1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

1. dephaezer

dephaezer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pfff dat was mijn vraag niet!xbox live wil ik niet ik wil gewoon veerbinding hebben met internet maar krijg een ip conflict :confused:

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{

_0/

3. dephaezer

dephaezer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is al gelukt bedankt voor de hulp

4. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom reageert er niemand op mijn vraag? Zie vorige pagina...

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het lijkt er op dat je niet voldoende rechten hebt of dat je instellingen niet worden opgeslagen ... ik ben bang dat je je pc nog een keer moet inrichten ... Er is waarschijnlijk iets mis gegaan tijdens de setup ... (het blijft Microsoft)

6. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je niet voldoende rechten? Rechten waarop?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Rechten voor installatie ... maar ik denk dat je die wel hebt. Helaas zit er niets anders op om je pc opnieuw te installeren (voor de tweede keer) en direkt thuis netwerk installeren + internet delen aanzetten

8. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, ga ik dat maar doen, bedankt voor je hulp, en als ie het dan niet doet laat ik wel weer van me horen. Maar een huis netwerk is gewoon een netwerk wizard maken?

Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    is goed ... met een schone machine is het makkelijker troubleshooten :)

10. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt fardo voor je hulp!

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    No problem ... dus het is gelukt?

12. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb het nog niet geprobeerd. Weet nu iig waar het aan ligt! Alleen had ik het er gister met me moeder over, en het mag niet!

13. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok Fardo, ben benieuwd of je dit probleem kan oplossen. Xbox zelf (gebeld) kon me op een gegeven moment via telefoon ook niet verder helpen.

Ik heb geen UTP netwerk thuis, maar een coax netwerk. De verbinding met het internet wordt beneden gemaakt door middel van een Alacatel Speedtouch USB modem. De PC beneden draait Windows 2000. Op mijn pc kan ik gewoon internetten. De verbinding met de xbox komt door stand door de on-board UTP kaart in mijn pc met een crosscable verbonden te hebben met de Xbox. Vervolgens heb ik een netwerk brug gelegd tussen de verbinding en de netwerk verbinding, dit naar aanleiding van een topic van mij op tweakers.net.

De Xbox ziet dat de kabels verbonden zijn alleen krijgt verder NIKS door. Hij staat momenteel op automatische herkenning.

Xbox Live heeft echter eerder al gewerkt. Het komt niet door de installatie van SP2, deze stond er al op voordat ik met Xbox live begon. Er zit dus echt iets mis met de instellingen. Ik heb uren gezocht en geprobeerd, maar tevergeefs.

A: Abonnement
    1: Naam provider - Planet
    2: Soort abonnement (naam, type) - Comfort
    3: Kabel, ADSL, of anders? - ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 2048kbits/ 348 kbits

B: Hardware
    1: Modem merk en type - Alcatel speedtouch USB
    2: USB modem? (Ja/Nee) JA
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) NEE
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) JA, Windows XP SP2 NL
    5: Direct Connection Ja/Nee JA
    6: Crossover kabels in gebruik? JA, tussen netwerk pc (niet hoofd) en xbox
    7: Hub in gebruik? NEE

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway , JA standaard.
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Waar stel ik dit in?

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie? JA
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Kabels connected en hij faalt bij het retrieven van IP adres
    4: Wat is de exacte foutmelding? De standaard could not connect error.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. wat zijn de P en L waarde? -

Het kan best dat het niet aan instellen op de Xbox of netwerk pc met windows XP ligt, maar aan de hoofd pc die de internet verbinding binnen krijgt met windows 2000 (ENGELS). Bijvoorbeeld door bepaalde poorten die dicht zitten of instellingen?

Hopelijk kan je mijn vraag snel beantwoorden, omdat ik hier een starters kit heb liggen die ik voor vrijdag gebruikt wil hebben om mijn trial van 2 maande te verlengen. Alvast bedankt! (wie dan ook)

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kan je met je PC kabel in je xbox wel gewoon op xbox live komen?

Ja?

Koop dan een hub .. sluit hier je xbox en je pc op aan ... de computer beneden deelt namelijk het internet .... jouw pc niet .... vandaar dat je het niet aan de praat krijgt

15. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen UTP netwerk thuis, maar een coax netwerk. Andere (verouderde) kabels dus, vervangen zit er momenteel nog niet in. Een hub heb ik dus niks aan vrees ik.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    coax gaat niet met Live werken ... maar je vertelde dat je windows 2000 gekoppeld is aan jouw pc ... via coax? of utp? het probleem is ook dat je 2x ICS wilt gebruiken .... 1ste maal pc beneden --> jouw pc --> naar xbox .... de gegevens komen niet binnen ... advies leg een utp netwerk aan

Laatst bewerkt: 26 jan 2005
  17. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo gaat het niet werken? Het heeft al gewerkt? Ik zie dan ook geen reden het netwerk te vervangen, dat betekend dat ik ook mijn modem kan vervangen, alle kabels (er staan 3 pc's aangesloten op de hoofd pc beneden) en alle muren waar de kabels doorheen gaan opnieuw plamuren :) sorry dat is in mijn geval niet de beste oplossing :)

De windows 2000 pc (hoofd pc) is met een coax kabel verbonden met mijn pc. Deze heeft op het moederbord een utp poort waarmee ik met een crosscable aan de xbox verbonden ben. De netwerkbrug moet zorgen dat deze ook daadwerkelijk opgenomen wordt. Wat moet er qua ICS op mijn pc in gesteld worden en wat op de hoofd pc? En hoe doe ik dat?

Zijn er ook niet bepaalde poorten die open moeten? Ik heb het al zonder firewall geprobeerd, echter alleen op mijn pc. Eerst deed xbox live het echter ook met beneden een firewall aan.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het heeft al gewerkt? Hoe heeft ie dan eerst gewerkt .. rechtstreeks van je windows 2000 pc neem ik aan?

dit zijn de poorten :)

De juiste redirect poorten voor Xbox Live: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88.

Laatst bewerkt: 26 jan 2005
  19. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee gewoon via mijn Windows XP pc. Via de eerder genoemde netwerkbrug. Mijn instellingen kloppen echter niet meer, en het is me een raadsel waar de fout ligt. De netwerk kaart is ok en de kabel ook. Ik heb zojuist Windows XP opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb een aardige kennis van PC's maar ben echt een ongelofelijke kluns op het gebied van netwerken. Ik vrees dat ik xbox moet bellen of ze mijn abo willen stopzetten voordat hij automatisch verlengd wordt.

Waar kan ik deze poorten open zetten?

20. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ongelofelijk, na uren van gezeik is het plotseling opgelost. MIJN fout: ik nam de verkeerde dingen op in mijn netwerkbrug. Ik had een netwerkbrug tussen mijn tweede LAN verbinding en mijn netwerkkaart gelegd, maar ik had alle verbindingen erin opgenomen. Ik ben BLIJ!

Deel Deze Pagina