1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jawel, dat werkt prima. In deze configuratie werkt de PC als router en de hub als 'verdeeldoos'. Dat werkt net zo goed als wanneer je een aparte router koopt, mits je ICS aan de gang krijgt...
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, je kunt op deze manier niet tegelijkertijd internetten en Xbox Live-en.

    Twee mogelijkheden:

    1) Modem aansluiten op PC, 2e netwerkkaart in de PC, PC instellen met ICS, Xbox aan sluiten op PC.

    2) Router kopen, Modem aansluiten op uplink zijde van router, PC en Xbox aansluiten op downlink zijde van router.

    Gezien de grote hoeveelheid problemen met ICS raad ik je aan om een router aan te schaffen. Dan ben je in een klap van de problemen af. Ik werk nu tijdelijk met een Edimax routertje. Een goedkoop ding, voor 20 euri op Marktplaats gevonden. Dat ding doet precies wat ie doen moet (maar loopt wel soms vast).

    Als je een klein budget hebt dan koop je gewoon zo'n ding (en leer je er mee leven dat je hem af en toe moet resetten). Als je wat meer budget hebt kun je voor pakweg 75 euri uitstekende broadbandrouters kopen. (En 2e hands nog wel goedkoper).
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarom zo ingewikkeld? Je kan toch op je "Pc met internet" ICS instellen en dan daar de rest mee verbinden? Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een goedkoop hubje of evt een goedkope switch. In die PC stop je dan een netwerkkaart die je met de hub verbindt en de rest verbind je eveneens met de hub. Klaar.

    Zo'n hub of switch kost niet zo heel veel; een tientje of 2 maximaal als je even op bijv marktplaats.nl uit je doppekes kijkt.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik weet t, ik wou t alleen nog maar even proberen...

    ...Heb trouwens in allemaal andere threads gelezen dat jullie echt iets tegen ICS hebben, ik snap het probleem echt niet. het veroorzaakt zkr geen lag ( kan bijv. met RTCW 8 mensen laten joinen en mensen met kabel maar 6; heb zelf adsl comfort 2Mbit)... het enige wat je moet doen is instellen van de LAN-verbinding, als dat niet wil lukken vraag je een nerd uit de buurt of die het wil doen. iedereen kent wel IEMAND die wat van computers afweet. anders; lees alle threads gewoon goed door of stuur een PM naar Pejannl of Fardo, die zijn meestal wel zo aardig om te helpe:)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb niet tegen ICS hoor ... alleen heeft ICS zijn voor en nadelen ...

    1) je computer moet aan staan als je xbox live wilt spelen
    2) ICS heeft af en toe kuren (problemen met instellen, enz)
    :cool: Kan lag veroorzaken (door slechte bekabeling en computer hikjes ... je zult iets vaker last hebben van packet loss als je ics gerbuikt)

    De mooiste oplossing blijft een router (vooral als je gebruik maakt van meerdere machines)....
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, ik anders wél. ICS is traag en je moet maar hopen dat het werkt. Vaak installeer je ICS en werkt het voor geen meter. Of de ingebouwde DHCP server werkt niet, of hij geeft maar de helft van de benodigde DHCP informatie door. En als je dan een (personal) firewall installeert dan houdt ICS ineens op met werken.

    Brrr... ICS is wel een goed alternatief als je niets anders hebt, maar de implementatie van ICS is "niet al te best" (om het dan maar eens vriendelijk te schrijven). :eek:

    Als je Windows 2000 of 2003 server hebt dan kun je veel beter gebruik maken van de ingebouwde routerdriver en daarin het NAT protocol installeren. Dat is véél ingewikkelder, maar het werkt wel stukken beter.

    ICS is een "poor-man's solution".
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als we het dan toch over ICS trubbels hebben...

    Sygate biedt een - voor persoonlijk gebruik gratis - Personal Firewall aan die ook ICS zou moeten ondersteunen (BlackIce, ZoneAlarm en Norton ondersteunen ICS namelijk niet). Deze gratis firewall is veruit aan te raden boven de ingebouwde Windows XP firewall. En als slagroom op de taart werkt deze Personal Firewall ook op de andere Windows versies die ICS bieden!

    Link
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    _O_
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    het is zeker voor arme mensen ja, maar ik heb ook een firewall (Norton Personal firewall 2004), het enige wat je dan moet doen is een domein opgeven dat als "veilig" wordt gezien. voor de rest ben IK heel tevreden over ICS, heb win XP zonder vage dingen of wat dan ook...het werkt gewoon als een trein. mijn internet is normaal gesproken niet sneller dan kabel, maar als ik op Live zit kan ik toch meer mensen hosten...das toch vaag he:)
     
  10. Egamer

    Egamer Je weet waarom

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier een probleem,
    M'n vriend heeft Live, en ik een 2 months kaart, en m'n vriend kwam even bij me langs, om de Xbox Live te configureren, heeft alles perfect ingevoerd, want hij heeft precies hetzelfde internet als mij, maar bij de Xbox geeft hij een foutmelding waarbij de DNS niet goed is ingevoerd of een fout er is, terwijl ik 100% zeker weet dat dat de juiste is

    Weet iemand dit probleem?
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als DNS server op automatisch op je xbox staat moet het werken, vul op de pc anders een static IP+DNS adres is. de xbox zal dit dan ook weer automatisch vinden
     
  12. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Sinds ik draadloos internet heb doet live het niet meer. ( ik heb wel een kabel van mijn kamer naar de router)

    Ik heb een router van SMC type nummer smc2804wbr "barricade G" Hij kan wel op live komen. maar als ik eenmaal een spel binnengekomen ben ( incl. lobby ) vlieg ik er na een tijdje weer uit. ( dit verschilt van 1 sec tot 2 min) het ligt waarschijnlijk aan mijn router

    Als ik mijn xbox rechtstreeks op mijn modem zet werkt het goed.

    ik heb al veel dingen geprobeert in te stellen maar het wil maar niet lukken. er is hier al iemand langs geweest die in de computerbranche werkt ( it'er) maar die wist het ook niet.

    ik denk dat het aan mijn firewall ligt, ( er staat ook een zone labs logo op de routerdoos) maar ik kan niks vinden op mijn computer met zone labs.

    hebben jullie mischien nog oplossingen? alvast bedankt
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    check of je kabel helemaal goed is, stel anders 10Mbit in op je router, zou kunnen dat het dan wel werkt
     
  14. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3

    lijkt mij een beetje vreemd als het aan de kabel ligt, ik kan rechtstreeks probleemloos uuren achterelkaar live spelen.

    en hoe stel ik dat in? ben niet zo thuis met dit soort dingen
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    het leek mij eerst ook vreemd dat het aan mijn kabel lag, maar dat was toch echt zo...
    kijk in de handleiding van je router of je dit in kan stellen. ik zeg niet dat dit de oplossing is, ma tzou kunnen, weer een optie minder:)
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind dat helemaal niet zo verbazingwekkend. RJ45 connectors worden heel vaak slordig geknepen en zorgen dan voor een bron van ellende. En zet je er een meter op dan doen ze het goed, maar ga je ze dan ook echt gebruiken dan blijken ze voor een enorme hoop storingen te zorgen...

    Oplossing: Stekers eraf knippen en nieuwe stekers erop knijpen. (Of gewoon een nieuwe kabel gebruiken).
     
  17. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok ik kan het wel proberen maar als ik rechtsreeks nooit problemen heb, dan lijkt het mij sterk dat er iets mis is met mijn kabel.


    nog iets... mijn firewall schijnt dus aan te staan, maar wat gebeurt er als ik hem uitzet? dan kan ik toch probleem loos live'n?

    maar goed een firewall zit er juist voor om hackers tegen te houden. ( toch :9 ) maar heeft het nou echt veel zin om hem aan te laten>?
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    een firewall is er om hackers buiten te houden ja, weet niet of je hardwarematige firewall hebt of software. geef je xbox een static-IP adres en zorg ervoor dat dit IP-adres bij de vertrouwde zone van je firewall komt. dan kan niemand op je pc('s)maar kun je wel zonder problemen op live. :)
    en ja, het heeft wel zin om een firewall aan te hebben staan. als er zieke mensen bestaan die willen rondneuzen op je pc(of hem willen mollen) is dat vrij lastig. een firewall houd ze (tijdelijk) buiten.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  19. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen,

    Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn internet connectie. Mijn internet
    wordt gedeeld middels een Linksys BEFSR41 ADSL Router en ik heb hierop 1 PC en 1 Xbox aangesloten.
    Nu is het probleem het volgende, om de zoveel tijd vliegt mijn internetverbinding eruit.. als ik dan naar mijn router setup ga wijzig ik "Obtain IP Automatically" naar "Static IP".
    Dan is het probleem direct verholpen... misschien een soort van refresh probleem?
    Weet iemand een oplossing zodat dit niet meer nodig is? Bvd!
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Plaats je vraag dan svp in een non-Xbox hok. PJ

    PS: Het probleem wat je beschrijft duidt of een probleem in je router met DHCP refresh. Plaats je vraag in het PCs en Internet subforum en meld dan meteen even welke provider je hebt.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004

Deel Deze Pagina