[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo, vraagje: ik heb thuis een pc met draadloos internet (belgacom adsl) en ik ga een nieuwe pc bijkopen voor op men kamer, dan hebben we dus 2 pc's maar als ik een signaal ontvanger op men nieuwe pc aansluit voor het draadloos internet, kan ik dan met beide pc's tegelijk op intenet gaan zonder snelheids vermindering? Als ik world of warcraft boven lig te spelen terwijl m'n ma benede zit te surfen kan ik dan nog altijd goed spelen zonder lag bedoel ik.
    alvast bedankt
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat ligt compleet aan je verbinding. Heb je een dikke verbinding, dan is WoW en surfen geen probleem. Als je andere pc ook nog aan het downloaden is, kun je zeker lag verwachten, maar dat is logisch.
     
  3. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb xbox live aangeschaft. Ik zou m'n xbox daarom graag via m'n pc op internet aan willen sluiten. Maar op een of andere manier krijg ik het maar niet aan de praat. Ik heb een draadloos netwerk thuis en Windows XP. Kan iemand me helpen en vertellen hoe ik m'n pc moet configureren, want als ik op xbox live wil krijg ik altijd de foutmelding dat er geen IP adres is aangemaakt.

    Alvast bedankt
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    2 geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen ... als je een draadloos netwerk hebt kan je beter een wireless bridge kopen
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hehe, het zou handig zijn als je je überuitspraak wat beter uit zou leggen Fardo ;)

    Hij bedoeld dus dat je na een router geen ICS moet gebruiken. Dat gaat 95 van de 100 keer niet goed.
    Een wireless bridge is dan de oplossing idd.
    Kijk voor meer info in de centrale wireless thread :)
     
  6. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus volgens jullie is het (bijna) niet mogelijk om Xbox Live aan te sluiten als je een Wireless Netwerk hebt, behalve dan met een wireless ethernet bridge (die tussen de 60 en 100 euro kost). Thuis hebben we 2 pc's, 1 op mijn vaders kamer en 1 op de zolder (mijn kamer), deze pc's hebben beide internet dmv een Belkin Wireless Router en netwerkkaart. Nou dacht ik dat het mogelijk was om de xbox, die ook op mijn kamer staat, aan te sluiten op internet met een crosslink kabel via mijn pc (ethernetuitgang op netwerkkaart), maar dat kan dus niet??
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    99% van de keren dat ik het hier geprobeerd heb om iemand op live te krijgen via wireless router + ICS gaat het mis .... dit komt a door de setup van de router, door degene die hem wilt installeren, door de slechte verbinding (wireless + ics = vaak lag), provider, geen verstand van netwerken ... dus in de regel lukt het niet ... of je moet heel veel geduld hebben en een verbinding met veel lag op de koop toe willen nemen

    Problemen die je kan tegen komen.

    Router porten die dicht zijn
    Firewall problemen (als die op je pc staan)
    Lag

    Als je het wilt gaan proberen raad ik je aan

    1 ) Installeer je pc opnieuw
    2 ) selecteer thuis netwerk (wireless kaart is de ics host)\
    3 ) noteer alle gegevens dns + ip adres (van je pc) + subent mask
    in dit geval is je ip adres van pc de gateway

    Ik heb het namelijk wel voor elkaar gekregen bij Dioga (geloof ik), maar dit was eerder een uitzondering dan een regel ...
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2005
  8. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik dan een hele lange ethernet kabel koop, en mijn xbox rechtstreeks op de router aansluit, zou dit dan wel lukken. En bestaan er wel kabels van zo'n 15 a 20 meter lang?
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ja, dan zou het werken :)
    Je kunt het beste naar ene lokale computerboer gaan en je daar een kabel laten maken.
    Dit kost ongeveer een euro per meter.
     
  10. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan zou dat een alternatief zijn, wel een groot nadeel natuurlijk dat je zo'n lange kabel door het huis hebt lopen, zullen mijn ouders ook wel niet zo mooi vinden. Heb je enig idee wat zo'n ethernet bridge kost en/of wat een goede is?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Belkin Wireless Ethernet-bridge (54Mbps) € 56,72 22-06 link
     
  12. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt, maar heb ik eigenlijk wel een Bridge nodig die 54 Mbps aan kan? Wij hebben bijvoorbeeld maar een draadloze netwerkverbinding van 11 Mbps, en netwerkstandaard 802.11b. Kan ik dan niet beter op zoek naar een (goedkopere??) access point van 22 of 11 Mbps en scheelt dat veel in prijs en prestatie?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan moet je die 11 mbs bridge nemen ;) ... is goedkoper ... moet je alleen zoeken waar je die nog kan kopen ... misschien dezelfde winkel waar je je router vandaan hebt?
     
  14. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen? Ik heb thuis een pc met draadloos internet, maar ik wil mijn pc op mijn kamer boven ook aansluiten op het internet, wat moet ik dan kopen? Een ontvanger (of hoe noemt da) EN een netwerkkaart?

    Kan ik ook gewoon via een kabel van mijn pc boven naar de draadloze router, internet verbinding hebben?(niet draadloos dus)
    edit:ik heb adsl verbinding
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2005
  15. Dutchforce

    Dutchforce Hardcore XBW Trader

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een draadloze router hebt, dan kun je een draadloos-netwerk kaart kopen. Ik heb zelf ene van Belkin, doet het prima. Je kunt volgens mij ook wel een kabeltje trekken, maar draadloos is gewoon veel relaxter en echt duur is zo'n kaart ook niet echt.

    @ Fardo: Ik heb de router en netwerkkaart van Ebay af, denk dat ik daar ook wel een access point kan vinden.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2005
  16. Elroy

    Elroy Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg waar voor word xbox live niet gratis net als bij de ps2 echte naaiers
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    omdat xbox live een service is ... en bij de ps2 krijg je niets extra's ... (geen downloadable content, geen gamertag, geen friendlist, etc) voor de ps2 service moest je ook een lan adapter kopen + nog meer troep ... xbox live is de moeite waard... maar ja dat is het verschil van smaak ... Ik betaal liever voor een service dan dat ik geen service krijg\

    Bij de xbox 360 is er een gratis live service ... maar je kan dan niet altijd on-line spelen of aan toernooien mee doen
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  18. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vaak het probleem bij Halo 2 live dat ik na ongeveer 10 minuten vanaf het begin uit de momentele game wordt gedisconnect. (Het maakt niet uit hoeveelste potje dat is)
    Hierna kan ik meteen weer inloggen en hierna kan ik meestal een paar uur zonder enige disconnects spelen.
    Dus inloggen, na 10 minuten wordt ik meestal gedisconnect uit de game waarna ik weer kan inloggen en waarna het goed werkt.

    Bij andere games ben ik dit probleem nog niet tegengekomen, alleen heb ik eigenlijk alleen Halo 2 veel online gespeeld.

    Iemand enig idee?

    Ik gebruik een router (firewall ervan heb ik uitgezet) en mijn Xbox is er d.m.v. een ethernet kabel mee verbonden...
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie deze router draad post daar even je MT IC NT gegevens ... ook je p em l waarde

    thnx
     
  20. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vind ik als ik word gedisconnect ga en naar troubleshooter ga?
     

Deel Deze Pagina