1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb adsl van tiscali, met een splitter en usb modem.
    ik heb nu net een nieuwe pc en ik wil dat de oude pc ook online kan.
    ik heb een linksys draadloze router en een linksys wireless pci kaart gekocht, deze heb ik boven in me pc gestopt.

    ik krijg alleen geen internet signaal op de pc boven, volgens mij moet hij de hardware nog detecteren, maar dit doet hij niet.
    help.
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    doet ie het niet automatisch of heb je nog geen wizard laten draaien?

    als je nog niet gedaan hebt, zo doen: start->instellingen->configuratiescherm->hardware
    nu krijg je een wizard, loop die door en hij zou gevonden moeten worden. weet niet of je er nog een cd-rom bij hebt gekregen, gebruik deze anders maar3
     
  3. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het gedaan met automatisch zoeken, maar hij vond hem niet, en die cd installeert de software
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Eerstens gaat deze thread niet over wireless maar over ICS en tweedens gaat jouw probleem niet over Xbox of Xbox Live of Xbox networking maar over PC trubbels. Ga svp met deze discussie verder in een non-Xbox hok. Zanks.
     
  5. mvanembden

    mvanembden Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is het volgende:
    Ik heb een xbox, een xbox live starter kit, een een telefoon-aansluiting via isdn, met een adsl aansluiting, en een computer. Ik heb voor het " Internet-verbinding delen (Internet Connection Sharing)" verbindingstype gekozen. Ik heb een externe "alcatel speed touch home modem", en een extra ethernetkaart in mijn pc geinstalleerd. Via een crossover kabel heb ik mijn xbox op die ethernetkaart aangesloten. Ook ICS is geconfigureerd zoals op xbox.nl/live wordt beschreven. Als ik voor "new account" kies, kan hij geen verbinding maken. Bij de troubleshoot geeft hij aan dat de cables, ip en dns goed zitten, maar hij zegt "xbox live not found". Hij geeft een network error. Ik heb geprobeerd mijn mac adres in te voeren, maar dat mocht niet baten. Kan iemand mij vertellen wat er fout zit?

    A: Abonnement
    1: Naam provider - Planet
    2: Soort abonnement (naam, type) – ADSL comfort, 2240/416 Kbit/s
    3: Kabel, ADSL, of anders? adsl
    4: Up- en downloadsnelheid 2240/416 Kbit/s

    B: Hardware
    1: Modem merk en type - alcatel speed touch home
    2: USB modem? (Ja/Nee) - nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) - nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) - ja, windowsME nl
    5: Direct Connection Ja/Nee - ??
    6: Crossover kabels in gebruik? - ja
    7: Hub in gebruik? - nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway - 10.0.0.150, 255.255.255.0, -
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC) - ???

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? - ja
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? - Tot xbox live not found
    4: Wat is de exacte foutmelding? - Network error
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
    X: 0000-F001 Y: 00c2-03e0 Z: 0000-0000
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    pejannl, correct me if I'm wrong please...

    ik dacht dat een ICS netwerk via dit TCP/IP domein ging: 192.168.0.1(-24)
    probeer dat maar eens...
    static IP-adres (invulle op je pc) en dan op de xbox op automatisch zetten...
    zo heb ik het lopen en het werkt gewoon...


    *edit: beter idee is om gewoon een router te kopen het zo op te lossen...
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2004
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet ICS instellen op je PPTP dial-up adapter. Als je Planet hebt gebruik je dus KPN ADSL. Dan maak je eerst een netwerkverbinding naar je modem middels een 10.0.0.150 adres. Vervolgens moet je inloggen op die modem met een PPTP dialup-adapter. Die PPTP adapter krijgt dan je echte Internet IP adres en je moet dus niet op de netwerkadapter ICS instellen, maar op de PPTP adapter.

    Dus ICS verwijderen en opnieuw instellen, maar dan op de PPTP adapter.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2004
  8. Enforcer

    Enforcer Hattrick.org .o.

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak al een tijdje probleemloos gebruik van ICS, maar sinds ik weer een beetje aan het Topspinnen ben valt de connectie regelmatig weg.
    De troubleshoot geeft een DNS fout aan, de vriend waartegen ik altijd speel krijgt geen fout. Vervolgens kan ik wel gewoon meteen weer verder spelen...
    Heel erg vaag dus :{
    Hulp is zeer welkom, alvast bedankt!
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    In plaats van "heel erg vage" informatie te geven, zou je iets kunnen doen: Help ons jou te helpen.

    Door bijvoorbeeld wat zinvolle informatie te geven. De informatie uit het diagnosescherm, bijvoorbeeld. En de informatie van het invulformulier (zie LAN/LIVE FAQ) is eveneens nuttig.
     
  10. mvanembden

    mvanembden Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry, ik heb niet goed gekeken, mijn xbox staat op automatic, zowel ip als dns, en hij geeft voor ip 192.168.0.2, en subnet mas 255.255.255.0, en voor pr. dns 192.168.0.1. heb alles volgens boekje gedaan, maar lukt nog niet. heb support gebeld, ip proberen in te vullen, maar dat lukte ook niet, en zij wisten ook geen raad. Het enige dat me van een router weerhoud is dat ik dan voor niks een crossover kabel een netwerkkaart heb gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2004
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    t hoeft niet persee hoor, stel dit in op je pc:
    ip: 192.168.0.2
    subnet mask: 255.255.255.0
    DNS: 192.168.0.1

    op xbox:
    ip: 192.168.0.3
    subnet: 255.255.255.0
    DNS: auto

    zo heb ik het en het werkt...
    pejannl of Fardo, verbeter me plz als t nie klopt, want kwil ook wel wat leren:cool:
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Breng kabel en kaart terug naar de winkel en koop daarvoor in de plaats een router.

    Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zeg ik maar. ;)
     
  13. mvanembden

    mvanembden Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    dit was het idd. sorry dat ik er zo laat achter kwam. thx
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  14. XForce1

    XForce1 Guest

    ok jongens, het volgende probleem

    Mijn broertje heeft dus ook zo'n usb modem. Hij moet dus ook zijn internet gaan delen op zijn pc maar we komen er niet helemaal uit.
    Hij heeft dat programma'tje gedownload maar als die het instaleert geeft tie aan dat de ethernetkaart niet kan vinden (ook als xbox is aangesloten).

    Weet iemand hoe we verder moeten?

    ps Kan het zijn dat die ipv de straightkabel die we nu gebruikt hebben, een crosscable moeten gebruiken?
     
  15. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is eht probleem je moet crosskabel hebben
     
  16. XForce1

    XForce1 Guest

    dus als ik die xbox direct op de netwerkkaart in zijn pc plug met een crossbkabel dan moet tie het doen
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan ben je al een stapje verder ... vervolgens moet ICS geconfigureerd worden ... in de regel betekend dit plug and pray ... Als je bijv als OS Windows Me of lager hebt... betekend het vaak windows opnieuw installeren .... Mocht je vreemde foutmeldingen krijgen meld ze hier dan even
     
  18. XForce1

    XForce1 Guest


    Pfff, klinkt niet makkelijk, wat houdt dat precies in?

    En ff voor de duidelijkheid, een kabel die van een router naar een Xbox loopt, dat is toch een straithkabel?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft een handige turtorial gemaakt

    zie deze link

    Een kabel van router naar xbox is een straight kabel, meestal gaat internet connection sharing gelijk goed ...
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik in een modem incl. router heb geinvesteerd en niet de el cheapo USB modem heb genomen.

    De router stel je 1 keer in, en je kan Xboxen en internetten wanneer je wilt. Je hoeft ook niet de pc aan te zetten om met je Xbox te kunnen gamen.

    Mocht je dus nog geen ADSL oid hebben en het overwegen, neem dan een ethernetmodem met losse router, of een modem/router in een. Ik heb de Alcatel Speedtouch 510 (4 poorts) en die werkt perfect nu.

    Een goede tip daarbij is dat je DHCP gewoon aan laat staan in je router, bijvoorbeeld voor ip adressen in de range van 10.0.0.150 tot 10.0.0.200 (dit kan ook in de 192.168.x.x range, wat je wilt). Ik heb vervolgens mijn Xbox een static ip adres gegeven op bv. 10.0.0.201, dat is opzettelijk buiten de DHCP range. Ik had namelijk problemen wanneer ik DHCP op de router uitzette. Door een adres buiten de DHCP range te kiezen, heb je gewoon een static ip adres en kun je daar poorten naar forwarden zonder dat het IP adres van je Xbox gewijzigd wordt en de poorten niet meer open staan voor Xbox LIVE. Dat laatste gebeurt namelijk wel eens als je dmv DHCP een ip adres krijgt toegewezen.

    De Speedtouch 510 blijft bij mij ook continu werken. Ik had eerst een oude Alcatel Speedtouch Home, maar die kapte er vaak mee, vooral icm een goedkope router.

    Ik hoop dat iemand iets aan deze info heeft, ik ben er in ieder geval mee geholpen.
     

Deel Deze Pagina