[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    byte neem ik aan? dat mag wel voor breedband..@home heeft gisteren @homebasic 'omoog' geschroefd, met als resultaat dat ze er achterkwamen dat we op het verkeerde abbonement waren aangesloten:eek: :mad: :eek: dag upload snelheid, dag download snelheid, dag live:'-( :'-( :'-(
     
  2. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje:

    ik heb zo'n speedtest gedaan op een site en ik kom uit op dit:

    345 kb/sec download
    14 kb/sec upload

    kan ik hiermee op xbox live?????/ want ik heb gelezen dat je 128 kb/sec upload nogid hebt, en dan heb ik wel heeeeeeeeeeel erg weinig, dus wie helpt mij uit de brand?
     
  3. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt verwacht dat je een upload hebt van 128kb/s (kiloBIT/s)
    De testen geven (meestal) alles weer in kB/s (kiloBYTE/s). In één byte passen 8 bits. 128kb/s is dus 16kB/s.
    Dit is de theoretische snelheid. In het TCP/IP protocol zit wat overhead, dus kun je daar nog eens zo'n 10% van af trekken. Wil je dus je snelheid die je provider opgeeft vergelijken met de snelheid die je bij de testen ziet doe je het volgende:

    (Snelheid door ISP opgegeven/8)-10%=Snelheid in kB/s
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2003
  4. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    neej..dat klopt wel..voor breedband iig..de upload is 14 kB..dus weet niet echt zeker of dat gaat lukken
     
  5. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    je bedoelt 16 kb - 1.6 kb, maar dat is 14.4 kb en ik had maar 14 getest, kan ik wel op live dan?
     
  6. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal best wel lukken.
     
  7. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    thnx :9
     
  8. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    je ken makkelijk op live ik heb hetzelfde en ik kan ook nog voor 14 man hosten in motoGP zelfs dus ken makkelijk
     
  9. CaptainM

    CaptainM JALLA JALLA!!!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook @home Breedband met Com21 modem.

    Je minimale upstream moet zijn 128Kbits/sec
    Dus niet 128Kilobytes maar 128Kilobits

    128 / 8 = 16

    Dus 16Kilobytes/sec = 128Kilobits/sec

    Genoeg over bits & bytes....

    Ik heb sinds maandag Live en ik moet zeggen dat ik nog geen problemen ben tegengekomen. Live loopt echt lekker met @home. Geen last van lag gehad ofzo. Ook het voice-chatten loopt als een tiet.

    Zijn er mensen die dan vet problemen hebben met Live via @home??
     
  10. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je met @home basis ook live! of gaat dat niet lukken????
     
  11. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    eey ik lees net een thread die gesloten is en die zeiden dat ik het hier moest posten
    en mijn vraag is dan ook,
    kan je met @home BASIS LIVE!??????

    ik heb al mensen gehoort die live! zijn met een te lage verbinding dus ja! KAN het ??
    en niet zow van nee de upload is te laag, enz..


    greetz robie
     
  12. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    bedoel je @home basic??????

    -nee helaas dan, dit is nauwelijks sneller dan een gewone isdn verbinding en je moet tog echt breedband hebben
     
  13. CHiLL@@P

    CHiLL@@P Gamer DeLuxe

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb @HOME Breedband. Ik heb een HUB met 3 IP adressen. voor 3 computers. Nu heppik ook xbox op aangesloten. Ik kan dus niet op LIVE als alle 3 de comps. aan staan. Dat is het probleem niet egt. Mijn vraag is alleen of je i-net met een HUB en 3 netwerkadressen ook langzamer is dan met een router. Ik heb een upload van maar 6 kb soms bij speedtest. Dqan kan ik LIVE egt niet op. Wie weet wat het probleem is?
     
  14. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ik denk dat het niet gaat nee. Ik had namelijk ook eerst i-net via een hub, maar ik kon toen niet hosten bij xbconnect, maar wel gewoon bij live. Nu heb ik een router aangeschaft, en het lijkt erop dat mijn upload verbeterd is. Ik kan nu namelijk ook hosten bij xbconnect, wat voorheen onmogelijk was.
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je bedoelt dat je drie Ip adressen van @Home hebt? (Anders kan dat namelijk niet).

    Tsja, de kwaliteit van een router wordt bepaald door de componenten en de programmatuur in die router. Een snellere router is duurder dan een langzame. Het gebruik van een hub is een (haast onmeetbare) fraktie sneller dan een router. De router moet namelijk eerst wat bytes van een packet otnvangen voordat ie weet waar dat packet naartoe moet (IP adres). Een hub begint het eerst ontvangen bit meteen over alle poorten uit te zenden. Op een onverzadigd netwerk is een hub daardoor net iets sneller.

    "Onverzadigd", want als er veel verkeer op je netwerk is dan gaat dat verkeer bij een hub over alle verbindingen heen en is de kans op botsingen van netwerkpackets groter (collisions). Bij een router/switch gaat het verkeer maar naar één poort en kan dat packet dus niet botsen met een packet dat zich toevallig op een andere verbinding bevindt.

    Overigens een opmerking: Als je je computers alleen maar "aan" zet dan gaat er wel wat verkeer over het internet draadje, maar dat is zo weinig dat dat geen invloed heeft op Xbox live. pas als je echt gaat internetten op die PCs, bijvoorbeeld een online radiokanaal inschakelen, of files en plaatjes downloaden, grote emails ophalen... Tsja, dan wordt het zaakje natuurlijk vertraagd.

    Waarom je upload dan maar 6 kB is? Ik zou het niet weten. Misschien zuigt je verbinding met @Home. Misschien heb je rottige hardware. Misschien is een van je kabels niet goed.... Enz enz enz...

    Wat gebeurt er als je die PC rechtstreeks aan je @Home breedband modem hangt? Wordt je upload dan beter? Zo niet, wat als je de netwerkkabel dan verwisselt en het nog eens probeert?
     
  16. Robie

    Robie Active Member

    Berichten:
    622
    Leuk Bevonden:
    0
    jaaa jongens !!

    er zijn hier ook een paar mensen die ook met een te lage upload en te lage download zitten !! en ik wou dan weten of het egt lukte want eentje host zelfs !! en die andere haddne blijkbaar GEEN lag !! :confused::confused:
    en jullie kunnnen wel mooi zeggen dat het te weinig is maar jullie weten eht tog niet uit de realiteit??????
    nouw ik hoop op een goed antwoord :D:D
     
  17. Greywolf

    Greywolf X-box gamer

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je dan geen mailtje sturen naar je provider, daar zullen ze het dan toch wel weten.
     
  18. Munchy

    Munchy Munchy

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hub/Router

    Zal ik me er ook maar mee bemoeien ?
    ik heb ook @home breedband.
    Tevens twee PC's.
    Ik heb het geheel met een e-tech router (wel eerst even de firmware updaten) aan elkaar geknoopt.
    Een Router is een ander apparaat dan een hub.
    Simpel gezegd is het zo:

    Hub = verdeeldoos voor netwerkaansluitingen (bandbreedte delen)
    Switch = intelligente verdeeldoos voor netwerkaansluitingen (brandbreedte blijft voor iedere client hetzelfde)
    Router = je verbinding naar buiten toe, je gateway
    De meeste routers hebben tegenwoordig een ingebouwde
    switch.

    Het enige verschil tussen een hub en een switch is dat een hub het signaal over iedere poort repeteert, terwijl een switch intern opslaat welk MAC-adres aan welke poort hangt en zo de signalen alleen die kant op stuurt waar het naartoe moet.

    Kortom, de bandbreedte blijft gewoon gelijk, maar een switch gaat er effectiever mee om dan een hub, zodat het netwerk uiteindelijk wat sneller wordt.
    Tevens hoef je bij een router de server PC niet aan te laten staan.

    Dit soort info is veel beter te vinden op de forums van de computer sites.
    Ga eens naar www.computertotaal.nl daar kan je beter je vragen stellen over hubs, routers enz.

    Tot slot even over mijn eigen verbinding:
    Ik vind de router oplossing verweg de beste.
    Ik kan zelf gewoon internetten terwijl mijn zoon jullie afknalt in Unreal.
    Ik heb het regelmatig gevraagd: Hij merkt niets van een snelheids verschil als ik aan het downloaden ben.
    Tevens hoeft er geen PC aan te staan om de Live verbinding te maken.
    Ik snap best dat het budget van de meeste gamers niet zo groot is maar jullie ouders krijgen binnenkort toch hun vakantiegeld, dus begin maar vast te zeuren.

    Greetings 2UALL

    Munchy
     
  19. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er nog meer mensen die @home hebben die momenteel nogal last hebben van connection to xbox live lost en connection lost.
    ik had er eerst totaal geen last van en werkte alles perfect alleen momenteel heb ik dus dat probleem, ik heb al anderen gehoord die het ook hadden.
    maar zijn er hier ook mensen die er last van hebben??
     
  20. CHiLL@@P

    CHiLL@@P Gamer DeLuxe

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    OK jongens! Bedankt voor de informatie.
    Denk dat ik een router ga kopen. Ga eerst wel ff informeren bij een computer zaak of dat de beste oplossing is. Want ik denk dat het netwerk verzadigd is. nogmaals bedankt!
     

Deel Deze Pagina