1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke dns error geeft deze .... dns error ... welk advies geeft hij?
     
  2. Savernake

    Savernake Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Savernake

    Savernake Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    No DNS server addresser were received from the Dhcp or PPPoe Server enter the dns server(s) provided by you ISP in the network settings menu see www.xbox.com/connect


    dit is me email voor msn is wat makelijker praten arjanschonewille@msn.com
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Details: Netwerkfout

    Netwerkservices (DHCP of PPPoE) werden niet aangetroffen. Controleer de volgende mogelijke oorzaken:

    Controleer of alle kabels juist zijn aangesloten.
    Stel je modem in op de beginwaarden door het modem uit te zetten, een minuut te wachten en het modem daarna weer aan te zetten. Stel andere netwerkapparaten daarna op dezelfde manier opnieuw in op de beginwaarden.
    Geef bij Network Settings een statisch IP-adres, specifieke host-naam of MAC-adres op zoals je is verstrekt door je internetprovider.
    Er is een probleem met de internetservice. Probeer het wat later opnieuw.
    Mogelijk is Internet-verbinding delen niet juist geconfigureerd op je computer. Zie de volgende artikelen in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over het configureren van Internet-verbinding delen:

    Algemene informatie over Internet-verbinding delen:
    Q234815: Beschrijving van Internet-verbinding delen
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234815

    Voor Windows XP:
    Q306126: PROCEDURE: Internet-verbinding delen configureren in Windows XP
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q306126

    Voor Windows 2000:
    Q237254: Internet-verbinding delen inschakelen op een netwerkverbinding in Windows 2000
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q237254

    Voor Windows ME:
    Q262227: Beschrijving van de wizard Thuisnetwerk in Windows ME
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q262227

    Het is ook mogelijk dat je internetprovider het delen van de internetverbinding via je computer niet toestaat. Neem contact op met je internetprovider om te vragen of dit het geval is en of er andere opties zijn om je verbinding te delen met meer op Ethernet gebaseerde apparaten. Als je bijvoorbeeld bij je internetprovider je USB-modem kan ruilen tegen een Ethernet-modem, kun je een breedband-router gebruiken om de verbinding te delen.

    Dit foutbericht kan ook worden weergegeven als PPPoE-instellingen zijn ingeschakeld in het gedeelte Network Settings van het Xbox Dashboard. Omdat je Internet-verbinding delen gebruikt (en PPPoE wordt geconfigureerd in Windows en niet op de Xbox), moet je de PPPoE-instellingen in het Xbox Dashboard uitschakelen (op OFF zetten).
     
  5. Savernake

    Savernake Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    me provider staat het toe maar welke verbinding moet ik een ip enzo geven dan die van het adsl of het netwerk en die pppoe staat uit in de xbox

    als ik me ip bij de adsl verbinding van auto af haal doet me internet het nie meer
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  6. Assimarakis

    Assimarakis Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat die ik fout, zal wel 1000 keer aan de orde geweest zijn maar ik ga zo met pc's en X-boxen gooien dus iemand die dubbel glas weet voor een leuk prijsje................


    Sygate home network trial
    X-box aangesloten met een cross link
    Windows Xp home
    planet internet

    IP wordt aangegeven dat hij hem heeft gevonden maar de DNS not resolved wordt aangegeven.

    Een hele tijd geleden ben ik slechts ÉÉN avondje op x box live geweest en heb daarna zoals de terminator zegt astalavista een en ander opgezocht voor die trial versie. Daarna nooit meer gelukt om te conecten met XBL. Nu is laatst mijn pc gecrashed en heb ik alles opnieuw moeten installeren en heb ik ook een nieuwe trial versie van Sygate gedownd maar nu geeft hij steeds aan dns not resolved.

    Hellep

    Leuke prijs trouwens € 55 voor één avondje x box live
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik durf het bijna niet te zeggen ... maar soms helpt het om xp opnieuw te installeren .. het blijft helaas een Micorsoft product :D
     
  8. Assimarakis

    Assimarakis Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0

    aaaaaarrrrrrrrrrgggggggggggggg, ik heb hem eindelijk weer een beetje op orde nadat ik bijna klaar was met DRIE UUR video terug te brengen naar anderhalf uur, mijn pc crashte nu moet alles weer opnieuw weer dagen werk, en nu nog een keer op nieuw installeren.:'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
     
  9. Assimarakis

    Assimarakis Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vandaag bij de Mediamarkt in A'dam. Daar vertelde iemand mij dat het met ICS eigenlijk helemaal niet goed werkt en dat ik beter een ethernet modem kan kopen met een router. [​IMG]
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt ...ics is een budget methode .. vertellen we op dit forum altijd :)
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    ... eigenlijk alleen geschikt voor stakkers met een USB modem... :eek:
     
  12. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    sluit hem gewoon driect aan op je xbox, is harstikke makkelijk en goedkoop :9
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt maar zoals Pejannl al vertelde ... sommige hebben helaas geen keus, omdat ze een USB modem hebben (deze kan je niet rechtsreeks connecten met je xbox)
     
  14. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    PCI kaart, 10Mbps signaling rate voldoende???

    Hoi,

    Ik wil graag een Xbox live verbinding, via Internet Connection Share, maar nu vraag ik me af of dit wel lukt met mijn oude PC (PB 433 Mhz uit 1998). Ik ga win98 upgraden naar win98SE (blijkt uit dit forum dat win98 niet echt geschikt is).

    Nu vroeg ik me af of de volgende netwerkkaart die ik gebruik wel goed is omdat deze slechts met 10Mbps werkt ipv 100Mbps zoals de nieuwere kaarten:
    3Com Etherlink XL PCI 3C900B-Combo kaart uit 1998 met 10Mbps signaling rate

    Of is het zo dat ik met mijn adsl BB family verbinding van zonnet (download max 512kbps en upload 128kbps) met 128kbps upload toch nooit die 10mbps van de PCI kaart haal en dat die kaart dus altijd oke is.
    Werkt dit zo? Of heeft die 10mbps niks met de 128kps upload van de adsl verbinding hier niets mee te maken???

    Alvast bedankt voor een antwoord.


    Greetz., Ikarus
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    10 mbps is voldoende ... maar een snellere kaart is wel een pre ... deze kaarten kunnen even goed een netwerkvertraging opleveren.

    thread samengevoed deze vraag hoorde in de centrale ICS thread thuis :)
     
  16. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0

    Waarom heeft een sneller kaart een pre?? Als mijn upload van ADSL max 128kbps is en de download 512kbps dan gebruik je maar een fractie van die 10Mbps (zelfs 512kbps is nog maar 1/20ste deel van 10Mbps) dus zou het toch niets moeten uitmaken en zou een ethernetkaart met 1Mps net zo goed voldoen als 1 van 10 of 100Mbps??? Of werkt dit niet zo???? \

    Greetz., Ikarus
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    sommige oude kaarten laten sommige nieuwe protocollen niet door ... als xbox live werkt no problem ... werkt het niet ligt het waarschijnlijk aan de kaart (maar een 10 mbps kaartje is voldoende voor het dataverkeer)
     
  18. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem, ik hen nog geen live starterskit omdat ik eerst mijn xbox goed wil aansluiten. Het probleem is steeds DNS not resolved. Ik heb gekeken op het blad van mijn provider dat mijn primaire DNS 195.96.96.97 / Secundaire 195.96.96.33.
    Als ik dat invul wordt het probleem niet opgelost
    Ik laat alles op automatic staan maar bij DNS lukt dat niet.
    Overgens ga ik geen router of directe verbinding aan.

    A: Abonnement Breedband
    1: Naam provider Wanadoo
    2: Soort abonnement (naam, type) Wanadoo Broadband Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid snel genoeg (10/100 mbps ofzo)

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Com 21
    2: USB modem? (Ja/Nee) nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) je bedoelt ICS , ja
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? ?

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway Ip: 192.168.0.54
    Netmask: 255.255.255.0 / Gateway: 192.168.0.1
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? hoe doe je dat

    D: Xbox Settings automatic
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? bedoel je gewoon het dashboard
    2: Dashboard versie? ?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? DNS not resolved
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS not resolved
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je hebt eerst een starter kit nodig, omdat daar een live update opstaat als je de tweede versie van xbox live hebt (gaf deze de bovenstaande problemen)
     
  20. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met een starterskit krijg ik dit probleem niet?
     

Deel Deze Pagina