1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat dat je er 4 PC's op aan kan sluiten dus moeten er 4 ethernet aansluitingen op zitten toch?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb dan is deze goed
     
  3. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo: Ik heb net nog even geprobeerd wat jij zei van die Com21 60 sec uitzetten en dan kabel in de Xbox. Ik kreeg eerst hetzelfde probleem, ik zal ff citeren wat hij zei:

    'No DNS Server adresses were recieved from the DHCP or PPPoe Server. Enter the DNS Server(s) provided by your ISP in the Network Settings Menu'

    Ik ging dus kijken bij Network Settings menu, ik heb alles ingevuld van IP Adres, Netmask, gateway, dns server etc. Toen heb ik weer ff geprobeerd, toen zei die dit:

    'The Network gateway could not be reached. Verify the IP Adresses match the settings provided by your ISP'

    Maar ik heb alles precies ingevuld zo als @home ons heeft gegeven. Weet jij misschien wat er is?? _O_
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm .... je moet het zelfde invullen als op je pc ... als je een directe connectie wilt gebruiken
     
  5. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, maar ff vraagje. Ik heb gewoon de internetkabel uit de PC gehaald en die in mijn Xbox gedaan, dan heeft dat toch niks met de PC te maken want die is niet aangesloten? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nope je moet dan je modem en pc uitzetten 60 seconden wachten en opnieuw alles aansluiten
     
  7. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, het is gelukt! Na een half uur gefiept te hebben met de instellingen werkt hij. Het enige probleem is, is dat ik de kabel van de PC naar me Xbox moet doen, dus ik kan niet op de PC internet hebben dan. Vanavond ff CreditCard nummer vragen aan me Pa en ik ben binne! _O_ _0/ :cool: }:] :+ ;)
     
  8. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    WET54G niet aan de praat

    Hey,

    ik heb mij een linksys WRT54G draadloze router en een linksys WET54G draadloze bridge gekocht. Alles werkt inmiddels prima.

    Nu heb ik nog twee vragen:
    1) hoe zet je nu alsnog een ftp-verbinding op om files van/naar mijn XBox te ftp'en?
    2) Mijn email werkt niet meer (@Home). Moet ik in de router of bridge iets instellen zodat hij de mail wel kan ophalen?

    Hoop dat jullie mij helpen kunnen.

    Thanx,
    Marc
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  9. Erik_

    Erik_ Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een @home breedband abbonement, dit is toch wel goed voor Xbox Live, ofniet?
     
  10. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ja werkt perfekt
     
  11. Kruger05

    Kruger05 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een kleine 2 weken 'Live'.
    Maar wanneer ik dr even flauw van ben en vervolgens een pauze inlas om te gaan internetten, en besluit na ongeveer 2 uurtjes mijn xbox weer aan te doen, dan krijg ik geen verbinding meer.

    Ik krijg dan een DNS server-probleem.
    Maar echt alleen dan!

    Dit klinkt gaar maar de praktijk wijst dit keer op keer opnieuw uit.
    Ik speel nu mijn games in de ochtend en game dan zoveel dat ik s'avonds geen zin meer heb, zodat ik s'avonds na het internetten, geen behoefte meer voel om live te gaan met mijn xbox.

    Wanneer ik bv s'ochtends ga internetten en daarna de xbox aandoe dan krijg ik ook dat DNS-server probleem.
    Het is echt ongelofelijk, ik ben gewoon verplicht wanneer ik wil gaan internetten eerst met mijn xbox online te gaan, en daarna pas te internetten.

    Overigens, tijden het online gamen met mijn xbox heb ik verder geen problemen van een slechte verbinding!

    Oja, ik heb mijn xbox direct aangesloten, maw de pc staat uit.
    Ook ben ik niet in het bezit v/e router.

    Ook heb ik inmiddels mijn Ip, Standaard gateway en DNS handmatig ingevoerd.
    Mijn Xbox detecteerde niets in het begin, daardoor was ik al genoodzaakt het 1 en ander in te voeren. Helaas allemaal zonder resultaat! :mad:

    Iemand enig idee?
    Alvast enorm bedankt!
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tja dat is het nadeel van een directe connectie .. je moet je modem uitzetten en dan je xbox aansluiten .... je hebt dus keuze of om een router te kopen of ICS te gaan gebruiken .... Dit probleem had je ook gehad als je meerdere pc had willen aansluiten
     
  13. Kruger05

    Kruger05 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dat is duidelijk en ook weer niet :)
    Duidelijk is dat ik in elk geval ergens voor moet gaan kiezen!

    Wat is de simpelste manier? ICS of een router?
    ICS zegt me overigens helemaal niets.

    Trouwens, zelfs na het internetten even de modem uitzetten lijkt niet te helpen...

    In elk geval bedankt voor je snelle antwoord! :)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    router is verre weg het makkelijkst (maar ook een stuk duurder)

    @home houd het ip adres + mac adres een tijdje vast, omdat je officieel niet meerder machines op een modem mag aansluiten. Als je weer snel op internet wilt kan je bijv.
    een command prompt open en de volgende commando's in toetsen

    ipconfig /release
    ipconfig /renew
     
  15. Kruger05

    Kruger05 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Das duidelijk dan, dan maar een router aanschaffen! :)
    Even orienteren dan maar!

    Nogmaals bedankt, Fardo!
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76

    Ga naar Advanced settings en type bij "Host Name" je computernaam in die je van @home hebt gekregen. Zet verder alles op auto.
     
  17. 013

    013 Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al gedaan, werkt ook niet |:-
     
  18. hemster

    hemster Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje is @home basis wel goed genoeg voor xbox live en zijn er veel mensen met problemen die @home hebben. en als ik xbox live neem moet ik dan ook wat veranderen als ik me xbox heb aangesloten op een router zodat ik op xbc kan moet ikd an wat veranderen zodat ik op xbox live kan of kan ik alles zo laten?
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik ken iemand die met Basis op Live zit. Je kan dan echter niets anders meer doen. Niet internetten, en al zeker niet downloaden.
    Ik adviseer je om toch een iets sneller abbo te nemen:).

    @013: Let me think for a sec :)
     
  20. hemster

    hemster Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat je anders lag krijgt op live of is de computer dan gewoon heel sloom? want met xbc zit ik wel eens te spelen en dan heb ik msn aan staan en ik loop te downloaden en ik heb dan geen lag als we met ongeveer 10 man spelen
     

Deel Deze Pagina