1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

1. bromvlieg

bromvlieg geen idee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu op school, maar ik heb Norton op mijn PC geinstalleerd dus misschien dat het daar aan ligt.
    Als ik thuis ben ga ik het meteen eraf pleuren.

Alvast bedankt

2. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt dat Norton Antivirus/firewall en ICS slecht samengaan dus dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn. Vergeet niet om na deinstallatie van norton eerst ics te verwijderen en opnieuw te installeren ZONDER norton erop. Hierna alles uit zetten en eerst de pc opstarten en daarna de xbox en dan kijken of het werkt.

Grt.

3. bromvlieg

bromvlieg geen idee

Leuk Bevonden:
    0
    Bedank Ikarus eindelijk kan ik online

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Wel effe opnieuw Norton installeren, he? Maar dan deze keer zonder de firewall optie en alleen de antivirus optie aktief laten (incl Liveupdate).

5. bromvlieg

bromvlieg geen idee

Leuk Bevonden:
    0
    ja is goed

6. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer kerio (gratis te downloaden op www.kerio.com) maar eens, een super goede firewall (ik denk beter dan norton maar wel moeilijker om in te stellen). Gebruik ik ook en werkt live en ics prima mee.

Grt.

7. GAMEMONKEY

GAMEMONKEY monkey in the house

Leuk Bevonden:
    0
    probleem: dns error
    A: Abonnement
    1: Naam provider planet
    2: Soort abonnement (naam, type) comfort
    3: Kabel, ADSL, of anders? adsl
    4: Up- en downloadsnelheid

B: Hardware
    1: Modem merk en type speedtouch usb
    2: USB modem? (Ja/Nee) ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)ja, win me , nl
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ??
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ja

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja, maar ik kan geen verbinding maken
    2: Dashboard versie? 2
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? tot dns
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS ERROR : the dns servers could not be reached
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? -

mijn netwerk instellingen:
    gebruikt u deze computer voor verbinding met het internet?
    ja

een directe verbinding met mijn internet-provider via het volgende apparaat:

keuzes:
    -sitecom pci fast 10/100 enthernet adaptar LN-020 (NETWERK KAART)
    - inbelnetwerk ( alcatel speedtouch Connection) -- »deze heb ik gekozen
    -alcatel speedtouch usb adsl ppp

Hier weet ik dus niet elke ik moet hebbe .
    Maar ik denk dat ik de goede heb. Dus toen ging ik veder kijken wat het probleem was. en ik kwam erachter dat het en firewall was , en het enige programma dat volgens mij gebruikt maakt van een firewall op mijn computer is kazaa k++ . Dus toenging ik maar kazaa k ++ verwijderen maar dat werkte ook niet want ik bleef en firewall hebben.. Maar ik kan het niet vinden:'-( .
    En als ik het gevonden welke poort moet ik dan gebuiken???

Alvast bedankt voor het helpe

8. GAMEMONKEY

Leuk Bevonden:
    0
    niemand die mij kan helpe??

9. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik heb een chello classic verbinding verbonden aan een Vigor 2200 E router. In die router zit mijn pc, en heb ik in die pc een netwerk kaart zitten (sweex 10/100) vanuit de netwerk kaart een crossover netwerk kabel naar m'n xbox. Maar ik krijg dus geen verbinding :'-( . Ik heb de netwerk kaart in m'n pc gedaan driver geinstalleert en de kabels aangesloten. M'n os is windows 98se en de pc is 333mhz mocht dit interressant zijn. Ik krijg geen verbinding op m'n xbox, moet ik nog verdere instellingen aan mijn netwerk doen?? Hopelijk kan iemand mij helpen _O_

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dit topic gaat over Internet Connection Sharing... Routervragen svp in het juiste topic zetten. Zanks.

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou, eerst maar eens zonder gerommel aan poorten en zo proberen. Als je Xbox Live verbinding werkt kun je altijd nog moeilijk gaan doen...

Twee mogelijkheden. Oftewel een firewall, oftewel een niet werkende ICS.

Heb je Norton antivirus geinstalleerd staan? Zo ja, klik eens op het Norton logootje rechtsonder. Je krijgt dan een statusschermpje te zien. Staat daar iets bij over een firewall of een personal firewall? Zo ja, uitschakelen die hap!

Andere situatie: Controleer of je ICS werkt. Dat kun je eenvoudig op je Xbox controleren (volgens mij heeft je Xbox dat al gemerkt). Als je naar je internet settings van je XBox kijkt, wat voor IP adres laat ie dan zien? In het IP address window meldt ie wel dat het IP adres op automatic staat, maar hij laat daaronder toch een IP adres zien. Klopt dat? Zo ja, welk IP adres is dat? En als je in het settings menu naar DNS servers kijkt, welke DNS servers krijg je daar te zien?

Geef eens antwoord op deze vragen, dan komen we wellicht verder. Suc6.

12. GAMEMONKEY

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , ik heb norton antivirus , maar mijn versie (2001)heeft geen firewall optie.

Bij mij staat de ip adress op manual.

dns servers: primary : 192.168.0.1
    Alternate: 195.121.1.34

P.s met de opties van de xbox kan niks verkeerd zijn omdat ik al sinds maart live bn(behalve nu dan) .
    maar ik had altijd problemen met de netwerk instellingen van de computer.En ik heb ook altijd een probleen met internet: soms als ik een spel of progamma installeer en ik start de computer opnieuw op en ik wil dan gaan internetten gaat internet heel vaag doen: de computer maakt wel verbinding met internet maar kan niets vinden op internet.

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat lijkt wel zo, maar daar denk ik dan toch anders over.

Anyway, gooi je settings eens op automatisch en reboot de zooi. Wat voor IP adres krijgt je Xbox dan en welke DNS adressen?

14. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist Norton Antivirus zorgt voor problemen in combi met ICS niet alleen de norton firewall dus.
    Verwijder norton, vervolgens verwijder ICS, dan installeer ICS en check dan of alles goed werkt. Is dit het geval dan kun je norton gaan installeren.

Succes

15. GAMEMONKEY

Leuk Bevonden:
    0
    Anyway, gooi je settings eens op automatisch en reboot de zooi. Wat voor IP adres krijgt je Xbox dan en welke DNS adressen?

bij blijft het ip adres hetzelfde.dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

ikarus:
    ok dat ga ik dan ff probere

16. J_Star

J_Star Your God

Leuk Bevonden:
    0
    2 Netwerk kaarten

Hey ikw eet niet of hier al een threat over is ma jah boeie,
    Ik heb net 1,5 uur zitten kutten met xbox live help desk maar die weten ook niks :confused:

Mijn probleem is ik heb een packerd bell pc imedia 1,8ghz 256mb ram gf2 met nu dus 2 netwerk kaarten en een usb netwerk kaar dacht ik ma jah weet neit zeker. en heb Chello Classic die van 50 euro per maand.

Nu wil ik mijn pc als host instellen en dan door linken naar mijn xbox ik kan wel op xbox live als ik direct doe maar zodra ik via pc doe doet hij het niet.
    Als ik die wizard gebruik ook niet.
    ik heb ook al heel die thoubelshoot gedaan heeft ook niks geholpen (ics.reddusk.com) heb ook xbox live zit doorzocht.

Zou iemand mij helpen en vraag als ik te wijnig info heb gegeven.
    :confused:
    BVD Jan

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat is de foutmelding ... die je krijgt op je xbox?

18. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    J star,

Mensen op dit forum kunnen je beter helpen als je alles even duidelijk op papier wil zetten. Gebruik hiervoor dezelfde lijst die GAMEMONKEY ook heeft gebruikt (kijk maar eens een paar posts terug).

Grt.

19. J_Star

J_Star Your God

Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider Chello
    2: Soort abonnement (naam, type) Classic of normaal
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid

B: Hardware
    1: Modem merk en type Moterola S842001 surfbourd kabel modem
    2: USB modem? (Ja/Nee) ja en utp
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)ja, win xp home, nl packerd bell verzie denk ik.
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ??
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ja

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja, Direct doet hij het heb ik al een poos gedaan maar delen werkt hij niet
    2: Dashboard versie? 2
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? IP
    4: Wat is de exacte foutmelding? verschillende meestal dat de Gateway niet werkt
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? -

Ik had sygate geinstalleerd maar die werkt ook niet dus nu geuninstald

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat is jouw exacte foutmelding?

Deel Deze Pagina