1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox live doet het nu ook niet meer :'-(

    IK was gewoon op live aan het spelen toen het oppeens uitviel.
    Toen ik naar de pc liep zag ik dat mn zusje hem per ongeluk op stand-by had gezet en toen was vastgelopen. Ik weer de pc opgestart en toen ik weer wou in loggen op live deed hij het niet meer. Ik krijg nu de heletijd te zien: Check cables. Ik heb echt alles gecheckt, heb zelfs een nieuwe kabel voor niets gekocht!:eek:
    Heb netwerkkaart gecheckt die deed het ook gewoon:confused:

    Heb:
    - ADSL USB modem
    - Windows XP profesional
    - sygate home networking

    Kan iemand mij helpen??
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat betekent bijna altijd dat je de verkeerde soort kabel hebt gebruikt, of dat de kabel aan PC zijde in de verkeerde adapter zit. Als je PC een ISDN kaart heeft, zit je kabel misschien per abuis in die kaart?

    Zo niet, heb je wel een crossover kabel tussen PC en Xbox gebruikt?
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, die iemand is er. Maar die iemand heeft wel wat meer informatie nodig en die informatie kun jij geven via het invulformulier van de Lan/Live FAQ. Invullen, dus, dan gaan we samen aan het werk. ok?
     
  4. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan ondertussen nogsteeds niet op Live, was zelfs de laatste dagen ineens internetloos. Maja, ik kan iig weer internetten, maar nogsteeds niet op Live, krijg nogsteeds iets van IP not confirmed :confused:
     
  5. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik altijd al de verkeerde kabel heb gebruikt, hoe kan ik dan op live? En wat betekent abuis? ISDN kaart is dat hetzelfde als een netwerkkaart?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wil je dit invullen ... :) ... kunnen we meedenken

    A: Abonnement
    1: Naam provider
    2: Soort abonnement (naam, type)
    3: Kabel, ADSL, of anders?
    4: Up- en downloadsnelheid

    B: Hardware
    1: Modem merk en type
    2: USB modem? (Ja/Nee)
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    5: Direct Connection Ja/Nee
    6: Crossover kabels in gebruik?
    7: Hub in gebruik?

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

    Bij ICS is vaak de olossing terug keren naar een oude backup ... (als het toeen heeft gewerkt) of windows opnieuw installeren ... eens in het jaar is een goed idee... (als je niet met backups werkt)
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2004
  7. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider Planet
    2: Soort abonnement (naam, type) comfort
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 30/100 KByte/sec

    B: Hardware
    1: Modem merk en type alcatel/USB
    2: USB modem? (Ja/Nee) Ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, windows XP profesional, Nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee
    6: Crossover kabels in gebruik? Ja
    7: Hub in gebruik? Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja
    2: Dashboard versie? 2.0
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? bij Check Cables
    4: Wat is de exacte foutmelding? Chack Cables
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
     
  8. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.xbox.com/nl-NL/live/start/connect/sharedpc/troubleshooting.htm

    Misschien heb je er wat aan, maar als ik op en van die foutmeldingen wil klikken krijg ik ineens een schermpje:

    [​IMG]

    En dat heb ik alleen bij díe pagina :confused:. Heb gewoon Chello kabelinternet :p. Niw, ik kan wel op Live via een directe verbinding, maar met ICS krijg ik nogsteeds dezelfde error, ik ik dacht dat ik mezelf verder kon helpen met de url die ik hierboven gaf, krijg ik juist daar die error op die pic :'-(

    Maja, ik kan tenminste met een beetje moeite weer op Live :).
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Je schreef volgens mij dat je een nieuwe kabel hebt gekocht...

    2: Als je niet weet welke kaart(en) in je PC zitten kun je het misschien beter even aan je vader vragen.

    3: "Per Abuis" = "Per Ongeluk"
     
  10. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    1: Had ik gedaan, omdat ik eerst dacht dat die oude het niet meer deed, maar toen ik die nieuwe erin had gedaan deed live het nog steeds niet . Nu heb ik hem al terug gebracht naar de winkel.

    2: Ik heb een netwerkkaart in de pc van realtek

    3: oke.
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Hahaha... Er zit een fout in de URLs op die pagina van xbox.com. Daar kun je niets aan doen. Jouw PC denkt dat ie naar een PC uit je eigen LAN moet maar hij kan die PC niet vinden en dus gaat ie zitten nadenken of er nog extra netwerkverbindingen gemaakt kunnen worden.

    Never mind; It's not a bug - It's a feature. (Maar die webpage is dus wel gewoon fout...) 8)
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Goed zo, da's duidelijk. Nu een volgende vraag:

    Als je de kabel in je Xbox en in je PC steekt, en je zet je PC en je Xbox aan, brandt er dan een lampje achter op jouw PC (op die Realtek kaart)? En brandt er ook een lampje achter op je Xbox (bij de netwerkaansluiting)?
     
  13. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    IK zit geen lampje achter op mn xbox, en bij mn realtek netwerkkaart in pc ook niet?:confused: En als ik op RB6 3 staat is systemlink ook weg, mssn dat je daar wat aan hebt.

    Maar welke kabel heb ik precies nodig een cross-over of die ander? En kun je het verschil zien tussen de 2?

    edit/ [​IMG] dit is een plaats van mn netwerkkaart, en hier staan ook geen lampjes op.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2004
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Er zit een lampje achter op je XBox, daar waar de ethernet steker zit. Als je zeker weet dat daar geen lampje zit dan brandt achter op mijn Xbox een heel vreemd vuurtje. ;)

    Het ontbreken van het lampje zegt hetzelfde als de diagnose "Cable not connected", namelijk dat je netwerkhardware niet in orde is.

    Ik begrijp niet waarom je vraagt welke kabel je niodig hebt want je beweert een of twee posts eerder dat dit de kabel is die het altijd heeft gedaan... Ahum... Maar dat zal dus een crossover kabel moeten zijn. Je kunt ze herkennen doordat de kleurvolgorde van de draadjes in de stekers niet hetzelfde is. Kijk ook maar eens in het centrale topic over kabels want daar heeft Fardo ooit een keurig verhaal over ethernet kebals en crossover kabels geplaatst.

    Als je kabel goed is zijn er nog drie mogelijkheden:

    1: De netwerkpoort van je XBox is stuk -> Goto Microsoft

    2: De netwerkpoort van je Realtek is stuk -> Goto Dealer

    3: Jouw Realtek wordt niet goed door je Windows herkend en geinitialiseerd -> Goto iemand met verstand van WindowsXP.

    Hetgeen mij dus sterk doet twijfelen aan de juistheid van jouw verhaal dat je verbinding het ineens niet meer doet omdat je PC vastliep... :confused:
     
  15. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar op de pc kan ik zien of hij geinstalleers is, en dat is hij.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat voor foutmelding krijg je op je xbox (Cables not connected?) ... mogelijk kabel breuk ... maar zoals Pejannl al vertelde ... goto Microsoft .... Dat hij geinstalleerd is verteld je alleen maar dat de kaart herkend word ... dat de drivers correct zijn ... maar hij verteld niet dat hij wel of niet stuk is
     
  17. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutmelding: Check Cables, maar er is geen kabel breuk want ik heb al een nieuwe voor niks moeten kopen. Dan bel ik zo wel ff naar microsoft.

    Weet iemand mssn waar ik drivers kan downloaden voor realtek netwerkkaart???
     
  18. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    MN Live doet het weer hoor! Ik deed vanmiddag de xbox aan, ik proberen of hij het deed, en hij deed het ook nog 8).
    Maar in iedergeval bedankt ik iedereen die mij geholpen heeft! _O_ THNX_O_
     
  19. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Moet dat bij verbinding via thuisnetwerk aangevinkt worden ofzo? Als ik dat doe valt m'n internetverbinding helemaal weg, als ik 'm dan uitvink doet 'ie 't weer. Of zit ik helemaal fout? :p
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet de andere adapter kiezen. Dus niet Xbox, maar LAN verbinding.
     

Deel Deze Pagina