1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, !SIC! en The Bear, hartstikke bedankt. Ik heb nu live en dat is aan jullie te danken. Echt bedankt _O_
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Sorry was afwezig

    commando van win98 is idd winipcfg /all ;)

    gelukkig ben je nu live :)
     
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    sinds we het spel SW Battlefront hebben, en dat op LIVE spelen beginnen we echt te merken dat er iets niet goed zit met ons kabel abbo.

    aangesloten..

    -1 pc op een COM21 @home modem
    - deze pc is voorzien van een HUB, waarop 2 andere pc's aangesloten zijn
    voor internet.
    - deze 2 pc's halen we de kabel uit en stoppen die elk in een xbox (2 totaal)


    wat hebben wij..

    * @home Breedband (downstream tot 4000 kbit/s)
    * kosten = 45 euro per maand

    testen van speed komt uit in de praktijk...

    * Speedtest resultaat = 369.8 KByte/sec (=2958 kbps) download
    * Speedtest resultaat Upstream = 12.6 KByte/sec (=101 kbps)

    Deze upstream is veel te laag volgens mij voor een fatsoenlijke manier van hosten van Battlefront op LIVE ! Volgens @home zelf moet de upstream rond de 30KByte/sec liggen (nou daar komen we zelden tot nooit)

    We beginnen hier erg flauw van te worden, want Battlefront loopt echt veel te laggy grotendeels op alle servers. Het wordt tijd voor een verandering in soort van aansluiting. Nu is echter de vraag ga je met ADSL er op vooruit ivm met @home breedband !?

    Als we ADSL willen moeten we investeren in een vaste telefoonlijn van KPN, en dan nog de ADSL kosten eroverheen. We snappen dat het duurder gaat worden dan dat het nu is, maar als daardoor de upstream duidelijk aanzienlijk verhoogt hebben wij het er wel voor over.

    wie kan uit eigen ervaring spreken en enkele tips geven.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    de upload van @home met jouw abbo is 512K, oftewel 64 KB/sec. in praktijk is dit ongeveer 55-58 kb/sec...

    je kunt beter even kijken voor een andere kabelverbinding of @home oven opbellen, misschien weten zij waat het aan ligt. aardige mensen daar hoor:)
     
  5. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb op dit moment breedband van @home, maar doe er eigenlijk bijna niets mee.
    Dus ben er over het denken om over te stappen naar basis.
    Deze snelheid schijnt volgens speedtest te zijn:

    Download snelheid: 96.0Kbyte/s (768.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

    Is dit snel genoeg om nog op Live te komen, of kan ik beter family pakken.

    Ter beschouwing genomen dat ik niet een host sessie zal opzetten, gewoon joinen zeg maar.
     
  6. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan denk ik beter tog ff nog een treedje hoger doen hetis een beetje mager
     
  7. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Na mijn X-box een half jaartje geleden verkocht te hebben, heb ik er nu toch maar weer 1tje gekocht....Ik begon hem toch wel erg te missen. :9

    Alleen krijg ik hem nu niet online!

    Ik heb de X-box rechtstreeks verbonden met mijn modem, er zit geen router tussen. (ik heb @home breedband)
    Hij geeft meestal aan dat het Ip-adres niet goed is, doet ie dat niet, dan geeft ie aan dat mijn DNS server niet reageert....

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

    Mijn forumnaam klopt echt 100%, ik weet niet veel van computers af.... :confused:
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ok, @home is heel makkelijk
    zet alles op automatisch
    ga op je xbox naar advanced settings
    type bij hostnaam je computernaam in die je hebt gekrege van @home.
    CP-******-* zoiets is het.

    dan connect je en werkt alles, heb t ook zo lopen met mijn @home:)
     
  9. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, Ok thanks man!!! Ik ga het meteen proberen! :D
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    zge t ff als het heeft gewerkt he, anders wordt er gezocht naar een andere oplossing:p
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    @home is sinds de aanbiedingen met die goedkopere pakketten echt slecht geworden... :mad:
    Begin van dit jaar had ik een ping van maximaal 20 (@home breedband á € 47,95 per maand).
    Tegenwoordig mag ik blij zijn als ik niet boven de 80 zit ofzo.... Ik vind dat echt erg!!

    Ben nu aan het kijken voor een goed ADSL pakketje. 2048/1024 bij Speedling voor € 32,50 per maand of Compuserve ook rond diezelfde prijs...

    Ik ben heel de avond al op internet aan het kijken naar meningen over deze providers maar ik vind weinig gamer meningen (connectie, upload en ping zijn het belangrijkst dunkt me...)
    Kan iemand het juiste advies geven?
     
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    dit is wel apart, heb ook @home breedband emt een ping rond de 11ms.
    ik zou gewoon ff bellen, misschien kunnen ze er wel iets aan doen of in ieder geval kijken waar het probleem zit.
     
  13. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt !SIC!, het werkt!!
    Wat is Xbox LIVE! toch geweldig zeg! :D
    Ik heb alle drie de consoles, maar maar op online gebied staat de Xbox toch echt mijlenver voor op de concurentie! _O_

    @Xwon: Ik begrijp waar je het over hebt. Ik heb ook een hele slechte verbinding (gaven ze zelf ook toe). Als ie het doet is alles OK, maar ik heb het nogal eens gehad dat ie het niet deed...soms zelfs 1 of 2 dagen achter elkaar. (ik heb dan weinig verstand van een PC, ik zit wel elke dag te internetten :) )
    Ik moet wel zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat eigenlijk....
    Ik heb ook zitten denken om ADSL te nemen, maar ik wacht het nu nog maar even af...als het weer een paar dagen binnen 1 week klote is, ga ik toch ook maar eens even rondbellen voor iets anders...
    Hierbij nog 2 vraagjes:

    1. Is trouwens de middelste van @Home ook geschikt voor Xbox LIVE, of moet je per se die dure van 47 eurootjes hebben om fatsoenlijk te kunnen gamen?

    2. Ik heb hier thuis wel een telefoonverbinding, maar geen vaste telefoon, mijn vriendin en ik hebben alleen maar een mobieltje. Moet je pwer se ook een telefoon abbonement nemen om ADSL te kunnen nemen, of kan dat ook zonder?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1. Middelste abo is ook geschikt, maar dan zou ik als ik jou was niet tegelijkerijd gaan internetten

    2. ja je het een telefoon aansluiting nodig voor adsl
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2004
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, ik weet niet waar je woont maar ik in Tilburg en veel mensen hier klagen erover...
    Ik wacht het ook nog even aan maar ben me wel in ADSL aan het verdiepen...

    to I don't know: Fardo heeft gelijk met die twee punten :)

    Gelukkig heb ik voor mn werk een vaste aansluiting nodig, voorheen had ik ook alleen mobiel.
    Je kunt ook bij een adsl aanbieder kiezen dat hun een telefoonaansluiting bij KPN regelen voor je als je adsl aanvraagt. Dan komen er nog kosten bij (ik dacht iets van € 9, 50. Dit is het goedkoopste abonnement van KPN dat ze je doorberekenen)
     
  16. I don't know

    I don't know blablabla

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok,thanks voor de info! _O_
    Ik ga dan morgen maar eens bellen voor dat goedkopere abootje...scheelt me toch weer 10 euri per maand!
    Dit is dan wel mijn laatste poging, krijg ik straks weer gekloot met mijn verbinding, stap ik over op ADSL...
     
  17. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    PC naar PC naar XBOX

    Ik heb ff een vraagje:

    Ik heb 2 pc's in huis 1 beneden en 1 boven (vlak bij mij xbox :p).
    Het modum staat aangesloten op de pc beneden en de pc boven heeft internet via een router en een kabel van beneden af. Nu wil ik binnenkort ff xbconnect installeren, maar is het dan mogelijk dat ik een kabel vanaf de pc boven naar mijn xbox kan doen zodat het netwerk gesloten is en dat ik niet helemaal een kabel naar beneden hoef te leggen ???
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja je kan een extra hub kopen .. en deze tussen router --> hub--> pc en/of xbox plaatsen
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Aangezien ik nu ook met de PS2 online speel moest ik een router aanschaffen. Alleen weet ik nu niet meer hoe ik de instellingen van XBL moet aanpassen. Wie kan mij dat even uitleggen graag voor 11 November ;)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met een router is het heel simpel plug and pray ... heb je al een foutmelding?
     

Deel Deze Pagina