1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nice mooi dat het werkt ...
     
  2. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Oke, mijn probleem.

    Ik heb een kabelverbinding, met een router en enkele pc's. Nu heb ik een van die pc's naar boven verplaats, vlakbij mn xbox. Als ik de xbox direct aansluit naar de router, geeft dat geen probleem. Maar als ik de xbox op de 2e netwerkkaart van de pc vlakbij mn xbox aansluit, dan geven ze beide aan dat ze niet verbonden zijn. Aan de kabels kan het niet liggen, want als ik deze gebruik voor de verbinding naar de router werkt het wel naar behoren.

    --> Kabelmodem --> Router --> Computer --> Xbox


    Als ik het als volgt aansluit, dan werkt het wel
    --> Kabelmodem --> Router --> Xbox

    (waarbij ik in beide gevallen nog andere computers op de router heb aangesloten, maar dat maakt verder niet uit.)

    Het probleem is dat er maar een kabel ligt richting mijn kamer, en ik dus op dit moment niet tegelijk de pc en de xbox op het internet kan hebben.

    Xbox stopt al bij het eerste punt en geeft de melding: "Check cables"
    De pc geeft de melding: "Een van de netwerkverbinding is niet aangesloten"
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2005
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Pfoew...daar vraag je wat.

    Feit: het werkt bij heel weinig mensen. Het is echter wel mogelijk, maar daar moet je zeer veel netwerkkennis voor hebben.

    Advies: koop een extra kabel of een switch en verbind daar de pc en xbox aan :)
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of mijn internet snel genoeg is.. wat moet je minimaal hebben?
    ik heb adsl start van tiscali (onbeperkt, met het tiscali abbonnement, geen kpn gedoe)
    en ik heb op internet mijn snelheid getest op speedtest.nl
    [​IMG]
    is dat snel genoeg?
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ja hoor, snel genoeg.
    Let op met downloaden als je op Live gaat.
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    verder heb ik een switch boven en een modem/router beneden, dus t is gewoon xbox op automatisch, kabel in de xbox en de switch en gaan, toch?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ja, normaal wel.
    Mocht je problemen hebben, even in de goede thread melden; De routerthread dus ;).
     
  8. lamarr

    lamarr Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gister ook een xbox, maar live doet het nog niet.

    Nu heb ik aan m'n netwerkkaart van m'n gewone pc een laptop hangen. De laptoop kan via internet delen het internet op, werkt perfect.
    Als ik de netwerkkabel uit m'n laptop haal en in m'n xbox doet, zegt mijn computer "netwerkkabels niet aangesloten" en m'n xbox zegt dit ook.
    Hij is verbonden met 2 gewone netwerkabels van elk 5 meter lang.

    Wat zou het probleem kunnen zijn?



    A: Abonnement Breedband
    1: Naam provider Zonnet
    2: Soort abonnement (naam, type) Family
    3: Kabel, ADSL, of anders? adsl
    4: Up- en downloadsnelheid 1000/300 ofzo

    B: Hardware ?
    1: Modem merk en type etech
    2: USB modem? (Ja/Nee) ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) ja , Windows XP
    5: Direct Connection Ja/Nee ???
    6: Crossover kabels in gebruik? nee
    7: Hub in gebruik? nee
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt een cross-over kabel nodig van je pc naar je xbox. Probeer het dan nog eens.
     
  10. lamarr

    lamarr Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga ik doen. Dank!
     
  11. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb:

    download: 226,0 kbyte/sec (=1808 kbps)
    upload: 38.3 KByte/sec (=306 kbps)
    connection: 1155.0 Conn/min
    Ping-test: 13.0 ms.

    Is dit goed? (ik heb af en toe last dat mn verbinding helemaal weg valt, en halo2 doet het gewoon niet (bij 4 of 5 mensen in een server gaat het wel, meer dan dit aantal en mn verbinding valt uit. Ook kan ik dan niet meer op internet (er staat dan: bezig met zoeken van locatie) en meer niet.

    edit: ik maak connectie via ICS. Ik heb een crossover-kabel en een netwerkkaart in mn computer.
    Ik heb ook service pack 2.. is dit misschien de problemenmaker?
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2005
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1: Ja

    2: Nee geen problemen
     
  13. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met de poorten die nodig zijn voor xbox live... Ik heb een f-secure firewall aanstaan en ik moet de poorten UDP 88, UDP 3074 en TCP 3074 activeren. Als ik die wil adden bij het configuratie scherm van mijn firewall moet ik zogenaamde Initiator ports en responder ports invoeren. Ik heb geen idee wat voor waarde ik waar moet invullen, ik kan wel kiezen voor upd en tcp. Ik moet ze ALLEBIJ invullen volgens het programma.

    Hier bijvoorbeeld UDP 88:
    [​IMG][/URL][/IMG]

    Wat moet ik als initiator invoeren en wat als responder?
    Alcast bedankt voor het antwoord _0/
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2005
  14. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem: ik zit hier bij een vriend van mij, wiens internetvervibinding niet in het mijn netwerklocaties schermpje staat, dus ik kan ook niet bij de instellingen komen. Iemand een oplossing.
     
  15. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik zit al heel lang met een probleem! Mijn xboxlive doet het niet meer goed....
    Ik heb mijn xbox met een crosskabel rechtstreeks aangesloten op mijn PC. Ik moest dan altijd mijn PC aan hebben om Xboxlive te spelen, nu is de PC een keer gereset ofzo, en nou doet ie het niet meer.
    Alleen als ik de xbox aanzet, op de PC een netwerk wizard aanmaak en dan de PC opnieuw opstart! Xboxlive doet het weer, geen probleem....
    Maar als ik dan de PC uitzet, volgende dag weer aan, dan doet ie het weer niet!
    Moet ik weer xbox aan zetten, wizard aanmaken en PC opnieuw opstarten. Op een 1 of andere manier onthoud hij de wizard niet ofzo...
    Kan iemand mij helpen? (internet delen staat aan, dus dat kan het niet zijn lijkt mij)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt je internet nog niet gedeeld volg deze stappen (als ie al aan staat check het nog een keer) .... mocht het niet werken. Installeer nogmaals je pc op nieuw en dan thuisnetwerken aanvinken. wat voor foutmelding geeft je xbox? als er cables not connected staat kan het ook betekenen dat de crosscable stuk is... of je netwerk kaart stuk is (van je pc of drivers niet geinstalleerd):


    hier de handige link van microsoft zelf :D


    1. Below the LAN or High-Speed Internet heading, right-click Local Area Connection.

    [​IMG]


    2. On the shortcut menu, click Properties and then click the Advanced tab.

    [​IMG]

    3. Below Internet Connection Sharing, click the Allow other network users to connect through this computer's Internet connection check box.

    [​IMG]


    Click OK.
    The connection to the Internet is shared to your Xbox console.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  17. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox zegt: IP not confirmed ofzoiets. Ik heb internet delen nog een keer uitgedaan en weer aan. Maar hij doet het nog steeds niet. Nu zie ik in je post dat nummertje 3 over internet delen, daar staan maar 2 vakjes om aan te vinken, bij mij 3!
    En vooral dat erboven, over firewall, moet dat uitstaan? Want ik heb het in het Nederlands, en bij mij staat daar namelijk geen vakje, maar kan ik daarnaast op instellingen drukken, maar moet firewall uitstaan?
    Me moeder wilt namelijk niet dat ik PC opnieuw reset, daarom wil ik het probleem oplossen zonder reset....
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Probeer het eens met de firewall uit. Het zou zomaar kunnen zijn dat je firewall een hoop blokkeert.



    ICS en Live op een vervuilde (= oude windows installatie) werkt vaak niet. Het beste is natuurlijk een router, al zul je dat niet willen horen ;)
     
  19. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je de firewall uit zet, moet je de PC dan ook opnieuw opstarten?
    En wat is ICS?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ics= internet delen dit moet aan staan!
     

Deel Deze Pagina