Halo 2!
De ontwikkeling van Halo2!
Halo 2
Langzaamaan druppelt er steeds meer info binnen over Halo 2. De game komt in November uit (als hij niet vertraagd wordt) en zal wederom een meeslepend verhaal, prachtige graphics, vreselijk verslavende gameplay, bovenmenselijke AI en Xbox Live support bevatten.
De nieuwe MasterChief
De Masterchief krijgt in Halo 2 een hele hoop nieuwe moves tot zijn beschikking. Maar eerst wat over zijn nieuwe pak. Ja!, je leest het goed, onze MasterChief krijgt een nieuw uiterlijk. Natuurlijk blijft hij nog steeds groen en draagt nog steeds een helm. (zijn echte hoofd krijg je ook in Halo 2 niet te zien) Zoals je op de screenshots kunt zien heeft hij een nieuwe helm en zijn er ook veel kleine wijzigingen gekomen in de rest van zijn bepantsering.
De oude!
De nieuwe!!
Daarnaast krijgt de MasterChief een hele hoop nieuwe moves tot zijn beschikking:
- Om te beginnen kun je om de hoek kijken. Door de rechterstick in te drukken kijkt de MasterChief voorzichtig om de hoek en kun je zien wie of wat daar allemaal zijn. Zo weet je of het verstandig is om gun-blazing naar binnen te rennen om daarna neergeknalt te worden door een alien. Het gaat hier alleen om kijken, dus het zal niet mogelijk zijn om iedereen neer te snipen terwijl de vijand jou moeilijk kan raken. (wat wel in Splinter Cell kan) Door middel van deze move kun je veel onnodige
problemen voorkomen.
- Door het nieuwe flexibele pak is het nu ook mogelijk om een klein stukje te rennen de MC (masterchief) laat zijn wapen even zakken en sprint 5 tot 10 seconden in een rechte lijn naar voren. Het is dus niet mogelijk te schieten of van richting te veranderen terwijl je aan het rennen bent en wanneer je dit wel doet zal de MasterChief stoppen met zijn sprint.
Dit lijkt mij een heel handige move, je kunt zo namelijk binnen een paar seconden naar een vijand toe rennen waarna je hem een lekkere mep in zijn face verkoopt. Ook kun je zo natuurlijk ook snel wegkomen bij een granaat die op ontploffen staat.
- Het vetst worden (naar mijn mening) de melee atack combos, ken je de pistol whip nog van Halo 1 die je deed door op de B-button te drukken? Het zal in Halo 2 mogelijk zijn om knoppen combinaties te maken (hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik nog niet) waarna de MC een combo maakt. Hij kan bijvoorbeeld bukken en iemand tegen zijn benen slaan, daarna opstaan en iemand in zijn buik meppen. Elk wapen heeft andere pistol whips wat het nóg leuker maakt.
Interactief
In Halo 2 zal bijna alles kapot te schieten en te gebruiken zijn. Zo kun je bijvoorbeeld tafels omflippen om erachter te schuilen, maar de vijandelijke alien zal weten dat de tafels ook niet het heilige leven hebben en de tafel helemaal aan gort schieten. Opeens spring jij tevoorschijn, pakt je Battle Riffle en pompt de alien vol met lood. Je loopt naar buiten en zien dat onder je, in de diepte een paar kleine snotneuzen zitten. Je duwd een groot rotsblok naarbeneden en dat waren weer een paar grunts.
De lampen zijn ook kapot te schieten. Als je de lampen kapot schiet zullen de vijanden niks meer zien, wat weer een nieuw tactisch element met zich mee brengt: je staat om de hoek van een grote kamer en kijkt voorzichtig om het hoekje heen. Je ziet een hele hoop aliens en beluit de lampen in de kamer aan gort te schieten, (hoe dit in zijn werk gaat snap ik nog niet, want je kunt niet om de hoek schieten) hierdoor zien de aliens niets meer, dus verder is het een peace of cake. Je gooit een grantaat de kamer in en weg zijn je enemies. Zoals ik al zei, ik weet niet hoe ze het willen doen, maar als het Bungie lukt om deze feature succesvol in het spel op te nemen weet je zeker dat je deze game moet kopen (maar wie wist dat noch niet).
De AI
Je kent ze vast nog wel, de Marines uit Halo 1. Deze Mariniers waren erg handig en slim, maar er zaten soms wat steekjes los met hun AI.
In Halo 2 zal dat ruimschoots goed worden gemaakt, de Marines zullen namelijk ook weten dat bijna alles kapot te schieten en te gebruiken is. Zo zal het vaak voorkomen dat ook de Marines tafels en andere voorwerpen omflippen om achter te schuilen. Ze schuilen tegen kogelregens, reageren als echte mensen op tegenaanvallen, geven aanwijzingen aan hun team-members, complimenteren elkaar en ga zo maar door.
Verder zullen er veel verschillende Marines zijn, die allemaal in iets anders gespecialiceerd zijn. (snipers, rockets, enz.) Dit brengt weer met zich mee dat de Battles veel tactischer van opzet zijn: de battle rifle-marines zullen in de voorhoeze zitten en face-to-face de covenant aanvallen. De rocket-marines zullen zich iets terugtrekken en de banshee's, tanks en andere covenant voertuigen voor hun rekening nemen en de sniper-specialisten zullen vanaf een hoger gelegen plateau de covenant verrasen.
Als je naar een bepaalde Marine toe loopt zal hij waarschijnlijk iets tegen je zeggen en soms zal hij je vragen om met iets te helpen. Voorbeeld: een Sniper marine is op een verkeerde plek beland, en vraagt je om hem naar een betere gelegen plek te brengen. Je kunt de vraag afwijzen of accepteren. Als je hem afwijst zal dit weinig consuqenties hebben voor de gameplay (behalve dat je minder backup hebt), en als je hem helpt zal je geen extra's of dergelijke dingen krijgen. Het is dus gewoon voor de lol gemaakt, en zulke extra's zorgen er voor dat Halo 2 lang leuk blijft. (áls het al ooit verveeld) Ook zul je regelmatig Marines tegenkomen die te bang zijn om verder te gaan. Met een druk op de knop spreek je hem moed toe, en zal hij weer braaf verdergaan.
Ook de covenant zal een verbazingwekkende AI hebben, deze was in Halo 1 al heel goed, maar in Halo 2 wordt alles beter dus dit ook. Het zal veel moeilijker zijn om een Elite te verslaan zijn, omdat hij nu zelf ook gebruik maakt van de omstandigheden. Zo kan hij nu trappen omhoog klimmen om je daarna van boven te belagen. Ook zullen de aliens weten dat alles kapot te schieten is en wat niet. Als je bijvoorbeeld achter een boom schuild kan hij proberen de bomm kappot te schieten, maar als je achter een steen gaat schuilen weet hij dat een steen niet te vernietigen is, en om de steen heen draaien om jou te belagen.
Natuurlijk zullen ze nu dus zelf ook weten wat de beste plek is om te schuilen.
De nieuwe wapens
Halo 2 zou geen goed vervolg zijn er als geen nieuwe wapens in zaten. Vandaar dat Bungie ook al heel snel de nieuwe wapens presenteerden:
- Battle Rifle: Dit wapen is een upgrade van de Assault Riffle, en zal deze dan waarschijnlik gaan vervangen. Bungie liet weten dat de Battle Rifle beter zal kunnen richten, maar zal iets langzamer vuren. Met de scoop zal je waarschijnlijk kunnen inzoomen wat het dus tot een nog sterker wapen maakt. Daarbij komt nog dat hij er gewoon vreselijk cool uitziet. Lekker wapentje dus..
- Sub-Machine Gun: de SMG was eigenlijk bedoeld voor Halo 1, maar zoals vele andere dingen was hij geschrapt. In de 2e Halo game zal dit wapen echter wel gewoon te gebruiken zijn. Dit wapen vuurt razendsnel kogels af, wat wel betekend dat het richten moeilijker wordt. Dit wapen is dus meer geschikt als je niet te ver van je doel af staat.
Bungie liet doorschemeren dat er waarschijnlijk ook dempers op komen, maar meer wilden de top-ontwikkelaar hierover (nog) niet zeggen.
Dit zijn de enige 2 nieuwe wapens die tot nu toe bekend zijn, waarschijnlijk zullen er nog wel een paar nieuwe komen, want ook de Covenant zullen wel weer een paar nieuwe krijgen. Bungie heeft nog tot November de tijd om te werken aan hun meesterwerk, dus dit zal nog niet alles zijn wat ze te bieden hebben.
Nieuwe voertuigen
Natuurlijk geeft Bungie zijn hongerige fans ook wat nieuwe voertuigen cadeau.
- Warthog: Inderdaad, dit voertuig zat ook al in Halo: Combat Evolved, maar in Halo 2 zullen er verschillende versies van de killer-combi komen. Ik heb Warthog's gezien met en zonder gun, rupsbanden, laadruimte enz.
Kijk en huiver:
Je ziet hier de Warthog met een gun, maar er zijn ook verschillende screens te zien waarop géén gun te vinden is.
In Halo 2 zullen er veel soorten Warthogs zijn, die ieder voor een ander doel en/of landschap gebruikt kunnen worden. Je ziet bijvoorbeeld een Warthog die donkerder gemaakt om minder op te vallen, een warthog met grote laadruimte om mensen te vervoeren en nog een met rupsbanden die waarschijnlijk voor moeras-achtig terrein is bedoeld.
Hier nog een Warthog zonder gun:
- ATV: (All Terrain Vehicle) Deze stoere buggy rijdt sneller dan de Warthog en is voornamelijk bedoeld voor personen vervoer, er is slechts plaats voor 1 persoon, zal geen wapens bevatten, en zal op alle terreinen te gebruiken kunnen zijn.
De thread was te lang dus lees vervolg !
Dank aan: GameCrasher
Laatst bewerkt: 27 apr 2003