witbier Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren de via het internet bestelde Linksys WET11 binnen gekregen. Ik heb een SMC wireless router. En ik heb nog nooit zo snel een wirelessadapter aangesloten gekregen!! Ik plug de WET11 in mijn laptop die ook wireless op de router is aangesloten. Vul de makkelijke invul oefening van Linksys op het scherm in, unplug 'm en plug 'm in mijn xbox en voila, verbinding met het netwerk! Ik denk dat het al met al misschien 2 minuten heeft geduurd.... Perfect geregeld van die jongens van Linksys!

    Ben er zeer tevreden over...en over de snelheid niet te klagen (heb eerlijk gezegd nog geen xbox live gedaan), maar via ftp geen klagen.

    Marijn
     
  19. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Goed om te horen. Als alles mee zit heb ik zaterdag een Linksys wga54g.

    Ik hoop dat dit net zo vlekkeloos gaat.

    Ill keep you posted
     
  20. eleven

    eleven Know Thyself

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet er iemand of het mogelijk is om een ander merk adapter te "verbinden" met je draadloze router?
    Ik bedoel dus ik heb een siemens modem en is het dan mogelijk om daar bijvoorbeeld een linksys adapter mee te verbinden of is siemens ook compatibel met Xbox Live?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina