1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Hcc-net en xbox live

Discussie in 'Games' gestart door Darkwing, 16 mrt 2003.

1. Ik probeer ook op Live te komen met een directe verbinding en HCClite. Ik krijg ook de melding Dns not found. Wie kan me AUB helpen??:'-(

Waar kan ik de nummers vinden die ik bij 'subnet mask' en 'Gateway" in moet vullen?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2003
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    xbox live is down .. maar als dit gister geprobeerd hebt ... kan het ook kloppen dat je die foutmeldingen krijgt omdat je snelheden te laag zijn voor Xbox Live!

HCClite gaat niet werken op xbox live

de snelheden zijn te laag!

Download snelheid: 32.0Kbyte/s (256.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 8.0Kbyte/s (64.0Kbit/s)

uit de faq!

Hoe snel moet mijn internet zijn voor Xbox Live?

Jouw provider moet aan de volgende eisen voldoen. >

De minimale download, upload en ping snelheden zijn:
    Download snelheid: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Dit kan je testen met www.speedtest.nl of navragen bij jouw ISP (internet service provider)

3. Ik probeer het eerts effe, als het niks is ga ik me verbinding wel upgraden.
    Dns not found verschijnt niet meer.
    Hij loopt nu over de 'Gateway' te bitche. Hoe kan ik aan dat nummer komen? Vast bedankt

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De x y en z codes zijn codes die ms gebruikt om bv te kijken of je xbox is omgebouwd dan krijg je namelijk een andere code.

Er is een code voor Niet gebanned, gebanned en wordt gebanned.

Hier hoef je dus niet naar te kijken en dit maakt weinig uit.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de xyz codes zijn ook voor troubleshooting ... misschien kan je op de site van HCC de gateway vinden ... maar ik denk dat je nog even moet wachten totdat live weer live is :)

6. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om op Live te komen.
    Kan het ook zijn dat een directe verbinding om een of andere rede niet mogelijk is?
    Ik blijf telkens de melding "The network gateway could not be reached. :'-(

Alle gegevens heb ik al handmatig ingevoerd.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2003
  7. Het lukt me nog steeds niet
    Ik probeer het met een directe verbinding.
    Ik heb alles als volgt ingevuld

--------------------------------------------------
    IP ADDRESSES
    -Ip address
    10.0.0.150
    -subnet mask
    255.255.255.0
    -Gateway
    10.0.0.138
    DNS servers
    -Prim. DNS
    62.251.0.6
    -Sec DNS
    62.251.0.7
    PPPOE settings
    off
    ADVANCED

niks ingevult

Ik krijg nu telkens 'DNS Error'

Ik geef een beloning van 10 euro voor de gouden tip of degene die me op gang kan helpen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Error Message: DNS Error
    The DNS servers could not be reached. Check these possible options:

If your Xbox console is connected directly to your modem, verify the DNS Servers settings match the settings provided by your ISP.
    If your Xbox console is connected to a router, verify the DNS Servers settings are set to automatic.
    See www.xbox.com/connect for more information.
    You may receive this error message if there is a problem with your ISP's DNS servers.

To resolve this problem, try the following:

If you have entered DNS server information in the Network Settings area of the Xbox Dashboard, verify that it matches the information provided by your ISP.
    If you confirm that the DNS information is configured correctly in the Xbox Dashboard, contact your ISP to determine whether they changed their DNS server addresses.
    If your ISP does not require that you manually configure DNS servers, and the DNS settings in the Xbox Dashboard are set to Automatic, your ISP may be experiencing a network outage. Contact your ISP to verify DNS server status.

------------------------

probeer eens automatisch (wel je xbox uitzetten en je modem uitzetten)

9. Ik heb gebeld met HCCnet en die nummers van die DNS servers zijn de juiste.

Wanneer in DNS op 'automatic' zet, werkt het ook niet (xbox en modem beiden 5 minuten uitgezet).

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hier is de gouden tip:

Gebruik de zoekfunktie eens.

Of kijk in de lijst met werkende providers.

HCCNET (KPN) werkt NIET met een directe verbinding.

Hoe vaak moet ik dat schrijven?

/edit: besteed die 10 euro maar als aanbetaling op je bril. |:-

11. Bedankt voor de de tip:)
    Ik begon al zo'n vermoeden te krijgen dat ik een router of iets dergelijks nodig had.
    Ook wel relaxed dat die eikels bij de Xbox- en HCCnet helpdesk me ervan op de hoogte konden brengen dat een directe verbinding niet altijd werkt. :{
    5 dagen pure frustratie waren het gevolg van al m'n pogingen 8)

Ik ben zelf alleen niet zo gek handig met pc's. Is het makkelijk om je modem te tweaken, of kan ik beter een router halen?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2003
  12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb mijn Alcatel zelf gehackt en getweakt, maar zelfs daarna krijg je nog steeds allerhande problemen, dus ik heb een router achter mijn gehackte Alcatel hangen.

(Over de trubbels met gehackte Alcatels is als ik me niet vergis een aparte thread).

Kortom: Ga maar een router halen.

13. Hehe, eindelijk heb ik XboxLive met een router ertussen werkende gekregen. :D
    Het werkt alleen nog niet echt helemaal okee.
    Bij MototGP2 schijn ik regelmatig over de baan heen te stuiteren.
    Als ik hunter bij MM3 speel tik ik ze aan, vervolgens worden ze even later ook een hunter, maar ze zien niet dat ze getikt worden/zijn door mij. Ik zie het zelf ook niet als ik getikt wordt. Daarnaast kan ik ze ook niet altijd verstaan.

Ligt dit puur aan een te trage verbinding (HCCnet-Lite) Of zou het ook aan de router (sitecom 4s) instellingen kunnen liggen?

Vast bedankt voor jullie reacties.

/Mod Niet dubbelposten in meerdere threads, svp! PJ

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    |:- ja dit ligt aan je Lite abbo ... je beschrijft de meest irritante vorm van lag .... upgraden dus!

NB je kan wel voldoende data downloaden ... maar het uploaden is de bottle neck .. je positie kan door andere niet bepaald worden

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Pejannl
    Mijn advies.. koop een router/modem. Tweaken hoeft dan niet.

Met het SMC Barricade ADSL router/modem smc7404BRA heb ik geen problemen. Installeer wel de nieuwste firmware. Je krijgt dan bijv. de keuze KPN in de wizard.. en alles gaat verder zonder problemen.

Ik zit overigens ook bij HCCNet met het ADSL Basis.

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Maybe... Dat is een kwestie van smaak.

Voordelen: Het scheelt een kastje en zal dus per saldo wat goedkoper zijn dan aparte apparaten. Als de infrastructuur van je huis zich daarvoor leent pleur je dat ding lekker in je meterkast (of een andere geschikte plaats) en heb je verder geen rommel in je huis.

Ik heb twee computers naast elkaar staan en heb daar dus tenminste een hub of een switch nodig. Ik heb de ADSL kabel tot in de meterkast en wil daar mijn modem hebben. Dus bij mij thuis vind je de modem in de meterkast en de router in de woonkamer.

Omdat dat bij mij praktischer is.

Bijkomend voordeel: Mocht ooit mijn modem te ouderwets zijn voor nieuwere hoge snelheden dan hoef ik alleen maar een nieuwe modem te kopen en blijft mijn router gewoon bruikbaar.

17. royvanhugten

royvanhugten Live Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf wanneer gaat HCC versnellen, hoesnel word mijn Basic verbinding dan

18. RockBox

RockBox XBW

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je PPPoE instellingen ingevuld? Dit is gewoon een naam en wachtwoord die je van je provider hebt gekregen.

Verder kan het zijn dat je ip-adressen niet correct hebt ingevuld. De juiste settings vind je op je pc. Probeer eens je hostname en mac-adres in te vullen. Je kunt deze vinden op je pc.

- Ga naar de dos-prompt
    - in win xp: ipconfig /all
    - in win98: winipcfg

physical address = mac-adress
    neem de juiste gegevens over zoals DNS, Gateway en Hostname

Succes

19. royvanhugten

royvanhugten Live Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    /edit: Spam deleted door modje.

/Mod Wil je niet je posts over meerdere topic crossposten? Spammen wordt niet op prijs gesteld (en is ook niet toegestaan). PJ

Deel Deze Pagina