[Centraal] Halo2 (geruchten en feiten)

Discussie in 'Algemeen' gestart door hardcore gamer, 30 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Het zijn niet echt vragen met problemen, het zijn meer filosofische vragen. Hieronder staat een quote van de betreffende post.

     
  2. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zijn wij op aard!??! :)

    Mja niemand weet een zeker antwoord op die vragen. GS 343 noemt de MC The Reclaimer, omdat de MC de index uit de library komt halen, maardat verklaart niet alles.
    The Flood is niet het wapen van Halo, dat kan ik je wel vertellen.
    Wie de Forerunner zijn zullen we hopenlijk te weten komen in halo 2 :)
     
  3. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Is de Flood niet een soort van de verdediging van Halo. zodat niet iedereen zo maar eff dat ding leuk gebruikt.
    Dat heb ik tenminste uit het spel begrepen...
     
  4. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook dacht. ze deden iig flink hun best om mij NIET bij Halo te laten komen. Sjonge jonge, wat kan ik gek worden als zo'n pismongool weer 'FAKED' (opstaat als ik hem al plat had geschoten..
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, maar de Flood deed ook woest tegen de Sentinels en Covenant. Ik denk gewoon dat Halo een wapen tegen de Flood was.

    Misschien leer je wel op het eind van Halo 2, nadat je de Covenant hebt verslagen dat er nog Forerunner ergens in leven zijn (maybe zijn ze de politiek leiders van Covenant) en ze om een bepaalde reden de mens dood willen. Wat die reden dat zien we dan weer in Halo 3.

    Maar dit is gewoon een net bedachte theorie.
     
  6. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    nee joh, halo was sowieso geen wapen tegen de flood. Het was een wapen tegen het gehele heelal om het dmv. verhongering uit te laten sterven! toch?!
     
  7. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    ja, halo dood het voedsel van de flood
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En wat is het voedsel van the Flood? Alles dat leeft, het komt er dus op neer dat Halo al het leven in het universum dood.
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet het hele heelal want dan heeft halo toch geen nut....8) Maar wel een groot stuk waar onderandere de aarde bij zit...ik kan nu niet wachten om Halo2 te spelen...
     
  10. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    nope: this galaxy will be depleted of all suficiant forms of live (oid" volgens 343.
    galaxy=sterrenstelsel. Daarvan zijn er duizenden!!!!deze bevatten ook miljarden sterren met hun planeten, dus krachtig is halo zeker! meer info nodig? PM me!
     
  11. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    waar slaat dat nou weer op? Als je wat info hebt moet je het juist hier neerzetten!
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, je hebt gelijk ik was ff iets te snel met typen. Halo heeft een bereik van 25.000 lichtjaren. Dat zegt 343 GS ook in the Two Betrayals.
     
  13. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat het dan niet bekend is waar het Treshold system ligt ten opzichte van de aarde.
     
  14. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    als je wil weten wat ik allemaal vermoedt, krijg je een lang verhaal met allemaal dingen die je eignelijk al wist. Vraag me gewoon hier in dit forum en je kirjgt een lang uitgebreid antwoord :D okay?
     
  15. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2!

    De ontwikkeling van Halo2!

    Halo 2
    Langzaamaan druppelt er steeds meer info binnen over Halo 2. De game komt in November uit (als hij niet vertraagd wordt) en zal wederom een meeslepend verhaal, prachtige graphics, vreselijk verslavende gameplay, bovenmenselijke AI en Xbox Live support bevatten.

    De nieuwe MasterChief
    De Masterchief krijgt in Halo 2 een hele hoop nieuwe moves tot zijn beschikking. Maar eerst wat over zijn nieuwe pak. Ja!, je leest het goed, onze MasterChief krijgt een nieuw uiterlijk. Natuurlijk blijft hij nog steeds groen en draagt nog steeds een helm. (zijn echte hoofd krijg je ook in Halo 2 niet te zien) Zoals je op de screenshots kunt zien heeft hij een nieuwe helm en zijn er ook veel kleine wijzigingen gekomen in de rest van zijn bepantsering.

    [​IMG]
    De oude!

    [​IMG] De nieuwe!!

    Daarnaast krijgt de MasterChief een hele hoop nieuwe moves tot zijn beschikking:

    - Om te beginnen kun je om de hoek kijken. Door de rechterstick in te drukken kijkt de MasterChief voorzichtig om de hoek en kun je zien wie of wat daar allemaal zijn. Zo weet je of het verstandig is om gun-blazing naar binnen te rennen om daarna neergeknalt te worden door een alien. Het gaat hier alleen om kijken, dus het zal niet mogelijk zijn om iedereen neer te snipen terwijl de vijand jou moeilijk kan raken. (wat wel in Splinter Cell kan) Door middel van deze move kun je veel onnodige
    problemen voorkomen.
    - Door het nieuwe flexibele pak is het nu ook mogelijk om een klein stukje te rennen de MC (masterchief) laat zijn wapen even zakken en sprint 5 tot 10 seconden in een rechte lijn naar voren. Het is dus niet mogelijk te schieten of van richting te veranderen terwijl je aan het rennen bent en wanneer je dit wel doet zal de MasterChief stoppen met zijn sprint.
    Dit lijkt mij een heel handige move, je kunt zo namelijk binnen een paar seconden naar een vijand toe rennen waarna je hem een lekkere mep in zijn face verkoopt. Ook kun je zo natuurlijk ook snel wegkomen bij een granaat die op ontploffen staat.
    - Het vetst worden (naar mijn mening) de melee atack combos, ken je de pistol whip nog van Halo 1 die je deed door op de B-button te drukken? Het zal in Halo 2 mogelijk zijn om knoppen combinaties te maken (hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik nog niet) waarna de MC een combo maakt. Hij kan bijvoorbeeld bukken en iemand tegen zijn benen slaan, daarna opstaan en iemand in zijn buik meppen. Elk wapen heeft andere pistol whips wat het nóg leuker maakt.

    Interactief
    In Halo 2 zal bijna alles kapot te schieten en te gebruiken zijn. Zo kun je bijvoorbeeld tafels omflippen om erachter te schuilen, maar de vijandelijke alien zal weten dat de tafels ook niet het heilige leven hebben en de tafel helemaal aan gort schieten. Opeens spring jij tevoorschijn, pakt je Battle Riffle en pompt de alien vol met lood. Je loopt naar buiten en zien dat onder je, in de diepte een paar kleine snotneuzen zitten. Je duwd een groot rotsblok naarbeneden en dat waren weer een paar grunts.
    De lampen zijn ook kapot te schieten. Als je de lampen kapot schiet zullen de vijanden niks meer zien, wat weer een nieuw tactisch element met zich mee brengt: je staat om de hoek van een grote kamer en kijkt voorzichtig om het hoekje heen. Je ziet een hele hoop aliens en beluit de lampen in de kamer aan gort te schieten, (hoe dit in zijn werk gaat snap ik nog niet, want je kunt niet om de hoek schieten) hierdoor zien de aliens niets meer, dus verder is het een peace of cake. Je gooit een grantaat de kamer in en weg zijn je enemies. Zoals ik al zei, ik weet niet hoe ze het willen doen, maar als het Bungie lukt om deze feature succesvol in het spel op te nemen weet je zeker dat je deze game moet kopen (maar wie wist dat noch niet).

    De AI
    Je kent ze vast nog wel, de Marines uit Halo 1. Deze Mariniers waren erg handig en slim, maar er zaten soms wat steekjes los met hun AI.
    In Halo 2 zal dat ruimschoots goed worden gemaakt, de Marines zullen namelijk ook weten dat bijna alles kapot te schieten en te gebruiken is. Zo zal het vaak voorkomen dat ook de Marines tafels en andere voorwerpen omflippen om achter te schuilen. Ze schuilen tegen kogelregens, reageren als echte mensen op tegenaanvallen, geven aanwijzingen aan hun team-members, complimenteren elkaar en ga zo maar door.
    Verder zullen er veel verschillende Marines zijn, die allemaal in iets anders gespecialiceerd zijn. (snipers, rockets, enz.) Dit brengt weer met zich mee dat de Battles veel tactischer van opzet zijn: de battle rifle-marines zullen in de voorhoeze zitten en face-to-face de covenant aanvallen. De rocket-marines zullen zich iets terugtrekken en de banshee's, tanks en andere covenant voertuigen voor hun rekening nemen en de sniper-specialisten zullen vanaf een hoger gelegen plateau de covenant verrasen.
    Als je naar een bepaalde Marine toe loopt zal hij waarschijnlijk iets tegen je zeggen en soms zal hij je vragen om met iets te helpen. Voorbeeld: een Sniper marine is op een verkeerde plek beland, en vraagt je om hem naar een betere gelegen plek te brengen. Je kunt de vraag afwijzen of accepteren. Als je hem afwijst zal dit weinig consuqenties hebben voor de gameplay (behalve dat je minder backup hebt), en als je hem helpt zal je geen extra's of dergelijke dingen krijgen. Het is dus gewoon voor de lol gemaakt, en zulke extra's zorgen er voor dat Halo 2 lang leuk blijft. (áls het al ooit verveeld) Ook zul je regelmatig Marines tegenkomen die te bang zijn om verder te gaan. Met een druk op de knop spreek je hem moed toe, en zal hij weer braaf verdergaan.

    Ook de covenant zal een verbazingwekkende AI hebben, deze was in Halo 1 al heel goed, maar in Halo 2 wordt alles beter dus dit ook. Het zal veel moeilijker zijn om een Elite te verslaan zijn, omdat hij nu zelf ook gebruik maakt van de omstandigheden. Zo kan hij nu trappen omhoog klimmen om je daarna van boven te belagen. Ook zullen de aliens weten dat alles kapot te schieten is en wat niet. Als je bijvoorbeeld achter een boom schuild kan hij proberen de bomm kappot te schieten, maar als je achter een steen gaat schuilen weet hij dat een steen niet te vernietigen is, en om de steen heen draaien om jou te belagen.
    Natuurlijk zullen ze nu dus zelf ook weten wat de beste plek is om te schuilen.

    De nieuwe wapens
    Halo 2 zou geen goed vervolg zijn er als geen nieuwe wapens in zaten. Vandaar dat Bungie ook al heel snel de nieuwe wapens presenteerden:

    - Battle Rifle: Dit wapen is een upgrade van de Assault Riffle, en zal deze dan waarschijnlik gaan vervangen. Bungie liet weten dat de Battle Rifle beter zal kunnen richten, maar zal iets langzamer vuren. Met de scoop zal je waarschijnlijk kunnen inzoomen wat het dus tot een nog sterker wapen maakt. Daarbij komt nog dat hij er gewoon vreselijk cool uitziet. Lekker wapentje dus..



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    - Sub-Machine Gun: de SMG was eigenlijk bedoeld voor Halo 1, maar zoals vele andere dingen was hij geschrapt. In de 2e Halo game zal dit wapen echter wel gewoon te gebruiken zijn. Dit wapen vuurt razendsnel kogels af, wat wel betekend dat het richten moeilijker wordt. Dit wapen is dus meer geschikt als je niet te ver van je doel af staat.
    Bungie liet doorschemeren dat er waarschijnlijk ook dempers op komen, maar meer wilden de top-ontwikkelaar hierover (nog) niet zeggen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit zijn de enige 2 nieuwe wapens die tot nu toe bekend zijn, waarschijnlijk zullen er nog wel een paar nieuwe komen, want ook de Covenant zullen wel weer een paar nieuwe krijgen. Bungie heeft nog tot November de tijd om te werken aan hun meesterwerk, dus dit zal nog niet alles zijn wat ze te bieden hebben.

    Nieuwe voertuigen
    Natuurlijk geeft Bungie zijn hongerige fans ook wat nieuwe voertuigen cadeau.

    - Warthog: Inderdaad, dit voertuig zat ook al in Halo: Combat Evolved, maar in Halo 2 zullen er verschillende versies van de killer-combi komen. Ik heb Warthog's gezien met en zonder gun, rupsbanden, laadruimte enz.

    Kijk en huiver:

    [​IMG]

    Je ziet hier de Warthog met een gun, maar er zijn ook verschillende screens te zien waarop géén gun te vinden is.
    In Halo 2 zullen er veel soorten Warthogs zijn, die ieder voor een ander doel en/of landschap gebruikt kunnen worden. Je ziet bijvoorbeeld een Warthog die donkerder gemaakt om minder op te vallen, een warthog met grote laadruimte om mensen te vervoeren en nog een met rupsbanden die waarschijnlijk voor moeras-achtig terrein is bedoeld.

    Hier nog een Warthog zonder gun:

    [​IMG]

    - ATV: (All Terrain Vehicle) Deze stoere buggy rijdt sneller dan de Warthog en is voornamelijk bedoeld voor personen vervoer, er is slechts plaats voor 1 persoon, zal geen wapens bevatten, en zal op alle terreinen te gebruiken kunnen zijn.

    [​IMG]

    De thread was te lang dus lees vervolg !

    Dank aan: GameCrasher :9
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2003
  16. x-boxter2003

    x-boxter2003 Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Wauw!!! 8) Dit is nu de reden om een Xbox te hebben!!! Ik kan bijna niet meer wachten voor Halo 2!!!!

    Bedankt voor de leuke pics!!!
     
  17. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2!

    Vervolg...

    - Shadow: Dit voertuig zal niet van de mensen zijn, maar aan de Covenant gaan toebehoren. Waarschijnlijk zal het geweer achterop een plasma gun worden, en Bungie liet weten niet twee, maar één driver seats te maken. Waarschijnlijk zal er wel aan de zijkant plaats zijn voor passagiers. Het is een Covenant voertuig, maar dat betekend niet dat je er niet in kunt rijden. Net als de Ghost en Banshee zal waarschijnlijk ook dit voertuig door jou te gebruiken. Ten minste, als je zorgt dat de Covenant niet eerder zijn.

    [​IMG]

    Nieuwe vijanden

    -Prophets: Samen met de Elites zijn de Prohpets de kern van de Coventant. De Prophets zijn de religieuse middelpunten, en het geestelijke brein achter de Covenant. Er zullen dan ook niet veel van deze figuren zijn, en ze zijn allemaal verschillend. Ze voelen zich te goed om gewoon te lopen en zitten daarom meestal in een zwevende stoel.
    Ik weet nog niet wat voor rol deze Prohpets gaan vervullen, maar je gaat hier meer over horen. To be continued...

    [​IMG]

    -Brutes: De Brutes zijn een soort Hunters, alleen dan zonder zwaar armor. Hun huid schijnt zo sterk te zijn dat ze heel wat kogels kunnen verdragen. Het ziet er naar uit dat ze Fuel Rod Guns krijgen voor veraf, en hoogstwaarschijnlijk een laserzwaard voor dicht bij. Net als de Prophets is ook hierover nog weinig meer bekend.

    [​IMG]

    Multiplayer
    Ook de Multiplayer zal flink onder handen worden genomen. Je weet natuurlijk al lang dat Halo 2 Xbox Live compactible is.
    Het zal waarschijnlijk mogelijk zijn om Spartans (de MasterChief dus) vs Elites te spelen in teamplay. Dit is nog niet 100% zeker, maar lijkt mij wel erg cool.
    Ook kun je nu in Banshee's stappen en elkaar het leven zuur maken in de lucht, iets wat ik in Halo: Combat Evolved heb gemist. Verder zullen Wartogs nu ook kapot kunnen, en zal de besturing van de Scorpion worden aangepast.

    He is nog onduidelijk of je online Coöperative zal kunnen spelen met iemand aan de andere kant van de wereld.

    Wie komen terug?
    - 343 Guilty Spark: Wie nadat hij Halo heeft uitgespeeld de credits af kijkt zal zijn dat ook 343 Guilty Spark ontsnapt is aan de geweldige explosie, dus het zingende computertje zal waarschijnlijk weer terug keren.
    - The flood: Het ziet er naar uit dat de flood weer terug zullen komen in Halo 2. De flood op Halo is dan misschien verslagen, maar dat betekend niet dat ze op andere plekken ook niet meer te vinden zijn. Of we blij moeten zijn met dit bericht weet ik nog niet, maar ik verwacht wel dat áls ze terug keren, je dan niet 5 levels achter elkaar flood zal moeten killen.
    - Captain Keyes: Nee, Keyes komt niet terug, want dood is dood, dus je zult het zonder hem moeten doen.

    Graphics en Geluid
    Natuurlijk zullen de Graphics en het Geluid sterk verbeterd worden, er zal meer met schaduwen gewerkt worden, beter textures komen, nog mooier geluid en ga zo maar door. Zoals de screenshots ook aantonen zal Halo 2 er een stuk beter uit gaan zien.
    Hier de tot nu toe enige in-game screenshot:

    [​IMG]

    Je ziet de MC in zijn nieuwe layout en met de BattleRifle. Als je naar de omgeving kijkt zie je dat er meer aandacht aan de schaduwen en andere lichteffecten wordt gegeven dan in Halo: Combat Evolved.


    Conclusie
    Het moge duidelijk zijn dat Halo 2 gaat rocken, het verhaal wordt goed, de graphics en het geluid nog beter. Verder zal de multiplayer veel uitgebreider dan in Halo 1 zijn, de speelduur nóg langer, de gameplay nog verslavender. Ik heb er gewoon geen woorden voor!
    De boodschap mag duidelijk zijn: scheur met de release naar de winkel en kopen die hap!


    Moet niet denken dat ik dit zelf verzonnen heb gewoon van andere site's!

    Daaaaag ik zie jullie online :cool: haha!!


    [​IMG]

    Met dank aan: GameCrasher
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2003
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Pablow, misschien moet je effe alle foutieve informatie uit je ding verwijderen. Zoals de releasedate. Ik geloof niet dat je up-to-date erg up-to-date is

    Verder is veel van die informatie berust op speculatie en niet feit.
     
  19. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo he, wel handig zo, alle info bij elkaar!
     
  20. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is al aangekondigd dat hij pas in 2004 komt. Ik denk dat ze ook dat combo systeem eruit moeten laten want gewoon 1 keer slaan is al genoeg voor een shooter.

    Als je teveel veranderd kan je wel eens een grote groep gamers verliezen, dat andere klinkt naar mijn idee wel allemaal perfect.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina