het gaat ook zeker niet alleen om de graphics, kijk maar naar GTA nummer 1, dat was toen al behoorlijk achterhaald, maar toch was het een supergame. maar bij ETM zitter er ook in de gameplay heel veel ruwe en onafgewerkte kanten.
maar dat je de ps2 als bottleneck hebt voor de graphics, hoeft geen excuus te zijn voor dat je kleine graphische details weg mag laten
maar jah als we het over smaak hebben, ik hou van the matrix ik ben helemaal weg van de 1e film. en zeer geschikt om spellen mee te maken. daarom is het ook zon teleurstelling voor mij, want ik zie gewoon de hele tijd voor me wat er mee gedaan had kunnen worden.
dus tis niet echt een kwestie van smaak, maar meer een kwestie van kwaliteit en afwerking, en waar je genoegen mee neemt denk ik.
spellen zoals halo en half life, waarin aan elk klein detail gedacht is, dat vind ik echt belangrijk. die kleine dingen in ETM waar gewoon niet aan gedacht zijn, maar ook grotere dingen, die doen zon afbreuk aan de kwaliteit en de overall feeling van het spel. het is gewoon een tussendoortje,
en absoluut niet de uber game van de matrix, die het had moeten zijn. imho ofcourse
het voelt ook meer aan als een stukje marketing gereedschap voor de groeiende matrix franchise dan een fatsoenlijk degelijk spel voor de echte hardcore gamer fanbase van de originele matrix, want de matrix reloaded is ook een klote film en een schandelijk slecht vervolg op het eerste meesterwerk.
en het is ook zo fuckin schaamteloos linear, in het 1e level waren soms ook deuren op slot waar je niet naartoe hoefde, als je er later wel langs moest, dan waren ze ineens magisch geopend.
naah, schamen die developers zich dan helemaal nergens voor?
het is niet echt bedoeld voor hardcore gamers, die gewoon echt gaan voor perfecte spellen, en vette gameplay experiences, van spellen zoals starcraft, half-life, quake, GTA, fallout, halo, zelda, enz enz.
tis gewoon middelmatig, meer voor de casual gamer die zich niet stoort aan linearheid en geen gevoel voor detail. nou wil ik niet mensen beledigen die het wel goed vinden. want het kan ook zo zijn dat et je gewoon niet kan boeien, ook al zie je het wel.
maar ik zelf, verwacht goeie spellen voor de harde pegels die ik ervoor neer tel elke keer. en mn tijd is ook kostbaar, waarom een goeie middag verspillen aan een game waar je je eigenlijk aan ergert, terwijl je ook goeie spellen kan spelen.
ik zal mijn verhaal even eindigen met een quote uit een review:
"Making the title as exciting and difficult as some of the recent classics of the genre would have alienated those fans of the movie who are casual gamers and just want to play straight through what is essentially an extended advert for the sequels without much hassle.
It's an attitude on the part of the developers that blows harder than a shotgun through the back of a security guard in slow motion. Fans of action titles are almost certainly also big fans of The Matrix, and will be disconcerted to discover that alleged videogame junkies the Wachowski brothers have let such a pallid tie-in slip through their quality filters."
Laatst bewerkt: 18 mei 2003