1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zet je router op G mode only dan moet hij werken volgens mij

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    B/G of Mixed zou ook normaal moeten werken.
    Alleen werkt B-Only niet !!

3. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij werkt enkel op G (http://www.dlink.be/cs/Satellite?c=...35126199&pagename=DLinkEurope-NL_BE/DLWrapper) dus daar kan ik niks aan veranderen, mochten jullie eens willen kijken naar de firmware, hierop kan je het zien aan de hand van een emulator http://support.dlink.com/emulators/dwl2000ap/h_wizard.html (het is wel van de DWL-2000AP en niet de plus maar het is ongeveer dezelfde, mac filter staat er bij mij wel op maar dat is uitgeschakeld)
    maar ik ga nu even bij een vriend proberen de adapter gebruiken waarbij dezijne wel werkt dus weet ik direct of het aan mijn adapter ligt of de dlink

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer dat eerst even , dan weet je meteen waar het probleem ligt.
    Ben zelf nog geen draadloze roouter tegen gekomen waarop de Xbox360 niet werkt.

5. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het bij hem geprobeerd en de adapter werkte daar dus wel. dus is dat ding niet kapot.
    ik zal de screenshots van mijn instellingen eens uploaden, dat lijkt me een betere hulp dan alles apart af te lopen

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Weet niet of het weel werk is , maar geef de router eens een hard-reset.
    Een firmware update is natuurlijk ook altijd goed.

7. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

voila, hopelijk helpt dit beter, ik heb bij sommige wel de snap iets te vlug genomen waardoor de verticale balk links verdwenen is maar dat zal wel niet erg zijn lijkt me, ik heb ook wel even bij sommige dingen de censuurborstel van paint gebruikt
    wat ik wel raar vind is dat de DHCP uitgeschakeld is op de dlink maar de pc zegt "adrestype: door DHCP toegekend".
    het resetten zelf lijkt me niet zozeer een probleem maar ik heb schrik dat ik het daarna niet tegoei ingesteld krijg waardoor ik dan ook niet meer op internet kan geraken en dus ook geen hulp kan zoeken.
    en een firmware update is er niet, enkel voor de revision B1 maar ik heb de revision B2
    nog even voor de bevestiging, het is dus wel degelijk een ACCES POINT en GEEN router of maakt dat geen verschil?

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  8. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ineens bij de fotos van de instellingen wat je bedoeld, morgen direct proberen, sorry dat ik het niet eerder zag

nog heel even een vraagje bij het updaten van de dlink, als je hem update maar hij doet het niet met die nieuwe firmware, kan je dan terug naar de oude (via hard reset? of moet je dan de oude terug installeren (die overigens niet bij dlink op de site staat))?

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de meeste routers is downgraden , nieuwe firmware vervangen door een oudere versie geen probleem.

Als jij de Dlink op G-only set dan werken apparaten die werken via B Wifi niet meer.
    Volgens mij werkt de Nintendo DS volgens de B wifi.

Google anders even op Dlink DWL-2000AP+ en Firmware.

10. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op G-mode werkt ook niet, dan zal ik mijn laatste redmiddelen moeten gebruiken, eerst hard-reset proberen en dan maar firmware updaten
    maar wat ik zo raar vind is dat in de dlink de DHCP disabled is en op de pc zegt hij dat het wel is en als ik het dan afzet op de dlink dan werkt het niet meer

11. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je settings van je modem staan goed, in principe zou je wireless adapter het netwerk gewoon moeten zien..

Heb je geen vrienden die jou adapter kan testen op hun netwerk.. Als dat werkt dan zou het toch zomaar eens kunnen dat ju accespoint niet compatibel is met de xbox360 en de adapter.. succes!!

12. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat geprobeerd en bij hem werkte het wel, en ik heb hier alles geprobeerd nu, de "nieuwste" firmware staat er nu op, G-mode op samen met wep-key op hex, G-mode op samen met wep-key op ASCII (ofzoiets), bij reset en dus minimale instellingen van beveiliging enzo werkt het ook niet, ik ben ten einde raad en denk dat het gewoon niet compatibel is (het enige wat ik zou kunnen verzinnen nog is de xbox manueel in te stellen bij ip enzo maar dat zal ookk niet werken)

Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom werkt de DS wel en de Xbox360 niet ???
    Je zou tenminste verbinding moeten krijgen tot de router lijkt mij.

Heb deze week een nieuwe Belkin N+ router gekocht en deze kreeg ik niet aan de praat op het netwerk van Ziggo.

Het enige wat je nu nog kan doen , is het een nieuwe router kopen.
    Goede routers zijn de Linksys WRT54G of WRT54GL
    De nieuwe Linksys WRT160N , is hier in Nederland te koop onder de € 40

14. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik de xbox360 laat zoeken voor de dlink dan krijg ik hem in de lijst, dan moet ik de WEP-key ingeven (in HEX heb ik dat altijd gedaan maar ik heb ook telkens ACSII gedaan, de dlink staat overigens ingesteld in ASCII om de key in te stellen maar dat lijkt me niet de HEX-mode te blokkeren) en dan test hij even en ik krijg een dik rood kruis tussen de xbox360 en het logotje van de dlink (die 3 streepjes) met als resultaat network failed.
    maar het lijkt me zoooo onmogelijk dat ze niet compatibel zijn, de onderste post hiervan http://xboxliveguide.co.uk/News/phpBB2/viewtopic.php?t=2556&sid=4060da7ddcdc8d10ddf251f28489f718 daarvan is de persoon er ook in geslaagde het werkend te krijgen door het mac-adres in te geven, maar ik heb mlac filtering niet eens opstaan. En bij deze persoon is het ook gelukt uiteindelijk http://xboxliveguide.co.uk/News/php...s=0&postorder=asc&highlight=dwl2000ap&start=0) maar bij deze laatste zie ik dat ze (op de 2de pagina) het manueel hebben ingevoerd mbv de computer om te zien wat de getalletjes zijn van de dlink maar daar staan de ethernet resultaten maar dat model heeft geen extra ethernetpoorten, alleen die voor de kabel die van de router komt en daarlangs het internet.

Of zou ik eens de laptop rechtstreeks aansluiten op de router (dus niet de dlink) en die resultaten opschrijven? en die dan zoals hem een beetje hoger zetten op sommige plaatsen en die dan ingeven op de xbox360? of werkt dat dan ook alleen maar als ik de xbox dan rechtstreeks aansluit op de modem?

Nog iets abnormaal, de dlink negeert de 360 volgens mij gewoon, want als er connected staat op de 360 (als ik opnieuw naar netwerken zoek) dan staat er in de log van de dlink er niks van vermeld, maar bij de pc's doet hij dat wel

EVEN EEN SOORT VAN UPDATE: ik heb ook eens op de forums van mij internetprovider rondgekeken en gepost en daarop zegt iemand me dat ik geen router heb, ik zou de access point rechtstreeks aangesloten hebben op de modem (alé de instalateur iig) en ik zou mijn 4IP's al uitgegeven hebben en als ik nu de modem reset zou mn xbox360 wel een IP krijgen (was 5de IP zogezegd en dat gaat niet meer) dus ik HOOP dat het hiermee opgelost is maar of het daadwerkelijk lukt is nog altijd iets anders

Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  15. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik eindelijk weet waar het probleem ligt zie ik dat ik wel zo'n router zal nodig hebben, maar eerst moet ik weten of die lynksissen die je geeft ook wel compatible zullen zijn met de wii en ds? en daar bovenop, met hoeveel draadloze toestellen kun je die linken? want ik zit met 5 toestellen dus wil ik ook eentje die er 5 aankan, en nog een laatste, ik heb voor de PC boven zo'n usb-wifidongle van D-link voor het internet, zou dat werken?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als er 1 merk is die zeer geschikt is voor gamen dan is het de Linksys (Cisco).
    Cisco is het moeder bedrijf.

Als wat hier draadloos kan werken werkt perfect met de Linksys WRT54G.
    Dat zijn bijvoorbeeld DS , Wii , Xbox360 , PS3 , Apple Touch , Nokia N95.

Als ik nu kijk bij Mac-beveiliging (draadloos) dan staan daar nu 12 apparaten.
    Heb zelf de officiele Linksys Firmware vervangen door de Firmware van DD-WRT.
    Ik hebb hier nog meer mogelijkheden.

Met de standaard instellingen werkt het de PS3 perfect.
    Voor de Xbox360 moest ik 3 poorten openzetten , maar dat is bij de Linksys kinderspel.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    meestal kun je zelf in je router de DHCP scope instellen, en ook al kan dat niet je kunt Duizenden IP's uitdelen als je wilt. Je zult alleen nog wel steeds aan de beperking van 4 externe IP adressen vastzitten maar dat mag geen probleem zijn. (De meeste mensen hebben er maar 1 die voor alle externe verkeer gebruikt wordt)

Die USB Wifidongle is toch gewoon een externe draadloze netwerkkaart? zie niet in waarom die niet zou werken met een linksys router

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn Linksys ingestelt om maximaal 15 ip-adressen.
    Merkte dat mijn Mac gisteren 192.168.1.139 kreeg , terwijl die altijd 192.168.1.101 had.

Met de DD-WRT firmware ontdekte ik gisteren kan ik nu poorten toewijzen aan alle ip-adressen.
    Vroeger moest ik de poorten van XBL aan 1 bepaalde ip-adress geven.

Als BJNFS zo loopt te klooien met de Dlink , dan is een andere router wel de beste keus.

19. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik zal eens kijken of ik die router voor een fatsoenlijke prijs kan vastkrijgen ergens (mss met de solden op komst) :).
    En bedankt voor alle hulp met mn Dlink (hoewel het probleem aan de internet provider lag :9) :thumbs:.

Owja, er komt net een vraagje in me op, je zegt Linksys WRT54G, bedoel je specifiek dat model of de serie en dus ook bv de GX, GC, ... ? (Ik neem aan dat je die specifiek bedoeld maar het is maar voor zeker te zijn :p)

Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet opzoek gaan naar een WRT54G WRT54GS of WRT54GL,

De GL = Linux firmware.
    De GS = Speedbooster.

De GL en GS zijn behoorlijk zeldzaam , weinig winkels hebben die dingen op voorraad.

De GC en GX zien er uiterlijk heel anders uit dan de WRT54G , WRT54GS en WRT54GL

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina