1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Aurelius

    Aurelius Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inmiddels opgelost! Was een lullige instelling bij de netwerkkaart, hij stond op Auto en het moest 10 half Duplex zijn.
     
  2. LYNX

    LYNX easy to peel, sweet.

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend vroeg mij om te helpen om zijn ps2 op internet aan te sluiten, hij wil dit via ics doen. Hij heeft een planet adsl verbinding met een speedtouch usb modem. In zijn pc zit ook een netwerk kaart. Het gebeuren word verbonden met een netwerkabel (geen crossover). Nu mijn vraag; welke instellingen moet ik allemaal doen en welke eventuele progamma's moet ik installeren?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geen idee mogelijk moet je dit vragen in een ps2 forum...
     
  4. LYNX

    LYNX easy to peel, sweet.

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel eigenlijk, "wat moet ik doen om dat internet op z'n pc te delen". Aan de ps2 hoeft niks gedaan te worden. Ik hoop dat je me kan helpen.:)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm ... meer duidelijkheid ... wat is het probleem ... delen is op zich geen probleem alleen weten waar de schoen knelt is het probleem ... bij een ps2 kunnen andere problemen zich voordoen dan bij een xbox ... dus als ps2 niet on-line komt ... kan je het beste dit gaan vragen in een ps2 forum ...

    voor home networking raad ik je deze site aan ... zo leer je hoe je moet delen homenetworking

    maar het probleem zit hem straks in de ps2
     
  6. LYNX

    LYNX easy to peel, sweet.

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, hartstikke bedankt! :)

    hier kan ik wat mee, ik ga er morgen mee aan de slag..
     
  7. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hetzelfde probleem en ik zie dat het nergens word opgelost. zou iemand mij/ons kunnen helpen?

    alvast bedankt
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Gewoon doen wat je Xbox suggereert: De DNS gegevens zelf invullen.

    Als je op je PC kijkt kun je daar de IP adressen van de DNS servers van je provider vinden. Open op WinNT, Win2K of WinXP een DOS window met de opdracht "CMD" en tik "ipconfig /all" om de DNS gegevens te vinden. Onder Win9x/WinME doe je dat met de opdracht "winipcfg". Daar kun je DNS server gegevens (IP adressen) vinden en die moet je in je Xbox Live settings invullen (bij "DNS servers").
     
  9. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey
    Probje (eigelijk een grote): als k verbinding met live probeer te maken zegt ie dat er geen netwerkverbinding tot stand kan komen. dan vind ie de 'cables connected' wel, maar de DNS adressen niet. Terwijl er dan bij IP een rood bolletje staat :confused:

    Nou heb k hier gelezen dat k dat ook zelf kan invoeren (de dns) maar dan zegt ie dat de netwerkservices niet gevonden worden (DHCP or PPPoE)

    Als jullie nog wat info moeten hebben zeg je et maar

    HELP!
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    lees deze thread even door anders blijven we herkauwen ... :) .. als je het antwoord dan nog niet kan vinden even specifieker zijn
     
  11. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gekeken maar kan niet echt vinden wat voor mij geld...wel ongeveer, maar da werkt ook niet echt.

    details:

    ik heb zonnet.

    Windows ME

    een adsl speedtouch USB modem

    Dus, ik heb de modem naar de usb poort van de pc...en dan via de netwerk kaart van de pc een crosslink kabel naar de box. (waarom zou ik dan 2 netwerkkaarten nodig hebben???)

    Live heeft et steeds over DNS nummers, maar als k dat dan invoer (gevonden in winipcfg, ergens bovenaan 'DNS-Servers'. Dit is 1 rij getallen en als ik op de '...' ernaast druk veranderd et laatste getal. ) dan heeft ie et over dat de services niet worden gevonden...DHCP or PPPoE
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, je hebt maar één netwerkkaart nodig omdat je USB verbinding ook al voor netwerkkaart speelt.

    Op je Xbox moet je voor Zonnet DNS servers 62.58.50.5 en 62.58.50.6 invullen.

    Voor het overige moet je wat nauwkeuriger zijn met je foutmeldingen en situatiebeschrijvingen. "Heeft ie het over" is kletskoek, want een computer geeft nauwkeurige en specifieke foutmeldingen en nooit "heeft het ergens over".

    Suc6.
     
  13. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    ja thnx k heb de kletskoek opgelost...was iets anders

    slotje
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Fijn dat je even vertelt wat er aan de hand was. Daar hebben de anderen ook wat aan...
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB dit is een centrale thread dus geen slotje ... wat was nu het probleem?
     
  16. Enforcer

    Enforcer Hattrick.org .o.

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer ook Live aan de gang te krijgen , maar ICS ziet de Xbox niet..(1 pc is using the internet connection)
    Ik heb chello en windows ME.
    Als ik probeer te connecten via dashboard zegt de Xbox dat de kabels in orde zijn, maar Ip en DNS niet :mad:
    Wat ook raar is dat als ik bij winipcfg kijk dat daar dan niet de realtek netwerk kaart van chello bij staat maar alleen onze 2de netwerkkaart.
    En het ip dat de 2de netwerkkaart geeft (3com) is ook echt ons ip :confused:
    Alvast harstikke bedankt voor de hulp_O_
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Winipcfg geeft bovenin een dropdown menuutje wat je zelf even moet uitklappen en dan kun je de realtek kaart kiezen.

    Wat is het IP adres van je 3com kaart?

    Je weet toch wel dat je op de realtek kaart Internet Connection Sharing moet inschakelen en niet op de 3com kaart, he?
     
  18. Enforcer

    Enforcer Hattrick.org .o.

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    W00t ik zit op live!
    Ik dacht dat realtek onze chello kaart was, bleek achteraf niet!
    Raar want ik had het gecheckt bij meerdere mensen!
    TOch harstikke bedankt Pennie :D
     
  19. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    *Hoopt dat 'ie z'n vraag in de goede thread stelt

    Ik kan ineens Live niet meer op, gister nog wel gewoon. Als ik de troubleshooter doe krijg ik zo'n DNS error. Systeemherstel werkte gisteren wel (toen had ik dit probleem ook), maar nu ook niet meer :{.

    Die error is btw No DNS Server addresses were received from the DHCP or PPPoE server. Enter the DNS Server(s) provided by your ISP in the Network Settings menu.

    :confused:
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is je setup ... welke provider ... heb je iets veranderd .. welk ip adres geeft je xbox aan ... welk ip adres geeft je pc aan ... meer info (vraag staat nu wel goed als je via ics werkt :))

    NB lees de oplossingen in deze thread ook even ... 99% van de gevallen is dat ook weer de oplossing (vandaar een centrale thread)
     

Deel Deze Pagina