[Centraal] Halo2 (geruchten en feiten)

Discussie in 'Algemeen' gestart door hardcore gamer, 30 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik :)

    Anders had het verhaal niet door kunnen lopen, is iets 'praktisch' waar je niet aan denken moet denk ik - Net als dat je de MC niet zijn tweede wapen ziet 'bewaren' of nergens 'plaatsen' ziet voor zn grenades etc.

    Over je andere theorie;

    Lijkt me enorm onwaarschijnlijk. De Covenant is immers niet één ras, maar (zoals de naam al doet vermoeden) een verbond tussen velen races. Ik denk dat Guilty Spark gewoon elk 'levend' wezen ziet als gestuurd door de Forerunner, omdat de Forerunner duidelijk wist van veranderingen in het universum en hun messengers best wel eens niet-Forerunner zouden kunnen zijn. Vaag bericht, ik hoop dat je het snapt :D
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    jaja ik snap het. Maar alleen de prophets zijn familie van de Forerunner, misschien hebben zij wel al die rassen verenigd uit naam van de goden. En waarom heeft 343 GS dan niet een elite ofzo meegenomen als Reclaimer? Een elite is sterker dan die eerder opgepikte marine en elites horen bij covenant, die onder leiding staan van familie van de forerunner.


    Maar dat van die controlcenter, zo iets moet wel een verklaring voor zijn of het is gewoon een fout die ze over het hoofd hebben gezien. Dat je de mc geen wapens ziet opbergen of iets dergelijks ok. Maar dat heeft geen invloed op het verhaal. De control center is wel heel belangrijk voor het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk, maar als de MC niet had kunnen lezen wat er precies aan data werd verstuurd (same thing; Cortana kon 'zomaar' informatie van de Covies aftappen) en geplaatst op dat dingetje, had het verhaal daar geeindigd. Halo heeft dan wel een groot verhaal achter zich, met veel logica, maar niet álles valt te scharen achter een bepaalde theorie :)
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De MC kon dat ook allemaal niet lezen. En Cortana is gebouwd voor het ontcijferen, kraken en hacken van Covenant computers.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Maar niet voor contact met Forerunner materiaal zoals op Halo. Dan kan je daar wel een heel verhaal achter bedenken, maar ik ben meer van de praktische kant :) Het had niet echt leuk voor het spel geweest als onze MC al ergens in level 2 of 3 vast zat omdat 'ie er de ballen van begreep :D
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar Covenant technologie lijkt ook op Forerunner technologie wat het makkelijker zou maken voor Cortana (nu kan ik hier overal wel een antwoord op gaan bedenken maar het heeft geen zin om eeuwig zo door te gaan:cool:)
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Op verzoek van tha Raptor plaats ik hier weer een van mijn wilde ideeën. Het is een uitbreiding op mijn vorige theorie op de vorige pagina ofzo:

    Na Halo zie je dat 343 GS het heeft overleefd. Stel dat hij richting de Covenant homeworld (wie zegt eigenlijk dat de covenant op 1 planeet wonen, het zijn verschillende rassen en komen oorspronkelijk ook van meerdere planeten) vliegt en daar die levende Forerunner opzoekt. Hij vertelt het hele verhaal dat de Reclaimer zich niet hield aan hun protocol en de test-flood heeft vernietigd. Forerunner flink pissig, die hoogste prophet helemaal kwaad dat de MC een hele armada heeft vernietigd in zijn eentje. 343 GS heeft in de POA alles over de mensheid geleerd dus misschien ook de plaats van Earth (dan wel uit Cortana). Stel dat hij die nou geeft aan de Covenant en dat die zo een (verrassings)aanval kunnen doen op Aarde.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hint; Er is van beginaf aan al gezegd dat je in Halo 2 op de Aarde gaat matten, en waarschijnlijk niet tegen wasberen :cool:
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Euh op verzoek :eek:

    Ik denk niet dat onze blauwe ronde vriend naar de Covenant gaat, 343 heeft nameljk (zoals je in The Flood kon lezen) de PoA ingenomen met een heel leger Sentinels. Dus dat Covenant-Sentinel gedoe gaat niet door lijkt me.

    En ik denk dat 343 ergens anders(misschien op andere Halo's) nog genoeg Sentinels heeft voor een invasie, wat niet zal gebeuren denk ik.
     
  10. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Heeft Masterchief eigenlijk een vriendin?
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar er werd nog nooit gezegd waarom de Covenant eens de locatie van Aarde weten.

    Jij vond wel dat ik hem moest plaatsen hoor.O-)

    Ik zeg ook niet naar de Covenant, maar naar die 2 Forerunner. En aangezien die de goden zijn van de Covenant in mijn grote verhaal.

    Maar ik zeg nog steeds dat het een wilde en waarschijnlijk niet-kloppende theorie is.
     
  12. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk word dit in het spel verteld, maar soms versta ik die fokking cortana niet marre; who the fuck is the forerunner??
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er wordt niet veel over de Forerunner gezegd in het spel. Behalve dat zij Halo hebben gebouwd. Forerunner is een alien ras dat vele duizenden jaren geleden leefden. Ze hebben Halo's gebouwd tegen de Flood. En ze zijn de voorvaderen van de Prophets.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Halo is door de Forerunner gebouwed om de Flood te bestuderen. Zoals The Matrix al zei, de Prophets zijn inderdaad de nakomelingen van de Forerunner en beschouwen Halo als heilig.
     
  15. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    oooooh ok. dan word het al een stuk duidelijker. dankjoe:)
     
  16. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    dat weet je niet zeker....het kan..maar ze kunnen ook als eerste in contact zijn gekomen met de Forerunner. De Prophets zouden hebben opgezien tegen hen en zijn hun als heilige gaan beschouwen...ze hebben technieken van hun overgenomen en hebben Forerunner overblijfselen altijd met grootse verering behandeld...de Forerunner kregen een plaatsje in hun Godenwereld en de Prophets waren die gene die hun nog echt hebebn gezien...de huidige prophets hebben nog steeds de status van zieners..hoewel ze geen ooggetuigen zijn. uit ontzag voor de technologie sloten de Elites zich bij hun aan..samen namen ze werelden van Grunts, Jakhal,Brutes en Hunetsr over, ze lijfden hen in en hun begonnen verenigd te worden in de Covenant. Zij kregen technologie en wapens van de Prophets in ruil voor behulpzaamheid...uit ontzag voor Prophets en uit angst voor de Elites hebben zij zich bij hun aangesloten.
     
  17. GameCrasher

    GameCrasher Halo 2

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef de HALO boeken niet eens meer te lezen. Alle belangerijke dingen worden op dit forum wel verteld.. }:]
     
  18. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ik zou het wel doen..dan kun je je eigen visie op Halo ontwikkelen. Iedereen interpreteert de tekst namelijk naders en legt vergelijkingen met andere dingen... dat is onder meer te merken aan het feit dat ik en Raptor het lang niet altijd met elkaar eens zijn en vette discussies hebben terwijl we beiden de boeken hebben gelezen...
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij heb ik het ergens in het boek gelezen. Blz 6 als ik me niet vergis, het werd gezegd door een van de Prophets.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    *bevestigt dat*
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina