1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coolsxy

coolsxy Member

Leuk Bevonden:
    0
    thanks!
    het werkt!!!

2. SurfieNL

SurfieNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    alles werkt behalve live

hallo allemaal,

mijn xbox 360 heeft wel verbinding met internet maar niet met xbox live. dus tussen het internet en live gaat er wat fout. ik heb een wireless modem van Thomson twg850-4u. het internet op mijn laptop loopt perfect en mijn xbox verbind ook gewoon draadloos. alleen bij de test lukt het niet om live succesvol te starten. misschien dat ik iets over het hoofd zie? de volgende poorten staan open btw:

TCP 80
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    UDP 53
    TCP 53

er is nog een melding: "your router or ISP may be blocking acces to xboxlive".

ik krijg verder geen fout-code of iets. iemand suggesties want kheb er niet zoveel kaas van gegeten namelijk :p?
    ik heb btw zover mogelijk terug gelezen of ik iemand zag met een zelfde probleem maar zag zo snel niet iets wat exact overeenkwam geloof ik ;)

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Heeft je router geen UPnP optie? Even allereerst proberen met die optie en restarten en geen manuele portforwards.

4. SurfieNL

SurfieNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    kheb geen router. kheb een wireless modem van upc. daardoor heb k geen (losse router nodig) zeg ik dit allemaal goed?(ben niet zo bekend hiermee) en er zit geen optie upnp op me box iig. ff snel gekeken. of moet ik dat ergens op me computer aan kunnen zetten?

5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Hm maar is dat zo geen modem/router combo dan waar je ook gewoon een instellingspagina hebt?

6. SurfieNL

SurfieNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet zover mij is op kunnen vallen. :confused: het aansluiten van dat apparaat ging wel gemakkelijk. Laptop heeft prima internet (draadloos). Modem/router staat beneden ik zit boven. De xbox maakt ook wel verbinding met me wireless netwerk maar komt niet succesvol bij xboxlive. Ik kan vanmiddag wel even kijken of het met een kabel wel lukt? Ps. Is het niet een firewall wat in modem/router zit die toegang tot xbox live blokkeert? Ik zeg maar wat. :p en nogmaals het is allemaal nieuw voor mij. Gr

7. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de prijs eigenlijk al bekend voor de nieuwe adapter?

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Maar normaal zou je toch wel een andere error moeten krijgen die aangeeft wat er mis is, zoals MTU failed of iets gelijkaardig. De stap tot internet bij je connectie test gaat dus gewoon goed, enkel bij xbox live laat hij het afweten met enkel de boodschap dat je provider misschien xbox live blokkeert? Je kan sowieso eens proberen door je firewall uit te schakelen, maar meestal geeft dat enkel problemen bij ICS.

"That adapter will be available this Holiday season for US $99.99" dus dat zou 67 euro moeten zijn, maar spijtig genoeg zijn dat meestal niet de conversion rates die de marketeers gebruiken.. Later is er ook wel een bericht op Engadget verschenen dat hij voor 88 USD zou verkocht worden, maar of dat veel meer dan een gerucht is weet ik niet.

9. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah hij is vast wel goedkoper te krijgen dan bijvoorbeeld de bart smit. Dan doel ik op menig webshops.

10. SurfieNL

SurfieNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnks voor de reacties tot zover alvast. ik heb de UPnP optie aangezet en maakt tot zover nog geen verschil. ook de firewall uitschakelen werkt niet. hij blijft maar steken tussen bij de live connectie. met de kabel lukt t overigens ook niet en krijg ik gewoon hetzelfde=( en ja ik heb zo´n instellingspagina dit is de plek waar ik ook de upnp heb aangezet.

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Kan je eens even als test je xbox met een kabel aan je modem/router combo verbinden en zien wat hij dan zegt?

Ps; voor alle duidelijkheid, zie ook dat DHCP bij je router aanstaat, zet IP adres settings op auto, zorg dat UPnP aanstaat & dat je geen manuele portforwards voor je xbox hebt ingesteld, of hem in DMZ hebt gezet.

12. SurfieNL

SurfieNL Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben aan t kijken voor dit maar kan t tot zover nergens vinden in me router :confused: ik kwam net wel terecht bij " event log' en daar stond dit al een paar tientallen keren tussen aangezien ik alweer een poosje bezig ben met die router: DHCP WARNING!

gevonden:
    dhcp server staat op yes (de hele tijd al dus er veranderd niks) blijft zeggen:
    xbox live failed- make sure port 3074 is open. your router or isp may blocking your xbox live.

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  13. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ja echt vreemd want normaal zou ie dan gewoon moeten werken. Je hebt toch wel even gewacht, want soms duurt het een tijdje vooraleer de aanpassingen effect hebben en je router en xbox terug opgestart?

14. Azureux NL

Azureux NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, een vriend van mij heeft zo´n wireless adapter gekocht. Ik heb geprobeerd hem te installeren dit is mij alleen niet gelukt, als ik een netwerk selecteer (hun netwerk) dan moet ik een WEP key invullen, die heb ik dan ingevuld. Normaal moet die dan volgens mij ook IP en zo vinden, dit doet die alleen niet. Handmatig invullen heb ik ook al geprobeerd alleen werkt die dan niet. Iemand ons kan helpen?

15. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Waar stopt de xbox live connectie test, welke error krijg je? Staat DHCP aan op je router?

16. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Wat zijn hier de ervaringen met de Wireless Network Adapter 'N'?

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Door het nieuwe N protocol kunt u met 300Mb streamen gamen en media sharen ook kunt u 1080P streamen, met het voorgaande G protocol is dat niet zo dan heeft u maar 45Mb.

Vraag me af waar ze die onzin vandaan hebben.
    Via G is de maximale draadloze snelheid maar 25Mbps en met N kan je een draadloze verbinding krijgen TOT 300Mbps.
    Heb hier 2 apparaten met een N kaart en beide krijgen een andere snelheid van mijn Apple Extreme Dual.
    De Asus blijft hangen op 65Mbps en de Linksys N-kaart op 125Mbps.

18. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    En die N Adapter is ook te gebruiken met een Apple Time Capsule? Mijn broer meent namelijk dat je naast N niet het G protocol kan gebruiken. En gezien er hier een aantal iPhone's in huis zijn die niet op het N protocol kunnen, zitten we daar dan dus al met een probleem. Weet iemand een oplossing of kraamt m'n broer onzin uit?

19. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ben je bevreesd dat je met G apparaten niet werken op een N router? Dat is zeker wel het geval hoor, mixed mode zou geen probleem mogen zijn.
    Ook bij die time capsule zou het met gewoon moeten werken.;

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de oude model Time Capsule voor 2009 kan je tegelijk met G en N werken.
    De RadioModus moet dan op Automatisch staan.
    Alleen zal de router de N snelheid terug schroeven als er een A,B of G apparaat zich aanmeld bij de router.

Daar heb ik voor de Apple Extreme DUAL gekozen , deze router maakt namelijk 2 aparte draadloze netwerken.
    Melbuuln = 2,4 Ghz (A,B en G)
    Henry Kamp = 5 Ghz (N).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina