1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Halo2 (geruchten en feiten)

Discussie in 'Algemeen' gestart door hardcore gamer, 30 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apsutee

    Apsutee Apsutee

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Metaal kan ook een kleurtje krijgen, als je t verft. Misschien was het wel een metaalsoort die paars is. Weet je niet, er staat nergens waar de covenantwapens van gemaakt zijn.
    Als de covenant van de mensen leren weet ik niet. In het boek staat wel dat de Prophets dingen van de mensen uitelkaar halen en kijken hoe het werkt, maar ook dat de covenant niet met humanwapens wilden vechten (ze vechten liever hand aan hand).

    eidt: hmm, eigenlijk is wapens bestuderen niet echt ermee vechten, hè, dus dat kan denk ik dan toch wel.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2003
  2. Maserati

    Maserati Active Member

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de eind sequence vecht een Elite om een AR, dus ik denk dat hij toch graag dit wapentje had willen hebben. :p
    Maar idd, they rather fight with their bare hands then with human guns.
    Toch denk ik dat 't hier niet om een shotgun gaat, wat krijg je dan, verschillende plasma "Rounds" die je op verschillende plaatsen raken?
     
  3. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Covenant metaal soort: a metal of strange alloy: niet bekend dus. De Elites, Dropships, wapens etc zijn allemaal van dit materiaal...heowel de ene variant (Cruiser Plating) sterker is dan de andere (Rookie Elite)
    Verder zijn het niet de Prophets die zeg met wapens bemoeien, maar de scientists. Helaas voor deze knaapjes waren de Elites over het algemeen te effectief en was er niet veel te onderzoeken over. Uitzondering: Sigma Octanus VII
    Vandaar ook het Ossoona project. Kennelijk hebben de Prophets toch interesse voor mensen, hoewel ze tegelijkertijd om hun vernietiging schreeuwen. Soms kloppen boek en spel niet met elkaar..bijv de eindsequence (Covies willen nix human aan raken volgen TFOR, Elite schiet met human wapen Dowski dood in H:TF en in Halo zelf vecht ie om een AR.

    nog zo contrastpunt: 343 GS meld in Halo dat de Flood de atmosfeer aanpast zodat alleen wezens met ademhalingsapparaten kunnen overleven. In halo kom je hierna geen marine meer tegen (behalve diegen die 'veilig' in het dropship zaten) terwijl er volgens H:TF een hele cruiserbemanning nog in leven is:confused:
     
  4. Apsutee

    Apsutee Apsutee

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    In the fall of reach wordt beschreven hoe wezens in zwevende stoelen (prophets) een auto uitelkaar halen, maar er wordt ook gesproken over die scientists. Ik heb dit opgevat dat ze denken dat de prophets die scientists van de covenant zijn (ze denken ook dat er leiders zijn die nog niet zijn ontdekt, terwijl ze de prophets al gezien hebben, ze beschouwen de prophets dus eerst als een lagere soort van de covenant, bijvoorbeeld scientists)
    Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, elite, maar ik zeg alleen wat ik denk. Ik weet ook niet alles:{
    Ach, hopelijk ontdekken we hier wat meer over in halo2 (of First Strike, natuurlijk:cool: )
     
  5. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    das onlogisch ja, maar ja, hebben ze zo'n prachtige level bedacht, mooi verhaal, dat tje Flood de atmosfeer heeft aangepast enz. kunnen ze geen missie verzinnen, want iedereen zou doodgaan, |:-
     
  6. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    'slechts de Marines en Jakhal. Grunts (methaan) Elites (zelfvoorzienend pak) en Hunters kunnen zichzelf vast wel afzonderen van de atmosfeer. Sentinels zijn robots, MC kan ook lucht filteren.
    @Spartan: De Scientist hebben tentakels (waarmee ze een auto uit elkaar halen.) De Prophets hebben dit duidelijk niet. (Zie plaatje ergens op bungie.) Er zijn ook nog andere redenen op te voeren maar dit is de meest duidelijke.
    Verder
    -prophets stellen zichzelf niet bloot aan gevaar en laten zich alleen omringen door Elites...ze zouden nooit alleen op een vijandige planeet gaan zwerven.
    -dan zouden het wel meteen prophets zijn genoemd
    -wat moet een prophet met een auto, is beneden zijn waardigheid
    -you see my point :p
    No offence btw, slechts ter verduidelijking.
     
  7. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag op www.gamer.nl dat bij de soundtrack van halo een bonus disc zal zitten met trailers en videos van halo 2.... weet iemand hier meer van?
     
  8. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    KLopt, ook op teamxbox.com een artikel. een cd met 26 nummers en dan die video's.
     
  9. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    en ook bungie zegt het. In een nieuwspost zelfs..hoop dat de prijs niet veel verschilt met de oude of dat de oude en pricedrop krijgt.
     
  10. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hele soundtrack boeit mij eerlijkgezegd niet echt, het is vooral die disc.. trailers en videos van halo 2? kan iemand me vertellen of daar nieuwe bijzitten?
     
  11. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ja, er zit dus exclusief Halo2 music bij..alles in 5.1!
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat auto-uit-elkaar-haal-geval werd gefimd door de MC. Die video hebben ze bekeken en toen hebben ze dat wezen aangewezen als "Prophet". Die Prophets zweven in zo'n groot ding, daar kan makkelijk al die tentakels inzitten (misschien waren het mechanische tentakels).
     
  13. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    jullie hebben het hier over een boek van Halo.. en ik heb het boek ook gezocht alleen kon hem alleen vinden bij bol.com!!! wten jullie mischien waar je dat boek nog meer kan bestellen en waar ze het boek naar je huis sturen en dat je dan moet betalen? (weet niiet meer hoe die betaal manier heet|:- )
     
  14. Maserati

    Maserati Active Member

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heet onder Rembours betalen, en dat kan bij bol.com ook, zoek misschien anders naar "The Fall of Reach" of "The Flood" en als je het echt niet kan vinden dan is www.proxis.be ook een goeie en snelle manier.
     
  15. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    bedankt was effe de naam vergeten
     
  16. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat noemen ze de scientist. Bij de briefing van de missie waar ze uiteindelijk een Prophet moeten gaan ontvoeren zijn er 4 bekende soorten Covenant: Grunts, Jackals, Scientists en Hunters. Dan zegt dr. Hasley dat ze geloven dat er nog 2 andere casten zijn: de Elites (field-commanders) en de Prophets (leadership caste).

    Ook zouden prophets zich natuurlijk nooit zomaar in de buitenlucht wagen, want dat is beneden hun waardigheid en veel te gevaarlijk. Verder vertoonde die scientist geen enkel contact met andere Covenant, terwijl de prophet in The Flood wel praat met 'Zamamee. Deze blijft ook steeds veilig in de Truth & Reconciliation zitten.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  17. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Prophet:
    [​IMG]
    geen tentakels. Hogere kaste. Wat ik al zei dus en wat stefsybo herhaalde, dit is de ubercovenant en blieft zich alleen in gezelschap van Elites te vertoeven...en niet tussen het cannon fodder[​IMG]
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ow, ja ik heb er dan denk ik gewoon overheen gelezen dat die dingen Scientist werden genoemd. :eek: Maar ik bedoelde eigenlijk dat die tentakels (mochten Prophets die wel hebben) makkelijk opgeborgen konden zijn in die stalen zweef dingen. Der zitten onder die bak ook gaten/rondjes. Er wordt nergens gezegd dat zij geen tentakels hebben, maarja, er wordt ook nergens gezegd dat ze die wel hebben. 8)
     
  19. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    er zijn ook plaatjes (weet niet of die ook op gamespot staan) waarin de Prophet zonder zweefstoel is afgebeeld...en dan hebben ze een vrij mager, lang lijfje. Heel dun enzo. Geen tentakels :p
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ow, dan niet hè8)

    Ik hoop wel dat we meer gaan zien over de Covenant zelf in Halo 2. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe hun steden eruit zien ofzo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina