Sam is toch niet op De PoA neergeschoten maar op de "Hull" (Schip) van de Covenant nadat ze vanaf de Commonwelth met een Pelican en Missiles naar dat Covenant schip zijn toegegaan en via een gat van het beschadigde schip naar binnen gingen?
daarna werd Sam inderdaad beschoten door een alien (Covenent) met een schild om zich heen ? Sam had een gat in zijn romp door de plasmagun van de Covenant (Elite). John 117 (MC) gaf het bevel aan Sam de Covenant op afstand te houden totdat de bom afging...
Kelly vond het geen goed idee hem achter te laten en zei dat hij mee moest gaan, daarop zei Sam dat hij niet mee kon doordat hij een gat van een vuist groot in zijn zijkant van zijn MJOLNIR pak had en dat niet gedicht kon worden. Kelly en John gaan ervandoor met de Pelican en Sam gaat dood door de explosie van de warhead 
Heb ik zo raar gelzezen of klopt het verhaal van maserati niet....
nog even iets, Mc is zeker niet de laatste Spartan, de Spartan die gewond raakte in een (oefen)missie zijn nog steeds spartans, alleen vechten ze niet meer maar hebben "kantoorbaantjes".
Of er nog andere spartan leven weet ik niet want het boek heb ik nog niet uit en weet dus de precieze wending van het verhaal niet... ik ga ervan uit dat alleen john blijft leven omdat dat uit het eachterkantje op te maken. is
Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2003