1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

1. boynl

boynl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze vraag is gericht aan fardo :Als ik je goed begrijp kan ik met mijn thomson usb modem gewoon onderhand xbox 360 online gaan, ik heb alleen een cross draad nodig?
    Of heb ik ook nog een router nodig? zoja welke zou je mij aanbevelen want ik wil onderhand graag xbox 360 online gan lijkt me zou goed!

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja dat heb ik toch gezegh .. je hebt ook een netwerk kaart in je comp nodig .. heb ik ook al gezegd

3. boynl

boynl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een netwerkkaart in me pc anders kon ik niet op het internet want die ene kabel van de modem gaat naar de netwerkkaart.
    Dus Farbo ik heb alleen nog voor de x-box 360 een cross kabel nodig en dan moet ik dat regelen met het ics?
    Maar voor de zekerheid of het lukt kan ik toch beter het proberen op deze x-box voordat ik die nieuwe aanschaf?Ook al heb je geen creditcard moet hij toch aangeven dat hij online kan toch?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als het een ethernet modem is dan heb je een tweede netwerk kaart nodig .. je zei eerst dat het een usb modem was ... en nogmaal lees de thread eens door staat alles duidelijk in

Zonder credit card heb ik echt geen zin om je het stap voor stap uit te leggen

Okay je hebt dus een UTP modem (Thompson) dan moet je nog een 2 netwerkkaart kopen + een cross cable als je voor ICS gaat (+/- 10-20 euro)

Je kan ook een router kopen en een normale utp kabel (+/- 50-70 euro)

Laatst bewerkt: 1 sep 2005
  5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Wij raden allebei dit aan O-)

Veel makkelijker.

6. boynl

boynl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om het even kort te houden, als ik voor een router kiest moet je dan ook nog met de ics gaan lopen kloten of hoef dat dan niet meer?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil xbox live he en heb een router (alcatel speedtouch510) hoe kan ik hem het beste aansluit direct of ics het kan op 2 manieren geloof ik? Maar ik snap hier niks van dus ik hoop dat iemand mij kan informeren.

9. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    De alcatel speedtouch 510 is een routermodem.
    Je sluit hem dus altijd via de router aan ;)

Trek een netwerkkabel van je router anar je xbox, en spelen maar.
    Eventuele problemen posten in de routerthread :)

10. civicske

civicske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lukt da op xbox gewoon te communicieren met pc ? tis omdat ik met xbmc zit maar wil da menu veranderen ma weet begot niet met welk program de files te veranderen. iemand zei me met flashfxp maar ivm instellingen zit ik strop. weet niet of ik het hier moet vragen ma ben vrij nieuw opt forum
    grtz

11. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleempje:

ik heb nu kabel internet van upc. vroeger had ik adls. mijn pc staat beneden en mijn xbox op zolder. ik maakte gebruik van een linksys router. de gesplitste telefoondraad ging in de line en toen een draadje naar pc en een naar xbox.
    maar nu met upc heb ik een ethernetkabel en die past niet in de line ingang van de router.
    zou ik die draad in eem port kunnen stoppen en dan bridged mode doen?

12. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik heb een vraagje over mijn verbindingen thuis.

Dit is mijn situatie nu:

Ik heb een modem waar 4 internetkabels in kunnen.
    3 gaan er naar computers en 1 naar mijn xbox360.
    Nu krijgen we er 1 computer bij en vraag ik me af wat nu het slimst is om te doen.

Wat voor mij het beste uitkomt is als mijn xbox via de computer op mijn kamer verbinding kan maken met het internet (met een extra netwerk kaart of iets dergelijks). Als dit mogelijk is zou iemand mij dat dan ff haarfijn uit kunnen leggen, is het niet mogelijk hoor ik graag andere opties.

Groet,
    xI FL0W Ix

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  13. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Je zou dat kunnen doen, alleen krijg je dan vanuit een pc die met een router is verbonden nog ICS. Dat is absoluut niet handig, en werkt ook eigenlijk bijna nooit helemaal goed.

Zet op je kamer een switch neer, en vanuit die switch een kabel naar je pc, en naar je xbox. Klaar is V-loop :)

14. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee wat je bedoelt met bridged mode.

Wat ik begrijp is dat die linksys router een adsl modem/router in 1 is? Zul je toch een nieuwe router moeten regelen. Als je je internet in die andere poorten stopt dan functioneert ie zeg maar als hub en dat werkt niet met upc.

15. speedro

speedro Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Mensen, Ik heb ook een probleem gekregen om met xbox360 live bezig te gaan. Ik had vorige weekend nog normaal windows xp erop staan en ik deelde internet en toen deed xbox live het gewoon. Ik dacht dit weekend ik pleur windows xp media center erop. en jaar hoor. ik krijg voor geen mogelijkheid meer verbinding met xbox live. hij zegt bij IP: failed. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen echt.

Ik moet mijn xbox360 verbinden via mijn pc. omdat de modem speedtouch 580 10 meter verder opligt in mijn huis.

A: Abonnement
    1: Naam provider - Xs4all
    2: Soort abonnement (naam, type) - Adsl Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? - ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 6000kbits/ 768 kbits

B: Hardware
    1: Modem merk en type - Thomson speedtoch 580 met speedtouch 120g wire less usb
    2: USB modem? (Ja/Nee) JA
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) zie modem
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) JA, Windows XP media Center Edition SP2 NL
    5: Direct Connection Ja/Nee Ja volgens mij altijd direct contact via internet
    6: Crossover kabels in gebruik? Zit een netwerkkabel van pc naar xbox360
    7: Hub in gebruik? NEE

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ,
    (op mijn pc bij LAN staat dit):
    IP adress: 169.254.150.131
    netmask: 255.255.0.0.
    gateway: 0.0.0.0

(op xbox360 heb ik dit:)
    IP adress: 169.254.150.141
    netmask: 255.255.0.0.
    gateway: 0.0.0.0
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Nee

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie? JA
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Kabels connected en hij faalt bij het retrieven van IP adres
    4: Wat is de exacte foutmelding? Your console was unable to negotiate a lease with your DHCP server. Make sure that adresses are available on your server. This test verifies that your console has a valid ip adress. If you console dos not pass this test.

5: Deze status error report krijg ik.

W: 0000 - 0000B
    X: 4000 - 1001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 0000 - 0000

Bij netwerkverbindengen heb ik deze verbindingen staan/

Bovenaan staat: Internet gateway.
    Hieronder staat Internet-verbinding.

Hieronder staat Lan- of snelle internet-verbindingen.
    Hier heb ik staan:
    Draadloze netwerkverbinding.
    Verbonden: gedeeld
    Speedtouch 120 G Wireless USB

en deze staat eronder.
    LAN-verbinding.
    Netwerkadres verkrijgen.
    Via Compatable Fast Ethernet

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je modem is een router ... ik zou dus geen ics gebruiken!

Je kan beter een wireless bridge of de usb oplossing van ms halen

wat je kan proberen is windows mce nog een keer te herinstalleren en dan gebruik te maken van een thuis netwerk

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  17. speedro

speedro Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met een wireless bridge usb oplossing van ms halen? wat kost zo iets?

En misschien een rare vraag,
    waarom gaat het mis met mijn IP en wat betekenen die codes?

Greetz Karel

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wireless bridge is een brug voor je wireless router ...

en de usb adapter van ms kan ook (maar deze kost 70 euro) ...

19. speedro

speedro Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ga ik vanavond toch eerst effe. windows mce proberen opnieuw te installeren en dan thuisnetwerk maken. Moet ik hier nog ergens opletten of kan ik gewoon de aanwijzingen volgen?

Groeten Karel

PS: moet de IP van de xbox altijd gelijk zijn als die van de lan verbinding?:confused: of moet ik hem dan gewoon automatisch zetten?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet er wel rekening mee houden dat je problemen kan krijgen, omdat de regel is dat router + ICS zelden goed samengaan ... zorg dat je thuisnetwerk selecteert en hopen dat het gaat werken ...

je moet je ip op automatisch zetten ... probeer dat eerst ...daarna herinstall en kijk of je dan ook geluk hebt.. heb je het niet dan raad ik je de wireless adaptyer van ms aan :)

Deel Deze Pagina