[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    hoeveel upload heb je nodig om een fatsoenlijk spel te hosten zonder lag bij een spel?
     
  2. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ondanks dat iedereen iedere keer kei hard NEE roept roep ik kei hard JA! En waarom mijn post de hele tijd ontkracht wordt is mij een raadsel...

    Ik zit nu sinds augustus 2003 op live, en sinds het begin met basic. Ik heb directe aansluiting op mijn modem (dus als ik met pc online ga verwissel ik kabeltjes).
    Ik heb echt nooit last van lag gehad (wat mijn verbinding als oorzaak zou moeten hebben). En dan wordt er weer gezegt --> Ja dat merk je dan misschien zelf niet maar anderen wel... Dat is in mijn geval ook bull want anders had ik hier al lang klachten over gehad! Zowel voice en spel hebben beide geen lag! (op hele hoge uitzonderingen daar gelaten).

    Ik woon zelf in N-brabant, misschien dat het daaraan ligt dat @home hier stabiele snelheden kan weten te realiseren, maar ik heb dus ook gewoon 64k/sec (dus op meest optimale manier 8 kb/sec) maar heb die snelheid wel constant!

    O ja, btw hosten bij top spin gaat ook vlekkeloos en bij PGR2 dus ook. 'Zonder' klachten van medespelers over lag of voicelag! (al ligt het natuurlijk ook aan het soort spel, bijv. rainbow six 3 vereist meer bandbreedte en dan ben je dus echt wel aangewezen op 'joinen')

    Btw ik zeg niet dat alle abbo's van andere aanbieders die 64k up hebben ook zonder probs. zal verlopen. Mijn ervaring is dat @home hier hele stabiele snelheden realiseerd, en dat het daar misschien aan ligt dat live bij mij geen enkel probleem opleverd...
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2004
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ligt eraan welk spel...
    ik heb met mijn 416K upload niet genoeg om op RTCW 10 mensen te hosten...PGR2 of Top spin is daarentegen geen probleem...
    ligt dus aan het spel
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik ben het met BFalcon eens. Ik speel ook live met een @home basispakket en eigenlijk alleen maar met vrienden en heb nog nooit last gehad van lag. Een vriend van mij heeft ook @home basis en ik heb bij mij nog nooit lag gezien van hem en hij ook niet bij mij terwijl we regelmatig met z'n zessen aan het spelen zijn. Ik speel DTM2, PGR 2, crimson skies, Mechassault, Rallisport challenge 2 en nog meer allemaal zonder problemen op live...en het maakt niet uit of ik host of niet.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou...ik weet 100% zeker dat wanneer je bij RTCW gaat hosten, je er met moeite 4 in je game kunt hebben. het is gewoon verschillend per spel
     
  6. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zei ook niet dat ik bij elk spel probleemloos kan hosten, dat verschilt idd per spel! Wat ik alleen wel zeg is dat ik altijd probleemloos kan joinen! Heb dan echt nooit last van lag (nogmaals, hoge uitzonderingen daargelaten)... Wat ik alleen vreemd vind is dat ik dit al eens eerder heb vermeld en dat mijn post dan gewoon van alle kanten ontkracht wordt! Ik denk dan dus dat ik het nog altijd wel iets beter kan weten omdat ik er nu dus zo'n 7 maanden ervaring mee heb...

    Dat ik daarnaast bij sommige games ook probleemloos kan hosten is alleen maar mooi meegenomen... Maar goed dat probleem is over maandje ook opgelost want @home gooit ook de upload van basis omhoog! Eindelijk! _O_
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    wat wordt het dan?

    ik stap nu over van adsl-comfort (2,2Mbit,416K up) naar kabel (4000K,512 up) omdat ik denk datk dan meer mensen kan hosten. mun pa is gelukkig zo aardig om het ook nog goed te vinden...
     
  8. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik had begrepen verhoging naar 128kb gratis, en optie verhoging tot 256 met kleine bijbetaling... Maar ja misschien neem ik binnenkort wel breedband, daar wordt de snelheid verhoogt naar 512 up en 4012 down. Dat is best lekker voor 49 euro p/maand!

    EDIT: Ik kreeg vandaag product alert over de mail! Basis wordt vanaf 1 augustus a.s. verhoogt naar 732kb/s down en 128kb/s up. Dat is een verdubbeling (!!) van de snelheden, zonder bijbetaling. Er komt tevens een nieuw abbo. bij, die tussen basis en breedband geplaatst wordt.
    De family, down van 1500kb/s en 256 kb/sec up voor 37 euro p/maand. Is dus leuke tussenstap want ik zat eerst hele tijd te twijfelen om van mijn basis naar breedband te gaan maar was meteen 20 euro duurder. Nu leuke snelheidverhoging en maar 8 euro duurder... :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ja, dan zou ik die tussenvorm pakken

    [zeurvorm]breedband wordt 512 up en 4000 down, en het is 47,95 per maand:p[/zeurvorm]
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Weet iemand mischien hoeveel je ongeveer kan hosten bij bijvoorbeeld rtcw? Ik heb nu @home en dadelijk komt er een verhoging (wordt verdubbeld) Ik kan nu 6 mensen hosten maar ik denk niet dat je dan ook het verdubbelde aantal mensen kan hosten of is dit wel zo?
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    nou, je weet wat mijn antwoord is:cool:

    ik verwacht ongeveer 10
     
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ja maar ik wil het weten ;). Hebben sommige mensen op dit forum een beetje zo'n connectie en spelen ze RTCW?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah dat hangt af van de netwerk code ... als je straks rtcw in je xbox doet .. geeft deze van zelf aan hoeveel mensen je kan hosten
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ja, maar hij wil het nu weten.. en ik ook want ik stap over van adsl (2,2Mbit,416K) naar kabel (4000K,512K) ik kan nu 8 mensen hosten dus dan vraag ik me af of ik er dan 10 zou kunnen hosten.
     
  15. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Precies *)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Hnagt van het spel af en van het tijdstip en van de regio ... je kan het nooit precies weten ... internet verbindingen zijn namelijk niet constant
     
  17. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Nee hoor !SIC! heeft nu bij zijn server altijd wel 8 mensen. Ik heb altijd wel 6. Nooit hoger en nooit lager.
     
  18. marco27

    marco27 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje.....ik moet mijn com21 inleveren voor een motorola modem. Bij de com21 hoef je alleen het cc.... nummer in te vullen om verbinding met de xbox server te krijgen, hoe zit dit met de motorola modem ??
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    zelfde, een modem heeft niks te maken met xbox live...
    een modem gaat alleen maar over je connectiviteit met internet.
    als je je xbox direc top het modem hebt aangesloten zou het gewoon hetzelfde meoten werken als eerst. als het dat niet doet: kijk in de centrale thread van modems
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    MAAR, de ene keer staat bij server speed slow, en de andere keer ietsje sneller dan slow. het verschilt dus wel, alleen resulteerd dat niet in een verandering van het aantal spelers dat ik kan hosten.
     

Deel Deze Pagina