Ej ik heb nog misschien iets waarom de Forerunners een link zouden hebben met de mens:
Als de MC in de control center komt haalt hij die diskette-achtige schijf met Cortana erop uit zijn nek en stopt hij die in de Core. Maar hoe kan het dat er precies een sleuf is voor een menselijk diskette-ding terwijl dat paneel super oud is. Cortana wijst de plek aan waar zij in moet, dus er moet wel een apparte sleuf voor zijn.
edit:
Ik had dit ff bij tha Raptor in een msn-gesprek vertelt en hij vond dat ik dit met jullie allemaal moest delen. Hier komt The Matrix' Heel Erg Wilde Theorie Over Halo 2:
stel, diep in Covenant-land ligt een eng zwaar bewaakt regerings-gebouw, overal elites van de covenant FBI die indringers weghouden (dit heb ik nou ff verzonnen om het verhaal in te leiden). In dat gebouw huist de hoogste Prophet van de covenant, die echt contact met de goden heeft en de anti-mensen oorlog heeft gestart. Wat mijn rara theorie dus is, is dat er nog 2 ofzo Forerunner in leven zijn en dat die Forerunner lijken op mensen (aangezien 343 GS eerder een marine oppikte waarvan hij dacht dat hij door de Forerunner was gestuurt). Forerunner zijn de voorouders van zowel Prophets als de Mensheid. Alleen de mensheid is nooit echt ontwikkeld en het zwarte schaap uit de familie, pas de laatste 3000 jaar is de mensheid langzaam ontwikkelt en dus ver achter met het favoriete kindje van de Forerunner: de covenant. Ik denk dan dat die 2 Forerunner de hoogste Prophet hebben bevolen om de mensheid uit te roeien omdat die een belediging zijn voor hun eens glorieuze beschaving. (eigenlijk ging het erom dat ik dacht dat Forerunner op mensen leken en dit hele verhaal is er later bij gekomen)
owja ik bedoel dan dat die Forerunner gezien worden als de goden
maar 343 GS dacht dat die Marine en de MC waren gestuurt door de Forerunner omdat the flood was uitgebroken (misschien dacht 343 gs dat de forerunner nog in leven zijn of misschien zijn er nog wat forerunner dus daadwerkelijk in leven). Dit zou dus aanwijzen dat Forerunner en Mensen op elkaar zouden moeten lijken. Prophets zijn eigenlijk ook maar lelijke mensen, 2 benen, 2 armen, gezichtsopbouw hetzelfde.
Dat die 2 (of meer of minder) Forerunner nog zouden leven en familie zijn van de mensheid zou de hele verrassing kunnen zijn in Halo 2, net als the Flood de verrassing was in Halo 1.
Nogmaals dit is een hele wilde theorie en zal waarschijnlijk uiteindelijk helemaal niet kloppen.
Laatst bewerkt: 1 aug 2003