[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit geldt ook voor computers met SP2, maar zoals ik al zei XP Home en ME geven vaak problemen ... het kan betekenen dat je de pc opnieuw moet inrichten, omdat je maar 1x de mogelijkheid krijgt om een thuisnetwerk op te zetten (Hij staat gewoon onder netwerk connecties)
     
  2. player

    player fly like a chicken

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    typisch

    heb ik een WERKENDE gedeelde internet verbinding, die van de een op de andere dag het niet meer doet: alles staat op automatisch en nu wil die de DNS server niet meer vinden...vaag...
    iemand suggesties?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    open een cmd (command prompt) toets in ipconfig /all noteer de dns namen : 1 en 2 en vul deze in in je xbox
     
  4. player

    player fly like a chicken

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    is niet gelukt:

    Network services (DHCP or PPoE) were not found..bla bla

    alles even opnieuw uit/aan zetten?!; dit hielp dus ook niet:

    network error...
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2004
  5. player

    player fly like a chicken

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben bang dat je windows opnieuw moet installeren ;)
     
  7. Loki

    Loki I like cookies

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox live werkt niet
    ik heb 2 netwerk kaarten geinstalleerd de modem is connected aan de 1ste en heb ik op de 2de een straight cable naar me xbox laten lopen en ik heb internet sharing aangezet maar hij zegt datie geen connection krijgt ik heb chello weet iemand hoe ik het kan maken?
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    van de pc naar de xbox moet je crossed(crossover)kabel gebruiken.
    internet delen meot je op de verbinding van de 1ste aanzetten...
    probeer dan nog maar eens
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  9. Loki

    Loki I like cookies

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    de cabels zijn nu wel connected maar gateway doet het niet ik heb alles manual ingevoerd bij IP want automatic doet het niet maar hij zegt alleen de gateway is fout wat moet ik doen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Staat alles op automatisch? Je werkt met ICS dus dan moet je automatisch een goede ip gateway krijgen. Anders mag je iCS (internte delen) opnieuw installeren ... of erger je pc opnieuw inrichten

     
  11. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nu precies hetzelfde geval terwijl ik 2 uurtjes terug nog lekker zat te Counter-Striken ! WTF is going on?!
     
  12. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeeeelp!

    k zit met een groot probleem: Ik heb al meer als een jaar op xblive gezeten, via ICS en nooit problemen gehad :{ Nu(sinds een maand ofzo) doet xboxlive het niet meer hij geeft als error: "Xboxlive not found" en al druk je op Help staat er: "Communication Error" en er staat dat het of aan mijn router ligt (dus niet) of aan ICS en dan staat er ga naar xbox.com/connect.

    Daar ben ik uiteraard wezen kijken en er staat daar dat het aan mijn firewall ligt en dan ik 3 poorten moet openen, en dan heb ik vervolgens ook gedaan maar hij geeft nog steeds dezelfde error |:- :{ .

    Kan iemand mij AUB helpen,

    Marnix
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    heb je SP2 van win XP soms geinstalleerd ongeveer een maand gelede?

    heb je het al geprobeerd als je firewall uit staat?
     
  14. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb SP2 gedownload ja, maar ik weet niet of het daar aan ligt.
    Ik heb ook een keer mijn Firewall helemaal uitgezet, maar dat hielp ook niet :mad:
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    SP2 heeft een nieuwe ingebouwde firewall, dus het kan goed zijn dat die alles blokkeert...

    ga naar:
    configuratiescherm->beveiligingscentrum-> schakel de firewall uit. probeer dan nog eens.
     
  16. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat weet ik ;) ik heb eerst bij uitzonderingen de 3 poorten geopent die nodig zijn voor xboxlive en daarna de ingebouwde firewall ook helemaal uitgezet.
    Het heeft allemaal niks geholpen.

    Edit: Ik ga nu naar een verjaardag, morgen kijk ik wel naar de reacties en post ik alle info indien nodig, Mzzl

    Ps: Sic, speel je nog steeds Wolfenstein? :p
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik moet ook weg...

    * roept Fardo


    ps. ja ik spele nog steeds RTCW, ben wel stukje btr gworde...zit nu altijd met Pauly sniperfight te doen;):D
     
  18. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Verjaardag was echt supergaaf! _O_
    Maare ik moet wel altijd inbellen om te kunnen internetten via Alcatel Speedtouch Connection, mijn provider is KPN met Adsl-Comfort(2200-400 ofzo, iig meer dan genoeg) en ik heb een router van Sitecom.

    En er is nog iets raars..... Mijn Xbox staat boven naast een pc en ik heb maar 1 kabel lopen naar mijn kamer en als ik die kabel in mijn pc doe, kan ik wél gewoon ik internet komen :eek: :confused: .

    Ik kan echt niet bedenken waarom Xboxlive het niet doet....,

    Marnix
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat is de foutmelding ...want ik heb te weinig aan deze info ... en daarvoor werkte het wel? wat zijn je MT NT en IC waardes?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2004
  20. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daarvóór heeft ie het gewoon als meer als een jaar gedaan.
    Foutmelding is: Xboxlive not found...

    Bij help staat: Communication Error : Controleer de volgende opties..

    Blablabla en er zijn 3 redenen, namelijk: 1: Het ligt aan je router. 2:Het ligt aan de MTS(Maximum Transmition Size, of iets dergelijks) dat de MTS hoger moet zijn als 1300-nog wat van je router. 3: Je gebruikt ICS....ga naar xbox.com/connect .

    Dus ik ben naar xbox.com/connect geweest maar daar staat de Error "Communication" niet bij... Maar er staat wel iets dat het aan je FireWall kan liggen en dat je 3 poorten moet openen; Dat heb ik dus ook gedaan... Maar geen resultaat..... Ik hoop dat je nu genoeg geïnformeerd bent.... En dat van die MT, NT en IC waardes.. ik weet niet eens wat dat voor dingen zijn....

    Bedankt alvast xD,
    Marnix
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004

Deel Deze Pagina