[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. davy_117

    davy_117 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    damn nu werkt het wel,raar
    kheb gewoon modem verbinding op delen gezet en nu werkt alles.
    nu is dat menu met "internet-gateway" wel verdwenen lol,maar nu werkt het.
     
  2. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb precies hetzelfde probleem als davy zie ik...

    hij geeft dezelfde waarde's aan, ik moet dus ook internet sharing inschakelen. gebruik echter sygate, maar hij doet het nog steeds niet :confused:

    nu lees ik dat het bij davy werkt omdat hij internet delen aan moet zetten bij de modem, mischien is dat bij mij ook de fout. ik heb echter alleen een gewone lan verbinding erbij staan, en niet een lan verbinding modem, is dat mischien het probleem?

    snap er niks van :confused:
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    als je sygate gebruikt moet je internet delen uitzetten he...


    maar als je ICS wil doen met een ethernetmodem, moet je op de LAN verbinding die vanuit je modem komt internet delen aanzetten. voor de verbinding naar de xbox niet.
     
  4. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb momenteel ook internet delen uitstaan, en gebruik sygate, maar dit werkt vreemd genoeg niet :confused:

    zat daarom te kijken hoe het wel moet...
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ok, mijn situatie:

    - cross kabel naar xbox
    modem -> splitter l
    - kabel naar pc

    Nu heb ik het volgende probleem, ik kan niet tegelijk internetten en op live! spelen tegelijk. Het is net welke kabel ik als eerst er in doe, als ik daarna de modem reset heeft dat apparaat internet. (dus of pc of xbox)

    Ik heb begrepen dat internet delen de oplossing is, ik heb echter hetzelfde als davy_117 in post 537 (ik kan nergens ics aanvinken)

    ik heb daarom sygate gedownload, omdat dat hetzelfde kan doen (en nog beter volgens de meesten)

    ik heb nu sygate aanstaan, en hij geeft aan dat internet sharing aan staat, als ik echter op live wil lukt dit nog steeds niet,

    dus mijn vraag: wat doe ik fout? moet ik soms iets wel/niet bij sygate in/uit schakelen?

    alvast mijn dank, gaizka
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zoals ik al zei "je hebt je internet niet gedeeld"

    de enige oplossingen die je hebt:

    1. PC opnieuw installeren

    of

    2. router kopen

    echt geen andere oplossing

    sygate is geen oplossing, omdat hij je netwerk kaart niet ziet (misschien ip conflict of staat deze uitgeschakeld), maar als je een schone herinstallatie doet is het probleem makkelijker te troubleshooten. Kortom er is wat mis met jouw pc (instellingen) ... dit kan je gaan troubleshooten en op een gegeven moment achter de juiste IRQ instellingen komen ... maar je bent waarschijnlijker sneller als je je PC schoont.... het grote voordeel is dan ook dat je ongewenste bugs en viri verwijderd. Maar mocht iemand een andere oplossing weten ... hoor ik het graag ... ik wil ook wel weer eens wat leren O-)
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2004
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    router kopen leek me de oplossing, maar nu las ik dat je dan een straight kabel van de router naar xbox moet hebben, dit staat me nogal tegen.
    met cross lukt dit dus niet neem ik aan?

    ik heb trouwens geen 2e netwerkkaart, maar dat is bekend neem ik aan? zit er ook over te denken om een 2e netwerkkaart aan te schaffen, dan heb je weer wel een cross cable nodig heb ik begrepen
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waarom heb je bezwaar tegen een normale utp kabel? (met een cross kan het idd niet) ... als je geen tweede netwerk kaart hebt heb je geen thuis netwerk ingesteld ... dit is ook je probleem ...waarschijnlijk heb je XP Home editie .. dus ben je beperkt met je opties
     
  9. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ik wil mijn internet delen doormiddel van een router maar ik heb een usb modem. ik heb overal op internet gezocht maar kan echt niks vinden. weet iemand een winkel/site waar ik een (draadloze)router voor een usb modem kan kopen/bestellen.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    internet delen is niet te vergelijkn met een router connectie

    aangezien je een router wilt kopen ... is het verstandig om een all in one apperaat te kopen (ethernet adsl/kabel modem)... zie de router thread voor vele voorbeelden :)
     
  11. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    @ fardo: Omdat ik dan een kabel van 20 meter moet aanschaffen, en die weg moet werken naar mijn kamer. Is niet zo’n fijn karwei kan ik je vertellen…

    Maar met een 2e netwerkkaart zou het wel moeten lukken? Ik had namlijk mijn oude netwerkkaart (was 1ste op oude pc) erin gezet, maar toen resette de pc zich elke keer als ik in windows kwam, wat kan daar de reden van zijn?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan een oplossing zijn (dat moet dus werken maar dan heb je een crosslink kabel nodig naar de 2de netwerk nic --> xbox) en je moet nog steeds je pc opnieuw installeren
     
  13. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    nog steeds mijn pc opnieuw installeren? :{

    ga in ieder geval een netwerkkaart kopen, dan zie ik wel weer verder...
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb er nu een 2e netwerkkaart inzitten die hij ook detecteerd, en heb hem verbonden met een cross kabel (cat5e)

    dus als ik het goed begrijp:

    modem -> kabel naar 1e netwerkkaart (die doet het)
    crosskabel van 2e netwerkkaart naar xbox

    hij geeft echter aan dat de kabel niet verbonden is bij mijn 2e netwerkkaart, deze kabel werkt wel als ik e xbox direct op de modem aansluit, heb ik hier een andere voor nodig :confused: ?

    dan moet het kloppen?

    edit: ik heb het idee dat het uiteinde van die cat5e kapot is, er gaat namelijk geen groen lampje branden als ik hem in de netwerkkaart plug
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kabel vervangen (heb je de 2de netwerk kaart wel geinstalleerd)?
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ja, als ik de internet kabel erop zet, dan begint het lampje wel te knipperen.
    En hij word ook aangegeven tussen de gedetecteerde netwerk adapters,
    Ik dacht dat er misschien een andere kabel dan een cat 5 op moest, maar dan ligt het waarschijnlijk aan deze kabel.
    Ga ik weer ff uit proberen.
     
  17. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt het nou met een hub, want ik weet niet hoe dat in zijn werking gaat om in mijn PC te gaan rommelen ik heb daar niet echt verstand van dus het lijkt mij dat een hub makkelijker is dan een 2e netwerkkaart en dan een croskabel etc etc. :confused:
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet internet delen inschakelen op je pc ... dit gaat met XP Pro altijd goed ... maar met Windows Me en Windows XP Home geeft dit vaak kop zorgen ... maar goed eerst internet delen aanzetten dus, zodat je inet gedeeld word door je PC
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    maar je moet in ieder geval deze stappen volgen :)
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    fardo...volgens mij geld dat niet voor computers met SP2...

    ik kan t tenminste niet vinden
     

Deel Deze Pagina