1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien wel Miscchien niet, maar de software waar je het nu mee werkt ... gaat het zeker niet mee lukken
     
  2. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt dan ga ik maar een starterskit kopen en hopen dat hij het dan wel doet
     
  3. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een starterskit maar nog steeds hetzelfde probleem
     
  4. svn

    svn Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu ook xbox live, geinstaleerd helemaal nix gevraagd of DNS oid. dus dat zal wel in orde zijn.

    Maar nu wil ik op live, maar staat er xbox live! must be updated (iets in de die geest) KOmt er zon schermpje 10 sec en dan krijg je de melding "Xbox live! service is unavailable" (iets in die zin)

    Wat moet ik doen?
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat voor Windows versie heb je? Heb je een firewall aktief op je PC, zo ja, schakel die eens uit.

    Heb je ICS al eens ooit voor iets anders gebruikt, of is dit de eerste keer?
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het formulier invullen zodat we niet hoeven te raden hoe jouw situatie er uit ziet.

    Waar staat dat formulier? In de eerste post van dit forum...

    KLIK!!!
     
  7. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn firewall staat uit, en ja dit is de eerste keer dat ik ICS gebruik
    en ik heb XP professional
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok. Ik heb ooit een tijd met ICS gewerkt en daar niets dan ellende van gehad. Maar goed, we gaan het proberen. Uit jouw settings blijkt dat je Xbox een IP adres van je PC krijgt. Dat is dus goed. XP heeft de ICS optie netjes geaktiveerd, incl alle fratsen.

    Wat geeft je XBox aan als DNS server als je niets invult? Dus als je bij network settings kijkt, en je laat je XBox op "Automatic configuration" staan, wat voor DNS waarden zie je dan? Is dat 192.168.0.1 of is dat 195.96.96.97?

    Als er 195.96.96.97 staat, doet ie het dan wel als je er 192.168.0.1 van maakt?
     
  9. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik kijk bij automatic staat er niets alleen 0.0.0.0 overal.
     
  10. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een vraag:

    Ik wil op Xbox Live via ICS. Eerst had ik een kabel-internet abonnement en daarbij was dat geen probleem. Nu heb ik een nieuw internet abonnement (Wandoo Broadand) en daarbij wil ik ook via ICS op Live.
    Mijn modem zit aangesloten via een ethernetkaart, en bij die verbinding moet dus internet delen al aanstaan.
    Nu heb ik een nieuwe (LAN) verbinding ingesteld om daar mijn Xbox op aan te sluiten. Maar als ik daar dan Internetverbinding delen aan wil zetten, schakelt hij automatisch het internet delen van de andere verbinding uit. En dan kan ik dus niet internetten.
    Wat moet ik doen? :{

    Edit: K heb ut inmiddels geprobeerd en het werkt! Thnx!!
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok. Dan krijgt kennelijk je Xbox geen DNS waarden van je "DHCP-server"(je ICS, dus).

    Dus toch handmatig de DNS waarden invullen. Ik weet helaas niet meer of dat nou je reguliere DNS moet zijn of dat 192.168.0.1 adres. Probeer het allebei maar eens...

    Volgens Xbox.com zou ICS meteen helemaal klaar moeten zijn, maar dan begrijp ik niet waarom je Xbox geen DNS server waarden ingevuld heeft staan... :confused:
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet alleen Internet Delen instellen op de internet kaart, dat is dus de kaart die met je modem verbonden is. De andere kaart krijgt dna automatisch IP adres 192.168.0.1 of zoiets. En klaar is Jelle.
     
  13. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst verkeerd gekeken, als mijn DNS op automatic staat dan staat er 192.168.0.1 (secundaire staat op 0.0.0.0) maar als ik 195.96.96.97 / 195.96.96.33 invul doet hij het ook niet.
     
  14. steveshit

    steveshit Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Verhaaltje over gemodificeerde Xbox gewist. PJ
     
  15. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt.

    Ik heb gratis een legale windows 98se CD gekregen van iemand die is overgestapt op win2k. Deze geinstalleerd en met ICS (heb zonbreedband family) werkte alles meteen. Echt super.

    Groeten
     
  16. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet het probleem wat hierboven staat, dit is nu mijn probleem: Xbox Live not found

    A: Abonnement Breedband
    1: Naam provider Wanadoo
    2: Soort abonnement (naam, type) Wanadoo Broadband Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid snel genoeg

    B: Hardware ?
    1: Modem merk en type com21
    2: USB modem? (Ja/Nee) nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) ja , Windows XP H.E
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? ?

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; verbinding pc doet het
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? nee

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? nieuwste
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Xbox Live not found
    4: Wat is de exacte foutmelding? Xbox live not found
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? X: 0000 - F001 / Y: 0088 - 1C60 /
    Z: 0000 - 0000
     
  17. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee bromvlieg effe wat vraagjes:

    1. Maak je gebruik van een ethernet modem?
    2. Heb je internet connection share wel ingeschakeld?? Dit is erg belangrijk!!!!! En ik maak dit niet uit je gegevens op.
    3. Maak je gebruik van DHCP of PPP????
    4. Heb je bij xbox live dns en ip settings allemaal op auto staan???

    Ik hoor het wel en misschien kan ik je dan verder helpen.

    Grt.,
     
  18. bromvlieg

    bromvlieg geen idee

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    1. ja
    2. ja
    3. PPP
    4. allemaal op auto
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Zie hardware. Modem COM21, geen USB. Dan is het dus een ethernet modem.

    2: Zijn DNS werkt, zo blijkt uit zijn formulier. Dus ICS is ingeschakeld en werkt.

    3: Wat is "PPP" bij de Xbox? Bedoel je PPPoE? Dat gebruikt hij natuurlijk niet...

    4: Niet relevant. Zijn Xbox kan met internet connecten en een DNS query doen, dus de connectivity is al goed.

    Wat is dan het probleem? Dat kan een aantal zaken zijn. MTU size wellicht, of een XP firewall of een antivirus pakket met ingebouwde firewall...
     
  20. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Van die modem en dns snap ik maar altijd effe dubbel check vooral omdat hij niet duidelijk vermeld welke stappen wel goed gaan bij het connecten en er zijn veel mensen die vaak de verkeerde bewoordingen gebruiken. Vaak zijn zo'n fouten ook te wijten aan kleine zaken waarvan men denkt! dat ie oke zijn maar later toch niet goed blijken te zijn.

    PPP (of PPPoE) is niet voor de Xbox maar sommige providers schijnen hier nog steeds mee te werken.

    Wat ik in ieder geval zou aanraden aan bromvlieg is het volgende te doen:
    -check inderdaad je firewall, virusscanner en evt. anti-spyware (schakel ze evt. een voor een uit.
    -dubbelcheck of cable, ip en dns settings wel allemaal gevonden worden en dat daarna pas verschijnt could not connect, gewoon voor de zekerheid.


    grt.
     

Deel Deze Pagina