1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ja, dat was van korte duur...
    nadat ik de computer afgesloten had deed hij het al niet meer en kwam hij het internet ook niet meer op een tijdje...en als ik allebei de vakjes bij eigenscappen (van LAN- en planet internet-verbindingen) van 'andere computers die verbinding willen maken accepteren' aanvink begint ie te zeiken dat ze niet allebei tegelijk aangevinkt kunnen worden... HELP :'-(
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    kan het niet echt vinden wat jij bedoeld...heb gekeken bij ADSL verbinding, eigenschappen, en dan zie ik niet echt zoiets staan...:confused:
    maak anders ff een screenshot, en zet die online hier neer.


    edit: of wacht tot de grote Pejannl langskomt.
     
  3. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe maak je screens dan?
    behalve met je cameraatje voor de pc zitten...
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Print screen op het toetsenboard. En dan met photoshop of paint plakken.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet alleen het delen en accepteren aanzetten op de dial-up adapter voor Planet Internet. De LAN adapter is alleen een verbinding naar je modem en die hoef je dus niet te sharen. De dial-up adapter is een zgn "tunnel" naar je provijdert en die moet je dus wel delen met andere computers/apparaten (en die anderen ook toestemming geven om hem te gebruiken.)

    KPN ADSL is ongelooflijk verwarrend.... [zucht]
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    oeps, zie je edit pas nadat ik had gepost.,...
     
  7. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ging het in 1x goed Netwerkkaartje erin gezet wizard heeft hem zelf aangemeld bij m'n Hardware ICS gedaan en PATS !
    Ik kon live spelen :)
     
  8. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Deze vraag kan ook in de router sectie geplaatst worden, maar ik doe m maar hier. Ik heb net alle poorten in zowel mijn modem als in mijn Router op gezet, voor 192.168.2.129, omdat ik dacht dat de xbox dit IP elke keer kreeg (had het 4x met uit en aandoen getest).
    Nu wil ik m testen, maar krijg ik weer dat de DNS niet resolved wordt. Blijkt dat ie nu gebruikt maakt van 192.168.2.66...

    Vervolgens heb ik manual ingeschakeld, om de Xbox een vast IP te geven, namelijk de 129 versie. maar bij het nu testen blijkt ie geen IP te kunnen halen!

    Mijn vraag is dus hoe ik de Xbox, net als mijn PC, een vast IP adres kan geven zodat ik de poorten goed kan openzetten... Ik gebruik dus een router en ICS...
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    met ICS een router? vaaag....


    -alles op automatisch laten staan (neem aan dat je dit gedaan hebt en t niet werkte)

    - op je router een vast IP instellen voor de xbox, en de xbox op automatisch zetten. ook vaste DNS gebruiken.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je probleem is ICS en een Router dat gaat NIET samen ... koop een hub of switch en sluit daar je pc en xbox op aan

    anders veel suc6! _0/

    of je bent een expert en weet je hoe het theoretisch moet, maar dan wil je het niet eens weten ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  11. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond de constructie zelf wel aardig :p ... Ben namelijk wireless met mn pc, en mn xbox staat ernaast...

    Trouwens kan ik wel gewoon op Live, maar heb ik dus het 'niet kunnen horen en zien van personen' probleem...
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    netwerkding kope voor je xbox
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Maak dan je leven een stuk makkelijker en laat de administratie van je netwerk door ICS regelen. Gebruik de router als switch ipv router en klaar ben je. (of koop een losse switch, maar dat is niet eens nodig).

    Euh... Ik betrap me erop dat ik veronderstel dat jouw netwerkaansluiting zo is: Modem -=- ICS-PC -=- WRouter -=- Xbox.

    Correct geraden? Steek dan de kabel die uit je PC komt in een "normale poort" van je router )evt met een crossover kabel) en schakel DHCP etc uit op je router. Dan gaat je router als switch werken, blijft je wireless gedeelte volgens mij gewoon aktief en heb je niet meer last van dubbel NAT achterelkaar.

    Als jouw situatie Modem -=- WRouter -=- ICSPC -=- Xbox is dan raad ik je aan om je wireless verbindign te vervangen met een wireless ethernet bridge met ingebouwde switch. Bijvoorbeeld van Linksys: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=615
     
  14. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn situatie is de tweede: modem (met ingebouwde firewall), Wireless Router (met uiteraard ingebouwde firewall), ICS-PC, Xbox.
    Jij stelt voor om de verbinding te vervangen met een ethernet bridge. Wat is dan daarvan het voordeel t.o.v zo'n wireless gaming adapter die !sic! volgens mij hierboven bedoelt? Ik heb namelijk wel een beetje gekeken naar die dingen, maar vind ze nog te prijzig... Als ik echt helemaal niet op Live zou kunnen komen had ik allang zo'n ding aangeschaft... maar nu heb ik nog altijd het idee dat ik het met deze constructie zou moeten kunnen... Ook omdat ik bijvoorbeeld Warcraft op mn PC ook al niet kan hosten!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het probleem met Router -->PC/ICS is dat dit heel veel problemen geeft .... het niet kunnen zien en horen is er een van ... ook heb je veel meer kans op package loss en andere narigheden... Als je wireless gaat dan heb je ook de aparatuur nodig.
     
  16. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij helpen?
    In heb geprobeerd om x-box live aan te sluiten. Het is helaas niet gelukt.
    Ik krijg telkens een dns error.
    Hieronder mijn gegevens.

    A.abonnement:planet adsl comfort
    1.naam provider:planet
    2. soort abonnement: comfort
    3.kabel, adsl of anders: adsl
    4. up en downloadssnelheid: snel genoeg

    B. hardware: Packard bell 1,6 ghz celeron
    1. modem merk en type: alcatel speedtouch
    2. usb modem: ja
    3. router: nee
    4. via pc: ja, windows XP
    5. direct connection: nee
    6. cross over kabel in gebruik: ja
    7. hub in gebruik: nee

    C. als je ook een werkende aansluiting voor je pc hebt;
    1. tcp/ip adress, netmask, gateway: ?
    2. staat tcp/ip op autoconfig (op de pc): ?

    D. x-box settings
    1. als je de x-box aanzet zonder disk erin, krijg je dan x-box live te zien?: ja
    2. dashboard versie: van rallisport 2, starter kit werkte niet
    3. als de netwerkconnectivity faalt, tot hoever komt hij in de test: tot dns not resolved
    4. wat is de exacte fout melding: dns error (dns not resolved)
     
  17. Ednet

    Ednet Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hetzelfde probleem met die alcatel speedtouch usb modem maar wij draaien onder windows xp pro
    Is daar ook zo programmatje voor ?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb zelfde proggie zit ingebakken in windows ... of gerbuik sygate
     
  19. Ednet

    Ednet Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    ja maar waar vind ik die sygate dan ???????
    ik zie alleen maar personal firewall staan ???
    heb je een link ofzo ?
     
  20. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik zie ook alleen die personal firewall staan, ook wel handig echter

    heb in het verleden sygate ook ff gehad, maar kan dat proggramma niet meer vinden...

    en kan iemand mij op een duidelijk manier uitleggen hoe je nou precies ics inschakeld?
     

Deel Deze Pagina