[Centraal] Halo2 (geruchten en feiten)

Discussie in 'Algemeen' gestart door hardcore gamer, 30 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
  2. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    en de 'call a corps man!' 'No you don't!' en de '200 metres south-north east of my position...woops.' en joe staten die alles over doet 8) prachtig!
     
  3. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    voor de liefhebbers, een schets van de Creep, oftewel bus.
    Creep!
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe weet je dat die "creep" heet?
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Als ik deze en deze deze met elkaar vergelijk zie je dat de deuren ongeveer dezelfde vorm hebben en hetzelfde werken. Nou kwam gelijk bij me op dat de Forerunner niet alleen the Flood achterlieten om te bestuderen, maar ook de Prophets en de Humans (MC weet immers gelijk hoe die holo pannels werken)

    Zou dit kunnen? Geef me jouwn mening
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En dan zou dr. Halsey misschien het MJOLNIR Suit idee hebben opgedaan uit oude geschriften/overblijfselen van Forerunner, dat zou dan verklaren hoe 343 GS de MC herkent.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2003
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik weet dat ik bekend ben :cool:. Of bedoel je nou Master Chief :eek:
     
  8. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    denk het niet...Master Chief wist het niet, hij deed het per ongeluk....misschien in een vorig leven ofzo, maar MC wist van niks..hij had gewoon geluk. en toen ie hget truukje ineenkeer door had heeft Cortana het opgeslagen zodat hij elke kkeer weer wist wat hij moest doen (press X to) 343 GS verwart hem duidelijk met een ANDERE reclaimer, die van de vorige keer. Dat was niet MC, maar waarschijnlijk iemand die ook een soortgelijk harnas aan had, alhoewel GS de Mjolnir armor duidelijk als minder beschouwde dan het pantser van de vorige Reclaimer.
     
  9. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ergens gelezen..op HBO of TaR ofzo...
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, in het boek staat duidelijk bij elke keer bij zo'n hollo pannel dat het hem bekend voorkomt en dat hij altijd op een of andere manier weet wat hij moet drukken (behalve in de control room).
    343 GS denkt dat jij diezelfde Reclaimer bent alleen vindt hij het gek dat je een minder pak en slechtere wapens had dan dat het protocol vereiste (waarvan hij verwachtte dat jij het kende). Ik denk dan dat dr. Halsey het Mjolnir idee wel van de Forerunner heeft (of ze heeft dat gevonden zonder te weten dat het van de Forerunner was) maar een oud model heeft gemaakt. Dit zou kunnen kloppen want 343 GS zegt dat je maar een level 2 suit aanhebt, de MC heeft Mjolnir IV en V aan gehad in de boeken, wat dus 2 levels zouden zijn.

    Correct me if I'm wrong.
     
  11. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Master Chief deed het idd op gevoel...maar hij wist niet met zekerheid welke...hij wist in feite niks.
    343GS schatte het paks niveau waarschijnlijk in op zijn eigen/ForeRunner schaal...het inferieure pak kreeg zo de opnmerking dat ie op een veel lager niveau zat vergeleken met de vorige keer. iets van level 1: luchtdicht lvl2: Mjolnir V/Elite armor etc lvl4 Flooddicht lvl10 plasmavrij..
    Dr Halsey heeft geen contact met Forerunners gehad...de Covenant waren de eerste buitenaardsen met wie de mensheid in contact kwam. Het Mjolnir principe is later aangepoast aan de covenant wapens door jakhal shield generaor tech toe te voegen...dit idee had niks met Forerunners te maken,.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat van die niveau's kan je eigenlijk nooit zeker weten, misschien is het wel iets heel anders dan wij denken. Maarja, anyway, ik zeg ook niet dat dr. Halsey contact had met de Forerunner maar gewoon het idee voor Mjlonir ergens vandaan heeft gehaald, misschien van de meteorietinslag op Sigma Octanus IV, daar zat immers wel meer van de Forerunner op, misschien stonden er tekeningen op van een superieur pak ofzo, wie weet. En alleen het schild is van de Covenant gejat, het pak niet.
     
  13. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    heb ik ook niet gezegd, maar Mjolnir Vs grote verbeteringen was het gejatyte shield van de Covenant...hget lijkt me logischer dat Mjolnir IV een geevolueerde versie is van harnas/kogelvrijvest/mjolnir dan dat het spontaan is gevonden..zoveel stond er namelijk niet op die stenen toch? Anders had dat wel in het boek gestaan..Cortana kon er alleen maar mogelijke coordinaten uit opmaken...niet zoiets als een pak :confused:
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou ik bedoel niet die stenen, ik bedoel dat er misschien meer dingen op die meteoriet zaten dan er in dat museum lag. Ik denk dat als mijn theorie waar is dat dat dan in First Strike als grote verrassing komt (en dat dr. Halsey ineens in leven blijkt te zijn omdat ze diep onder de grond zat toen Reach geglassed werd, maar dat is nog maar 1 van mijn wilde ideeënO-))

    Volgensmij komt er niemand meer tussen door ons speculatie-geweld.:cool:
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of Catherine nog leeft. De dag nadat een planeet geglassed word verdwijnt de atmosfeer. Dus mensen kunnen niet overleven.


    Lijkt me wel leuk als er in Halo 2 in een filmpje een planeet wordt geglassed (indrukwekkend en spectaculair)
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2003
  16. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    zou kewl zijn..immers..de Covies hebben nog niet alle Inner Colonbies verwoest tijdens Halo. Bijna geen.
     
  17. Stryker

    Stryker *

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    1
    :eek: Kom je al deze informatie tegen als je beide boeken hebt gelezen en het spel uitgespeeld heb? Wat een verhalen, ben van plan om de boeken te kopen, en heb het spel al uitgespeeld, maar dat er zo'n groot verhaal rond Halo was wist ik echt niet.
     
  18. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1

    Cortana pikt de coordinaten er niet uit. Het is de MC die de tekens ergens vaag denkt te herkennen, en ze (volgens mij) uiteindelijkt matcht met de tekens op de stenen. De slipspace jump werd netjes volgens et cole protocole gemaakt.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ej ik heb nog misschien iets waarom de Forerunners een link zouden hebben met de mens:

    Als de MC in de control center komt haalt hij die diskette-achtige schijf met Cortana erop uit zijn nek en stopt hij die in de Core. Maar hoe kan het dat er precies een sleuf is voor een menselijk diskette-ding terwijl dat paneel super oud is. Cortana wijst de plek aan waar zij in moet, dus er moet wel een apparte sleuf voor zijn.


    edit:
    Ik had dit ff bij tha Raptor in een msn-gesprek vertelt en hij vond dat ik dit met jullie allemaal moest delen. Hier komt The Matrix' Heel Erg Wilde Theorie Over Halo 2:

    stel, diep in Covenant-land ligt een eng zwaar bewaakt regerings-gebouw, overal elites van de covenant FBI die indringers weghouden (dit heb ik nou ff verzonnen om het verhaal in te leiden). In dat gebouw huist de hoogste Prophet van de covenant, die echt contact met de goden heeft en de anti-mensen oorlog heeft gestart. Wat mijn rara theorie dus is, is dat er nog 2 ofzo Forerunner in leven zijn en dat die Forerunner lijken op mensen (aangezien 343 GS eerder een marine oppikte waarvan hij dacht dat hij door de Forerunner was gestuurt). Forerunner zijn de voorouders van zowel Prophets als de Mensheid. Alleen de mensheid is nooit echt ontwikkeld en het zwarte schaap uit de familie, pas de laatste 3000 jaar is de mensheid langzaam ontwikkelt en dus ver achter met het favoriete kindje van de Forerunner: de covenant. Ik denk dan dat die 2 Forerunner de hoogste Prophet hebben bevolen om de mensheid uit te roeien omdat die een belediging zijn voor hun eens glorieuze beschaving. (eigenlijk ging het erom dat ik dacht dat Forerunner op mensen leken en dit hele verhaal is er later bij gekomen)
    owja ik bedoel dan dat die Forerunner gezien worden als de goden

    maar 343 GS dacht dat die Marine en de MC waren gestuurt door de Forerunner omdat the flood was uitgebroken (misschien dacht 343 gs dat de forerunner nog in leven zijn of misschien zijn er nog wat forerunner dus daadwerkelijk in leven). Dit zou dus aanwijzen dat Forerunner en Mensen op elkaar zouden moeten lijken. Prophets zijn eigenlijk ook maar lelijke mensen, 2 benen, 2 armen, gezichtsopbouw hetzelfde.


    Dat die 2 (of meer of minder) Forerunner nog zouden leven en familie zijn van de mensheid zou de hele verrassing kunnen zijn in Halo 2, net als the Flood de verrassing was in Halo 1.

    Nogmaals dit is een hele wilde theorie en zal waarschijnlijk uiteindelijk helemaal niet kloppen.O-)
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is er niemand die hier enigzins iets op te zeggen heeft?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina