1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik zit eraan te denken om ook xbox live te nemen, ik heb een xbox op m'n kamer, geen pc en we hebben een draadloze netwerkverbinding, het modem staat beneden in de kast en mijn kamer is boven. Helpt zo'n Xbox 360 bridge dan? Of moet ik een router oid halen?
    Ik ben niet echt goed met computers, daarom vraag ik jullie help.:)
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je gemakkelijk een kabel leggen van de modem naar je xbox/kamer? If so is dat een gemakkelijke oplossing. Gaat dat niet, kan je een wireless router overwegen, je moet dan wel nakijken of de afstand niet te groot is zodat het wireless signaal sterk genoeg is voor xbox live. Test even je verbinding met een laptop ofzo. Je moet er echter hierbij wel rekening mee houden dat je een wireless adapter van microsoft moet kopen. Een andere mogelijke oplossing zou het gebruik van homeplugs zijn.
     
  3. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Mijn laptop staat wel eens op mijn kamer en dan is het ontvangst prima, en nee een kabel willen mijn ouders niet. Dus dan zou een wireless router van microsoft een prima oplossing zijN?
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien moet dat dan perfect werken als je ontvangst goed genoeg is, je hebt zoals gezegd dan wel de officiële Microsoft wireless adapter nodig. Ik weet niet of je al een N router hebt? Want er staat een wireless N adapter aan te komen i.p.v. de huidige G.
     
  5. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Vraagje:

    Welke router(s) raden jullie aan voor gebruik van Xbox Live? Ik wil een goede router die snel internet aankan (10MB nu, 100mb glasvezel binnenkort), en die makkelijk in te stellen is voor gebruik van Xbox Live...
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf nu een Apple Extreme N Dual deze heeft WAN (1Gbps) en 3x LAN (1Gbps).
    Ik kan met de standaard instellingen meteen genieten van XBL en PSN.
     
  7. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Zijn er nog vergelijkbare routers, of is dit echt een van de betere die er is op dit moment?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een goede router is de Linkys WRT320N Dual-Band.
    Deze kost bij routershop.nl nu *€80

    Voor de Apple Extreme Dual betaal je € 159
     
  9. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Heb jij zelf ervaring met de linksys? Die prijs staat me wat meer aan eerlijk gezegd. Ik wil best wat meer betalen voor een goede router wat, maar 160 euro is wel erg veel.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn vorige Linksys WRT54G heeft altijd perfect gewerkt met XBL en PSN.
    Zelfs met 2 Xbox360 tegelijk op XBL waren er geen problemen.

    Omdat Ziggo de snelheid verhoogde naar 50Mbps werd het tijd voor een andere router en dat is de Apple Extreme geworden.
     
  11. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf de wrt160n en is mijn beste router tot nu toe:)

    Alles simpel en overzichtelijk geïnstalleerd met het bijgeleverde programma. Hij vond alles meteen.
     
  12. gijsie

    gijsie Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    ik heb ff een vraagje
    heb al tijdje xbox360 maar wil nu toch online kunnen gamen.
    Kabel naar modem kan niet afstand te groot en moet dan door de hele woonkamer.
    Daarom zoek ik een adapter voor draadloze verbinding.
    Ik heb er geen ervaring mee, dus welke zijn er allemaal?
    Waar moet je op letten bij het kopen, werken ze allemaal?
    en de prijs?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe het met Homeplugs. Dat gaat beter werken dan draadloos, en is goedkoper.
     
  14. gijsie

    gijsie Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn homeplugs en waarom zijn ze beter? want heb er nog nooit iemand over gehoord.
     
  15. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Homeplugs moet je minimaal 2 stuks hebben.
    Nummer 1 doe je bij het stopcontact waar je router zit. Dan doe je een ethernet kabel van je router in de homeplug.

    Nummer 2 doe je ook in het stopcontact en dan doe je een ethernet kabel vanaf je xbox naar de homeplug.

    Als je dat heb gedaan. Dan gaat het internet via het lichtnet dus door de muur. Hierdoor heb je geen wireless nodig. Of een draad van 10+ meter.
     
  16. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Ik had een vraag, ik heb nu de normale Microsoft Xbox 360 Wireless Networking Adapter (de witte) en ik gebruik hem voor een afstand van 4 meter van mijn xbox naar mijn modem. Heb ik er nu voordeel mee om de Microsoft Xbox 360 Wireless N Networking Adapter te kopen? word mijn connectie er sneller/beter van?
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een N router? dan is het antwoord ja
     
  18. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    sorrydat ik het vraag, maar wat is een N router? Hoe kan ik dat zien?
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Een router die 802.11 N ondersteunt, soort protocol voor wireless data overdracht. In layman terms, als je geen router hebt die een sterker N signaal uitstuurt heb je er ook niets aan om een adapter te hebben die het wel kan.

    Welke router je hebt staat normaal sowieso aangegeven op de onderkant ergens. Anders kijk je even bij je instellingspagina, of google je zijn type nr even, of post het hier.
     
  20. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Heb de Linksys WRT320N Dual-Band gekocht. Heb nog nooit een router of iets dergelijks aangesloten, dus ben benieuwd of het gaat lukken. Ga zo eerst maar goed het boekje lezen. Nog tips voor bepaalde instellingen...? Er moeten twee draadloze laptops aan, en een bekabelde Xbox...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina