1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat is altijd mogelijk, mits je router en je adapter voldoen aan de zelfde standaard.

    Er zijn drie wireless standaarden:

    802.11b = 11bmit/s
    802.11g = 54mbit/s
    802.11a = 54mbit/s

    De eerste twee opereren over de zelfde frequentie en zijn daarvoor eenvoudig met elkaar compatible te maken. De meeste 802.11g apparatuur ondersteunt ook 802.11b wireless.

    802.11a wireless werkt over een andere frequentie. Er is wel apparatuur te koop die op alle standaarden werkt maar dat is eerder uitzondering dan regel.

    De meeste consumentenprodukten werken op 802.11b en het nieuwere (en snellere) 802.11g. Als je een modem hebt volgens 802.11b dan werkt elke 802.11b ethernet bridge. Je kan ook een 802.11g bridge kopen maar dat levert hje geen extra snelheid op, maar wel een hogere rekening van de winkel. Zonde van de centen dus.

    Ik heb sinds kort een 802.11g bridge, die momenteel communiceert met een 802.11b accesspoint. Dat accesspoint gaat binnenkort vervangen worden met een 802.11g router.

    Is die apparatuur altijd compatibel? Nou, de vuistregel is van wel, maar vaak zitten er in het ene apparaat speciale features in die weer niet in het andere apparaat zitten. Wil je bijv WPA encryptie gebruiken ipv WEP64 of WEP128, dan is het zaak dat beide zijden van je wireless (dus aan de ene kant je modem/router of accesspoint en aan de andere kant je wireless bridge voor aan je Xbox) de zelfde encryptie ondersteunen.

    De basis encryptie op wireless is WEP64/128 en dat wordt door bijna elk apparaat ondersteund.

    Let op, mensen. Er is ook al een 802.11g+ mogelijkheid die US Robotics heeft 'ontdekt' en die sommige fabrikanten hebben gekopieerd, maar dat is nog geen echte standaard en de implementatie is onderling niet altijd compatible. Ik heb daarom 802.11g+ niet in het bovenstaande lijstje verwerkt. Een apparaat dat volgens 802.11g+ werkt werkt ook *altijd* volgens 802.11g.
     
  2. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Vandaag mijn WGA54G binnen gehad.

    1 héél kort de handleiding lezen

    2 FF configureren via mijn PC (SSID, vast IP geven, WEP), en setup saven.

    3 Aansluiten op mijn Xboxje, en........

    Meteen verbinding op 54Mbs met mijn accesspoint en zonder problemen Xbox live.

    Binnen 3 stappen zonder problemen dus wireless op Live.

    Super ding dus.
    [​IMG]

    Voordeel van deze adapter is tov van de originele xbox versie dat hij ook op andere aparaten kan werken. En dan je hem via je pc verder kan bedienen (is na setup niet meer nodig)

    Grtz
    FrankX
     
  3. VenimK

    VenimK Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Niet over gemodificeerde Xboxen discussieren! PJ
     
  4. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Leek in online play

    hallo luitjes

    Ik ben pas de trotse bezitter van zo'n X-doos
    Nu wil ik natuurlijk ook jullie vet gaan afmaken online :9 8) ;)

    Maar nu zit ik met enkele problemen

    IK wil een draadloosnetwerk aanleggen naar mijn X-doos
    nu wil ik de:
    Wireless-G Game Adapter
    WGA54G

    kopen maar welke router heb je daarvoor nodig ?!?!?
    En werkt deze echt zonder lag enzo

    wap54G

    of de

    WRT54G

    please help me

    And I will kick your ass online soon ;)
     
  5. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    @Venimk: Ik heb gelukkig een normale niet gemodde box. Dus ik kan er niets heen sturen.
    Ik zie in de software instellingen dat er een 54Mbps verbinding naar mijn boxje is. Heel de middag al zitten gamen over live en nul lag. (maar daar had ik met een 11mbps wirless verbinding ook geen problemen mee)

    @koolenboor
    Router maakt op zich niets uit, zolang deze maar de fabrieksstandaard zal ondersteunen.

    Zelf heb ik een volledige mix van merken en alles werk perfect.
    Voorbeel
    Access point is van Asus (300Wg) en 54Mbps
    Mijn notebook heeft een Dell 54Mb kaart (pcmcia)
    mijn pc's ( 3 ) hebben allen een Benq usb stick 11Mbps
    Mijn xbox heeft nu een Linksys wga54G

    En alles praat met elkaar en kan op internet.
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: Leek in online play

    Zie het commentaar hiervoor. Als je voor de WRT54G wilt gaan is dat m.i. een prima keus. En wees niet bang voor lag, want daar heb je helemaal geen last van.
     
  7. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    2 Pejannl

    Ik heb @home breedband
    en ik wil van mijn slaapkamer naar zolder
    ik ga voor de volgende opstelling

    Wireless-G Game Adapter
    WGA54G

    +

    WRT54G

    Is het trouwens moeilijk aansluiten?
    En zitten de benodigde kabels erbij (utb) ?
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Is het moeilijk aansluiten?

    Voor mij: Nee, een makkie. Voor vele anderen eveneens een makkie. Maar als je a-technisch bent en niet het verschil tussen een magnetron en een KTV weet dan kom je gegarandeerd in de problemen. :+

    2: Zitten de kabels erbij?

    Normaliter zit er bij de router een UTP kabel en ook bij de WGA. Als je nog meer kabels nodig hebt, bijv om een PC aan te sluiten, koop je een gewoon netwerkkabeltje bij de <jouw favoriete PC boer>.
     
  9. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het verschil tussen een KTV en een magnetron dat moet lukken:9


    Gisteren de spulletjes besteld via beat-it.nl
    Vaker dingen bij hun gekocht
    het zal maandag of dinsdag wel binnenkomen

    And then i'll kick your asses for sure8)
     
  10. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag m'n WGA11B binnengekregen, ik vet blij natuurlijk alleen snap ik er nu nix meer van.
    ik heb alle kabels vastgemaakt maar nu voer ik de setup uit en komt er te staan: the setup ultility was unable to locate an Wireless-B game adapter on your network. Please make sure your Wireless-B game adapter is powered on and any cables are properly connected.
    Ik heb zelf als router de:BEFW11S4

    I really need your help!!!
     
  11. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Mijn walkthrough bij mijn wga54g setup:

    1. Sluit de adapter aan op jePC
    2. installeer de meegeleverde sofware op die pc
    3. draai setup programma
    4. deze herkent dan de adapter
    5. configureer de adapter (SSID, channel, evt WEP etc.)
    6. alles netjes afsluiten
    7. sluit adapter aan op xbox
    8. Op je xbox NIETS aanpassen
    9. draai de test op je xbox
    10 lang leve LIVE !

    mogelijk probleem: het MAC address wordt niet door je router toegelaten. Oplossing: toevoegen in access list.

    suc6
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  12. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe doe ik dat:toevoegen in access list?
     
  13. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    als dat van toepassing is, moet dat in de setup software van je router.

    Maar als je dat niet heb ingesteld als beveiliging hoeft dat niet. Maar kijk het voor de zekerheid maar na.
     
  14. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar wanneer ik de setup draai komt er al te staan dat hij em nie kan detecten------>ga morgen maar even linksys helpdesk belle
     
  15. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    al mijn spulletjes binnen gekregen van beat-it.nl
    net ff aangesloten en het werkt allemaal perfect.
    Het installeren ging makkelijker dan ik d8 :)

    Heb alleen mijn creditcard nog niet binnen :mad:

    Is er een manier dat je zonder zo'n kaart alvast kan gamen ??
    proefabo ?!?!?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope word wachten op de credit card ... wil je op Live kunnen spelen ... anders kan je ff spelen op xbconnect ... zie de xbconnect thread .. maar dat is niet te vergelijken met Live
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    How To Keep Up With Wireless Flavors

    The number/alphabet soup is remarkably thick in the wireless world. The most popular and very successful one is the 802.11b standard for wireless high-speed data communications. The problem with it is that 802.11b has bandwidth limitations. So, we'll explore two additional standards -- 802.11a and 802.11g -- that overcome 802.11b's problem.

    802.11a
    802.11a can transport data at speeds of up to 54 Mbps. It operates in the higher 5 GHz frequency range. That higher speed supports the transmission of video files within the home. Another benefit is that 802.11a's higher frequency minimizes potential interference with other wireless electronic devices.

    Sony's RoomLink wireless networking system is adopting this new standard. You can stream video recordings on your hard drive to your TV. The cons ("nadelen", PJ) are: 1) WAPs are not compatible: anyone with a laptop with an embedded 802.11b chipset will not be able to talk to an 802.11a WAP. Bummer. Some manufacturers now ship access points that have dual 802.11a and b compatibility. Problem number two is that 802.11a's higher frequency limits its range: you cannot wander off as far as you used to be able to.

    802.11g
    The most recent flavor of 802.11 is 802.11g. This version was developed to take the best features of 802.11a and b: a's improved throughput speed and b's longer range. There are now WAP's (Wireless Access Points) that can support both the 802.11b and 802.11g standards. They will auto-negotiate between the 11 Mbps 802.11b transmissions and the 52 Mbps 802.11g transmissions.

    Unfortunately, the issue with 802.11g is that it still works in the same 2.4 GHz frequency band as 802.11b. That means it has the same interference problems that 802.11b devices run into.

    Coming Standards
    Two new 802.11 specifications are being drafted at the moment. They hope to solve the current problems with the 802.11b/a/g spectrum. First one is 802.11e. It's trying to address quality of service problems in both voice and video data. Second is 802.11i, that one hopes to improve security of transmissions with improved client verification and authentication procedures. Don't expect any products that use these standards until late 2005.

    Bron: Sunbelt Software W2KNews.
     
  18. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    JOOP!!!!

    Mensen ik ben Online te vinden!!!
    Onder de naam: D Almighty

    Ben zwaar onder de indruk van x-box live
    echt goede servers (zelf met unreal championship!)

    Ik speel de volgende spellen online:

    XIII
    Midtown madness 3
    Unreal Championship

    En ik zal binnenkort nog meer titels halen!

    Erg verslavend dat X-box live

    _O_ 2 Bill Gates _O_





    By the way

    Linksys router en game adapter zijn beide toppie !!! echt aan te raden!

    Router: wrt54g
    Game adapter: wga54g
     
  19. eleven

    eleven Know Thyself

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu zonet de adapter van linksys gekocht maar als ik bij advanced en dan naar wireless ga zegt hij dat hij de adapter niet kan herkennen.:confused:

    Kan iemand me please helpen....?
     
  20. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    @eleven.

    Dat klopt exact.

    Je hoeft lees MOET helemaal niets aanpassen in je settings op je xbox.

    Als je alles voor de rest goed hebt staan op de adapter en de rest van je wireless netwerk is het "plug & play".

    Lees mijn post bovenaan op deze pagina.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina