1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk he niet, omdat jij het probleem bij iedereen hebt ... en elk spel ... dus ik denk niet dat deze klacht met een router opgelost kan worden ... misschien is de headset stuk
     
  2. ChaoZ-dRoNe

    ChaoZ-dRoNe Keeping shut

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is de vraag al vaker gesteld, maar heb geen zin om de hele thread door te bladeren...

    Sinds kort kan ik hier in Wilsum dus ook eindelijk genieten van kabelinternet (eindelijk) van @home... Nou schaf ik dus het breedband pakket aan, maar nog 1 vraagje dan...

    Bij het installatiepakket staat
    Is die modem een modemrouter? Of moet ik nog een hubje met utp kabel erbij kopen om Xbox Live werkende te krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2003
  3. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hebben 2 paketten bij @ home je moet het pakket met ethernetmodem hebben daarmee ben je best af ivm live.
    ik zou niet voor usb gaan heb daar slechte ervaringen mee, maarja dat is in mijn geval he..
    En nee dat modem is geen router en die heb je wel nodig om met pc en box tegelijk online te kunnen.
    Je kan wel je box rechtstreeks in je ethernetmodem steken en dat schijnt te werken,maar daar heb ik ook geen ervaring mee.

    succes

    home pci installatiepakket dus
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2003
  4. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    @home levert, ongeacht of je een PCI- of USB-installatiepakket bestelt, een UTP-modem. Het is dus geen modem en router ineen.
    Je kan wel gewoon een router op het modem aansluiten en dan kan je je internet-verbinding delen. Een hub gaat echter alleen werken als je niet tegelijk je pc en Xbox aanzet.
     
  5. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een goede router voor bij mij @home - breedband abbo.

    Kan iemand mij advies geven.
     
  6. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router Euro 64,26incl

    Ik heb deze, alleen de 8-poorts, maar werkt feilloos.
    Installatie verliep supereasy je moet alleen computernaam die je van @home kreeg bij de hand houden de rest gaat vanzelf.

    Er zijn vast meer goeie ik kan alleen deze beoordelen, wordt ook nog eens officieel ondersteund door xbox live geloof ik.

    succes met je keuze
     
  7. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor modem heb je, want ik heb (na wat forum's te hebben gelezen) min of meer geconstateerd dat de COM21 modem niet goed samengaat met routers.

    En aangezien wij hier thuis een COM21 hebben, zou dat betekenen dat we eerst een nieuwe modem moeten hebben.
     
  8. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb al lang live met @home, maar vandaag geeft ie een DNS error, nog meer mensen last van??
     
  9. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hm ik heb een motorola modem, een van de laatste denk ik.
    maar hoelang heb jij dat modem al dan? misschien dat je met enige aandrang bij @home in aanmerking komt voor een modem-upgrade ;)
    Lijkt mij dat ze daar niet moeilijk over doen voor een goeie klant.
     
  10. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eens flink zeuren bij hun voor een nieuw modem, want het modem dat ik nu heb, heb ik al sinds 22-10-2001.
     
  11. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    pak het taktisch aan, de telefonisten bij@home liggen niet wakker van gezeur, dat horen ze de hele dag.
    lukt het niet zou ik een dag later nog eens bellen en zeggen dat hij sinds hij een keer gevallen is kuren vertoont ofzo.

    succes
     
  12. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders die een COM21 heeft en een router die samen goed werken?
     
  13. mac-x

    mac-x Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb een sweex breedband modem kosten 59 euro bij bijna elke computerhandel te krijgen.
     
  14. CHiLL@@P

    CHiLL@@P Gamer DeLuxe

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb ook een COM21 Modem en een router. Een Sitecom xDSL router ok precies te zijn. Internet valt af en toe wel weg. Zou idd misschien aan die modem kunnen liggen. Ga ook maar eens zeuren. Heb dat ding ook al heel lang!:mad:
     
  15. Flea

    Flea A.k.A. Boeddha

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Wooot goed nieuws *) Ik had @Home een emailtje gestuurd waarin ik vroeg of ze ook hun internetsnelheid gingen verhogen, nu kpn dat heeft gedaan en dat ook nog een keer gaat doen. Daar kreeg ik het volgende mailtje op terug:

    _______________________________


    Geachte heer Van Der Meer,

    Naar aanleiding van uw e-mail betreffende een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden.

    Op dit moment is er een aantal internetaanbieders dat hun productspecificaties aan het aanpassen is. Deze marktontwikkelingen ontgaat Essent Kabelcom zeker niet. Voor het komende jaar kunt u de volgende productwijzigingen verwachten:

    - @Home Breedband: verdubbeling van de upstream naar 256 kbit/s.
    - Daarnaast komt er voor @Home Basis en Breedband de mogelijk de upstream snelheid te verdubbelen voor een additioneel maandbedrag:
    - @Home Basis van 64 naar 128 kbit/s.
    - @Home Breedband van 256 naar 512 kbit/s
    - Een nieuwe abonnementsvorm, nog sneller dan @Home Breedband. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties dit product precies zal krijgen.

    @Home werkt momenteel hard aan de uitbreiding van netwerk capaciteit en verdere voorbereiding van de bovengenoemde wijzigingen.

    Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen uitsluitsel gegeven over de datum waarop deze wijzigingen zullen worden ingevoerd. Zodra er duidelijkheid is zult u, zoals gebruikelijk met veranderingen in de productspecificatie, via de @Home nieuwsbrief en de @Home Portal op de hoogte worden gebracht.

    Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

    Met vriendelijke groet,

    @Home,
    Afdeling Klachtafhandeling

    _________________________________


    De uploadsnelheid van Breedband wordt dus verdubbeld, en je kan voor Breedband en Basis de upload ook nog laten verdubbelen door meer $$ per maand de betalen...

    Ik heb dus @Home Basis, en als het niet te duur kost om de upload te verdubbelen, ga ik dat zeker doen. Al ben ik van mening dat ze het gewoon gratis zouden moeten doen als ze met kpn willen concureren. :9
     
  16. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    das zeker goed nieuws, tnx for sharing :)

    maarja eigenlijk een open deur als kpn begint...
     
  17. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    is cool.
    wij gaan ook over naar @home Breedband. Mijn vader wil een draadloos netwerk aanleggen met een router etc zodat er 2pc's en een laptop online kunnen. Ik wil graag mijn xbox online...Wat zijn jullie ervaringen met deze combi en hebben jullie ook adviezen? (Er staat vrijwel nooit meer dan 1 pc aan in dit huis...)

    Ook heb ik gehoord dat met een ethernet kabel dit alles sneller gaat. Is dat te combineren met een draadloos netwerk? Zodat ik mijn Xbox met een kabel ergens (Waar!?) in kan pluggen?

    Ow jah, ik weet nog een ding, nu loopt er een USB kabel vanuit de modem in de gangkast via een USB kastje naar de pc. Xbox staat 5 meter vanaf deze pc.

    tips?
    (ik ben een echte n00b, hou het simpel please)
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Om met de laatste opmerking te beginnen... We zijn op z'n zachtst gezegd allemaal ooit n00b geweest, en velen zullen dat altijd blijven, dus dat is niets om je voor te schamen. Beter toegeven en een ander om hulp vragen dan eigenwijs zijn en je allerhande ellende op de hals halen.

    1 - Die config is geen probleem. Ik heb 2 PCs, een laptop en een Xbox aan mijn netwerk. De laptop gaat wireless en de Xbox binnenkort ook. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet goed gaat werken.

    2 - Wireless geeft een iets grotere vertraging dan met een draadje, maar dat is minimaal. Als je een router koopt dan stop je alle draadjes aan een kant in de router en aande andere kant in de PCs en/of de Xbox. Er zijn verschillende goede routers te koop die geschikt zijn voor @Home en die ook meteen wireless hebben. Een betaalbare en goede router is bijv de Linksys wireless router die momenteel ca 60 euro kost. Er is ook een Linksys 54G router (snellere wireless verbinding) maar die is meteen een stuk duurder.

    3 - Je hebt dus een USB modem en dat betekent dat je pa een nieuwe modem zal moeten aanschaffen (of een combinatie apparaat met modem, router en wireless in elkaar. Je kunt met je huidige USB modem nix meer.
     
  19. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Dank, dank.
    Alles geregeld. We hebben nu een wireless+ethernetrouter, daaruit gaat een kabel vanuit de @home modem naar toe. Vanuit dit modem gaan 2 ethernetkabels, 1 naar de xbox, en 1 via een usbconverter naar de pc. Verder hebben we draadloss een laptop en nog een pc online geflikkerd. Alles werkt prima. Mijn xbox is al aan het updaten dus wat verbinding betreft is het goed...een dezer dagen krijgen we breedband en gaat de trial in werking. Prophet TAR, remember that name :D
     
  20. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou, ik ben dus ook noob, en heb vernomen dat er binnenkort @home kabel-internet wordt aangelegt in ons dorpje! (Hoera:D)
    Ondanks de gegeven info hierboven wou ik toch nog even voor de zekerheid checken: Kan ik online met Xbox Live met de verbinding van @home kabel-internet?
    Alvast bedankt :)
     

Deel Deze Pagina